Könnyebb, nagyobb, személyesebb – Honda CR-V 2012
Honda CR-V hazai bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formája személyautósabb, üzemeltetése olcsóbb, többet segít vezetőjének, és még tágasabb is lett. Mi kell még?
A hazai sajtó képviselőinek e héten mutatkozott be a kívülről takarékosabb, de belülről tágasabb, szolidabb megjelenésű, korábbinál gazdagabb felszereltséggel piacra lépő negyedik generációs Honda CR-V. Genfben már megmutatták, Párizsban pedig hivatalosan is debütált a modell, s nekünk sem kellett sokat várni érkezésére. Mint azt már korábban is megírtuk, az új CR-V külméreteit ugyan csökkentették - hosszát 5, magasságát 30 mm-rel - ennek ellenére utastere sok szempontból tágasabb lett elődjénél. 589/1146/1648 literes csomagtere nagyjából 10%-kal bővült, a raktér 140 mm-rel hosszabb, a korábban több oldalról is kritikával illetett hátsó fejtér 38 mm-t bővült.
Ahogy eddig is minden generációváltásnál történt, megint személyautósodott egyet a CR-V külseje, első lámpái LED-sorból kialakított menetfényt és intelligens kanyarvilágítást kaptak, és már a hátsó burák alatt is fénykibocsátó diódák villannak fel gyorsan és energiatakarékosan. A krómos hűtőrács műanyagosabbnak adta át a helyét, hangsúlyosabb az alvázvédő elem, elkeskenyedtek a lámpái. A hátsó fejtér kibővítéséhez átszabták a tetővonalat, és az első szélvédőt és a motorháztetőt is áttervezték, méghozzá úgy, hogy mostantól jobban belátható az autó orra, ennek köszönhetően könnyebben manőverezhető szűk helyeken. Tovább növeli az autó komfortját az opciós, illetve felszereltségfüggő extra, a kulcsnélküli ajtónyitás és a motoros mozgatású csomagtérajtó.
Az előző autóban még kettős hidraulikus rendszer biztosította a négykerék-hajtást, mostantól az elektronikus vezérléssel dolgozó Real Time AWD teremt kapcsolatot a kardántengely és a hátsó differenciálmű között. Ezzel a megoldással nemcsak a rendszer belső súrlódását sikerült jelentősen csökkenteni, hanem tömegét is, pontosan 16,3 kg-mal. Menet közben egyáltalán nem lehet érzékelni működését: az indulás minden esetben négy hajtott kerékkel segített, de ezen kívül csak akkor kapcsolódnak be a hajtásba a hátsó kerekek, ha azt a haladás körülményei indokolttá teszik, értsd, tapadásvesztés esetén. Az automata váltó is eszes kis program alapján működik, lejtőn és emelkedőn haladást érzékelve osztja alánk a legtakarékosabb fokozatot.
A karosszéria megerősítése mellett egy sor aktív, elektronikus biztonsági felszereléssel is felvértezték a CR-V-t. Menetet stabilizáló, kerékpörgést meggátló VSA, vészfékező ESS, kilengő utánfutót pályára visszaterelő TSA, és ez csak a fele. A Hondánál ADAS a modern vezetéssegítő berendezések összefoglaló neve, és három alrendszer tartozik hozzá, ám ezek is csak a CR-V kínálatában számítanak újnak. LKAS a sávtartó automatika, ACC a 30 és 180 km/h között aktív adaptív tempomat, és CMBS névre hallgat az esetleges ütközésre fény- és hangjelzéssel, biztonságiöv-feszítéssel és erős fékezéssel reagáló, 2010-ben EuroNCAP Advanced díjjal jutalmazott alrendszer. Előbbieken túl nyolc légzsákkal és aktív fejtámlákkal lesz kerek a biztonsági csomag.
Honda CR-V 2012 műszaki adatok
Motor | 2.2 i-DTEC | 2.0 i-VTEC 4WD | 2.0 i-VTEC 2WD |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2199 | 1997 | 1997 |
Max. teljesítmény (kW/LE/1/min) | 11/150/4000 | 114/155/6500 | 114/155/6500 |
Max. nyomaték (Nm/1/perc) | 350/2000 | 192/4300 | 192/4300 |
Saját tömeg (kg) | MT 1653-1753/AT 1712-1806 | MT 1517-1627/AT 1542-1652 | 1456-1508 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | MT 5,6/AT 6,6 | MT 7,4/AT 7,5 | 7,2 |
CO2-kibocsátás | MT 149/AT 174 | MT 173/AT 175 | 168 |
Végsebesség (km/h) | 190 | MT 190/AT 182 | 190 |
Gyorsulás 0-100 km/h (sec) | MT 9,7/AT 10,6 | MT 10,2/AT 12,3 | 10 |
6,5 millió forintról indul az új Honda CR-V árlistája, ezért hézagos felszereltségű, fronthajtásos autót lehet kapni, összkerékkel 7,3 millióra ugrik az összeg, az automata váltó felára további 300 000 forint, ami átlagosnak tekinthető. A gazdagabb, csupán három jelentősebb feláras opciót - metálfény 135 000, ADAS 390 000, hangfelismerő navigáció 500 000 forint - meghagyó benzines Lifestyle modellek 8,1 és 9,7 millió között vihetők haza, és természetesen a dízelek képviselik a kínálat leghúzósabb szeletét a 9,3 és 10,69 millió forintos ársávban. Az importőr reményeiről nem esett szó, de talán borítékolható, hogy a most bevezetett újdonságok nem fogják csökkenteni a modell keresettségét.
A régitől ezek szerint nem sokban különbözik, de valóban jól néz ki. Hogy lehet, hogy ekkora méretű autóban nincs még 7 üléses változat, nagyon nem praktikus… A Toyotás kályhaezüst már inkább itt a Hondánál fémesebb a műszerfalon, de miért kell ezt erőltetni, ami biztos tükröződik az üvegen. A kmóra egység valódi költséghatékony megoldás, ettől olcsóbbat már nem is lehetne kihozni egy ilyen presztizsű autóban…nem is illik bele. Szubjektív, de a front rész hűtőrács lámpába lógása is elég furcsa, csa azért hogy változtassunk rajta…akkor inkább a régebbi harmónikusabb volt!