Lada Vesta – kompakt szedán 3 millió forint alatt

Hazánkban is bemutatkozott, már rendelhető is a Lada Vesta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A magyar piacra is befutott a legújabb Lada, a Vesta. Oroszországban a harmadik legnépszerűbb autó, nálunk 3 millió forint alatti alapárral indul.


Tavaly debütált az orosz piacon a WTCC-ből már ismert Lada Vesta utcai változata. A már Renault-Nissan felügyelet alatt tervezett és fejlesztett szedán formaterve a korábban Volvo és Mercedes modelleket is rajzolt Steve Mattin műve. Nem vitás, hogy ilyen modern megjelenésű Lada nem készült még. De nem csak a dizájn miatt ez az eddigi legkomolyabb Lada, hanem azért is, mert míg a Granta és a Kalina is inkább - nagyra nőtt - kisautó méretű, a Vesta valódi kompakt, alsó-középkategóriás. 4,41 méteres hosszával közel 30 centivel növi túl a legendás 2107-est, de persze a mai konkurensekkel szemben is helyt áll, ahogyan 2,64 méteres tengelytávjával és 480 literes csomagterével is.
Hirdetés

Lada Vesta, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4410 1764 1497 1635 480

Állítólag az orosz mérnökök gőgösségének köszönhető, hogy a Vesta nem Renault-Nissan motort, hanem sajátot kapott. A gyáriak jobb fogyasztást és több erőt tudtak kicsiholni saját 1,6 literesükből. A kínálat egyetlen motorja 105 lóerős és 16 szelepes, váltóból viszont van opció, az alapáras 5 fokozatú kézi helyett robotizált is kérhető. Ha igazak a 6,1-6,2 literes katalógusértékek a kombinált fogyasztás kapcsán, a Vesta az orosz piac után nálunk is sikeres lehet. Tavaly úgy robbant be saját piacára, hogy 55 ezer példányos eladással rögtön a negyedik legnépszerűbb modell lett, idén már a harmadik legkelendőbb Oroszországban.
Lada Vesta, 2017 - műszaki adatok
1.6 16V
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1596
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 (robotizált/5)
Teljesítmény [LE] 105 (5800)
Nyomaték [Nm] 148 (4200)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,2 (14,1)
Végsebesség [km/h] 180
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,1 (6,2)
CO2-kibocsátás [g/km] 138 (141)
Saját tömeg [kg] 1250-1280
Megengedett össztömeg [kg] 1670

Hazánkban 2,99 millió forintos alapárával a Vesta a legolcsóbb kompakt modell címével büszkélkedhet. Legfőbb ütőkártyája egyértelműen ár/érték aránya. ESP-je alapáron visszagurulásgátlós, de még első elektromos ablak, magasságában állítható kormányoszlop és sofőrülés, központi zár és osztottan dönthető hátsó ülés, valamint 4 légzsák is jár már a Standard bázisverzióhoz is. Az igazi slágermodell a 3,49 millió forintos Comfort lehet majd, esetében már szabályozható gerinctámaszos a sofőrülés, van gyári, kormányról vezérelhető audiorendszer, tempomat, ködfényszóró és automata fényszórókapcsolás, valamint esőszenzor és tolatóradar is. Távirányítós a központi zár, hátul is elektromos az ablak, fényezettek a külső tükrök és a kilincsek, fűthetők az első ülések, de ami a legfontosabb: van légkondicionáló, még ha csupán kézi vezérlésű.
A Lux csúcsverzió felára 400 ezer forint, tartalma automata klíma, komfort irányjelző, érintőképernyős, navigációs, tolatókamerás, SD-kártyát is fogadó multimédia-rendszer. A csak a Luxhoz kérhető robotizált váltó felára 250 ezer forint, de maga a váltó-felár inkább csak 200 ezer forint, hiszen a LUX AMT verzióhoz alapból jár a kézi váltóshoz 50 ezer forintért mért fűtőszálas szélvédő. Mindegyik Vesta esetén 3 év kilométerkorlátozás nélküli, szerény összegért 4-5 évre is nyújtható a garancia, az első 200 vevő alapból 5 évre szólót kap. A szervizperiódus a szokásos 15 ezer km/1 év, aki pedig más színt szeretne autójára, mint a fehér, vagy a fekete, az további 119 000 forintot kell még ráfizessen Vestájára.
Lada Vesta - alapárak
  1. Vesta Sedan Standard: 2 999 000 Ft
  2. Vesta Sedan Comfort: 3 499 000 Ft
  3. Vesta Sedan Lux: 3 899 000 Ft
  4. Vesta Sedan Lux AMT: 4 149 000 Ft


A Vesta már most, március 1-től rendelhető, a 20 tagú kereskedőhálózat már fel van töltve bemutatóautókkal, van némi raktárkészlet is, de nyílt hétvége - tréfa nélkül - csak április 1-jén lesz. Az első ülőpróba alapján a Vesta valóban zongorázható előrelépés az eddigi Ladákhoz mérten. Ülései, beltéri műanyagjai mind-mind érezhetően jobbak, mint mondjuk egy Kalinában vagy egy Grantában, a 4x4 pedig eleve más sztori, esetében mást kell és lehet is szeretni. De vissza a Vestához, a piac legolcsóbb kompaktjaként, nem túlfinomkodó, de elsőre nem is bántó kivitelezésével ígéretesnek tűnik. A részletesebb értékeléssel viszont várjuk meg a tesztet!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Nem teljesen értek egyet azzal, amit írsz! Lent én is azt írtam, hogy szükséges lenne egy turbo benzines és egy dízel, de zt csak a kínálat bővítése okán gondolom. Az, hogy gazdaságos-e a felhasználás körülményeiből derül csak ki. Egy családnak, amelyik évente 10-12 ezer km-t megy biztosn, hogy nem gazdaságosabb, mint egy benzines, hiszen amit hoz az egyik oldalon (üzemanyag) az elmegy a másik oldalon (karbantartás költségei). Arról nem is beszélve, hogy alacsony futás esetén a dízel felár megtérülése sok év (8-10?), ha egyáltalán megtérül. A dízel annak biztos jó, aki munkára használja a kocsit, vagy esetleg ha nem magánszemély a vásárló, hanem cég.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Az “átkosban”, amikor magyar brigádok is dolgoztak a naagy Szovjetunióban a Barátság kőolajvezetéken, volt egy két nagy dízel gép. Télen a nagy hidegekben este le sem állították, ment alapjáraton egész éjszaka, mert reggel nem tudták volna elindítani. Ez így ment több hónapon át, amíg a nagy hideg tartott.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Ez az autó teljesen nyugati szintű minden részlete dacia alapú renault fejlesztésű, egyedül a motor Lada.
    Ez a Lada motor már nem a régi, de az oroszok fejlesztették hozzá, és paraméterekben is jónak mondják. Euro6
    Van motorfejlesztés oroszországban, a kamaz mercedes motorok mellett eredeti friss kamaz fejlesztésű motorokat használ,
    ha jól tudom euro5 de készítik euro6-ra.
    Egy dolgot nem tudunk a Lada motorról, milyen bevonatok vannak a súrlódó alkatrészeken, mennyi tesztkilométert futott.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Miért kell személyeskedni itt?Aki bízik benn megveszi.Mindenkinek más az ízlése.A Skoda és a Dácia se volt a szociban egy megbízható autó,azokat is szerelni kellett.A mostani Skoda,Dacia?A Lada is lehet ilyen jó.Az árról annyit,hogy 3 év gari,és nincs túlbonyolítva az elektronikája.Azért 15 év múlva megnéznék egy nyugati autót,meg ezt.Szerintem ez még menni fog a nyugati meg már bontóban lesz,mert a Wartburg motorok (3 henger ,1000cm3,120LE)és társaik 150000 km után feladják.Az autóban min 4 henger és min 1400cm3 legyen.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Nekem tetszik! Főleg az értékelhető, hogy a jelenlegi modellekhez – Granta, Kalina – óriási előrelépés. Minden van, ami kell. Hozzáteszem, hogy élőben még nem láttam. Valahol olvstam, hogy a megemelt kombi egy év múlva várható. Ha azt is ugyanennyiért adnák, akkor erősen elgondolkodnék egy Lux felszereltségű változaton. Persze kicsit bővathetnék a motorkínálatot. Ha az oroszok hagyjáj, a Renault beledobhatná a 90 lovas 1.5 dCi-t és esetleg az 1.2 TCe-t is. Így lenne szívó benzines, dízel és turbo benzines is. Nem tudom vannak-e ilyen tervek.
    Szóval nekem ez tetszene igazán:
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=vM8gFry0G1U[/url]

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    A kétpólusú világrend szerencsére bő 25 éve véget ért, és mi ezzel elég sokat nyertünk. Nem az “elit”, hanem az átlag polgár. Rengeteg (gazdasági és politikai) SZAKirodalom van a multilaterális világrendről, sajnos az emberek szeretnek inkább a facebook kamuoldalakról tájékozódni.

    A jobb étkezési kultúrákhoz (pl olasz vagy francia) képest mi kb mindig is “szemetet” ettünk (érdemes megnézni milyen egészségi állapotban van az ország), az hogy most csodálkozunk hogy nem pont olyan dolgokat eszünk, mint a németek szerintem meg ne lepjen meg senkit. Nem mondanám hogy bármiben is rosszabb lenne a mai magyar élelmiszeripar, mint 30 éve, a különbség az, hogy most meg tudunk fizetni jobbakat, és látjuk a különbséget.

    A ” kelet-nyugati ütközőzóna” egy ostoba kitalálmány. Évek óta minden vezetőnk azon dolgozott hogy ne ütköző zónában legyünk, hanem a nyugathoz tartozzunk. Mostanában lett divat egyes körökben a stabil poltikai pályáról levinni az országot.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Elég bizonytalan időket élünk és reális esélye van a kétpólusú világrend felbomlásának, hogy ne valamelyik rossznak gyarmata lehessen egy természeti erőforrásokban szűkölködő sem pedig bűnözők pénzeinek rejtegetésével vagy tisztára mosásával nem operáló kis ország.
    Mert az sem működik, hogy miután felvásárolták és vagy tönkre tették az élelmiszeriparunkat, a szemetet etetik velünk és a nyugati bérek negyedéért összeszerelünk nekik.
    Az pedig alapjában véve egyáltalán nem rossz irány, hogy itt a kelet-nyugati ütközőzónában mindkét féllel jó viszonyra törekszünk, annak ellenére is, hogy már egy ideje elköteleződtünk.
    Ausztria nagyon régóta hasonlóan csinálja.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Igen, ez már nem néz ki olyan esetlenül mint a többi. Egyáltalán nem rossz, csak ugye plusz még elég sok a kérdőjel is mivel induló márka. Nekem a Tipo is tetszik és ez azzal szeretne versenyezni. De a Peugeot 301 sem rossz vagy a testvérmodell Citroen sem, vagy egy csomó Suzuki pl Vitara/Baleno/Ignis, vagy egy rakás Dacia is mint pl a mai tesztben szereplő MCV. Szóval a lényeg, egyáltalán nem egyértelmű választás ott, ahol ez az autó megmérettetik. Kellett volna valami ami miatt kiemelkedik közülük. (a már említett nosztalgikus emlékeken kívül) Így racionálisan megközelítve ha tényleg olyan is mint amilyennek kinéz csak egy sima alternatíva lesz a sok közül.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Nincs más lehetőségünk. Vagy ez vagy az. Nem vagyunk Svájc. Csak végre jó lenne eldönteni az irányt mert mostanában ezt sem nagyon értem merre akarunk tartani. (És ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindent el kell kötelezően fogadni és le kell nyelni mondjuk a nyugattól.) Szóval nehogy aztán megint az asztal alatt végezzük ha baj van.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Ezt nem vitattam, én is leírtam korábban, hogy nem venném, pláne nem ennyiért. Van pár ettől kiforrottabb és minőségibb típus a piacon. Ugyanakkor ez már tényleg egy vállalható külsejű-belsejű, nem elnagyolt, kimondottan mutatós autó. Megkockáztatom, nem csúnyább a négyajtós Tiponál.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    [i]Ha már rabszolgának kell lenni inkább leszek a nyugat rabszolgája mint az oroszoké. [/i]

    Az egyik 19, a másik egy híján húsz. Ízlés kérdése az egész. Én nem tudok és nem is akarok választani.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Egyébként ezzel talán már nem lesznek olyan hiányosságok mint az előző modellekket, szóval nem feltétlenül rossz. Ezt nem is írtam egyszer sem, viszont 4 millióért pl új Vitarát kapni. Ahhoz képest meg szerintem azért hátrányban van minden szempontból. Ennek minimum 500 ezerrel olcsóbban lenne helyén az ára. Akkor egy rossz szót nem szólnék és örülnék, hogy van egy új olcsó autó a piacon.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    [i]Oktatási rendszer? Azóta sem tudunk elszakadni tőle, abba kapaszkodunk, meg lehet nézni mennyire jól működik. Nagy nulla.[/i]

    Tényekkel vitatkozol. A világ elment mellettünk, de a hazai képzés évtizedekig a világ élvonalába tartozott, ezt értelmetlen vitatnod. Ahogy az Arancsapat sem jutna ki sehova a mai gyorspasszos modern futballban, úgy az oktatási rendszerünk is elavulttá válik, ha ülünk a babérjainkon, és ez is történt. Erről nem az akkori rendszer és főleg nem az oroszok tehetnek.

    Részben egyetértek amúgy azzal, amiket leírsz, de nekem elsősorban van bajom, hogy ideológiát csinálsz egy járműmárkából, miközben te ugyanezért megveted azokat, akik vélelmeid szerint a kommunista múlt miatt vesznek Ladát.

    Amúgy a Lada legjobb tudomásom szerint az új autó eladási listán nincs még a top 10-ben sem a márkák között és a legtöbb új Ladát amúgy a 4×4-ből, a leánykori Nivából látni az utakon, amit többnyire gazdák vesznek és nem nosztalgiából meg a kommunizmus iránti feltétlen imádatból, ahogy azt elképzeled, hanem mert ilyen áron nem nagyon van a piacon igénytelen terepjáró, ami szinte mindenhol elmegy. Tehát felesleges a Lada jelenlétéből és abból, hogy eladnak pár száz, vagy akár ezer autót, bármiféle társadalmi kórképet levonni. Németországban is jelen van a Lada és veszik a típusait…

    Hozzáteszem, én 50 év alatti sofőrt még nem igazán láttam újkori Ladában.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Ahogy olvastam azért a Renault még mindig tart Putyintól, még mindig van befolyása. És ez szerintem maradni is fog így ahogy van. Ha ellenvetésük lesz erővel orvosolni fogják, bevált módszer.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Mi nem fogjuk a világot vezetni de még szerintem csak meghatározni sem. Függeni fogunk sajnos sokáig még valakitől, el lehet dönteni, hogy mi jobb nekünk. Melyik fél. Ha már rabszolgának kell lenni inkább leszek a nyugat rabszolgája mint az oroszoké.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    A Keletnémetek földrajzilag hol voltak? Az osztrákok is oda kerültek első körben.
    Igen, 56-ban cserbenhagytak, de nyilván nem szerettek volna egy újabb háborút ez állt a háttérben, akkoriban mindenkinek az atomfegyverek piros gombján volt az egyik ujja. Nekünk szar volt de valahol lehet érthető miért nem léptek közbe. Kubában is pillanatok alatt elmérgesedett a helyzet 62-ben.
    Egyáltalán nem látom feketén fehéren. Sokkal több rosszat adtak mint jót. Sokan azt hiszik milyen jó volt akkor mert mindenkinek volt munkája meg az sem volt baj, hogy selejtet gyártottak. Ráadásul folyton mindenki lopott mindent haza ami nem volt odacsavarozva mert semmiből nem volt a népnek, az embereknek. Meg lehet nézni ez a szemlélet a mai napig szerves része az életünknek. Menj el egy gyárban nyugaton meg itthon és nézd meg milyen különbségek vannak kiléptetéskor. És ez mindenhol, hangsúlyozom mindenhol jelen van az életünkben a mai napig. Ez pontosan a kommunisták elcseszett rendszerének az öröksége. A szemlélet ami átitatta az egész társadalmat.
    Oktatási rendszer? Azóta sem tudunk elszakadni tőle, abba kapaszkodunk, meg lehet nézni mennyire jól működik. Nagy nulla.
    Járműipar? Hol? Mi? Buszt gyártottunk egyedül eladhatót Steyr licensz motorral, de az is csak a 80-as évekig volt piacképes utána a világ csúnyán elhagyott minek.
    Egyedül az élelmiszeripar volt valamennyire életképes azt elismerem. De a többi nulla. A piacversenyben évtizedes lemaradással nézett szembe majdnem minden a rendszerváltáskor.
    És egyáltalán nem letűnt kor, itt él az egész szemlélet a mai napig, a hétköznapjainkat keseríti meg. Az emberek nagy része még mindig abban a szellemiségben éli az életét. Teljesen jól jellemzi a helyzetet, hogy az autó még mindig státusszimbólum és a Lada pontosan ezt eleveníti fel és ezért veszik meg most 4 millióért amikor annyiért már igen csak sok választás is van a piacon. Mindenki a kiskapukat keresi, a haverokat, az összeköttetéseket, mint a pártrendszerben. Az emberek többsége minden helyzetben a saját önző egyéni érdekeit helyezi előtérbe, sok esetben a rövidtávú érdekeivel később hosszútávon súlyos károkat okozva ezzel a társadalomnak és az országnak. Ez nagyrészt mind mind annak a rendszernek a hagyatéka. És úgy néz ki tök mindegy ki mit mond, mit hazudik, hogy ő majd nem így fog tenni, a végén mindig ugyanaz történik, ugyanúgy viselkedik, mivel a szellemiség, a hagyaték mindenkiben még ott él. Évtizedekre pecsételtek meg minket az eszméikkel és gondolkodásmódjukkal, szóval nem tudsz olyan jót mondani ami ezt átértékeli.
    És ezzel nem azt akarom mondani, hogy a nyugati rendszerben nincs ilyen és hibátlanul működik mert természetesen nem, hanem az arányokkal van a baj.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Visszatérve a Ladához, nyugati tulajdonban van, putyin is leveszi róla már a kezét, a hétköznapi orosz polgár minimál elvárásai ma már keletközépeurópai szint de lehet már több is pl Dacia kevés.
    Saját elvárásaiknak nem megfelelő egy román autógyár szintű termékalapja, kérdés hogy az első nyugati Lada ez a Vesta melyik szintre van belőve.
    Törésteszt eredmény, elektronikai elvárás, motorikus elvárás(sajátmotor), autó mérete, név nimbusza(sajátelvárás)

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Szigorúan nézve az a magyar legyőzött aki külföldinek dolgozik, de még az a magyar cég is mert tőle függ.
    Tehát ma is minden nap legyőznek nem csak a háborúban mert nem te foglalkoztatod a külföldit zsebpénzért hogy nagyot kaszáljál hanem fordítva.
    Autóipari szinen:
    Egy Scania, MAN, Volvo hoz hol van a Rába maradéka ami ma is állami támogatásokból marad fenn, fejleszteni nem nagyon tud mert nincs fiatal motivált mérnökgárdája, a régiek aki van az a múltban él várja a nyugdíjazását, meg hogy csússzon a támogatásból a zsebeibe is. Ráadásul rettentően a múltban élnek.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Szerintem abszolút a múltat látjátok mindenben, aminek van alapja sajnos.
    Ma tiszta rablókapitalizmus van, aki kapja marja színvonal, ezt lovagolják meg országok szintjén is.
    A gazdaság a gazdagság és jólét kulcsa, hatalmi szempontból kirívó esetek amikor egy ország beavatkozik pl USA hogy saját gazasági érdekeit érvényesítse.
    Pl dízelbotrány időzítése, de akár országok lerohanása az olajért.
    Vízumkényszer, mikor fordítva nincs, be a bevánorlási kérdés is egyfajta vízum hogy eldöntsék ki mehet mennyi időre ki nem, fordítva ők meg szabadon garázdálkodhatnak.
    Trump amerika nagyságát akarja visszahozni,az amerikai álmot de ahhoz az usában lévő külföldi pl német cégeket le kell húzni.
    Magyarországon mit hozol vissza vagy mit hozol el ha a munkaerőpiac nagy része külföldi foglalkoztatású cégeknél van.
    A német szemében te ma is másod vagy sokadrendű melós vagy, pláne ha még neki is dolgozol.
    Az orosz mintájú vezetésű állami szabályozásban majdnem mindenki egyenlő, kivéve a vezetőséget, a nyugati mintájú rabszolgatartó munkamorál hazug pénzisten alapú világa legyőzte mert minőséget termelni a kinek van több világában könnyebb mint a lézengő kényelmes munkaidő végét váró elkummantó világban aminek vége lett.
    Alapjában véve kiszolgáltatottból még kiszolgáltatottabbak lettünk mikor rendszerváltás után kiárusították az országunkat Antall, komcsik és orbán is minden nap ezt teszi a mutyiért a nyugati pénzmotiválta rabszolgamunka világának.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Akkor mérlegeld azt is, kik voltak azok, akik felosztották Európát és odadobtak minket a szovjeteknek (mert a földrajzi fekvésünkből egyáltalán nem adta magát olyan egyértelműen, hogy mi az orosz érdekszférába kerüljünk, az osztrákoknak még idejében sikerült is kiugraniuk), kik voltak, akik félrenéztek ’56-ban, miközben a segítségüket vártuk. Ugyanis Nagy Imréék is azért voltak bátrak, mert a színfalak mögött – szóban – mögöttük állt a nyugat, de mégis cserben hagytak.

    Te túl fekete-fehéren látod a helyzetet. Annak a rendszernek is voltak előnyei (pl. a világszínvonalú oktatási rendszerünk, gépipar, a nyugaton is versenyképes járműiparunk, az élelmiszeriparunk, stb., amik most borzasztóan hiányoznak) és volt rengeteg borzalma is. Ironikus, hogy most minden fordítva van…

    De fenntartom, hogy ép elméjű ember nem gyűlöl egy népet azért, amit a korábbi, mára letűnt generációi elkövettek.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    A törökök vagy a németek megszállásának te most érzed bármilyen káros hatását is? Az oroszokét viszont igen. És egyáltalán nem olyan egyszerű a képlet, hogy aggastyánok meg 30 éve volt. Az anyagi károkon felül egy ország gondolkodását és versenyképességét tették tönkre. Hosszú hosszú idő lesz mire kiheverjük a hatalmas károkat amit okoztak. És ennek te is, meg sokan mások is isszák a levét minden nap.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Már ne is haragudj, de azok a “férgek” túlnyomó része vagy nem él, vagy már rég aggastyán, a Szovjetunió pedig 27 éve felbomlott. De akkor a németek is férgek? Azokat is gyűlölöd? És a törököket?
    Minket elég sok nemzet megnyomorított vagy elárult a történelem során. Ha mindegyiket gyűlölnénk ezért a mai napig, nem sok szövetségesünk lenne.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Már ne is haragudj de azok a férgek minimum 50 évre megpecsételték az országunk sorsát ha nem sokkal többre, nem tudok indulatok nélkül beszélni róluk.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Egy olcsó autóról beszélünk. Ezt is leírtam, felesleges itt a kategóriákkal jönni. Itt nem azt kell nézni, hogy mibe sorolják a könyvek szerint, hanem azt, hogy mit kapsz mennyi pénzért. 4 millióért meg már sok minden más is van. Az árat is leírtam, hogy szerintem minden Lada minimum 500 ezerrel túl van árazva. Csak itt sokan megveszik így is, ezt is leírtam miért.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Az exkomcsi tömeget rám értetted? Hát el kell szomorítsalak, koromnál fogva (33 évesen) nem sok közöm van ahhoz a letűnt korhoz. Amúgy ajánlom figyelmedbe a Lada Vesta németországi árait ->

    [url]http://lada.de/pricelists/PL_VESTA_01_2017.pdf[/url]

    Mi lenne a reális ár szerinted? Egyébként egy alsó-középkategóriás kocsiról beszélünk.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Szerintem egeszen pofas lett.
    De, tekintve, hogy nalunk is es a rokonsagunkban is voltak Ladak, meg ismeretsegi körben, is, es teljesen normalis hasznalat mellett is folyton voltak velük kisebb-nagyobb gondok. Ezert en nem bizok a markaban es ennyi penzert biztosan mast vennek. De sok sikert a markanak, es azoknak, akik ezt valasztjak!
    Jo lenne , ha erröl az oldalrol közelitenetek meg ezt a cikket, nem pedig politizalnatok, elvegre ez egy autos portal…, ahol összetarto forumközössegnek kellene lennie…

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Én sem vennék Ladát, pláne nem ennyiért, de arra azért kíváncsi lennék, hogy téged miért zavar ennyire, hogy mások másként gondolkodnak és van egy réteg, akinek ez kell? Ha már komcsizol, legalább egy picivel több elfogadást és toleranciát mutathatnál a komcsikhoz képest.
    Fogadd el, hogy vannak, akiknek mások a prioritásai, mint neked, változtatni úgysem tudsz rajta, a hőbörgéseddel meg csak magadat teszed komolytalanná és arrogánssá.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Ez is 3 milliótól indul egy jobban felszerelt meg 4. Azért az nem olcsó. Annyiért bőőőőőven van már választék. Egy elég komoly mezőnybe csöppen ezzel az árral. Szerintem egyébként a többi Lada is meglehetősen túlárazott, az az 500 ezer plusz ugyanúgy megvan azoknál is. De hát amíg ilyen elvakult exkomcsi tömegek vannak az országban addig venni fogják ennyiért is. Már nem lepődök meg semmin sem.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Hát fogyelj, ha szerinted ugyanaz hogy random vagy módszeresen elhurcolod a munkaképes férfiak jó részét kényszermunkatáborokba (“málenkij robotra”) pár évtizedre, szétrabolod az összes gyárat jóvátételként , lemészároltatod vagy munkatáborba záratod a teljes értelmiséget (a “felszabadítottakét” is) kivégezteted a saját oldaladon álló pártban is a belső ellenzéket

    Vagy mondjuk adsz egy nagy valag pénzt, felkínálod a piacod versenyalapon hogy tudjanak fejlődni, cserébe megpróbálod meghonosítani a nálad bevált demokratikus rendszert.

    Ha neked ez a kettő ugyanaz akkor igazából kár bármiről és véleményt alkotni, mert nagyjából TELJES mértékben lexarod a tényeket.

    Végül is Észak és Dél korai is tökugyanaz kivéve a haláltáborokat, meg az éheztetést, meg hogy nincs világszinvonalú ipara. (meg semmilyen). Őh várj, mégis a komcsi a rendszer a jobb, mert nekik van atombombájuk. Azért ez sokkal faxább, nem, te szerencsétlen “sokoldalú” ideológus? Biztos szivesen éheznél, rettegnél egy a függönyözött autótól hogy elmondhasd, a fél világ retteg az atombombádtól.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Már ne is haragudj de én kezdtem el az oroszokat magasztalni, hogy micsoda műszaki zsenik. Mondd annak a debil hülyének akinek minden alkalommal könnyes lesz tőle a szeme.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Amúgy totál nem értelek benneteket. Nemhogy örülnétek hogy érkezett egy normális formavilágú autó, totál vállalható árral, erre fröcsögtök a múlton, hogy az oroszok nem lettek volna képesek önállóan fejleszteni stb. Kit érdekel anno mi történt. Amúgy meg manapság mindenki fúzionál mindenkivel, tehát tök mindegy mit adott a Renault-Nissan a Ladának, lényeg hogy csináltak egy frankó alsó-közepes autót, elfogadható áron.

    Korábban volt egy cikk a Fiat Tipo kombiról, ott az volt a bajotok hogy közel 3 misit kóstál a verda, itt egy olcsóbb gép most meg jöttök mással. Komolyan mondom olyanok vagytok mit az oviban.

    A Lada Samaráról meg annyit, hogy más gyártók is fordultak már a Porsche-hoz, példának okáért a Seat tette anno az Ibiza-val.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Azt ne mond hogy amcsik vagy a németek nem vitték a szajrét amikor valakit felszabadítottak.
    Azt hiszem visszatérhetnénk a cikkhez, a hülye egyoldalú idegológiátokat meg tartsátok meg magatoknak.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Te annyira ignoráns vagy hogy az már fáj…

    Az oroszok legfeljebb a haditechnikában “merítettek ihletet”, lásd TU144.

    Amit az autógyártában tettek az a szabadrablás és a licencvásárlás majd 0 fejlesztés és csodavárás.

    A II. világháború alatt direktben kapták az amerikai eszközöket (érdemes megnézni a belinkelt Rigai autósmúzeum teherautó-szekcióját). Nagy fejlesztés nem kell ahhoz, az igazi rablást viszont Kelet-Németországban végezték, amihez ugyen győztesként joguk volt, csak elég szánalmas amikor valaki értetlenkedik, hogy nem értik hogy miben más az amerikai hozzáállás.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    “…az oroszok a haditechnikát kivéve (persze ott is sok esetben) pontosan ugyanolyanok voltak mint a kínaiak, ugyanúgy másoltak mindent.”

    Ebből is látszik, hogy egy h***e vasutas vagy, b+:))) Már régebben is volt vitánk erről – neked az [b]ihletmerítés[/b] fogalma totálisan ismeretlen. A Google a barátod, nézz már utána, ne égesd magad itt egyfolytában…

    Persze, a te elméleted szerint akkor a svédek is koppintósak voltak a ’80-as években, mert ha megnézed az akkori Volvókat, akkor láthatod, hogy az akkori amcsi tepsik adtak ihletet hozzájuk. Ehhez kétség sem fér. A régi Volgák, Csajkák meg a fecskefarkú amcsi batárokat mímelték. Ennek inkább a tisztelethez van köze, ahhoz, hogy felnézek a másikra, elismerem a munkásságát, és próbálok én is olyan lenni. Már ne is haragudj, de a kínaiak pofátlan koppintási mániája abszolút nem hozható ide, mint példa:)))

    Tucatka, jöhet a kommentáradat:) 10 kommentig meg se állj, mert nem veszlek komolyan:)

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Elsőre egész jól mutat ebben a vörös metál színben. Mivel soha nem vennék magamnak Lada-t (Apámnak se volt soha, inkább 1500 “Nagypolski” Fiatunk volt az “átkosban”), ezért fikázni sem szeretném.
    4millióért inkább egy kifutó Lancert vennék, vagy egy Tipo-t. Vagy mint már többen is leírták, Dacia.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Az…. Fantasztikus eszme volt. Avagy hogyan gyártsunk szart, de abból aztán jó sokat, hogy minden elvtárs kaphasson kitüntetést május elsején. Ez volt a központi eleme…..

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    De már a 80-as években a Samarát sem voltak képesek megcsinálni, ahhoz is a Porsche mérnökei siettek segíteni rajtuk. Ennyit a nagy orosz mérnöki teljesítményről.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    És ez a Lada ennek ékes példája, mert ha itt sem érkezik nyugati segítség, ezek még mindig a kockaladát meg a többi ócskaságot gyártják, képtelenek lettek volna önerőből felülkerekedni rajta.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Én mindig azt mondom, hogy az oroszok a haditechnikát kivéve (persze ott is sok esetben) pontosan ugyanolyanok voltak mint a kínaiak, ugyanúgy másoltak mindent. Csak akkor mi ezt sok esetben a világtól elzárva a keleti blokkban nem tudtuk mivel a csapból is az oroszok magasztalása folyt. Aki meg esetleg nem hajtott fejet azt bemószerolták meg vitték a gulágra.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Szerintem azzal pedig nem vádolhatnak, hogy hidegen hagy a kor autóipara, mert érdekel ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/01/21/rigai_automuzeum[/url]), csak rajongani nem tudok értük.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Fényképezőgépük egy pár kivétellel mind Zeiss copy. Nem sok a hozzáadott érték. Nagyjából mint a Jénából zsákmányolt technikára alapul. Na meg azon amit közben még Pentacon néven gyártottak a keletnémetek.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Most egy kicsit tekintsünk el a “közös” múlttól, és nézzük objektíven a dolgokat: az orosz autóipar sosem tett le semmit az asztalra. A “fénykora” azt jelentette, hogy egy övezetben a Szovjetunió szétbarmolta a megszállt területek saját ipart és ráerőltette azt a Ladát, amit egyszer olajpénzen némi destabilizációval vásárolt. Aztán ezt a kocsit (ami 66-ban még remek autó volt) nagyjából a 90-es évek közepéig erőltette az emberekre.

    Az Antonov helyett én sokkal inkább tartom tipikus orosz mérnöki példának a TU144-et és az Ekranoplánt. Műszakilag lehet hogy képesek kivételes dolgokat alkotni a mérnökök, csak az egész rendszer alkalmatlan arra, hogy az embereknek jólétet teremtsen (és fenntarthatóan termeljen). Felélni és élősködni tudnak csak, mert ehhez szoktak. És a hadiipar kell a hatalom fenntartására (az Ekranoplán ékes példa rá). Pedig ennyi olajjal, gázzal és nyersanyagokkal ugyanaz a lehetőség lenne adott számukra, mint a norvégeknek vagy Szaud-Arábiának, csak ők ennyit hoznak ki belőle. Normálisan azt mondanám, hogy ez legyen az ő bajuk, ha nem akadna mindig pár idióta aki ideológai alapon vonzódik ezekhez. A németeket egy kalap alá venni több mint röhejes. A fényképezőgép onnan van hogy szétrabolták K-németországot, és a Zenit kb annyira versenyképes termék mint a Lada 2107.

    Ha én rajongtam egy márkáért annak általában oka volt. Ha ez az ok elmúlt, akkor pedig gyorsan kegyvesztett lett. Én imádtam a 80-as évek végi 90-es évek elejei japán autókat (előbb mint bárki a környezetemben) mert objektíve jó autók voltak, látszott rajtuk hogy a tervezőik bizonyítani akartak, mind a forma mind a műszaki tartalom kiemelkedő volt (és hoztak objektív adatokat a megbízhatóságra, mint ADAC). Azóta ez a rajongás jelentősen alább hagyott, a beszürkült és kevés fejlesztést kínáló, ráadásul túlárazott modellekkel, és én kiálltam az ajnározók sorából.

    Imádtam ugyanebből a korból az Audit is, mert akkor jobbnál jobb és kiemelkedő modelljeik voltak (bizonyítaniuk KELLETT). Pedig egy gömbölyű Audi 80-asra legalább annyira furán néztek rá, mint egy Lexusra. A bizonyítási kényszer miatt ugyanígy imádtam a 2000-es évek Alfáit vagy a 2010 körüli Volvókat (és koreai márkákat), mert magukhoz és a többi résztvevőhöz képest kiemelkedőt alkottak. És mivel szükség volt rá, hogy bizonyítsanak, az áraik sem szálltak el.

    Most itt egy sosem bizonyított, legfeljebb hamis nosztalgia által fűtött márka új terméke, nem olcsón, pár hónappal egy olyan modell után, amely közröhej tárgya volt a sajtóban. Ha nem akarsz autót csak egy “minimáltranszportot”, ott a Logan, de ez ráadásul még drága is, 4 milláért nem tudjuk milyen platformon készül (hogy legalább besaccoljuk a törésbiztonságát), olyan sufnituning dolgokkal villant, mint az érintőképernyős audio rendszer (amit be tudnak szerezni kívülről tehát nem a saját “fejlesztésre” kell alapozni).

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Szerintem kár a kategóriákon rugózni. Ez is egy olcsó autó, ugyanolyan mint a Logan vagy társai. Ugyan nem néztem de kizártnak tartom, hogy a Logan kisebb lenne. És ott 3.5-ért a teljesen felszerelt diesel!!!! kivitelt lehet megvenni. Ez minimum 500 ezerrel drágább mint amennyit ér.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Zöld, neked a Lada-felirattal van igazából bajod – bármire, akár a világ legjobb minőségű autójára is ráírhatnák, neked az akkor is egy ruszki vacak maradna. Többször részletezted már, hogy neked az orosz néppel van bajod, óriási ellenszenvvel viseltetsz irántuk.(Én a németekkel vagyok így egyébként.) Nyilván pocskondiázni fogod az onnan érkező termékeket, amíg csak világ a világ, függetlenül attól, hogy az éppen egy Antonov repülőgép, egy harckocsi vagy éppen egy fényképezőgép.

    A Grantát kár idevenni, a Vesta ahhoz képest egy hipertérugrás, egy más időszámítás. Próbáld meg feldolgozni, hogy van rá igény, veszik, én is egyre gyakrabban látok új Ladákat, aminek nagyon örülök. A minimáltranszport-kategória kedvelőinek – mint én is – áldás a Lada visszatérése. Van egy csomó ember, aki nem vár el többet egy kocsitól, mint a legalapabb dolgok.

    Ez a hamis nosztalgia dolog meg egy f***ság. Tudom, te minden volt szoci márkát eltöröltél volna már ’90 tájékán a föld színéről, ehhez képest igazi dráma lehet neked, hogy 3 közülük túlélte, sőt, kettő virágzik és a Lada is szép reményekkel tekinthet a jövőbe.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Utálom önmagam idézni, de a TC Lada Granta tesztje kapcsán már kiadtam a gőzt ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/06/02/tc_lada_teszt_komment[/url])

    Szánalmas az a hamis nosztalgia ami ezt a márkát övezi, a Ladák már akkor elavulóban voltak, amikor átvették a Fiattól a 124-est, és nagyjából 20 évig ezt a xart tukmálták ránk.

    Most itt egy újabb vacak, amit a Renault sem tud feljavítani, az a cég amely csodát tett a Daciával. Odavitték Streve Mattint formatervezőnek (ő tervezte a jól sikerült Mercedes ML és SLK generációkat és a Volvo XC60-ast), az eredmény pedig ennyi…

    Kiváncsi leszek mihez kezd az NCAP teszten.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    És a konkurencia pedig házon belül érkezik a Dacia Logan személyében. Ott ugye az alapár 2 millió forinttól indul, de ott felár nélkül csak a sötétkék választható, meg ugye fekete lökhárító. De hát, valamiért valamit.

  • 2017.10.27. at 21:11
    Permalink

    Már régóta vártam a hazai megjelenését, nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz a fogadtatása. Tudom nem szokás ilyet mondani, de sok sikert kívánok a Vestanak.

Vélemény, hozzászólás?