Mindenben jobb lett – Hyundai Tucson menetpróba
Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Tucson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon próbáltuk ki a Hyundai újdonságát, a Tucsont. A közepes méretű crossover minden tekintetben szebb és jobb lett.
Visszatért régi nevéhez a Hyundai ix35. Az első generáció Tucson néven futott, amely 2004-2009 között volt elérhető. Az utód ezt követően ix35 nevet kapott, most pedig ismét Tucsonként kell majd keresni a honlapokon, katalógusokban és árlistákban. A külső jelentősen megszépült, a Hyundaira ma jellemző hatszögletű hűtőmaszkkal összeérnek a dupla vetítőlencsés fényszórók.
Méreteit tekintve minden dimenzióban nagyobb lett, leginkább a szélesség növekedéséből adódó beltér-gyarapodást lehet érzékelni. Természetesen nemcsak széltében, hanem láb- és fejtérben is elegendő belsővel bír a Tucson. A csomagtér alaphelyzetben és szükségpótkerékkel 513, teljes értékű pótkerékkel literes. A csomagtérben attól függően, hogy a hátsó üléssor háttámlái milyen szögben állnak, további plusz centiket nyerhetünk. További ötletes megoldás, hogy az elhúzható kalaptartórolót rejtő sínt egy az egyben elrejthetjük a csomagtérpadlóban, mellyel további helyet takaríthatunk meg.
Hyundai Tucson méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (liter) |
4475 | 1850 | 1655 | 2670 | 513-1503 |
A vonzó külső után az utastérben némi komorság fogad. A fekete színű textilülések mellett sok a fekete és emiatt egyhangú felület. A kormányon és a szellőzők körül lévő alumínium színű díszítőelemek rendben vannak, a műszerfal jobb feléről viszont ezek hiányoznak. Főként utasként szembesül ezzel az ember, hogy bizony oda is jó lett volna valami hangulatfokozó dekorelem. Egy esetben elfogadható így a belső, ha a bézs színű bőrkárpitot választjuk, amelyhez bézs/fekete színű műszerfal dukál. Így már azért kellemesebben hat a színvilág. Az ajtókról viszont kimaradt a bőrkárpitozás. Néhány négyzetcentiméternyi bőr jutott a könyökünk alá, de máshol mindenhol a műanyag uralkodik.
Az üléspozíció egyébként kényelmes, jó a kilátás és vezetni is kellemes. A fékek jól adagolhatóak, a futómű kanyarban picit billegős, cserébe komfortos. Autópályán 130 km/órától felerősödik a szélzaj, és a motor is jobban hallatja a hangját. Ha már a motornál járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy nem sok változás történt a korábbi ix35-höz képest. Egyetlen új benzines jelent meg a kínálatban, az 1.6 T-GDI turbós, amely 177 lóerőt és 265 Nm-t képes leadni. A belépő szint a benzineseknél a 132 lovas 1.6 GDI szívó, amely 11,5 másodperc alatt gyorsítja a közel 1,4 tonnás karosszériát 0-ról 100 km/órára.
Teljesítményben van még lejjebb, a dízelek között a belépő 1,7 CRDi 116 lóerős, amelynek 13,7 másodperc szükséges ugyanehhez a sprinthez. Ehhez a motorhoz volt szerencsénk a menetpróbán. Az erősebb, 2.0 CRDi-hez viszonyítva bizony másként szól, sokkal csattogósabb, munkagépesebb, mint a nagyobb köbcentis, 136 lóerős társa. Dízelekből a csúcsot a 185 lóerős szintén 2,0 literes CRDi képviseli. Hajtáslánc szempontjából a hatfokozatú manuális váltó alap, a turbós benzineshez elérhető a hétfokozatú duplakuplungos, amely hibátlanul teszi a dolgát, erről mi magunk is meggyőződtünk. A dízelekhez a hétgangos DCT sajnos nem, hatsebességes automata viszont elérhető. Az 1.6 GDI-t kivéve mindegyik motorhoz társítható összkerékhajtás, a legerősebb dízel csak azzal érhető el.
Hyundai Tucson - motorkínálat
Motor | 1.6 GDI |
1.6 T-GDI |
1.7 CRDi | 2.0 CRDi LP |
2.0 CRDi HP |
Motor üzeme | benzin | dízel | |||
Emissziós norma | Euro6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1591 | 1685 | 1995 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Teljesítmény [LE (1/min)] |
132 (6300) |
177 (5500) |
116 (4000) |
136 (2750-4000) |
185 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] |
161 (4850) |
265 (1500-4500) |
280 (1250-2500) |
373 (1500-2500) |
400 (1750-2750) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 DCT/7 |
kézi/6 automata/6 |
kézi/6 automata/6 |
Végsebesség [km/h] | 182 | 203 | 176 | 186 | 201 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
11,5 | 9,1 | 13,7 | 10,6 | 9,5 |
Fogyasztás vegyes [l/100 km] |
4,7 | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 3,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 147 | 169 | 115 | 127 | 154 |
Saját tömeg [kg] | 1379 | 1449 | 1425 | 1529 | 1587 |
Felszereltség és biztonság szempontjából is sokat lépett előre a Tucson. Az összes manapság divatos és hasznos vezetősegédet megkapta. Rendelhetünk automatikus sávtartó asszisztenst, amely képes a sávon belül középen tartani az autót, beállíthatjuk viszont úgy is, hogy csak akkor avatkozzon be, ha a sávból ki akarunk lépni. A parkolás sem gond mostantól a Tucsonnal. Elektronika segít a párhuzamos és merőleges parkolásban. Az autonóm vészfékezési rendszer 70 km/óráig észleli a gyalogosakat, 170 km/óráig pedig a többi járművet és szükség esetén akár teljesen állóra is le tud fékezni. A holltérfigyelő mellett rendelhetünk táblafelismerő-rendszert is, amely ismeretlen helyeken tud nagy hasznunkra válni.
További komfortnövelő extraként említhető még az ülésfűtés és -szellőztetés. Utóbbi a kategóriában egyedüli extra, nagy piros pont jár ezért a Hyundai mérnökeinek. Szintén kellemes extra téli hónapokban a kezet melengető kormányfűtés, nagybevásárlások esetén pedig jól fog jönni az automatikus csomagtérajtó nyitás is. A központi kijelző 8 colosra nőtt, amelyen TomTom navigáció segít a tájékozódásban. Ráadásul most hét évig ingyenes Live szolgáltatást is tartalmaz, azaz valósidejű forgalom- és traffipaxinformációkkal is ellát minket a rendszer.
Hyundai Tucson - bevezető, kedvezményes árak
1.6 GDI |
1.6 T-GDI |
1.7 CRDi | 2.0 CRDi LP |
|
Life | 5 799 000 Ft | 6 399 000 Ft | 6 499 000 Ft | 7 099 000 Ft |
Comfort | 6 499 000 Ft | 7 099 000 Ft | 7 199 000 Ft | 7 799 000 Ft |
Premium | 7 299 000 Ft | 7 899 000 Ft | 7 999 000 Ft | 8 599 000 Ft |
Executive | 8 699 000 Ft | 9 399 000 Ft | ||
Sun Limited Edition | 9 199 000 Ft | 9 999 000 Ft |
A méretek és az extralista mellett tovább nőttek az árak is, viszont a már jól megszokott 500 ezer forintos kedvezmény mellé most további 200, illetve 300 ezer Ft bevezető kedvezmény jár, attól függően, hogy dízelt vagy benzinest szeretnénk. A fenti táblázaton kívül fontos megemlíteni, hogy az összkerékhajtás felára egységesen 600 ezer forint. A 2,0 literes dízeleknél a 185 lóerős kivitel plusz 400 ezret rak rá az árcédulára. Az automata áltó 650, míg a hétsebességes duplakuplungos 750 ezerbe kerül. További előny, hogy különböző csomagok is elérhetők, továbbá az alacsonyabb felszereltségi szintek is tovább okosíthatók néhány extrával, természetesen felár ellenében. Az új Tucson már rendelhető, a gyorsak és szerencsések akár napok alatt készletről is kaphatnak számukra megfelelő autót. Ha tetszik, és megvan rá a keret, tessék megvenni! Jó és szerethető autó lett az új Tucson, ráadásul még 5 év kilométerkorlát nélküli garanciát is kapunk hozzá.
2006 óta európában tervezik és gyártják az európai picra szánt autóik jó részét…
Sztem ülj bele egy ilyen autóba, de ha lehet ne a csupasz alapmodellbe.
Itt “kályhaezüstnek” mondod, de ha egy BMW-ben látnád akkor “selyemfényű” lenne.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=2XyoAMo6lw4[/url]
“Garancia arra kell, ami elromlik.” Köszönjük, Kempó, hoztad a formádat. Ismét egy velős dogma Kempó mester tolmácsolásában. Nem csak Vipo van otthon ezekben, úgy látszik. De Kopasz még adós eggyel.:)
Autót veszel vagy garanciát?
Garancia arra kell, ami elromlik. 😀
Jönnek föl persze. Ezek a koreai autók már megkerülhetetlen szereplői a piacuknak. Szerintem az előítélet már jó ideje felejthető, nem csak ez, de az összes többi is. Sorra dőlnek meg a dogmák.
Nagyon jol nez ki, szerintem szebb mint a konkurensei.
A sok megmondó ember, a Koreai szar , a Kinai szar a Japán fos, csak a Német az igazi.Sok Német nagymárkában abban merül ki a dizájn, hogy nem h ezüst a szín,hanem fekete zongoralak.Na persze attól már nem komor fekete! Europai dizájn ! ? Az azért fura hogy a Német presztízs márkák 2-3 szoros áron fele annyi garanciát sem adnak mint a távolkeleti vetélytársak. Tetszik vagy nem , ezek jönnek fel, mint a büdös víz! Lassan felejthető lesz ez a sztereotípia.
Úgyis az USA lesz a főpiac, ott meg erre nem adnak. Kívülről jól néz ki, de azért ez már nem Dacia Logan, hogy a kályhaezüstre fújt műanyag betétek elnézhetőek legyenek a hatalmas fekete műanyagerdőben.
Leakaszthatnának Európából egy enteriőr dizájnert is.
Koreában ugyanezt gondolják a németekről:)
Ez is pont olyan igénytelen szutyok belül,mint a Sportage,legfeljebb kívülről egy fokkal jobb. Van még hova fejlődnie a koreaiaknak:)
Az új Sportage-nél kisebb visszalépés észlelhető külső design terén, ez viszont teljesen rendben van. Csak nem értem, minek ez az állandó névváltoztatgatás. Akkor most már a következő ne IX-akárhányas legyen megint…De természetesen go Hyundai!