Hidd el, ez kellett! – Meghajtottuk a Mustang Bullittet!

Gátlástalan és nagyon sármos - Ford Mustang Bullitt, kipróbáltuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pompás és járható vonalnak tartom, ha egy gyártó előhúzza a múltidézés kártyát, a Mustang viszont már maga is az. A Bullitt leghíresebb filmszerepének állít emléket, de még hogy!


Minden idők leghíresebb autós üldözését dolgozta fel idén a Ford, mondjuk már nem elsőre, ám a 2018-as Mustang Bullitt több szempontból is fontos. 2001-ben jelent meg először a Bullitt különkiadás, a recept már akkor is borítékolt volt; Dark Highland Green metálfényezés és Torq Thrust felnik, némi motortuning mellett. A Bullitt nagy sikert aratott, a limitált szériás modell köré kultusz kerekedett, ezért a 2005-ös Mustang alapjain is újragondolták a modellt.

50 évvel az ikonikus film után ismét felkerült a Bullitt név, de most minden idők legjobb Mustangjára.

Akik nem tudják, mi az a Bullitt, nem fogják érteni az első fotót, ugyanakkor kötelező azonnal bepótolniuk legalább azt a 10 perces jelenetet a filmből, amit joggal nevezhetünk minden idők egyik legjobb autós üldözésének.
Az 1968-as Bullitt, vagy ahogy nálunk megjelent, a San Francisco-i zsaru, esetleg Chicagói tanú – több címen is futott, valódi legenda. A kor sármos és vagány arca, Steve McQueen terelgeti benne a szintén ’68-as Mustang GT390-et San Francisco utcáin át üldözve két bérgyilkost, akik egy Dodge Chargerrel menekülnek. A film maga kissé vontatott, ahogy azt a kor divatja épp megkövetelte, és éppen ez adta minden idők egyik leghosszabb és legizgalmasabb autós üldözését. A jelenet egyik legnépszerűbbé vált kiragadott fotója, amikor McQueen, vagyis Frank Bullitt egy elkottázott kanyar után nagy gázzal az ablakon kihajolva hátratolat füstölgő kerékkel. Egy ilyen fotó nélkül nem térhettem haza Nizzábból, ahol a Bullitt mozifilm megjelenésének napra pontosan 50. évfordulóján vezethettem. Na, nem az eredeti autót, ami sok év után újra megkerült és idén épp együtt mutatkozott a világnak az újdonsággal, hanem a friss Mustang GT-ből készült változathoz volt szerencsém.
Igen, megkapta a Dark Highland Green fényezést, ami oltári dögösen áll neki és a klasszikus Torq Thrust felniket, amik nélkül szintén nem adnék el Mustangot.

A stílus, az itt a minden, már legalábbis a lényegi része, ugyanis az eredeti filmben szereplő autó született újjá.

Legszembetűnőbb változtatás a friss Mustanghoz képest az új, osztás nélküli méhsejtmintás hűtőmaszk. Óvatosan keretezték krómmal, rendkívül finom részlet és teljesen eltüntették az emblémát. Hátul sincs GT felirat, a kis tányérra a Bullitt saját jele került, a klasszikus lovacskákat csak a felnikupakokon látjuk viszont. Elképesztően jól áll ez az egyszerűség a Mustangnak, hisz önmaga sem egy túl bonyolult jármű, és épp ezért szerethető, de nagyon. A klasszikus izomautó receptet viszont európai fejlesztők finomították úgy, hogy végre ne csak egyenesen legyen jó menni a Mustanggal, a Bullitt pedig még többet kapott a jóból.
Hirdetés

Piaconként eltér a teljesítmény és a műszaki tartalom, ám a hazai példányok ára és azok pontos felszereltsége már elérhető a magyar oldalon. A Bullitt a GT-re épül, vagyis ötliteres szívó V8, viszont csak és kizárólag kézi váltóval készül, ugyanis ez az egyik fő jellegzetessége.

Ahogy az eredeti, az új is egy hófehér biliárdgolyót kapott a váltóbotra,

ami mint kiderült, a legtöbb fejfájást okozta a fejlesztésnél. A gombóc legyártására felbérelt cég idő előtt csődbe ment, a második jelentkező nem volt képes eltalálni az árnyalatot, végül a tesztfázis utolsó szakaszaiban esett be egy kisebb vállalat, akik képesek voltak legyártani a tökéletes méretű, fogású és színű darabot. A hatfokozatú kézi váltót kéttárcsás kuplungszerkezet választja el az ötliteres motortól, a Bullitt ugyanis mindent tartalmaz, amit az Amerikában felárasan elérhető Performance 1-es csomag, vagyis a nálunk alap GT, az elöl hatdugattyús Brembo fékeket is. Viszont a motort is megpiszkálták, méghozzá elég látványosan.
Ford Mustang Bullitt, 2018 - műszaki adatok
Emissziós norma Euro 6.2
Hengerűrtartalom [cm3] 5038
Hengerek/szelepek száma 8/32
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 460/7250
Nyomaték [Nm (1/min)] 529/4600
Gyorsulás 0-100 km/h 4,6
Végsebesség [km/h] 263
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 12,4
CO2-kibocsátás [g/km] 277
Saját tömeg [kg] 1818
Megengedett össztömeg [kg] 2105
Fékek elöl 380 x 34 mm-es acéltárcsa, 6 dugattyús fix nyereg
Fékek hátul 330 x 25 mm-es acéltárcsa, egydugattyús úszónyereg
Gumiméret elöl 255/40 R19
Gumiméret hátul 275/40 R19
Indulóár [Ft] 16 615 000

A változó szelepvezérléses V8-as új légrendszert kapott, amit nyitottnak nevez a gyártó. 87 milliméteresre növelték a szívószelepet, a szívócsövet a lehető legegyenesebbre faragták, a végére pedig egy orbitálisan nagy sport légszűrőt húztak. Az eredmény 10 plusz lóerő, vagyis összesen 460, és 529 Nm nyomaték. A Bullitt speciális motorvezérlő programot is kapott, a nyomaték már alacsonyabb fordulaton is magasabb és tágabb tartományban használható, a csúcsérték 4600-nál érkezik, és

itt érhető el először a visszaváltásoknál érkező automatikus gázfröccs.

A V8-as 7000-es fordulat fölé forgatható, egész pontosan 7250-nél adja le a 460 lóerőt és ki is kell használni a fölső tartományokat a tempós haladásért. Alul kevésbé érezni erősnek, csak jó V8-as módjára duruzsol, 5000-es fordulatszám fölött viszont vérmes sportautóként üvölt és tol, de valami irdatlanul. Az európai piacra már részecskeszűrővel érkezik, ezért is lehet, hogy 20 lóerővel még így is gyengébb az amerikai változatnál. Teljesen új kipufogórendszert kapott, aminek a hangja még mocskosabb, mint a GT-é, visszaváltásoknál durrog, gázelvételre szörcsög, annyira hihetetlenül jól áll neki, hogy az már művészet.
A Bullit kevés opcióval érhető el, hisz mindent ad alapáron, fizetni lehet viszont az új MagneRide adaptív futóműért és a Recaro sportülésekért. Utóbbi szinte kötelező, az alap ülések kellemetlenül magasan vannak, a sportülésekről viszont tudjuk, hogy tökéletesek. És nem csak a látvány miatt kellenek, ugyanis a Mustang, ahogy a Bullitt is rendkívül jó sportautó lett, egy igazi kanyarvadász. Hátulról száműzték a merevhidat, többlengőkaros rendes futómű került alá, ami egy 3,55-ös áttételezésű Torsen mechanikus differenciálművet fog ölre. A 19 colos felnikre mindenképp az egyik legjobb ma kapható utcai sportabroncsok, Michelin Pilot Sport 4 S-ek kerülnek. Amerikában elöl is 305 széles abroncsok kerülnek rá, Európában ezt nem tudták homologizálni, így nálunk „csak” 255 széles első, és 275-ös hátsók kerülnek rá. Ezekkel a Bullitt tapadáshatára nagyon, de nagyon messze került, szinte hihetetlen, hogy mennyire feszített tempóban képesek tökéletesen tapadni az első kerekek. Ahogy a hátsók is, hiába a gumifüstölésre való Line Lock funkció, ha egyszerűen betapadnak a gumik, csak hidegen lehet tisztességesen megfüstöltetni, de az akár tolatva is működik .

A Mustang Bullitt minden idők legvagányabb Mustangja a Boss és a Shelby alatt.

Stílusa miatt örvendetes már csak ránézni is, ára pedig így is viszonylag kedvező, hogy csupán 1500 darab készül belőle: 1,8 millió forinttal indul drágábban, mint a GT. Csodás múltidézés ez egy ikonikus autónak és egy filmnek egyszerre, a Mustang és a Bullitt kultusz ezzel tovább él és egyre csak növekszik, most itt az idő, hogy bevegye Európát is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?