Próbáld ki, dalolj, nyerj koncertjegyet – itt az új Toyota Yaris

Frissítettnek indult, végül új lett a Toyota Yaris

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Külföldi menetpróbáján még frissítettként ismertük meg, mostanra új lett a Toyota Yaris. Több okból is érdemes kipróbálni.


Immár 15 éves modell a Toyota Yaris, persze nem a mostani, hiszen az épp teljesen félig új, de első, 2000-ben az Év Autójának választott generációjával 1999-ben jött ki a Toyota kisautója. Második generációja 2005-ben térdlégzsákot és okoskulcsot - a kategóriában szokatlan felszereléseket - hozott, a harmadik 2011-ben debütált kiadás pedig a világ első és máig egyetlen full hibrid kisautóját jelenti, mellette pedig hagyományos benzinesként és dízelként is kapható. Továbbá ötcsillagos Euro NCAP minősítésű, és nem mellesleg idén megújult, hogy még jobban tornássza felfelé az eladásokat.
Hirdetés

Nyáron, nemzetközi bemutatójakor még frissített Yarisként említettük magunk is, illetve a Toyota is. Bár a márka képviselői már akkor is hangoztatták, hogy olyannyira megújították, hogy akár újnak is nevezhetnék. A hazai bemutatóra így is lett, most már új Yarisként hirdetik a gyáriak, azt mondjuk még ők sem merték kimondani, hogy ez lenne a negyedik generációs, az majd nyilván később jön.
Toyota Yaris 2014 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
3895 1695 1510 2510 286

Ez tehát simán új Yaris, a visszajelzéseknek megfelelően frissített külsővel és belsővel, a korábbiaknál karakteresebb, merészebb felszereltségi szintekkel és dizájnnal, valamint fokozott vezetési élménnyel. Hogy a Yaris új, azt 85 millió eurós, 576 ezer munkaórás fejlesztéssel, több mint 1000 új alkatrésszel hangsúlyozza a gyár. Kívülről egyszerre újultak meg a korábban külön fizimiskájú hagyományos hajtásláncú, illetve a hibrid Yarisok. Mostantól azonos, az Aygóéhoz hasonlóan x-es arculatot mutatnak. Újak a lökhárítók, elöl a jelentősen növelt méretű, az alsó légbeömlővel vizuálisan egybefolyatott hűtőmaszk és az összes lámpa is, a gépháztető viszont a régi. Hátul új a csomagtérajtó, az pedig nem kérdés, hogy a világítótestek szintén változtak, s persze a lökhárító is.
Ráncfelvarráshoz mérten jelentősen megújult, kecsesebb, a magasabb felszereltségeknél nagyobb érintőképernyős lett a műszerfal. A csatlakoztatott okostelefonnal mirror link funkciót is támogató, onnan akár navigációt futtató, SMS-eket felolvasó, és akár a telefont is vezérlő a hifi. Ennél talán fontosabb, hogy a karosszériamerevség 20%-kal nőtt, lágyabb és jobb zajszigetelésű lett a futómű. Bizony, 10 év múlva a használt példányok vásárlóinak vélhetően azt fogjuk tanácsolni, hogy lehetőség szerint a frissítettet vegyék. Most pedig a Yaris-tulajoknak mondhatjuk azt, hogy akár egy szintén harmadik generációsból is érdemes lehet átülni. Ehhez további érv, hogy hiába tűnik változatlannak a motorpaletta, mindegyik egység kevéssel takarékosabb lett a korábbinál.
Látványosan alacsony fogyasztási, illetve emissziós értékeket tudnak a frissített motorok. A paletta alapjának számító, új hengerfejes, Mild Atkinson ciklusú, 69 lóerős 1.0 VVT-i 95, az 1,33 literes, 99 lóerős Dual VVT-i 109, az 90 lóerős 1.4 D-4D turbódízel 99, míg az 1,5 literes Atkinson ciklusú benzinesen és villanymotoron alapuló, 100 lóerős rendszerteljesítményt leadó HSD 75 g/km CO2 emissziót tud. Utóbbi kapcsán fontos kiemelni, hogy bár alapjaiban, elvében a Prius II-ben lévő hajtáslánc, míg abban még 4,3 l/100 km vegyes norma szerinti fogyasztást hozott, itt már (a Yaris HSD korábbi 3,5 l/100 km értékét is alulmúlva) 3,3 l/100 km adattal büszkélkedhet. Egyebek mellett csökkentett belső súrlódása, DLC (Diamond Like Carbon) szelepemelő-bevonata, javított fékenergia visszatöltése és átprogramozott vezérlése okán.
Toyota Yaris 2014 - műszaki alapadatok
Motor 1.0 VVT-i 1.33 Dual VVT-i 1.4 D-4D (DPF) 1.33 Dual VVT-i (CVT) HSD
Hengerűrtartalom [cm3] 998 1329 1364 1329 1497
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/8 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 kézi/6 CVT e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 69 (6000) 99 (6000) 90 (3800) 99 (6000) 100 (-)
Nyomaték [Nm (1/min)] 95 (4300) 125 (4000) 205 (1800-2800) 125 (4000) 111+169 (3800-4400)
Gyorsulás 0-100 km/h 15,3 11,7 10,8 12,6 11,8
Végsebesség [km/h] 155 175 175 175 165
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 5,2/3,8/4,3 6/4,1/4,8 4,6/3,3/3,8 5,6/4,3/4,8 3,1/3,3/3,3
CO2-kibocsátás [g/km] 99 109 99 109 75
Saját tömeg (legkisebb érték) [kg] 980 1030 1080 1050 1085

A gyári mérések szerint takarékosabb Yaris a korábbiaknál csendesebb is lett, sok-sok új, nagyobb felületű és vastagságú szigetelőanyag került bele. Egyebek mellett a műszerfal, a tűzfal és a középkonzol mögé, valamint a padlólemez alá is. Az 1.4 D-4D új motorkitámasztót és módosított kipufogótartókat kapott, minden verzió átrajzolt, kisebb örvénylést keltő szélvédő és motorháztető közötti takarópanelt visel.
A Yaris hazai bemutatóján mind az 1.33-as benzinest, mind a dízelt, mind a hibridet vezethettem egy-egy igencsak rövid körön. Mindegyik szimpatikus, mindegyik kellemes. A Toyota egyelőre nem kívánja hibriddel kiváltani a dízelt, de a ma a hazai eladások 18, az európaiak 33 százalékát kitevő hibrid hajtáslánc 2020-tól már egyeduralkodó lehet majd a Toyota kisautójában. Teljesen érthető, most pedig még azt hirdeti a Toyota is, hogy a keveset autózók vegyék csak a sima benzineseket, ugyanis sem a dízel, sem a hibrid nem tudná náluk kitermelni felárát. Igaz lehet. A dízelt a sokat, zömében autópályán autózóknak, a hibridet pedig a városi kényelmet preferálóknak, illetve a sűrű forgalomban sokat hajtóknak javasolják. Prius-tulajként aligha meglepő, hogy az én szívemhez a HSD áll a legközelebb, ugyanakkor tényleg elismerésre méltó a benzines élénksége és a dízel ereje, zajszigetelése is. Ahogyan például az is, hogy mennyire jó a 3,9 méteres kisautó helykínálata. Átlagtermettel magam mögött simán elférek benne, a 286 literes csomagtér nem rekorder, de elegendő.
A hazai kisautós szegmens ötödik legnépszerűbbjének számító Yarist érdemes próbára tenni (nyílt hétvége szeptember 12-14. között, azaz e héten), érdemes megtapasztalni, hogy milyen a hibrid, hogy mennyire kulturáltak a hagyományos hajtásláncúak is. Az új Yaris állítólag dalra fakaszt vezetés közben. Bevallom, én nem tapasztaltam, de ki kell próbálni a hétvégén, már csak azért is, mert a tesztvezetésen résztvevők között a Toyota Kylie Minogue jövő heti budapesti koncertjére szóló páros belépőket sorsol. És a márka szerint a Yaris igenis "dalra fakaszt", ezt mondja reklámja is, amit mutogasson csak a Toyota, alább viszont vicces film arról, hogy miként verbuváltak önkéntes amatőr énekeseket a reklámszpothoz.
Motor Karosszéria Erőátvitel Felszereltség Ár
1.0 VVT-i 3 ajtós 5 M/T Live 2 790 000 Ft
1.0 VVT-i 3 ajtós 5 M/T Live Plus 3 230 000 Ft
1.0 VVT-i 3 ajtós 5 M/T Active 3 410 000 Ft
1.0 VVT-i 5 ajtós 5 M/T Live 3 005 000 Ft
1.0 VVT-i 5 ajtós 5 M/T Live Plus 3 445 000 Ft
1.0 VVT-i 5 ajtós 5 M/T Active 3 625 000 Ft
1.0 VVT-i 5 ajtós 5 M/T Active Comfort 3 900 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Live Plus 3 695 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Active 3 875 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Active Comfort 4 150 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Active Design 4 125 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Style 4 495 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Style Red 4 745 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Lounge 4 565 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós 6 M/T Lounge Skyview 4 965 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Live Plus 4 360 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Active 4 540 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Active Comfort 4 815 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Active Design 4 790 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Style 5 160 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Style Red 5 410 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Lounge 5 230 000 Ft
1.4 D-4D (DPF) 5 ajtós 6 M/T Lounge Skyview 5 630 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós CVT Active 4 225 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós CVT Active Comfort 4 500 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós CVT Active Design 4 475 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós CVT Lounge 4 915 000 Ft
1.33 Dual VVT-i 5 ajtós CVT Lounge Skyview 5 315 000 Ft
HSD 5 ajtós CVT Live 4 695 000 Ft
HSD 5 ajtós CVT Active 5 075 000 Ft
HSD 5 ajtós CVT Active Design 5 325 000 Ft
HSD 5 ajtós CVT Lounge 5 675 000 Ft
HSD 5 ajtós CVT Lounge Skyview 5 995 000 Ft
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:57
    Permalink

    [i]“A vevői elvárásoknak megfelelően hagyományos előválasztóval vezérelhetjük a váltó nélküli HSD bolygóművet”[/i]

    Hogy mit tetszik mondani? Ki az az elmeroggyant vevő, aki egy HSD hibridben egy elavult, gusztustalan, hatalmas bottal akarna üzemmódot váltani? Ráadásul úgy hogy ez a kőkorszaki szerkezet teljesen tönkreteszi a belső teret hiszen egy remek pakolási területet pusztít el úgy, hogy egyébként annak a funkciónak amit ellát az ég egy adta világon semmi értelme sincs egy HSD hibridben!

    Kár hogy a Toyota ezt a frissített változatot egy elb***ta az értelmetlen póznával, az ósdi primitív reménytelenséget sugárzó mutatós műszerekkel meg a kicsi vagyok, béna vagyok, ne bántsatok életérzést sugalló belsővel.

Vélemény, hozzászólás?