Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Legtöbb részletével bemutatkozott a Renault Twingo harmadik generációja, ami a teljesen saját és egyedi, az egyterű jellegű kisautók szegmensét 1992-es bemutatkozásával és 1993-as megjelenésével megnyitó első generáció és az újabb forradalmat már nem hozó, 15 év után 2007-ben megjelent második generáció után most először ötajtós. De nem csak ebben nagyon más a harmadik generációs - a másodikhoz hasonlóan Szlovéniában készülő - Twingo, mint elődei, hanem abban is, hogy a smarttal közös fejlesztés. Így az orrmotor/elsőkerékhajtás sémát farmotor/hátsó hajtás váltja fel, sőt, inkább tengelyek közötti motor, ami a csomagtér alá került; a szereléshez egy speciális megoldással a kuplung/váltó lecsatlakoztatása nélkül 15 centis süllyeszthetőséggel, s igen jó 45/55 arányú tömegeloszlást adva.
A 3,59 méter hosszú harmadik generáció 16 centiméterrel hosszabb az első és eredeti Twingónál, a másodiknál pedig 10 centivel rövidebb, de utastere 33 cm-rel hosszabb. A 2,49 méteres tengelytáv az első Twingóhoz mérten 14,5 és a másodikhoz képest is 12,5 cm többletet mutat. A városi manőverezhetőség minden eddiginél jobb, ugyanis a hajtás nélküli első kerekek szokatlanul nagy, 45 fokos szögben tekerhetők ki, így a fordulókör-átmérője mindössze 8,6 méter.
Ahogyan az a miniautóknál már-már elvárható, mind az utastér, mind a rejtett kilincsesen ötajtós karosszéria temérdek személyreszabási lehetőséget kínál. Választható a tükörházak színe, temérdek külső díszítés, vonóhorog nélküli kerékpártartó, az utastérbe érintőképernyős navigáció, R-Link rendszeres érintőkijelző, okostelefontartó és számos egyéb is. A kesztyűtartónak nem csak a belseje flokkolt, fedele is kárpitozott, sőt, az egész zseb táskaként kivehető. Ajtózseb hátra is jutott. Sok, összesen 52 liternyi (kategóriarekorder) az utastéri pakolóhelyek térfogata. Középső tároló nyugodtan kerülhetett a hátsó utasok közötti lábtérbe, ugyanis a Twingo továbbra is csak négyüléses, négy felnőttnek kényelmes helyet ígérő. A 219 literes csomagtér bővítéséhez a hátsó üléstámlák 50:50 arányú osztással síkba fektethetők. Lefektethető az első utasülés támlája is, így a raktérhosszúság ott 2,31 méteres lehet.
Hirdetés
Motorból kétfélét kínál a Twingo, most először mindkettő háromhengeres. Az alapgép 1,0 literes és 70 lóerős szívó, az erősebbik az Energy sorozat 0,9 literes, 90 lóerős TCe turbómotorja. A váltók kezdetben csakis ötsebességes kézik, jövő évtől EDC kettős kuplungos automata is lesz. Mindkét motor a teljes élettartamot kiszolgáló láncos vezérlésű, 20 ezer kilométeres szervizperiódusú. Alapáras az ESP és a visszagurulás-gátló, opcióként tolatókamera és sávelhagyásra figyelmeztetés, első-hátsó parkolóradar is szerepelhet. A futómű inkább smart, mint Renault-eredetű, az első MacPerhson rendszert DeDion hátsó egészíti ki, a felnik a korábbiaknál nagyobbak, 15-16 colosak - amelyek miniautós mércével bizony nem aprók.
Sajtóanyaga alapján ígéretes, vonzó városi mininek tűnik az új Twingo, személyesen szeptember második felében ismerhetjük meg nemzetközi bemutatóján - rögvest be fogunk számolni a tapasztalatokról. Aztán már csak az ára lesz kérdéses, hogy végképp kiderüljön, lesz-e belőle ismét slágermodell, olyan ikon, mint amilyen a rekord hosszú ideig Franciaországban 2007-ig, Uruguayban egészen 2012-ig gyártott első volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?