Vissza a földszintre – Nissan Pulsar menetpróba
Extra lábtér normál áron: itt a Nissan Pulsar
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Pulsar ott folytatja, ahol az Almera abbahagyta. Újra hagyományos kompaktot csinált a Nissan, és nem is rosszat, hanem belül óriásit.
Hogy ne legyünk gonoszak, nem a nagyon csúnya és ezen kívül semmi másról nem emlékezetes Tiidát hozzuk fel. Legyen inkább a Sunny és az Almera a gondolati fonal, amikor a Nissan visszatéréséről értekezünk. 2007-ben a C és D szegmensben nem az addig ismert, hagyományos autóit újította meg a japán cég, hanem egészen más irányba indult. A kifutó kompakt Almera és a nála eggyel nagyobb, már szintén öreg, bamba arcú Primera helyett a megemelt padlószintű, terepjárós beütésű Qashqai lett az új "vedd meg" Nissan. Az ötlet bejött, a Qashqai sikeres lett, már a második generációjában készül, ami sokkal jobb az elsőnél - így adnak el belőle sokat.
A crossover divat persze azóta sem csillapodott, de közben a nagy válság után újraélénkülő összeurópai újautó-piacon továbbra is a kompaktokból fogy a legtöbb. Golf, Auris, Focus, Astra, 308 - ugye ismerős a sor? A Nissan nagyon japánosan állt hozzá a hagyományos felépítésű Golf konkurensének kifejlesztéséhez. Csinálhattak volna bármit, rámehettek volna a minőségérzetre, és bár ezen a téren sem rossz a Pulsar, de nem ebben kiemelkedő. Rajzolhatták volna a legszebbre. Csak remélni tudom, hogy ez sem volt fő prioritás, mert ez bizony nem jött össze. Milyen autót akartak? Gazdaságosat, kényelmeset, ami sokat ad, de szolidan lehet árazni és a lehető legnagyobb belterű.
Ez utóbbi rovására kissé ráment a külső, mert az extra hosszú tengelytávval nagyon furcsák az arányai, amit a hátsó lámpák kitüremkedése és a nem túl lejtős tetőív csak fokoz. Így viszont sikerült több középkategóriás hátsó lábterénél is nagyobbat pakolni a Pulsarba, megfelelő fejtérrel és egy katalógusérték szerint nem a leghatalmasabb de, érzésre bőven jó méretű csomagtartóval. Gyakorlatilag a C szegmens Skoda Superbje lett (szemre még a Skoda Octaviáénál is nagyobb a Nissan által is a kategória legjobbjának mondott hátsó lábtér). Ha lenne belőle kombi, akkor az lenne az ideális taxi. Így meg azoknak a családoknak megoldás, ahol a szülők két langaléta kamasszal maguk mögött utaznának és a Qashqai kicsi lenne nekik. Vagy csak egyszerűen nem akarnak a magasban ülve autózni, hanem köszönik, de maradnának inkább a földszinten.
Nissan Pulsar - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség (tükrökkel) [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4387 | 2017 | 1520 | 2700 | 385 |
A Pulsar nem csúnya autó, de én biztos nem a formái miatt venném. Bele kell ülni és menni kell vele, akkor igazolja minden pozitív előítéletünket. Ez a Nissan is egy nagyon kellemesen, stresszmentesen vezethető kocsi. Könnyű kormánnyal, puha kuplunggal, nem túl lágy, de a hazai úthibákat mégis hatásosan kiszűrő futóművel. Ergonomikus, de a mai trendnek megfelelően kissé magas vezetői pozíciójával a legtöbb autós minden igényét kielégíteni hivatott, és tényleg kielégítő csomag ez. És annál persze még jóval több. A Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak nevezett, a legmodernebb vezetéssegédeket tartalmazózó pakkja a Pulsar esetében sávelhagyás-figyelmeztetéssel, holttérfigyelővel, mozgó tárgyak észlelésével és vészfék asszisztenssel operál, ahogy az ma ebben a kategóriában elvárható. Ha meg ezekre nincs szükség, csak kell egy méretes modern új autó, akkor már 4,39 millióért el lehet vinni a benzines alapmodellt.
Nissan Pulsar - műszaki adatok
Motor | DIG-T 115 | DIG-T 115 Xtronic | dCi 110 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1197 | 1461 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | CVT | kézi/6 |
Teljesítmény [LE] | 115 (4500) | 115 (5200) | 110 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 190 (2000) | 165 (1750) | 260 (1750-2500) |
Végsebesség [km/h] | 190 | 185 | 190 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,7 | 12,7 | 11,5 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,0 | 5,1 | 3,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 117 | 119 | 94 |
Saját tömeg [kg] | 1258 | 1205 | 1307 |
Volt szó sportosságról az autóról szóló prezentációban, ez persze inkább marketingvicc. A Pulsar egy teljesen kellemes, semleges karakter, ami persze az indokolatlanul gyors kanyarokat és a már bunkóságba hajló nyomulást is zokszó nélkül végrehajtja, ha épp az kell. A nehezebb dízel nyomatékból nagyon jól megy, de a benzinest kiforgatva is teljesen jókat lehet autózni, és az kevesebb orrtolással veszi az ívet. A jókat autózni persze azt jelenti, hogy gyorsan és kényelmesen, mert a kormányzás érzetre nagyon szintetikus, azaz a kerekek és az út kapcsolatáról sok visszajelzést nem közvetít. Az elöl gólyalábas, hátul csatolt hosszanti lengőkaros felfüggesztéssel a kategóriaátlagának megfelelő és jó a Pulsar viselkedése, de a sportos jelzőt hagyjuk meg például házon belül a 370Z-nek.
A Pulsart természetes könnyedséggel lehet terelgetni, van aktív nyomvonal-szabályzás, ahogy a vele szerkezetileg is rokon Qashqai-ban. Ez az elektronika az egyes kerekek fékezésével modellezi a komolyabb, többlengőkaros futóművek passzív önkormányzását és ezzel javítja a kanyarodási képességet. Ebből a gyakorlatban nem sokat érezni, egyszerűen jó minden részegység. A váltó pontos, nem jár hosszú úton és a jól áttételezett hatodikkal a dízel olyan 2200, a benzines meg 2700-as főtengelyfordulat körül pörög 130-nál. Tág határok között állítható a vezetőülés, meg a kormány és még az A oszlop sem takar ki vészesen sokat a panorámából. Az első ülésekhez nincs gerinctámasz, de anélkül is elég kényelmesek. Érdekes, de a bőrhuzatosnál az én hátam a sima szövetkárpitosat jobban szerette, pedig formára ugyanazok. A bőrkárpit a leggazdagabb felszereltséghez rendelhető kevés extra egyike, ára 290 ezer forint.
Nissan Pulsar - akciós árak
Visia | Acenta | Tekna | |
1.2 DIG-T 115 | 4 390 000 Ft | 4 990 000 Ft | 5 890 000 Ft |
1.2 DIG-T 115 Xtronic | 4 940 000 Ft | 5 540 000 Ft | 6 440 000 Ft |
1.5 dCi 110 | 5 040 000 Ft | 5 640 000 Ft | 6 540 000 Ft |
Míg a közvetlen előd Tiidát kinevette mindenki, és tényleg csak nyugdíjasok vették, addig a Pulsar nagyon is ajánlható családi autónak. Nem pont úgy mint a Qashqai, nem annyira trendin, de ha szabad ilyet írni, sokkal bölcsebben. A Qashqai tesztjében már leírtakra csak kontrázni tudok: az is jó, de szerintem még mindig ez az autószerűbb, magamnak ezt választanám. Mert belül nagyobb és bár literben kisebb, de formára használhatóbb a csomagtartója, olcsóbb és ráadásul kevesebbet is fogyaszt. Biztos vagyok abban is, hogy lesz akinek meg kifejezetten tetszik majd a külseje is és az is, hogy megint csinál úgymond rendes autót a Nissan.
“Milyen autót akartak? Gazdaságosat, kényelmeset, ami sokat ad, de szolidan lehet árazni és a lehető legnagyobb belterű. Gyakorlatilag a C szegmens Skoda Superbje lett. Ergonomikus, de a mai trendnek megfelelően kissé magas vezetői pozíciójával a legtöbb autós minden igényét kielégíteni hivatott, és tényleg kielégítő csomag ez. A nehezebb dízel nyomatékból nagyon jól megy, de a benzinest kiforgatva is teljesen jókat lehet autózni, és az kevesebb orrtolással veszi az ívet. Bele kell ülni és menni kell vele, akkor igazolja minden pozitív előítéletünket.” Dízel fogyasztású benzines, költség takarékosabb is, szervízigénytelenebb is szóval megbízhatóbb is! Ez egy nagyon jó autó lett! Emelett nagyon nagy a beltere jó is megy és jól is néz ki! Milyen autót akartak? Jót! Sikerült!
Nem néztem utána, nem vizsgáltam a konkurensekhez viszonyított árakat, most ez a téma számomra nem releváns. A metodika miatt javasoltam csak azt, amit.
Tételes vizsgálatba nem fogom magam belehajszolni de amúgy igazad van. Viszont csak a saját véleményem szerint egy kategóriában lévő konkurensek egymáshoz képest nem tudnak hű de mekkorát újítani vagy ha igen azt 1 hónappal később már minden más konkurensbe is megtalálod max. más néven.
Részemről lényeg a lényeg ez a Pulsar nem lesz ár-érték arány győztes a kategóriájában akár honnan is nézzük.
Egy szóval: mocskos drága!!!
Bizony ám, emberes feladat. Van egy rá egy program, JaTo a neve, a szakma ezt használja érték azonos összehasonlításokhoz. Mindenkit arra biztatok, hogy kellő türelem és alaposság nélkül ne fogjon hozzá összehasonlítani a különböző márkák modelljeit, s ebből végképp ne akarjon ár összehasonlításokat tenni, pláne ne kinyilatkoztatásként. Termékmenedzseri feladat, érdemes meghagyni nekik.
Nekem különösebben nem tetszik. Méretei sem kiugróak legfeljebb egy kisautóból átülve. A középkonzol a nagyon gagyi és az űber gagyi között van. Normális felszereltséggel meg rendesen megkérik az árát. Szerintem 5-6 misit kevesen fognak ért adni. A CVT ennyivel könnyebb mint egy manuális 6 sebességes?
Igen! Pontos képet csak úgy lehetne kapni, ha az ember tételesen végigmegy a listán. De azért ez egy elég emberes feladat, jó sokáig el lehetne vele játszani. Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy sok 3 (vagy akárhány) betűs rövidítés van, minden gyártó kitalálja a saját fantázianevű csodáit. És a végén sokszor oda jut az ember, hogy a kék-fehér kockás szekrényt kell a piros-fekete csíkos asztalhoz hasonlítani 🙂 Ha én autókat nézegetek, és hasonlítok, akkor azt szoktam csinálni, hogy összeírom, hogy mik kellenének nekem a kocsiban, és megnézem, hogy ezek melyik felszereltségben vannak meg és ehhez milyen további extrákat kell rendelnem. Még így is nehéz sokszor.
orra jó, hátsó lámpára már nagyon hiányzott oda alulra az a csücsök, hogy minél kínaiasabb, bazáribb legyen 😀 Azon csodálkozom, hogy a front rész, egész letisztult, bohózatoktól, csücsköktől fölösleges ívektől mentes…erre rádobnak egy ilyen hátsólámpát..lol.
Meg túl lejtós, csálé a hátsó traktus..sajnos, inkább egy 308 vagy megane kompakt.
Úgy kapsz pontos képet, ha végigmész a tényleges felszereltségen. Az, hogy csúcsmodell, az kevés lesz. A nagyok is úgy csinálják, hogy azonos felszereltségi szintre hozzák őket, illetve ami a gyengébben felszereltben nincs, azt beárazzák. Így érdemes összehasonlítani.
Elsőre mindkét esetben diesel-t és csúcsfelszereltséget vettem figyelembe. Viszont alapár és alap turbómotor esetében is a Focus 400e. forinttal olcsóbb a Pulsar-nál, sőt ez a Focus 4m-s ára egy limitált felszereltségi szint, a Pulsar Visia szintjével szemben.
Természetesen rengeteg mással is össze lehet hasonlítani, én csak egyetlen konkurenst szemeltem ki magamnak és ezt is csak a teljesség igénye nélkül írtam le.
Szerintem sem rossz. A megane-hasonlat is reális, de az ötajtós megane III fő hátránya, hogy a tengelytávja rövidebb, mint a grandtour és sedan (azaz fluence) változaté. Ennél ezt a hibát korrigálták. Árban a kifutó megane III ötajtósa körül van, pontosan nem vetettem össze. Egyébként meg a listaár és a végső vételár között elég nagy különbség lehet, úgyhogy szerintem a végső vételár egy komoly vásárló számára nem lehet olyan magas.
Nekem is bejön, kiváncsi vagyok az üléspozicióra, mely állítólag magasabb, mint egy kompakté, de alacsonyabb, mint egy crossoveré.
Felszereltséget kiszintezted?
Elképesztően drága!!!! A Ford Focus Titanium 1.6 TDCI 116 LE listaára bő 6m forint. Ez még annál is 4-500 ezer forinttal drágább!!! Pedig mindkettő esetében “csak” egy alsó középkategóriáról beszélünk.
Ennek egy meglepően nagy árkedvezményt kell bedobni hogy egyáltalán ránézzenek. Amit fent írtam csúcs Focus-t 0 km-el most 4,9m-ért lehet kapni, hát kb. ilyen áresés kellene a kis japónak is.
Jó lesz ez. Minél többet nézem, annál jobban tetszik. A beltér is egészen vállalható, ha azt a fényes műanyagot nem számítjuk a középkonzolon.
Felfújt megane!
Japán autó turbós benzinessel. A jövő megérkezett. Az egész pack úgy jó, ahogy van, nekem nagyon hiányzott a piacról egy ilyen őszinte autó. Nem katalógus huszároknak szól, nem márkafetisisztáknak szól, nem formabuziknak szól, egyszerűen csak egy jól használható autó. Végre életteli turbómotorokkal. Egyszerűen azért, mert ahogy a cikk is írja, a nyugodt autózásról szól.
A gázt úgyis csak itt a komment mezőben tapossa padlóig a sok streetracer, mert amúgy a 420 Ft-os benzinár a legvagányabbakat is önmérsékletre készteti a valóságban, amikor többségük havonta 2×5000-ért megtankolja a ’94-es Civicet, majd megveszi a buszbérletet.
Ismét elnézést kérek a tükörért, amit tartottam. Béke!