Kerek 300 lóerővel jön az új Audi S3
Erősebben is takarékosabb az új Audi sportkompakt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak az ötajtós Sportback debütál a napokban: az Audi az új S3-ast is bemutatja a Párizsi Autószalonon, melynek 2.0 TFSI motorja már kerek 300 lóerős, elődjénél ráadásul könnyebb, s így nyilván gyorsabb is.
A kompakt kategóriában két újdonságot is villant az Audi a Párizsi Autószalonon, a már szinte minden részletével leleplezett ötajtós A3 Sportback mellett ugyanis az új, eleinte három-, később ötajtósan is támadó S3 premierjét szintén a francia fővárosban tartják az ingolstadtiak. Miként a standard modellek, a VW-konszern moduláris padlólemezére épített quattro, azaz összkerékhajtású hot hatch is könnyebb lett: 1395 kg-os üres tömege 60 kilós súlycsökkenést jelent a 2006-ban bemutatott elődhöz képest.
További - jelentős - gyorsító tényező, hogy a négyhengeres, közvetlen befecskendezéses 2.0 TFSI blokk (6000-es percenkénti fordulaton) 265 helyett immár (5500-nál) kerek 300 lóerős teljesítményű, míg (szélesebb tartományban elérhető, 1800-5500 kontra 2500-5000) nyomatéka 350-ről 380 Nm-re duzzadt. A 100-as tempó eléréséhez már messze nem kell szörnyen sok 5,7, elég lesz 5,1 vagy 5,4 mp is annak függvényében, hogy - egyformán 6 fokozatú - kétkuplungos S Tronic automata vagy mezei manuális a váltó. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ban.
A fogyókúra a menetteljesítményeken túl a fogyasztást is kedvezően befolyásolta, a boltokba jövő év elején érkező új S3 gyári vegyes értéke nevetséges 6,9-7,0 l/100 km, CO2-kibocsátása 159-162 g/km. Elöl az S Tronicos adatok. A kifutó modell minimum 8,3-at evett (mármint erejét kihasználva 11-12-t, de tény, hogy higgadt menetben a gyári értékkel is lehet vele autózni). Az opciósan magnetic ride lengéscsillapítás-vezérléssel is rendelhető (nagyszilárdságú acél és alumínium felhasználásával is épített) futómű az A3-éhoz viszonyítva 25 mm-rel ültetett, az elöl 340 mm-es tárcsájú fékek erősebbek, az aktív kormány közvetlenebb - az új S3-ast biztosan nagy élmény lesz vezetni.
Mi van a BMW-vel? Azt hittem Audiról szól a cikk!