Peugeot 301: ára még nincs, de már vezettük

Első próbán az olcsó szedán Peugeot 301

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Félig mutatkozott be a Peugeot 301, a tízezer kilométeres túrájával Magyarországra ért olcsó szedánt magunk is kipróbálhattuk, de ára még nem teljesen ismert.

Nem csak Budapesten, Magyarország több városában is járt már a Peugeot új olcsó szedánja, a 301, mely az Isztambuli Autószalonról indulva mintegy 10 000 kilométeres kacskaringózással jut Moszkvába, s közben reklámozza magát és a márkát. Az út egyrészt éles, utolsó teszt, az eddig - természetesen egyéb példányokkal - megtett mintegy 4 millió tesztkilométer után, valamint közönségkóstoltatás. A túra novemberi 22-én tér véget, s nem sokkal utána - a december 1-i, szombati munkanaptól már itthon is kapható lesz a 4,44 méter hosszú négyajtós, mely a tervek szerint évi 150 000 példányos eladással a Peugeot legnépszerűbb modelljévé avanzsál majd.

Minden esélye megvan rá, a tapintásra, ajtócsukásra, részleteivel tényleg látványosan olcsó, megjelenésével azonban a francia modellektől megszokottan kecses szedán valóban vonzhatja a négyajtóst kedvelő magánvásárlókat, s a mi piacunkat uraló flottásokat is. A 2,65 méteres tengelytáv valószerűtlenül tágas utasteret ad, a hátsó ülés teljesen síkpadlós lábhelye limuzinos, azaz felnőttből négy nagyobbat is gond nélkül nyel el, az ötödik beülése azonban átlagtermetű utasok esetén is szűkössé teszi vállban a második sort, s az olcsóság jegyeként oda nem jár fejtámla, középre pedig a támlából kinőtt szemölcs sem. Egyelőre tippelni sem merjük, hogy hány NCAP csillagot kap majd a hossz négyes számmisztikáját fojtatva négy kereke mellé akár 4 légzsákot és minden verziójában négy elektromos ablakot kínáló 301.
Peugeot 301 - méretek
  1. Hosszúság x szélesség x magasság: 4442 x 1785 x 1466 mm
  2. Tengelytáv: 2652 mm
  3. Csomagtér: 506 l


Utasteréről nem üvölt az olcsóság, legfeljebb, ha ablakemelő-kapcsolókat keresünk, azok ugyanis nem az ajtókra, hanem középre kerültek, állítólag nem csak a spórolás jegyében, hanem azért, hogy a feleségnek is legyen beleszólása - legalább az ablakmozgatásba. A műszerfal megjelenése az autóéhoz hasonlóan kedvező, a kezelőszervek vagy az órák rajzolata a márka hagyományos eszköztárából építkező. Az átlagosnál nagyobb, 14 centiméter hasmagasságú (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű hangolása lágy, s állítólag az autó minden porcikája a strapabírást szolgálja. Utóbbi oka, hogy kifejezetten a fejlődő világ, Törökország, Közép-Európa, Oroszország és Ukrajna, a közel-keleti, valamint a Maghreb országok, Afrika, Latin-Amerika és Kína számára fejlesztette a Peugeot, Nyugat-Európában, ahol az útminőség miatt nem lenne indokolt a túlzott csillapítás, nem is fogják forgalmazni.
Peugeot 301 - főbb műszaki adatok
Motor Teljesítmény (LE/1/min) Nyomaték (Nm/1/min) Gyorsulás 0-100 km/h (s) Végsebesség (km/h) Kombinált fogyasztás (l/100 km) CO2 (g/km)
1.2 VTi 72/5500 110/3000 11,2 180 5,2 119
1.6 VTi 115/6050 150/4000 9,4 (10,8)* 188 6,4 (7,1)* 148 (164)*
1.6 HDi 92/4000 230/1750 11,2 180 4,1 108

*: zárójelben a robotváltós értékek
Nyugaton lépcsős farával sem lenne kelendő, a 301 piacain nagy átlagban azonban a szedán a legnépszerűbb karosszériaforma, s perdöntő lehet a csomagtér litereinek száma, még akkor is, ha az közben csak nehézkesen bővíthető, vagy ki sem igazán használható a terébe óriásit harapó csomagtérajtó-zsanérok miatt. Utóbbival a 301 esetén is szembesülni kell, sőt, azzal is, hogy a csomagtérajtó csakis távirányítással, a műszerfal bal széléről vagy az egyébiránt „bicskás” indítókulcsról nyitható. A literek száma azonban megvan, VDA szabvány szerint is 506 liter áll rendelkezésre.
Hirdetés

Akinek az utóbbi szám a legfontosabb, annak legtöbbször az autó másik végében, azaz az orrában rejlők szinte mellékesek. Legyen valami, vigye az autót, és lehetőleg ne fogyasszon sokat. Nos, a 301 az ilyen vevőknek készül. Legérdekesebb motorját, a 208 után először ide szerelt 1,2 literes, 72 lóerős háromhengeres benzinest sajnos nem volt módunk kipróbálni, helyette a jól ismert 1,6 literes, 92 lóerős HDi-vel mehettünk csöppnyit. Ez utóbbi 230 Newtonméteres nyomatékával kellően jól gyorsít, a paletta csúcsa persze az 1,6 literes, 115 lóerős benzines, mellyel (csak a sofőrrel) a 10 másodperc alatti 100 km/órára gyorsulás is megvan, s mely jövő évtől 5 fokozatú robotizált váltóval is kapható lesz. Hogy mennyiért, azt még sem annál, sem a többi változatnál nem tudjuk. Mindenesetre az biztos, hogy a 301 alapárát Skoda Rapid belépője alá fogják vinni, így a legkisebb négyajtós Peugeot 3 millió forintnál biztosan olcsóbb lesz, hogy mennyivel, azt néhány hét múlva tudhatjuk meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 11:40
    Permalink

    Nem rossz kis szedán, jó árral talán lehet némi esélye.

    Egy apró észrevétel: a Maghreb államok nem a Közel-Keleten vannak, hanem Afrika északi és északnyugati részén (Egyiptom, Líbia, Tunézia, Algéria, Marokkó, Nyugat-Szahara, Mauritánia).
    Persze útminőség szempontjából kb. pariban vannak a Közel-Kelettel, sőt… : )

Vélemény, hozzászólás?