Hyundai még nem volt ilyen vagány!
Crossovernek tűnik, pedig SUV-nak mondják; mindenképp vagány a Hyundai Kona
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ami a Kiánál a Stonic, az a Hyundai esetén a Kona. Legalábbis nagyjából. A Hyundai azonban csakis turbós és egyelőre kizárólag benzines motorral adja újdonságát.
Megvan még valakinek a Hyundai Pony a kilencvenes évek elejéről? Unalmas volt, de már az is elnyűhetetlennek számított, ahogyan a kétezres évek első felének hasonlóan vérpezsdítő koreai autói is. De már jó 10 éve nem csak minőségükkel, tudásukkal, gusztusosságukkal is meggyőzőek a mára nem mellesleg és nyilván nem véletlenül az ötödik legnagyobb gyártónak számító Hyundai-Kia autói. Most pedig itt van a Hyundai Kona, a Kia Stonic[/url] rokona, ami méretével nagyon hasonló, de azért 2,5 centivel hosszabb, 2 centivel nagyobb tengelytávolságú, és
legfontosabb különbségként nem crossover, hanem valódi SUV.
Hyundai Kona, méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4165 | 1800 | 1550* | 2600 | 361-1143 |
A Kona egyértelműen a divatos és tehetős fiatal vevőket célozza. Egyedi dizájnja mellé kapott három - a maga területén sikeres és egyedülálló - nagykövetet is, Vágó Réka cipőtervező- és gyártó, Bársony Bence fotóművész és Zoohacker zenész egyaránt a Konát fogja népszerűsíteni az elkövetkezendő fél évben. Kell is neki, ugyanis 4,5 millió forintos alapára azon filozófiához illő, mely szerint a Hyundai-Kia pároson belül a Hyundai a prémiummárka. Persze meg kell jegyezni, turbómotorral a Kia Stonicot és az egyéb konkurenseket sem kapjuk meg olcsóbban, csak a Hyundai nem ad szerény teljesítményű alapverziót. Automata váltóval és összkerékhajtással, továbbá a nála már nem csatolt lengőkaros, hanem multilink hátsó futóművel a csúcsverzió 6,35 millió forintos belépője sem vészes, extrákkal, személyre szabással persze még feljebb tornázhatjuk a fizetendőt. A sofőrt holttérfigyelő és sávtartó is segítheti, a városi koccanásgátló alapból jár a SUV-nak mondott Konához, aminek nyilvánvalóan a város a fő terepe, de állítólag a szerpentineken sem fog zavarba jönni.
Hyundai Kona - a kezdeti kínálat adatai
1.0 T-GDI 2WD | 1.6 T-GDi 4WD DCT | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 998 | 1591 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | 6/kézi | 7/automata |
Teljesítmény [LE] | 120 (6000) | 177 (5500) |
Nyomaték [Nm] | 172 (1500-4000) | 265 (1500-4500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12 | 7,9 |
Végsebesség [km/h] | 181 | 205 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,2-5,4 | 6,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 117-125 | 153 |
Saját tömeg [kg] | 1233 | 1401 |
Alapár [Ft] | 4 499 000 | 6 349 000 |
“Megvan még valakinek a Hyundai Pony a kilencvenes évek elejéről? Unalmas volt, de már az is elnyűhetetlennek számított, ahogyan a kétezres évek első felének hasonlóan vérpezsdítő koreai autói is.”
Zöldike, remélem, olvastad ezeket a mondatokat. Komolyan mondom, csak azt tudom neked tanácsolni, hogy soha, de soha ne menj autó közelébe. Jobb lesz így mindenkinek. Nem kell erőltetni azt, ami nem megy 🙂
mióta vagány a csúnya? lemaradtam valamiről :D:D