Fülig ért a szánk egy Twizyben

Budapesten bárki kipróbálhatja, garantált az élvezet egy Renault Twizyben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault Twizy megreformálhatná a városi közlekedést, ám egyelőre nehézkes beszerezni. Szerencsére van hely, ahol bérelhető, így próbálhattuk magunk is.

Most, hogy végre sikerült közel kerülnöm egy Renault Twizyhez, kicsit átértékeltem az egész kocsi lényét. Mondjuk autónak még mindig nem nevezném, ez egy rendszámos játék, nem más. Annak viszont kiváló! Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy mindennap robogóval járjak be a szerkesztőségbe, egy Twizy sem jobb nála, talán csak annyival, hogy nem kell annyira beöltözni hozzá. Már ami a bukósisakot illeti, menetszél azért van, szóval egy dzseki nem árt, ha egy Twizyvel akarunk közlekedni. De mi is ez valójában?
Hivatalosan motoros tricikli, legalábbis a forgalmi besorolása szerint. Ráadásul elektromos, ezért zöld rendszámra jogosult, így mentes a regisztrációs adó és a parkolási díjak alól is. Egy kész főnyeremény a belvárosban. Apró, szinte bárhol elférni vele, tempós közlekedésre is alkalmas, és csak arra kell figyelnünk, hogy ne tilosban álljunk meg. 18 lóerős kis villanymotorja van, négy tárcsafék, szervó nélkül, ahogy a kormányzás is, meg két ülése egymás mögött, szóval inkább egyszemélyes, de szükség esetén ketten is használhatják. Nem hátba vágó a gyorsulása, de nincs is rá szükség, egy normál kisautó képességeit simán hozza, ráadásul 80 km/órás tempót könnyedén lehet vele autózni, miközben egy töltéssel kb. 50-80 kilométert megy el.
Beszerezni egy picit bonyolultabb, mint egy normál kocsit, főleg, hogy itthon - egyelőre - nem forgalmazzák, csak külön kérésre kerül be az országba. Egy Twizy ára nagyjából 3 millió környékén kezdődik, attól függően, hogy milyen színben, és milyen felszereltséggel szeretnénk. Aztán ehhez még jön az akkumulátor, amit alapesetben csak bérelni lehet a Renault-tól, de az itthoni forgalmazás híján, annak teljes, nagyjából másfél milliós árát ki kell csengetni. Szóval az ára így már közelít az ötmillióhoz, maximum ketten férnek el benne, és még ablakai sincsenek. Mégis kinek lehet ez érdekes itthon?
Hirdetés

Turistáknak való! Egy hazai autókölcsönző látta meg a lehetőséget a Renault Twizyben, és egy külön ágazatot épített a villanyos kis franciára. Moove a nevük és egy komplett, 20 Twizyből és jelenleg 6 darab i3-as BMW-ből álló bér-villanyautó flottájuk van a főváros kellős közepén. Az Erzsébet téri mélygarázs a nyár közepén csupán néhány Twizyt rejt, a Moove próbálja a lehető legtöbb helyen prezentálni különleges szolgáltatását, így például a Balaton bulifővárosában, Siófokon is volt lehetőség bérelni Twizyt a nyár alatt. A Sziget fesztiválon is megmutatták magukat, a hajógyári szigeten kívül pedig még bérlési lehetőség is adódott. Persze elsősorban nem az aktívan fesztiválozóknak szólóan.
Mivel egy Twizyvel lényegében elég kevés tennivaló adódik, a turisták számára egész vonzó ajánlat. Párosan hamar körbe lehet vele szaladni a városon, közben szinte mindent testközelből élvezhetnek, de nem kell annyira koncentrálni a vezetésre, mint például egy robogón, ráadásul akár egy órára is kivehető, két személynek épp csak egy picit többért, mint két adag 10 darabos BKV vonaljegy. Tölteniük nemigen kell ez idő alatt a bérlőknek, ha mégis, csak egy 220-as csatlakozót kell találniuk hozzá, nincs külön töltő, kábel húzható ki belőle, mint egy porszívóból. Mivel a Moove elég friss, alig néhány hónapja nyitották meg a stílusos konténert, flottájuk sem túl beszédes, egyelőre. Legalábbis, ami egy Twizy fenntarthatóságát illeti, autóik alig 2-3 ezer futott kilométernél tartanak, így például még a gyári fékek sem fogytak el, ahogy gumikat sem kellett még cserélni.
Burkolati elemek sérültek csak, azokat a Renault-tól gond nélkül tudtak rendelni hozzájuk, valamint amit még az Erzsébet téri iroda vezetője is kiemelt, hogy a Twizyk zabálják a fényszóróizzókat. Kár, hogy a hagyományos halogén izzók mellett döntöttek a franciák anno, még 2012-ben, amikor a kisautó megjelent, a takarékosabb, és nem mellesleg igénytelen LED helyett. Egyetlen megoldatlan probléma vár a Twizykre, télen is szeretnék őket kiadni, ablak nélkül viszont elég körülményes. Van hozzá átalakítókészlet, amivel a Lamborghini-ajtókra plexi ablakot tudnak építeni, szellőzés viszont még úgy sem lesz a kocsiban, érdekes lehet a párásodás kérdése.
Egyébiránt jó időben a mókafaktor garantált egy Twizyben. Enyhe trolihangja inkább megmosolyogtató, mint ciki, a kinézete pedig magáért beszél. Vezetni kalandos, üvegtetővel még kiszállni is ritkán kell, úgy is látunk mindent, egyedül a hátsó utastól jöhet panasz, azon az ülésen sok időt nem töltenék el én sem. Amúgy meg, a franciáknál Twizy Cargo néven teherautót is lehet kapni, ott nincs hátsó ülés, helyette van csomagtartó. A Moove autóit csak B-kategóriás jogsival lehet vezetni, de kapható a Twizyből butított, csupán 45 km/órára képes verzió is, azt viszont 14 éves kortól engedély nélkül is lehet hajtani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:24
    Permalink

    Én tudnék egy hasonló járművet,melynek az ára már a magyar pénztárcáknak is megfelelő lenne.
    Mivel mi a szegény országok közé vagyunk sorolva, nem kell mindjárt a legszuperabb járműre koncentrálni.
    Az emberek 80 %-a nem tudja megfizetni ezeket a magas árakat .

    A célnak megfeleljen.
    Az ár : 1.450.000 Ft+áfa , akkumulátorral.

Vélemény, hozzászólás?