Tetejét és két ajtaját is elbukta a faceliftes E-osztály
Bemutató előtt lepleződött le a Mercedes E-osztály kupé és kabrió
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Detroitban mutatkozik be, de már most minden kiderült a Mercedes E-osztály kupé- és kabrióváltozatairól.
Nem sokkal az E-osztály négyajtós és kombiváltozatának faceliftje után, de még a hivatalos detroiti bemutató előtt, a Mercedes a sorozat további két tagjáról, a kupéról és a nyitható vászontetős kabrióról is lerántotta a leplet. Az átfogó átalakítás során a kétajtósok is megkapták az alapmodellekről már ismerős arcplasztikát, de kicsit eltérő formában. Enyhén eltérő a LED-es nappali menetfénnyel tagolt fényszórók vonalvezetése, de még így sem azonos a két új modellváltozat megjelenése, hiszen míg a kabriónál hagyományos osztású a hűtőmaszk és az első lökhárító kombinációja, a kupé agresszívabb kialakítású, nagyobb légbeömlőkkel tagolt orr-részt kapott.
Az utasteret továbbra is kiváló minőségű anyagok határozzák meg, az egyedi megjelenés érdekében alumínium és fabetétek közül válogathatnak a megrendelők, a továbbfejlesztett elektromos mozgatású vászontetőnek köszönhetően pedig a kabrió kategóriájának legalacsonyabb utastéri zajszintjét produkálja. Akárcsak az E-osztályban, a két életstílus modellben is átalakították a légbeömlőket és a műszerfalat, a középkonzol központi elemévé pedig a CLS-ből is ismerős analóg óra lépett elő. Kezelőszervek tekintetében is az alapmodell az irányadó, a 7G-Tronic duplakuplungos automata váltóval felszerelt autókban hagyományos váltókar helyett a kormányoszlopra illesztett Direct Select fokozatválasztót, kézi kapcsoláshoz pedig a kormánykerék mögé helyezett + és - jellel ellátott váltófüleket találjuk.
Opcionális felszerelésként a kabrióhoz elérhető a sebességfüggő vezérlésű, légörvényeket és szélzúgást hatékonyan eloszlató Aircap. Ennek légterelő lamellája 40 km/h fölött emelkedik ki a szélvédőkeretből, s dőlésszöge a haladási sebességgel egyetemben változik, hogy minden körülmények között megakadályozza a huzat kialakulását az utastérben, 15 km/h alatt viszont visszahúzódik, hogy ne rontsa el az autó esztétikus megjelenésének vizuális élvezetét. A hátsó fejtámlák közé is helyeztek szélfogót, mely az elfoglalt ülések számától függően áll be automatikusan a megfelelő szintre. A nyitott tetős autózást hidegben is vállalók számára további opcionális extra az Airscarf utastérfűtés.
A kétajtós E-osztály változatokban is elérhető a gyűjtőnéven Intelligent Drive-nak nevezett aktív biztonsági berendezések csokorja. Ezen technológiák megvalósíthatóságát a legmodernebb szenzorok, például a belső visszapillantó tükörhöz épített, 3D-s képet adó sztereó kamera, radarok, valamint az autó mind a négy oldalát figyelő, s körkörös felülnézeti képet adó 360 fokos kamerák biztosították. Mindezek a kerékszenzorokkal együttműködve képesek a térbeli információk kiértékelésére, összesítésére: felismerik a gyalogosokat és a különféle jelzőtáblákat, azonosítják a szembejövő illetve előttünk elhaladó járműveket és burkolati jeleket, és ezek alapján figyelmeztetnek a kialakult, vagy jó eséllyel kialakuló vészhelyzetekre, de az autó önálló leparkolására is képesek.
Alapáron kínálják a ráfutásos balesetek megelőzésére szolgáló Collision Prevention Assist, valamint a vezető éberségét figyelemmel kísérő Attention Assist felszereléseket, s a biztonsági arzenál igény szerint még tovább bővíthető. Kaphatók a részlegesen távtartó, akaratlan sávváltást megelőző Distronic Plus, a kereszt- és gyalogosforgalmat figyelő Bas Plus, az önmagától fékező és biztonsági berendezéseket ütközésre felkészítő Pre-Safe és Pre-Safe Plus berendezések, valamint a szembejövők elvakítását megakadályozó, mégis folyamatos fénykévét biztosító adaptív távfény Plus funkció is elérhető.
Motorválaszték tekintetében is az E-osztály végig stop-startos kínálata irányadó, de a kupéra és a kabrióra vonatkozó menetteljesítményeket és fogyasztási adatokat még nem hozták nyilvánosságra. A hatféle benzinmotor teljesítménye 184 LE és 408 LE között változik, míg a háromféle gázolajos erőforrás a 170 és 265 LE közötti tartományba esik. Egyelőre még nem tudjuk, hogy a 4 és 6 hengeres motorok mellett a kupéhoz és a kabrióhoz is elérhető lesz-e az E 300 BlueTec Hybrid hajtáslánc, de az biztos, hogy a kínálat csúcsán az E 500 jelzésű 4,6 literes V8-assal hajtott egység áll 408 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm-es maximális nyomatékkal.
Az összes modellváltozat a változó áttételezésű Direct Steer elektromechanikus kormányművel és az adaptív, négyféle alapbeállítással érkező Agility Control felfüggesztéssel érkezik, míg az igazán dinamikus autózásra vágyóknak a Dynamic Handling csomagot kínálja a Mercedes, melyben feszesebb a futómű beállítása, és a csillapítás erőssége mellett a gázreakciókat és váltási pontokat is módosító programok is megtalálhatók.