Már csak az ára titok – Volkswagen Golf VII

Bemutatkozott a hetedik generációs VW Golf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvolt a nagy nap, Berlinben a Volkswagen leleplezte a várva várt VII-es Golfot. Ami nagyobb, mégis könnyebb lett elődjénél. Egyszer hibrid és elektromos változata is lesz.


Berlin, Németország, 2012. szeptember 4., kedd. Az esti órákban bemutatkozott a világ egyik legnépszerűbb, Európa kedvenc autójának hetedik generációja, a kompakt kategória etalonjának legfrissebb nemzedékét a Volkswagen nyilván nem hagyhatta elkallódni a hó végi párizsi seregszemle megannyi újdonságának sűrűjében. A 38 év alatt több mint 29 millió példányban értékesített das auto megfiatalodása kezdetben szokás szerint nem jár komoly forradalommal, a későbbiekben bezzeg benzines hibrid, sőt tisztán elektromos változata is érkezik, ha hihetünk a pletykáknak. Márpedig a Volkswagennél nem vicceznek, céljuk, hogy záros határidőn belül a legnagyobb gyártók legyenek a bolygón. És ebben a VII-es Golfnak is szerepe van, főszerepe.

Amikor hírül adtuk, mikor és hol lesz a premier, már elég sok információ volt a birtokunkban, viszont a VII-es Golf formáját az utolsó pillanatokig sikeresen titkolta a Volkswagen. És milyen, na milyen az új Golf? Naná, hogy nem alélunk el a látványtól - eddig sem a formája adta el, ezután is azért fogják venni a népek, mert jó gépkocsi. Meg, mert az a neve, hogy Volkswagen Golf.
Szerkesztőségileg a következő megállapítások hangzottak el a fotók láttán: olyan, mint volt; olyan, mint a VI-os; semmilyen, unalmas. A prémiumos, dinamikus, sportos, de az időtlen jelzőket nem mi mondjuk - marketingnyelven persze így írják le a wolfsburgiak új büszkeségét. Ami formailag azért feltétlen megemlítendő - az éleken, a fény-árnyék törésvonalakon, a kerékjárat-szélesítésen, a több lemez/kevesebb üveg kombón, a márkaarculatnak megfelelő tekinteten, új színeken, felniken túl -, az az, hogy maradt vaskos a (hátsó) C-oszlop, s hogy az (első) A-pillér mögé filigrán oldalablak költözött. Nem pillangó, nem nyitható, de oldalablak. A kerek ködlámpából sarkos lett, a kerek tanksapkából kerekített paralelogramma, szigorúan az ajtó és a lökhárító egyeneseivel párhuzamosan, a (hátul LED-es) fényszórók keskenyedtek - a Walter de Silva vezette tervezőbrigád nem erőltette meg magát. Vagy épp szörnyen megerőltette magát, hogy ne lőjön mellé, és nem lőtt.

Volkswagen Golf VII - méretek
Hosszúság (mm) 4255
Szélesség (mm) 1799
Magasság (mm) 1452
Tengelytáv (mm) 2637
Csomagtér (l) 380-1272

A VW-csoport rugalmasan alakítható moduláris keresztmotoros padlóját (MQB) az Audi A3-hoz, a SEAT Leónhoz és a Skoda Rapidhoz csatlakozva első Volkswagenként használó új Golf hossza 56, tengelytávolsága 59, szélessége 13, nyomtávja elöl 8, hátul 6 mm-rel nőtt, csomagtere 30 literrel (380 literesre) bővült, magassága 28 mm-rel, önsúlya meg (modellváltozattól függően) akár 100 kg-mal is csökkent. Bizony, a derék mérnökök ott faragtak és fogtak, ahol csak tudtak (az alapkivitel állítólag mindössze 1050 kilót nyom), így a motoroknál, a futóműnél, az elektronikánál, a felszereltségi tételeknél, az üléseknél is vigyáztak, nehogy felszaladjanak a zsírpárnák. A legtöbbet persze a 10 százalékot javuló, 0,274-es alaktényezőjű karosszériánál nyerték, méghozzá nagyszilárdságú és "ultranagy-szilárdságú" acél bevetésével. Mi volt ezzel a cél? A fránya károsanyag-kibocsátás mérséklése. S láss csodát, a VII-es Golf fantasztikusan takarékos. Mielőtt még rátérnénk a motorpark részletezésére, énekeljük meg a "természetesen" minden eddiginél minőségibb belteret: a méretnövekedésből a hátsó lábtér 15 mm-t profitált, valamennyit a fejtér és a belső szélesség is, a rögzítőfék pedig már elektromos, ergo több helyre, szellősebben pakolgathatjuk apró-cseprő tárgyainkat. Ami a legszembetűnőbb, az a kissé hátrébb ülő vezető felé forduló középkonzol. A középső monitor alapból fekete-fehér 5, gazdagabb ellátmánnyal 5,8, illetve 8 colos, színes, az ujj közelítésére is érzékeny, az ikonokat felnagyító érintőképernyős. A (jó pénzért változó áttételezésű) kormány laposabb szögben áll, a váltókar 20 mm-rel feljebb került, felárért még masszázsfunkciós, 12 irányban állítható, ortopédiai szempontok szerint tervezett ülés is rendelhető. A jobbegy teljesen előredönthető, így faltól falig több mint 2,4 méter hosszú tárgyak is beférnek.
Ami a felszereltséget illeti, okostelefon-applikációk megjelenítése, hangvezérlés, akár 3D-s navigáció, wi-fi, minden lesz, ahogy szériában a fékek segítségével önzáró differenciálművet szimuláló XDS szintén. Vezetőtámogató segédberendezések arzenálja felügyel: távolságtartó tempomat, aktív kanyarfénnyel kombinált automata reflektor, táblafelismerés, holttérfigyelés, éberségfigyelés, sávtartás, koccanásgátló fékasszisztens, parkasszisztens, sőt aktív fékszabályzás is óvja az utasokat. Utóbbi (multi-collision brake system) egy esetleges ütközés során (a légzsákok nyílására) működésbe lépve igyekszik minimalizálni a becsapódás erejét, s megakadályozni a nagyobb erejű ütközést - a nem kívánt randevú előtt meg (a PreCrash rendszer) még övet feszít, zárja az ablakokat, s a tolótetőt is.
Volkswagen Golf VII - műszaki alapadatok
Teljesítmény
(LE/p)
Nyomaték
(Nm/p)
Gyorsulás
(0-100 km/h, mp)
Vegyes fogyasztás
(l/100 km)
CO2-
kibocsátás
(g/km)
1.2 TSI 85 160 11,9 4,9 113
1.4 TSI 140 250 8,4 4,8 112
1.6 TDI 105 250 10,7 3,8 99
2.0 TDI 150 320 8,6 4,1 106


És akkor a már említett takarékosság: a csakis turbós és jobbára stop-startos, fékenergia-visszatáplálós, négyhengeres motorpaletta károsanyag-kibocsátása átlagosan 13,9 százalékkal csökkent, a legspórolósabb és legzöldebb a módosított vezérléssel és váltó-áttételezéssel, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal, ültetéssel is operáló 1.6 TDI BlueMotion lesz a maga 3,2 l/100 km-es kombinált fogyasztásával és 85 g/km-es CO2-jével. A többi, kezdettől elérhető dízel sem mondható torkosnak (a 140 helyett már 150 lóerős 2.0 TDI sem), de a belépő benzines, 85 lóerős 1.2 TSI 4,9-es étvágya is remek lenne, ha több volna ígéretnél. Az alumínium blokkos, 140 lovas 1.4 TSI hengerlekapcsolásostul még egy csöppet ennél is mesésebb, 4,8-as átlagfogyasztásra képes - laboratóriumi körülmények között. A közeljövőben jöhet egy 180 lóerős, 1,8 literes verzió is, hogy meglegyen a kellő lépcső a 225 LE teljesítményű GTI és az ugyancsak kétliteres, jó eséllyel 280 lóerős R sportmodell felé vezető, rögösnek nem nevezhető úton. Susognak még 180 lóerős és 400 Nm-es GTD és 200+ lovas biturbó-dízel R mutánsról is.
Hirdetés
Váltó? Csak a szokásos: 6-os kézi, vagy 6/7 fokozatú kétkuplungos DSG automata. A futómű elöl MacPherson, hátul olcsóbb csatolt lengőkaros, 140 lóerő fölött drágább, majdan 4Motion Haldex-kuplungos összkerékhajtást is lehetővé tevő, igényesebb többlengőkaros. Az opciós adaptív lengéscsillapítás 5 féle programot tud majd (Eco, Sport, Normal, Individual, Comfort), a háromajtós, az egyterűs Golf Plus, a Variant kombi, a kabrió, illetve a benzines hibrid és az elektromos Golf fokozatosan egészíti ki a sorozatot.
Az egyelőre Németországban, Wolfsburgban és Zwickauban gyártott, később Kínában, Csangcsunban is szerelt Golf VII szeptember végén a Párizsi Autószalonon a nagyközönség számára is megtapogatható lesz, forgalmazása novemberben kezdődik meg. A német alapára 16 975 euró (4,8 millió forint), kíváncsian várjuk, Magyarországon mennyibe fog kerülni Az autó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:00
    Permalink

    én csalódtam a Golfban.Munkatársamnak V-ös Golfja van 1.6 100 lovas, klíma el. ablakok stb.., első tulaj, vigyát rá, karban van tartva, most áll a számláló 99 ezren.Amit tapasztaltam hogy motorzaj nagy az utastérben, váltó tipikos 80-as évek, a futóműve meg szétráz ezeken a jó városi utakon.Elektromos ablakok kapcsolói kényelmetlenek, rossz helyen vannak (ajtó oldalkárpiton) és kezelésük nehézkes (függőlegesen elég nehéz 3-4 centis kapcsolót kezelni).Az ülések kemények, a futómű hibáit, csillapítás nélkül adják át a gerincre…Szóval az összes eddigi kipróbált, használt autók közül nekem ez “Trabantos” volt….

  • 2017.10.30. at 18:00
    Permalink

    Fel “extrázás” helyett viszont már ennyi erővel egy Mondeót, Octaviát, vagy Hyundai i40-et is vehetne az ember. Azokban még el is lehet férni, bár kétségtelen, hogy nincs akkora hype körülöttük, de azoknál legalább az autót fizeted meg, nem a rajta levő feliratot.

    Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a hétüléses Fiat Freemont 2.0-es 140 lóerős dízellel akciósan valamivel kevesebbe kerül, mint az 1.4-es TSI motorral szerelt VII-es Golf németországi listaára.

  • 2017.10.30. at 18:00
    Permalink

    Hello – a héten megnéztem egy új Golf VI-ot… hátul teljesen olyan mintha padon ülnék – elül nagyon jó ülések vannak, jó oldaltartással. Nem tudom elképzelni hogy hátul hosszabb távon ne őrüljön meg az ember, de ez az autó városi használatra teljesen tökéletes két személlyel. A külső-belső igényes, ha nem extrákkal veszi az ember, ott virítanak a műanyag kapcsolók helyei. Motorja csendes – kívül (Tsi) bár gyanítom hogy a Passat (2.0tdi) városban (is) elveri mint a rongyot fogyasztásban, ott bent pedig csend honol, autópályán is. Mi egy kategóriával nagyobb autókat használunk, viszont a Golf és a Passat között sohasem volt ekkora a szakadék… Ez az új szemmel láthatóan igényesebb lesz már belül, de van egy olyan érzésem hogyha nem extrázod fel akkor fele ennyire lesz igényes mint a képeken; ahogy a Passat is amúgy, Mo-on divatos “alap” ülésekkel ami nemhogy ocsmány, de még oldaltartása sincsen…. A gáz pedig, hogy több Golf TSi-t látok picit füstölni elinduláskor mint az összes dízel autónknál együtt véve, ez benzinesnél elég gáz főleg jpgy viszonylag új autóról beszélünk. Aztán nem ám szétesik a motor 250ezernél majd…

  • 2017.10.30. at 18:00
    Permalink

    szia,

    nekem egy 3 hónapos fehér Golf VI-om van. 1.4-es (122 LE) TSI R-Design. Szerintem az autó hosszabb utazásokhoz is nagyon kényelmes. A hátsó lábtér és egyáltalán a helykínálat is kellemes volt a nyáron egy 10 órás németországi úton is. Elöl a sportülések nagyon jól tartanak és nekem kényelmesek is. (185 cm és kb. 85 kiló vagyok). A sportfutóművével is kellemes a mindennapokban. Szerpentinen meg csoda. A motorra eddig semmi panaszom nincs. Nagyon csendes az autó is (még autópályán is!). A fogyasztás városban 7,2-7,5 l/100km országúton 90-nel, tempomattal 5,3-mal simán beéri. 140-es autópálya-menet vmivel 6 felett alakul. Az R-Design csomag nagyon feldobja az autót kívül-belül. Nagyon meg vagyok vele elégedve.

  • 2017.10.30. at 18:00
    Permalink

    Nem olyan rossz ez, meg lehet szokni. Ha nem az A3-assal és az BMW 1-es sorozatával vetekedne az ára, még a nem VW-hívőknek is alternatíva lenne. Viszont vannak ennél jóval olcsóbb modellek a kategóriájában, amik nem csak szebbek, de megbízhatóbbak is.

Vélemény, hozzászólás?