Kicsit várnunk kell még rájuk – Dacia Dokker és Dokker Van

Bemutatkoznak a Dacia legújabb piacbosszantói

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bővül a feltörekvő Dacia modellpalettája, bizonyos piacokon már nyár végétől kapható lesz a két Dokker. Hozzánk várhatóan csak a jövő év elején jutnak el.


Lendületben a Dacia: csak nemrég mutatkozott be az öt- vagy hétüléses Lodgy egyterű, gőzerővel tesztelik a következő Logant és Sanderót, most pedig másfél hónappal azután, hogy az első konkrét infók megjöttek a Lodgyhoz hasonlóan szintén a marokkói Tangerben gyártott Dokker famíliáról, a Renault-csoport máris szinte mindent elárult a márkától megszokottan ár/érték arányával feltétlen sikerre ítélt egyterű/kishaszonjármű párosról.
Hogy rögtön a legfontosabbal kezdjük: értesüléseink szerint magyarországi árazásuk még nem kezdődött el, a cél persze csakis az lehet, hogy mindkét változatában a piac legolcsóbbika legyen a modell. A Logan Van pillanatnyilag nettó 1 550 000 forinttól rendelhető, ennél valamivel magasabb, ám bőven 2 millió alatti szuper árral fog támadni a Dokker Van. Hogy mikor? Bizonyos piacokon már a nyár végén kapható lesz az egyterű és a furgon, hozzánk december-január környékén futhatnak be.
És akkor egy gyorstalpaló először a Kangoo-féle Dokker családi mindenesről: 4,36 méter hosszú, 1,75 méter széles, 1,81 méter magas, tengelytávolsága 2,81 méter; ötüléses, egy- vagy kétoldali tolóajtós az autó, csomagtartója hatalmas, alaphelyzetben 800 literes, üléshajtással 3 köbméteres.
Hirdetés

A külső méreteit tekintve ugyanekkora, s alapból szintén egy-, opciósan kétoldali tolóajtós, lemezelt hátfalú, hátul aszimmetrikus szekrényajtós Dokker Van raktere 1,9 méter hosszú, az anyósülést felhajtva viszont már 2,42, azt kiszedve 3,11 méteres tárgy is elfér a 750 kg teherbírású, kétszemélyesen 3,3, csak sofőrrel 3,9 köbméternyi cuccot elnyelő furgonban.
Felszereltségük egyebek mellett tolatóradart, 7 colos, érintőképernyős navigációs berendezést is adhat, üléspozíciójuk divatosan - és praktikusan - 3,5 centivel magasabb a Logan MCV-hez viszonyítva. Benzin- és dízelmotorból is kétféle választható hozzájuk: a legmodernebb az 1.2 TCe 115 lóerővel, közvetlen befecskendezéssel, turbóval, alu blokkal, 190 Nm-es nyomatékkal percenkénti 2000 és 4000 fordulat között, gyári vegyes fogyasztása 5 fokozatú manuális váltóval 6,1 l/ 100 km (a Vané 6,2 l/100 km). A másik benzines, az 1.6 MPI motor 85 lóerős, fogyasztása 7,5 l/100 km. Az 1.5 dCi turbódízelek szerényebbike 75, az izmosabb 90 lóerős, nyomatékuk 180-200 Nm 1750-es fordulattól, fogyasztásuk 4,5 l/100 km.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:57
    Permalink

    Szerintem csúnya, nekem legalábbis nem tetszik. Tudom, hogy a Daciának nem a szépség a lényege, hanem, hogy használható és olcsó. De ha én egy új autóért pénzt adok, akkor azért olyat szeretnék, ami legalább egy kicsit tetszik.
    Haszongépjárműként céges kocsinak jó lehet 1,5+Áfá-ért. Bár milyen képet fest egy cégről, hogy Daciával járnak ? 🙂 Semmi bajom a románokkal, de a Renaultnál valamelyik marketinges nagyon elcseszte, amikor Magyarországon a Dacia elnevezés mellett döntöttek. Szerintem ezt a pénztárcájukon is keményen megérzik, Renaultként több fogyna bármelyik típusukból.

Vélemény, hozzászólás?