Sátáni csomagtérméretű a hazai Mercedes B-osztály
A mi Mercink számszerűsítve: bemutatkozott a B-osztály
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Élőben hol máshol, mint a szeptember közepén nyíló Frankfurti Autószalonon láthatjuk majd először az új Mercedes-Benz B-osztályt.
A külső, 4359x1786x1557 mm-es, azaz a korábbinál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb külméretek igazából nem számítanak újdonságnak a legutóbbi információk után, az azonban igen, hogy a karosszéria cW = 0,26-os alaktényezőjével szegmensének legjobbja. Ráadásul idővel egy Eco-csomagos verzió is érkezik: a szériagyártású modellek körében aerodinamikai világbajnoknak számító E-osztály Coupé cW = 0,24-es értékével.
Érdekes, hogy a stuttgartiak ezzel kérkednek, de az új B-osztály hátsó lábtere a felsőkategóriás E-osztály, illetve a luxusautó S-osztály méretét is lepipálja – és ezek után nem túlzottan meglepően kategóriájában is a legjobb. Ha valaki megrendeli a hátsó ülések 14 cm-es sínen tologathatóságát, azaz az Easy-Vario-Plus rendszert, a 488 literes csomagtér (a sátáni számnak tartott) 666 literesre toldhatóságával szintén alázhatja a márka nagyobb modelljeit rendelőket, s akár egy bútor- vagy barkácsáruház parkolójában sem vallhat szégyent, hiszen a hátsó ülések ledönthetőségén túl, utóbbi csomaggal az utasülés támlájának lehajthatósága is jár. Noha a kis egyterűek kategóriája általában a racionális, és ebből következően olcsóbb autókat keresőknek szól, a Mercedes-Benz szerint ma már e szegmensből sem hiányozhat a prémiumosság, ezért az osztályban eddig sosem látottan magasra helyezett nívóval, akár bőrbe varrt műszerfalat, négyféle, a sportostól a klasszikusan elegánsig terjedő kiviteli hangulatot kínál a B-osztály.
Az eddig is szendvics-padlólemezű, azaz a motorját az utastér és a padlólemez közé ékelve hordó B-osztály új platformjának különlegessége, hogy padlólemeze immár hátul is „szendvicses”, ez a később megjelenő hibrid, illetve akár üzemanyagcellás változatok akkumulátorainak adhat majd helyet. Utóbbiakra azonban egyelőre még várni kell. Ami most van, illetve ősztől elérhető lesz, az a márka vadonatúj, harmadik generációs közvetlen befecskendező rendszerét alkalmazó 1,6 literes M270-es motorcsaládja, mely B 180 néven 122, B 200-ként (vélhetően turbóval) 156 lóerővel lesz elérhető. A C-től az S-osztályig az összes limuzinban és kombiban, sőt immár az SLK sportkocsiban alkalmazott 2,1 literes (OM651) turbódízel módosított, 1,8 literesre apasztott kiadása B 180 CDI néven 109, B 200 CDI-ként 136 lóerővel jön majd. A keresztben beépített motorok miatt a négyhengereseken túl egyéb erőforrás nem, de teljesítmény-fokozás mindenképp várható majd a B-osztályhoz – arról azonban egyelőre nincs hír, hogy ezt izmosabb feltöltésű, netán méretesebb négyhengeressel vagy hibrid hajtáslánccal hozzák-e majd a fejlesztők. A hajtásából a tervek szerint csakis az első kerekek kapnak, hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, vadonatúj, dupla kuplungos automataváltón keresztül.
Miként a B-osztály fazonja, úgy futóműve is sportosabb irányba fordult, mindegyik verzió hasmgassága apadt, de az elöl MacPherson, hátul multilink elvű futómű sportcsomagjának megrendelésével további 2 cm-es ültetés, lengési amplitúdó alapján változó karakterisztikájú lengéscsillapítás és változó áttételű kormánymű jár. Utóbbi szervója elektromos és helytakarékosan a kormányoszlopba épített. Biztonsági felszerelésként temérdek, a kategóriában egyedülálló szolgáltatás, például radaros, ráfutásos baleseteket megelőző „Collision Prevention Assist” rendszer, holttérfigyelő és sávtartó asszisztens, táblafelismerő és aktív parkolássegéd rendszer, távolságtartós tempomat és a 2002-ben az S-osztályban debütált, a baleseti helyzetekre az övek előfeszítésével, az ablakok és a napfénytető zárásával, valamint (ha van) elektromos ülésállítással előkészülő Pre-Safe elektronika is választható; 6 légzsák és ESP mindenképp jár. Jövőbe mutató a szórakoztató és információs kínálat is: hangvezérlés, fedélzeti internet, Google Maps navigáció egyaránt megjelenhet a központi kijelzőn.
Noha immár szinte minden nyalánkságot megtudhattunk az új B-osztályról, bőven maradt még kérdőjel a szeptemberi bemutatkozásig. Hogy mást ne mondjunk, a Kecskeméten gyártandó újdonság fogyasztása, menetdinamikai értékei és ára még ismeretlenek.
Ez eléggé csúnyácskára sikerült, főleg a meglebegtetett képek után :S