Váratlanul trendi az itthon is debütált XC40
A hazai Volvo kereskedések is bemutatták itthon az új XC40-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hazai kereskedésekben már látható az új Volvo XC40. Stílusa volvós, mégis jóval fiatalosabb a többi modellnél, és még biztonságosabb is azoknál, ami nem egyszerű feladat.
Egy hónappal a világpremier után már a hazai bemutatón láthattuk élőben a Volvo legfrissebb modelljét. Az XC40-nel különösen divatos útra léptek a svédek, persze van két másik SUV-juk is a kínálatban, az új, a legkisebb különleges megoldásokkal veszi majd le lábáról a vásárlókat. Kezdjük rögtön a külsővel, mivel annak ellenére, hogy a Volvo most mindent egy kaptafára csinál, az XC40 egészen más, és ez nem csak a másféle tetőfényezésnek köszönhető. Vonalaiban több helyen megtaláljuk a 90-es családot, de a lámpái egészen más formát kaptak. Könnyen felismerhető lesz az utcán, egyrészt mérete miatt, de karaktere sem annyira kimért, mint a többi modellé. Persze, hisz a fiatalokat célozza az XC40-nel a Volvo, már ugye a tehetősebbeket.
Volvo XC40, méretek
Hosszúság | Szélesség | Magasság | Tengelytáv | Csomagtér |
4425 | 1863 | 1655 | 2703 | 460-1336 |
Rövidebb, keskenyebb és tengelytávolsága is kurtább az XC60-nál, ám magasságban csupán pár milliméter a különbség. Arányai tehát nem annyira jók, mint a nagyobb modellé, viszont a magas tető nagyon jót tesz a belső helykínálatának és az utazási komfortnak. Egyelőre nem vezethettük, mivel a három kiválasztott hazai Volvo kereskedés csak előszériás autókat kapott, amiket aztán visznek további országokba szintén bemutatás céljából. Ám az első üléspróbán kényelmesnek bizonyult az utastér, az első ülések egészen hasonlóak, mint a nagyobb modellekben, rendkívül puhák, süppedősek és minden irányban elektromosan állíthatóak lehetnek. A kényelem igaz a hátsó sorra is, egy csomó új megoldásnak köszönhetően rengeteg teret nyertek, a hátsó lábtér kimondottan tágas.
Az XC40 már az új moduláris platformra épül, ami valamivel szabadabb lehetőségeket biztosít, mint például a Volkswagen MQB padlólemeze. A CMA platform meghatározó elemei a motort tartó bölcső elöl, valamint a hátsó futómű és annak bekötési pontjai. A beltér helykínálatát nem csak ennek köszönheti, a Volvo olyan cselekhez folyamodott, amit minden gyártónak illene megtenni. Ez pedig a részletes felhasználói felmérés, a svédek egész pontosan azt vizsgálták rengeteg felhasználó autójában, hogy mit és hová pakol, vagy szeretne pakolni, milyen jellegű és méretű tárgyaknak keres helyet az autójában. Az ajtózsebek így hatalmasak lettek, az elsőkbe konkrétan belefér egy laptop, mégpedig a mélysugárzó hangszórók átszervezésének köszönhetően. Az első ajtókban ugyanis nincsenek hangszórók, a 13 hangszórós Harman/Kardon hifi mélysugárzójának az utastéren kívül, valahol a szélvédő alatt kerestek helyet. Került a középkonzolba kivehető kuka, felárasan indukciós mobiltelefon töltő, az ülések háttámlájára is méretes zsebeket terveztek és a csomagtér sem maradt ki a jóból.
Volvo XC40 - műszaki adatok
D4 AWD | T5 AWD | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1969 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | 8 fokozatú automata | |
Teljesítmény [LE/RPM] | 190/4000 | 247/5500 |
Nyomaték [Nm/RPM] | 400/1750-2500 | 350/1800-4800 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,9 | 6,5 |
Végsebesség [km/h] | 210 | 230 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,1 | 7,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 133 | 164 |
Saját tömeg [kg] | 1728 | 1680 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2250 | 2220 |
Alaphangon 460 literes a poggyásztér, a padló alatt pedig hatalmas üregekbe pakolhatunk további dolgokat. Itt van néhány érdekesség, például négy csomagrögzítő-szem és négy szatyortartó fül, amik trükkösen a felhajtott padlóra kerültek. A padló alá pedig megfordítva befér a merev kalaptartó, ilyet pedig eddig még nem sok autónál láttunk. Az utastér is kicsit más, mint amit mostanában kapunk a Volvótól. Megvan persze a középső kijelzőről irányítható multimédia, a klímaszabályzó, meg persze az autó összes biztonsági rendszerét is az álló kijelzőn variálhatjuk. Az XC40-et normál nyomógombbal kell indítanunk - alapáron - és a kormány gombjai is mattak lennek, aminek egészen örülünk. Alapból is kevesebb a fényes felület, szépek a fémhatású részletek és a legtöbb anyag a helyén van.
Az XC40 még magasabbra helyezi a mércét a Volvónál a vezetéstámogató rendszerek terén. Kategóriájában elsőként kínálja a Pilot Assist nevű kombinált vezetéstámogató segédet. Kormányoz, gyorsít-lassít helyettünk és állóra fékez magasabb sebességről is, ha másik jármű, vagy kerékpár kerül elé és veszélyesnek ítéli meg a helyzetet. Emellett Volvóban elsőként az XC40-ben jelenik meg az elékanyarodás-gátló, kerékpárossal való ütközést 60 km/h-ig képes elkerülni, gyalogos előtt 45 km/h-ig fékez állóra, abban az esetben, ha nagytestű vad kerül az útra, 15 km/h-val veszi vissza a tempót. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és hátsó baleset-asszisztens is rendelkezésre áll öv alá csúszás gátlóval és az ostorcsapás sérülések elkerülésével.
Volvo XC40 felszereltségének indulóárai (Ft)
Motor | Momentum | R-Design |
D4 AWD AUT | 12 325 000 | 13 300 000 |
T5 AWD AUT | 12 550 000 | 13 525 000 |
Az XC40 első körben kétféle motorral jelenik meg a hazai piacon, a D4 és T5 a kínálat csúcsa. Mindkettő négyhengeres, a dízel 190 lóerős, csak összkerékhajtással és 8 fokozatú automata váltóval, a csúcsbenzines pedig 247 lóerős és szintén AWD automata összeállításban érhető csak el. Az értékesítés jövő év elején kezdődik, a gyengébb felszereltségű és motorú modellek pedig tavasszal érkeznek. Ára így jelenleg hangyányival 12,3 millió fölött kezdődik, de azt ígérik, hogy a belépőmodell, a T3 jelzésű új fejlesztésű 150 lóerős háromhengeres benzinessel, kézi váltóval és fronthajtással 9 millió alatt indul majd. Hibrid nem lesz, a T8 helyett másféle alternatív hajtásláncot ígérnek. Talán teljesen elektromosat? Erről egyelőre nincs hír, de az biztos, hogy egy tisztán villanyos hajtáslánc nem állna rosszul az XC40-nek
Miből van ez, ólomból?
ebből a kocka kompakt suv-ból jön ki 247 lovas, de a toyota chr-ből ami jóval sportosabb és dinamikusabban néz ki, 120 ló a max, lol
EZÉRT A NYOMORÉKÉRT ENNYI PÉNZT???
A cikket el sem olvastam mert elég volt megnéznem ki a szerzője Hamvas Tamás … tovább görgettem a műszaki adatokra és hát őszintén meglepődtem volna ha pontos lenne. A műszaki adatok fel vannak cserélve a benzines 5.1 et fogyaszt a diesel meg 7.2 😀 a Co és a saját tömeg sem stimmel … Naaaa mind1 megszokhattuk már és bár 7vége van hétfőn meg ünnep gyanítom keddig így lesz kedden meg már nem hír érték szóval így marad … 😀 😀 Nők lapja autósfórumában nem vétenek ennyi hibát egy évben mint amit ez a szakportálnak nevezett vicces oldal m művel 1 hónap alatt …