Íme a legolcsóbb Golf-klón: itthon az új SEAT Leon
3,9 millió forinttól kapható a SEAT Leon harmadik generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először lesz belőle háromajtós, először lesz belőle kombi, a SEAT Leon ráadásul tele van érdekes technikai elemekkel is, ám legfőbb különlegessége, hogy ő a legolcsóbb Golf-tesó.
SEAT Leon 2013 - méretek
Hosszúság | 4263 mm |
Szélesség | 1816 mm |
Magasság | 1444 mm |
Tengelytávolság | 2630 mm |
Csomagtér | 380 l |
Elődjénél 4263 mm-es hosszúságával 5 cm-rel rövidebb, 1816 mm-es szélességével 4,6 cm-rel vállasabb és 2630 mm-es tengelytávjával is 5 cm-rel rálicitál elődjére. Utóbbi érződik is, a harmadik Leon első próbánk szerint mindkét üléssorában kellő teret ad. Csomagtere is nőtt 39 literrel, 380 literével a hagyományos ötajtós kompaktok között jó, persze messze nem egy octaviás ajánlat. Jó hír azonban, hogy a Leon az ötajtós mellett most először nem csak háromajtós SC-ként, hanem jövő évtől kombiként is kapható lesz. A vevői igények ugyanis azt mutatták, hogy többen választanák a SEAT kompakt sorozatát, ha az valóban sorozat lenne, s nem csak egy ötajtóst jelentene.
Egyelőre azonban csak a hagyományos, hátul már nem tetőoszlopba rejtett ajtókilincses ötajtós van itt, a Golftól/Octaviától ismert módi szerint elöl MacPherson, hátul a szerényebb verzióknál csatolt lengőkaros, 150 lóerőtől felfele multilink felfüggesztéssel. Belül a sofőrt körülölelő műszerfallal, s kellően sok opcióval, például utóbbin LED csíkokkal, ülésein akár Alcantara vagy világos/sötét árnyalatú hagyományos bőr kárpitozással. Kívül a kategóriában elsőként teljes mértékben LED-es fényszóróval. Elektronikai csemegeként pedig sávelhagyásra és fáradtságra figyelmeztetéssel, vezetői profil választhatósággal (a gázreakció, a kormányrásegítés és a fékpedál-érzékenység szabályozhatóságával).
Biztató a motorkínálat is, melyet gyakorlatilag mindenki ismer már, aki figyelt az Golf VII vagy az Octavia bemutatkozásakor. A VW-konszerntől már évek óta tartó hagyomány szerint nincs turbó nélküli motor, a 86 lóerős 1.2 TSi az alap (egyedüli benzinesként 5 fokozatú váltóval). A 105 lóerős 1.2 TSI már 6 sebességes váltót kap és akár Start&Stop rendszert, valamint 7 fokozatú DSG tengelykapcsolóval is rendelhető. Az 1.4 TSI egyelőre csak 122 lóerővel szerepel az árlistán, de lesz majd 140 lóerővel, DSG váltóval, sőt, hengerlekapcsolós, spórolós verzióval is. A jelenlegi csúcsmotor a csakis FR csúcsfelszereltséggel kapható 180 lóerős 1.8 TFSI, az, ami az Octavia rövid hazai próbáján nagyon is ízletesnek tűnt. Dízelből 1.6 és 2.0 TDI CR, a kisebbik esetén 90 és 105 lóerővel, egységesen 5 fokozatú manuális, a nagyobbnál 6 sebességes, opcióként DSG váltóval kínálkozik.
1.2 TSi 86 LE |
1.2 TSI 105 LE |
1.4 TSI 122 LE |
1.4 TSI 140 LE |
1.8 TFSI 180 LE DSG |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1197 | 1197 | 1395 | 1395 | 1798 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 86(5300) | 105(5000) | 122(5000) | 140(4500- 6000) |
180(4200- 6200) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 160(1400- 3500) |
175(1400- 4000) |
200(1400- 4000) |
250(1500- 3500) |
250(1500- 3900) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,2 | 5,2/ 4,9*/ 4,8** |
5,2 | 5,2 | 5,7 |
CO2 [g/km] | 120 | 120/ 114*/ 112** |
120 | 119 | 132 |
Saját tömeg [kg] | 1188 | 1195/ 1198*/ 1222** |
1224 | 1231 | 1321 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1680 | 1710/ 1700*/ 1730** |
1760 | 1750 | 1830 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,9 | 10,1/ 10,0*/ 10,0** |
9,3 | 8,2 | 7,5 |
Végsebesség [km/h] | 178 | 191 | 202 | 211 | 224 |
*: Stop&Start
**: DSG + Stop&Start
1.6 TDI CR 90 LE |
1.6 TDI CR 105 LE |
2.0 TDI CR 150 LE |
2.0 TDI CR 184 LE |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 90(2750- 4800) |
105(3000- 4000) |
150(3500- 4000) |
184(4000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 230(1400- 2750) |
250(1500- 2750) |
320(1750- 3000) |
380(1750- 3000) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,1 | 4,1/ 3,8*/ 3,9** |
4,4/ 4,1*/ 4,4** |
4,3 |
CO2 [g/km] | 108 | 108/ 99*/ 102** |
115/ 106*/ 117** |
112 |
Saját tömeg [kg] | 1281 | 1281/ 1286*/ 1301** |
1301/ 1305*/ 1322** |
1345 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1820 | 1820 | 1810/ 1810*/ 1830** |
1810 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,6 | 10,7 | 8,4 | 7,5 |
Végsebesség [km/h] | 178 | 192/ 192*/ 190** |
215/ 215*/ 211** |
229 |
*: Stop&Start
**: DSG + Stop&Start
SEAT Leon 2013 - árak
Opcióként itt még 18 colos alufelni is szerepelhet, a visszagurulás-gátló (17 780 Ft-ért), a hátsó oldallégzsákpár (86 360 Ft-ért), valamint a riasztóberendezés (95 250-ért) mindegyik szinten elérhető, de a legtöbb extra csak a felsőbb felszereltségekhez kapható. Sportülés, 10 hangszórós hifi, nyitható panorámatető egyaránt választható még – viszonylag hosszú az extralista. Távolságtartós tempomat (mint a Golfnál vagy az Audi A3-nál), de parkolóasszisztens (mint az Octaviánál vagy a Ford Focus kínálatában) azonban nincs.
Modell | Teljesítmény | Váltó | Alapár |
Leon 1.2 TSi Entry | 86 LE | kézi 5 fokozatú | 3 895 320 Ft |
Leon 1.2 TSI Reference | 86 LE | kézi 5 fokozatú | 4 915 130 Ft |
Leon 1.2 TSI Reference | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 5 120 870 Ft |
Leon 1.2 TSI Reference Start&Stop | 105 LE | kézi 6 fokozatú | 5 312 640 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Reference | 90 LE | kézi 5 fokozatú | 5 718 720 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Reference | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 5 881 280 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Reference Start&Stop | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 6 001 930 Ft |
Leon 1.2 TSI Style | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 5 711 420 Ft |
Leon 1.2 TSI Style Start&Stop | 105 LE | kézi 6 fokozatú | 5 903 190 Ft |
Leon 1.2 TSI Style DSG Start&Stop | 105 LE | DSG váltó 7 fokozatú | 6 315 940 Ft |
Leon 1.4 TSI Style Start&Stop | 122 LE | kézi 6 fokozatú | 5 974 310 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Style | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 6 468 020 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Style Start&Stop | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 6 587 400 Ft |
Leon 1.6 TDI CR Style DSG Start&Stop | 105 LE | kézi 5 fokozatú | 7 071 270 Ft |
Leon 1.4 TSI FR Start&Stop | 122 LE | kézi 6 fokozatú | 6 148 300 Ft |
Leon 1.8 TFSI FR DSG Start&Stop | 180 LE | DSG váltó 7 fokozatú | 7 497 190 Ft |
Leon 2.0 TDI CR FR | 150 LE | kézi 6 fokozatú | 7 410 830 Ft |
Leon 2.0 TDI CR FR DSG Start&Stop | 150 LE | kézi 6 fokozatú | 7 926 450 Ft |
Kemény lehet a harc a Volkswagen-konszern kompaktjainak pozicionálásánál. A Leonra a legalacsonyabb árat biggyesztették a friss MQB-padlós modellek sorából, s ez bizony ellátmányán is szembetűnik, sőt, a bemutatón rövid körön próbált csaknem 6 millió forintos 1.4 TSI Style belső hangulatán is látszott. A műszerfal felső részén éppen csak puhák, máshol olcsó hatásúak a plasztikok, az első próba szerint gyengén csillapító a futómű. Rossznak persze nem mondhatjuk a Leont, hiszen egy friss, modern autó, de házon belül a Golf és az Octavia is megeheti. A SEAT persze nem velük, hanem leginkább a Citroën C4-gyel, a Renault Mégane-nal és a Peugeot 308-cal kívánja mérkőztetni, meg itthon nyilván a kategória éllovasaival, a Ford Focusszal és az Opel Astrával. Tapasztalataink szerint a listaárhoz képest komoly „flottakedvezménnyel” lehet csak esélye a spanyol kompaktnak.
Nekem most is egy másfél éves leon-om van, de azt látom, h a spanyolok nem tudnak műszerfalat tervezni, egy ormótlan hombár jellegű az egész. Ez a műszerfal kb olyan, mint a Knight Rider-ben volt . Egy “J” astra simán kenterbe veri. Sajnálom…
Igen. Manapság az olcsó nem feltétlenül jelenti, hogy elérhető.
Lehet, hogy ezzel egyedül vagyok, de ezt az autót nem találom olcsónak. Az új Octavia nem kevéssel kerül kevesebbe, csak nézzétek meg az árlistákat.
Szép autó de nekem az előző változat mélyebb érzelmeket váltott ki nekem a 2005-től gyártott kaszni nagyon bejön FR és Cupra kivitelben kész vagyok tőle teljesen. Ezt amikor először láttam nem győzött meg annyira de egyre jobban tetszik 2.0CRTDI-t választanám 185LE-vel + elvinném az OCT tuninghoz hogy egyedivé tegyem.
Sziasztok!
Anno egy audi s3 tulajdonosa voltam sajnos tk. lett egy szarvas által. Elkezdtem keresgélni szerettem volna ujra s3 ülni találtam is egyet de kiderült hogy egy átcímkézet 1.8T volt. A kereskedő gondolta menti a menthetőt és rámutatott egy fekete leon cupra-ra elöször kinevettem ! Elérte azt hogy elmenjünk egy proba körre széles vigyorral szálltam ki az autobol! Elkeztem gondolkodni mi szol ellene mi szol mellette. Ellene: -nincs presztízse,-gagyi a beltere bár ugyan az a müszerfal van benne mint az a3-ban csak nincs rajta szivacs es bör boritás, -nem összkerekes,-müanyag hatás a beltérben stb. Mellette: jo desing jobb mint az s3-nak lv golfnak,-azonos motor,fék ,fútómű, -kedvezöbb fogyasztás (nem összkerekes),-kedvezöbb ár,-olcsobb alkatrész ár.
Szoval az érzelmeim vezéreltek megvettem és nagyon nem bántam meg!!!!!! Mit vesztette?
Presztízst. DE nagyon nem érdekelt!!!
Használtam 200000km-t nagyobb hiba nélkül!!!! Eljött az idö hogy lecseréljem és vettem egy második generácios Leon FR-t. Nagyot csalodtam benne mert visszalépés volt az elsöhöz képest(nem azert mert nem cupra) ! Miért? Rosszabb beltéri anyagok, rossz kilátás,a motorháztető kitámasztos nem teleszkopos! Viszont a cégcsoport legjobb fútómüve egyáltalán nem jön zavarba hegyvidéki utakon. Nagyon jo menet dinamika bármikor oda lehet állni vele autopályan nagyobb autok mellé(BMW 530D Audi A5 3.0 tdi)! Mikor szembesülnek vele hogy egy seat mire is képes elismeröen jeleznek 🙂 v. eszi a kefét! A második generáció nagy hibája volt az egységes seat arculat ez okozta a cég vesztét sajnos. Az uj formailag nagyon tetszik kiváncsian várom már az uj fr-t v cuprat! De ugyan akkor félek is hogy mégjobban legagyisodik a többi márkatárshoz képest azert hogy a többieknél olcsobb legyen pedig a cégnek létfontoságu lenne a siker!
Egy szó mint száz seat skoda golf egy kutya csak az egonk dönti el mit választunk de nagyábol ugyan azt a tehnikat kapjuk csak a csomagolás szerényeb v. jobb minöségű
Zsinórban már a 2. Leonunk miatt bátran ki merem jelenteni, hogy igenis van létjogosultsága ! A Golf szürkesége mellett igazán üdítő a formája, minőségben nem marad el, és a helykínálata is jobb, az áráról nem is beszélve. Jelenleg a családnak 1.4 TSi motorút vásároltunk a 2009es facelift utáni külsős-belsős modellből, mert az előző 2002-es sima 1.4 16v is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az új Leonunk fogyasztása autópályás használattal 5.5 l / 100 km körül alakul, városon belül akár 5 liter alá is le lehet vinni ezt a 6 gangos váltónak és az alacsony fordulaton is igen nyomatékos motornak köszönhetően. Egyetlen hátránya az autónak, hogy valóban nem képvisel komolyabb presztízsértéket, ezért a használt modellek ára elég nyomott : ez vásárláskor jól, eladáskor rosszul esik az embernek… 🙂
A ‘fapad’ Golf kb 200 ezerrel drágább csak, mint az Entry. Ha valaki részletre veszi, alig van különbség.
Nem sok létjogosultságát látom a Seatnak. Nagyon “arctalan”.
Végre valami ésszerűt is húzott a Vw csoport!
A Golf nagyon durva árazása után az Octaviánál már józanabbul kalkuláltak,a Leont pedig akár már értékarányosnak is nevezhetjük.
A vásárlók jó részének nem kell a prémium,a szálcsiszolt burkolatok,krómbetétek meg hasonló flancok.
A Leon az átlag magyar vásárló számára így is prémiumterméknek számít.Kívül sokkal jobban néz ki a “népautónál”,bár nem egy tipikusan mediterrán forma.Valamivel nagyobb is,belülről pedig letisztultabb-átláthatóbb de ez abszolút nem baj.Abszolút versenyképes a kategóriatársakkal,Astrával,Aurissal,Megane-nal stb…
Akinek nem a presztizs az elsődleges,jobban jár a spanyol Golffal!