Íme a legolcsóbb Golf-klón: itthon az új SEAT Leon

3,9 millió forinttól kapható a SEAT Leon harmadik generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először lesz belőle háromajtós, először lesz belőle kombi, a SEAT Leon ráadásul tele van érdekes technikai elemekkel is, ám legfőbb különlegessége, hogy ő a legolcsóbb Golf-tesó.

Míg a harmadik generációjával szintén e hónapban piacra lépett Skoda Octaviáról csaknem mindenki tudja, hogy alapjában véve egy Golf (persze méretével több annál), a SEAT Leon kapcsán kevesen vannak tisztában azzal, hogy azonos alapokra, szintén Golf-padlólemezre épül. Az első, 1999-ben bevezetett generáció még a Golf IV bázisán jött ki, a már Walter de' Silva dizájnos második 2005-ben a Golf V-tel egyező padlón érkezett. Az első két nemzedékből összesen 1,2 millió példányt értékesített a SEAT, így aztán sem a Golf, sem pedig az Octavia sikerét nem közelíti a Leon, de azért mégiscsak a legkelendőbb SEAT. A harmadik, tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon debütált Leon az első, mely a márka új, mai divat szerint háromdimenziós logóját hordhatja és természetesen a Golf VII, Audi A3, Skoda Octavia testvéreként a VW-konszern moduláris keresztmotoros (MQB) padlólemezére épül.
SEAT Leon 2013 - méretek


Hosszúság 4263 mm
Szélesség 1816 mm
Magasság 1444 mm
Tengelytávolság 2630 mm
Csomagtér 380 l

Elődjénél 4263 mm-es hosszúságával 5 cm-rel rövidebb, 1816 mm-es szélességével 4,6 cm-rel vállasabb és 2630 mm-es tengelytávjával is 5 cm-rel rálicitál elődjére. Utóbbi érződik is, a harmadik Leon első próbánk szerint mindkét üléssorában kellő teret ad. Csomagtere is nőtt 39 literrel, 380 literével a hagyományos ötajtós kompaktok között jó, persze messze nem egy octaviás ajánlat. Jó hír azonban, hogy a Leon az ötajtós mellett most először nem csak háromajtós SC-ként, hanem jövő évtől kombiként is kapható lesz. A vevői igények ugyanis azt mutatták, hogy többen választanák a SEAT kompakt sorozatát, ha az valóban sorozat lenne, s nem csak egy ötajtóst jelentene.
Hirdetés

Egyelőre azonban csak a hagyományos, hátul már nem tetőoszlopba rejtett ajtókilincses ötajtós van itt, a Golftól/Octaviától ismert módi szerint elöl MacPherson, hátul a szerényebb verzióknál csatolt lengőkaros, 150 lóerőtől felfele multilink felfüggesztéssel. Belül a sofőrt körülölelő műszerfallal, s kellően sok opcióval, például utóbbin LED csíkokkal, ülésein akár Alcantara vagy világos/sötét árnyalatú hagyományos bőr kárpitozással. Kívül a kategóriában elsőként teljes mértékben LED-es fényszóróval. Elektronikai csemegeként pedig sávelhagyásra és fáradtságra figyelmeztetéssel, vezetői profil választhatósággal (a gázreakció, a kormányrásegítés és a fékpedál-érzékenység szabályozhatóságával).

Biztató a motorkínálat is, melyet gyakorlatilag mindenki ismer már, aki figyelt az Golf VII vagy az Octavia bemutatkozásakor. A VW-konszerntől már évek óta tartó hagyomány szerint nincs turbó nélküli motor, a 86 lóerős 1.2 TSi az alap (egyedüli benzinesként 5 fokozatú váltóval). A 105 lóerős 1.2 TSI már 6 sebességes váltót kap és akár Start&Stop rendszert, valamint 7 fokozatú DSG tengelykapcsolóval is rendelhető. Az 1.4 TSI egyelőre csak 122 lóerővel szerepel az árlistán, de lesz majd 140 lóerővel, DSG váltóval, sőt, hengerlekapcsolós, spórolós verzióval is. A jelenlegi csúcsmotor a csakis FR csúcsfelszereltséggel kapható 180 lóerős 1.8 TFSI, az, ami az Octavia rövid hazai próbáján nagyon is ízletesnek tűnt. Dízelből 1.6 és 2.0 TDI CR, a kisebbik esetén 90 és 105 lóerővel, egységesen 5 fokozatú manuális, a nagyobbnál 6 sebességes, opcióként DSG váltóval kínálkozik.
SEAT Leon 2013 - benzines kínálat
1.2 TSi
86 LE
1.2 TSI
105 LE
1.4 TSI
122 LE
1.4 TSI
140 LE
1.8 TFSI
180 LE DSG
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 1197 1395 1395 1798
Hengerszám/szelepszám 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Teljesítmény [LE(1/min)] 86(5300) 105(5000) 122(5000) 140(4500-
6000)
180(4200-
6200)
Nyomaték [Nm(1/min)] 160(1400-
3500)
175(1400-
4000)
200(1400-
4000)
250(1500-
3500)
250(1500-
3900)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,2 5,2/
4,9*/
4,8**
5,2 5,2 5,7
CO2 [g/km] 120 120/
114*/
112**
120 119 132
Saját tömeg [kg] 1188 1195/
1198*/
1222**
1224 1231 1321
Megengedett össztömeg [kg] 1680 1710/
1700*/
1730**
1760 1750 1830
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 10,1/
10,0*/
10,0**
9,3 8,2 7,5
Végsebesség [km/h] 178 191 202 211 224

*: Stop&Start
**: DSG + Stop&Start
Az MQB platformnak köszönhetően elődjénél 90 kilogrammal könnyebb Leon palettájának fogyasztási értéke 22 százalékkal apadt, a legtakarékosabb verzió (1.6 TDI CR, 105 LE, Start&Stop) 3,8 l/100 km vegyes értékkel elvegetálhat. A ma megkívánt opciók zöme megkapható hozzá, háromféle navigációja közül a csúcs, 5,8 colos kijelzős már kapacitív, azaz közelítés-érzékelős. Alapból jár hozzá 6+1, azaz első, oldalsó, függönylégzsák és vezetőoldali térdlégzsák is. ESP viszont nem, és manuális klíma, de még osztottan dönthető hátsó ülés sem. Van viszont elektromos első ablakmozgatás, távirányítós központi zár, guminyomás-szenzor és fedélzeti számítógép is a 3 895 320 forintos, belépő Leon 1.2 TSi Entryben. Rendelni utóbbihoz is lehet szinte mindent, a klímát például 336 550 forintért, s így a bázis Leon 4 231 750 forintért lesz utastérhűtős. Drága? Maradjunk abban, hogy ez egy külön cikk témája lesz.
SEAT Leon 2013 - dízel kínálat
1.6 TDI CR
90 LE
1.6 TDI CR
105 LE
2.0 TDI CR
150 LE
2.0 TDI CR
184 LE
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1598 1968 1968
Hengerszám/szelepszám 4/16 4/16 4/16 4/16
Teljesítmény [LE(1/min)] 90(2750-
4800)
105(3000-
4000)
150(3500-
4000)
184(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 230(1400-
2750)
250(1500-
2750)
320(1750-
3000)
380(1750-
3000)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,1 4,1/
3,8*/
3,9**
4,4/
4,1*/
4,4**
4,3
CO2 [g/km] 108 108/
99*/
102**
115/
106*/
117**
112
Saját tömeg [kg] 1281 1281/
1286*/
1301**
1301/
1305*/
1322**
1345
Megengedett össztömeg [kg] 1820 1820 1810/
1810*/
1830**
1810
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,6 10,7 8,4 7,5
Végsebesség [km/h] 178 192/
192*/
190**
215/
215*/
211**
229

*: Stop&Start
**: DSG + Stop&Start
A Reference szinten már megvan a klíma és az osztottan dönthető hátsó ülés, valamint a multifunkciós kormánykerék és az alaphifi is – igaz, így már alsó hangon is 4,915 millióba kerül a Leon. További közel 800 ezer forintos lépcső az egyebek mellett alufelniket, kétzónás automata klímát, színes kijelzős, 6 hangszórós hifit, bőr borítású kormányt és váltógombot, könyöktámaszt, állítható magasságú, szabályozható deréktámaszú vezetőülést, elektromos hátsó ablakokat, elektromos és fűthető tükröket, tempomatot és statikus kanyarfényként is játszó ködfényszórókat, valamint a 105 lóerős, 6 fokozatú váltós TSI motort is adó Style. A többlettételek felsorolásából pedig egyenesen következik, hogy utóbbiak az 5 4,9 milliós, alapmotoros Leonban még nem szerepelnek. Az FR ellátmány ismét csak motorugrással, az 1.4 TSI-vel kapható meg, 6,15 millió forinttól. Egyebek mellett 17 colos alufelnikkel, FR külső és belső dizájnelemekkel, 8 hangszórós hifivel, szövet/műbőr kárpitozású első ülésekkel, sportos hangolású futóművel, elektromosan behajtható tükrökkel, középső tetőoszloptól hátrafelé sötétített ablakokkal és kettős krómozott kipufogóvéggel.
SEAT Leon 2013 - árak
Modell Teljesítmény Váltó Alapár
Leon 1.2 TSi Entry 86 LE kézi 5 fokozatú 3 895 320 Ft
Leon 1.2 TSI Reference 86 LE kézi 5 fokozatú 4 915 130 Ft
Leon 1.2 TSI Reference 105 LE kézi 5 fokozatú 5 120 870 Ft
Leon 1.2 TSI Reference Start&Stop 105 LE kézi 6 fokozatú 5 312 640 Ft
Leon 1.6 TDI CR Reference 90 LE kézi 5 fokozatú 5 718 720 Ft
Leon 1.6 TDI CR Reference 105 LE kézi 5 fokozatú 5 881 280 Ft
Leon 1.6 TDI CR Reference Start&Stop 105 LE kézi 5 fokozatú 6 001 930 Ft
Leon 1.2 TSI Style 105 LE kézi 5 fokozatú 5 711 420 Ft
Leon 1.2 TSI Style Start&Stop 105 LE kézi 6 fokozatú 5 903 190 Ft
Leon 1.2 TSI Style DSG Start&Stop 105 LE DSG váltó 7 fokozatú 6 315 940 Ft
Leon 1.4 TSI Style Start&Stop 122 LE kézi 6 fokozatú 5 974 310 Ft
Leon 1.6 TDI CR Style 105 LE kézi 5 fokozatú 6 468 020 Ft
Leon 1.6 TDI CR Style Start&Stop 105 LE kézi 5 fokozatú 6 587 400 Ft
Leon 1.6 TDI CR Style DSG Start&Stop 105 LE kézi 5 fokozatú 7 071 270 Ft
Leon 1.4 TSI FR Start&Stop 122 LE kézi 6 fokozatú 6 148 300 Ft
Leon 1.8 TFSI FR DSG Start&Stop 180 LE DSG váltó 7 fokozatú 7 497 190 Ft
Leon 2.0 TDI CR FR 150 LE kézi 6 fokozatú 7 410 830 Ft
Leon 2.0 TDI CR FR DSG Start&Stop 150 LE kézi 6 fokozatú 7 926 450 Ft

Opcióként itt még 18 colos alufelni is szerepelhet, a visszagurulás-gátló (17 780 Ft-ért), a hátsó oldallégzsákpár (86 360 Ft-ért), valamint a riasztóberendezés (95 250-ért) mindegyik szinten elérhető, de a legtöbb extra csak a felsőbb felszereltségekhez kapható. Sportülés, 10 hangszórós hifi, nyitható panorámatető egyaránt választható még – viszonylag hosszú az extralista. Távolságtartós tempomat (mint a Golfnál vagy az Audi A3-nál), de parkolóasszisztens (mint az Octaviánál vagy a Ford Focus kínálatában) azonban nincs.
Kemény lehet a harc a Volkswagen-konszern kompaktjainak pozicionálásánál. A Leonra a legalacsonyabb árat biggyesztették a friss MQB-padlós modellek sorából, s ez bizony ellátmányán is szembetűnik, sőt, a bemutatón rövid körön próbált csaknem 6 millió forintos 1.4 TSI Style belső hangulatán is látszott. A műszerfal felső részén éppen csak puhák, máshol olcsó hatásúak a plasztikok, az első próba szerint gyengén csillapító a futómű. Rossznak persze nem mondhatjuk a Leont, hiszen egy friss, modern autó, de házon belül a Golf és az Octavia is megeheti. A SEAT persze nem velük, hanem leginkább a Citroën C4-gyel, a Renault Mégane-nal és a Peugeot 308-cal kívánja mérkőztetni, meg itthon nyilván a kategória éllovasaival, a Ford Focusszal és az Opel Astrával. Tapasztalataink szerint a listaárhoz képest komoly „flottakedvezménnyel” lehet csak esélye a spanyol kompaktnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Nekem most is egy másfél éves leon-om van, de azt látom, h a spanyolok nem tudnak műszerfalat tervezni, egy ormótlan hombár jellegű az egész. Ez a műszerfal kb olyan, mint a Knight Rider-ben volt . Egy “J” astra simán kenterbe veri. Sajnálom…

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Lehet, hogy ezzel egyedül vagyok, de ezt az autót nem találom olcsónak. Az új Octavia nem kevéssel kerül kevesebbe, csak nézzétek meg az árlistákat.

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Szép autó de nekem az előző változat mélyebb érzelmeket váltott ki nekem a 2005-től gyártott kaszni nagyon bejön FR és Cupra kivitelben kész vagyok tőle teljesen. Ezt amikor először láttam nem győzött meg annyira de egyre jobban tetszik 2.0CRTDI-t választanám 185LE-vel + elvinném az OCT tuninghoz hogy egyedivé tegyem.

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Sziasztok!
    Anno egy audi s3 tulajdonosa voltam sajnos tk. lett egy szarvas által. Elkezdtem keresgélni szerettem volna ujra s3 ülni találtam is egyet de kiderült hogy egy átcímkézet 1.8T volt. A kereskedő gondolta menti a menthetőt és rámutatott egy fekete leon cupra-ra elöször kinevettem ! Elérte azt hogy elmenjünk egy proba körre széles vigyorral szálltam ki az autobol! Elkeztem gondolkodni mi szol ellene mi szol mellette. Ellene: -nincs presztízse,-gagyi a beltere bár ugyan az a müszerfal van benne mint az a3-ban csak nincs rajta szivacs es bör boritás, -nem összkerekes,-müanyag hatás a beltérben stb. Mellette: jo desing jobb mint az s3-nak lv golfnak,-azonos motor,fék ,fútómű, -kedvezöbb fogyasztás (nem összkerekes),-kedvezöbb ár,-olcsobb alkatrész ár.
    Szoval az érzelmeim vezéreltek megvettem és nagyon nem bántam meg!!!!!! Mit vesztette?
    Presztízst. DE nagyon nem érdekelt!!!
    Használtam 200000km-t nagyobb hiba nélkül!!!! Eljött az idö hogy lecseréljem és vettem egy második generácios Leon FR-t. Nagyot csalodtam benne mert visszalépés volt az elsöhöz képest(nem azert mert nem cupra) ! Miért? Rosszabb beltéri anyagok, rossz kilátás,a motorháztető kitámasztos nem teleszkopos! Viszont a cégcsoport legjobb fútómüve egyáltalán nem jön zavarba hegyvidéki utakon. Nagyon jo menet dinamika bármikor oda lehet állni vele autopályan nagyobb autok mellé(BMW 530D Audi A5 3.0 tdi)! Mikor szembesülnek vele hogy egy seat mire is képes elismeröen jeleznek 🙂 v. eszi a kefét! A második generáció nagy hibája volt az egységes seat arculat ez okozta a cég vesztét sajnos. Az uj formailag nagyon tetszik kiváncsian várom már az uj fr-t v cuprat! De ugyan akkor félek is hogy mégjobban legagyisodik a többi márkatárshoz képest azert hogy a többieknél olcsobb legyen pedig a cégnek létfontoságu lenne a siker!

    Egy szó mint száz seat skoda golf egy kutya csak az egonk dönti el mit választunk de nagyábol ugyan azt a tehnikat kapjuk csak a csomagolás szerényeb v. jobb minöségű

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Zsinórban már a 2. Leonunk miatt bátran ki merem jelenteni, hogy igenis van létjogosultsága ! A Golf szürkesége mellett igazán üdítő a formája, minőségben nem marad el, és a helykínálata is jobb, az áráról nem is beszélve. Jelenleg a családnak 1.4 TSi motorút vásároltunk a 2009es facelift utáni külsős-belsős modellből, mert az előző 2002-es sima 1.4 16v is beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az új Leonunk fogyasztása autópályás használattal 5.5 l / 100 km körül alakul, városon belül akár 5 liter alá is le lehet vinni ezt a 6 gangos váltónak és az alacsony fordulaton is igen nyomatékos motornak köszönhetően. Egyetlen hátránya az autónak, hogy valóban nem képvisel komolyabb presztízsértéket, ezért a használt modellek ára elég nyomott : ez vásárláskor jól, eladáskor rosszul esik az embernek… 🙂

  • 2017.10.30. at 05:16
    Permalink

    Végre valami ésszerűt is húzott a Vw csoport!
    A Golf nagyon durva árazása után az Octaviánál már józanabbul kalkuláltak,a Leont pedig akár már értékarányosnak is nevezhetjük.
    A vásárlók jó részének nem kell a prémium,a szálcsiszolt burkolatok,krómbetétek meg hasonló flancok.
    A Leon az átlag magyar vásárló számára így is prémiumterméknek számít.Kívül sokkal jobban néz ki a “népautónál”,bár nem egy tipikusan mediterrán forma.Valamivel nagyobb is,belülről pedig letisztultabb-átláthatóbb de ez abszolút nem baj.Abszolút versenyképes a kategóriatársakkal,Astrával,Aurissal,Megane-nal stb…
    Akinek nem a presztizs az elsődleges,jobban jár a spanyol Golffal!

Vélemény, hozzászólás?