Az automatikus fényszórókapcsolók - melyek sötétedéskor vagy alagutakban a világítás önműködő bekapcsolásával megkönnyítik az autóvezetők dolgát - nincsenek beprogramozva a ködben is optimális kivilágítás működtetésére. Ezek csupán a fényerősség megváltozását érzékelik, de viszonylagos világosság mellett nem reagálnak a látási viszonyokat rontó körülményekre, így a ködre, a füstre, vagy éppen a sűrű esőre, hóesésre. Ilyenkor az autóvezetőnek eszébe kell jutni saját kezűleg bekapcsolni a tompított világítást. Természetesen, a ködlámpa sem kapcsolódik be önműködően, ezt is a vezetőnek kell bekapcsolnia.
Egyre elterjedtebbek a nappali menetfénnyel felszerelt autók, azonban rossz látási viszonyok mellett ezekben a kocsikban is be kell kapcsolni a tompított világítást. Csupán a nappali menetfény használata esetén az autó hátulja kivilágítatlan marad, és a ködlámpák sem kapcsolhatók be!
Sajnos, sok autótípusnál a ködlámpák – melyeket egyébként csak 50 méternél rövidebb látótávolság mellett szabad használni - a világítás kikapcsolása után is bekapcsolt helyzetben maradnak. Ennek következtében a világítás ismételt bekapcsolásakor a ködlámpák ok nélkül is világítanak, erősen zavarva ezzel a többi autóvezetőt.