Nem csűrjük, csavarjuk a dolgot, egyenesen a közepébe csapunk: 3 év, kvázi három szezon a téli gumik ajánlott használati időtartama. Most biztosan sokan felhördülnek, lévén úgy vélik, ők ennél sokkal tovább is használnák a hideg évszaknak megfelelő abroncsokat, csakhogy - amint az ADAC elvégzett tesztjéből kiderült -, a gumik anyagszerkezete megváltozik, nem csak a futófelület kopottsága számít. Köztudott, hogy a téli gumik eltérő adalékokat tartalmaznak, mint nyári társaik, és ezeknek köszönhetően jobban megbirkóznak a dermesztő hideggel. Kevésbé válnak merevvé, emiatt kedvezőbb tapadási tulajdonságokkal rendelkeznek - ami egyben nagyobb biztonságot jelent -, de ezeket a pozitív tulajdonságaikat az idő múlásával sajnos gyorsan elveszítik, tényleges igénybevétel nélkül is.
A német autóklub szokásosan aprólékos vizsgálatában szakemberek arra keresték a választ, hogy a 3 éves élettartamon túljutott, de még maximális mélységű mintázattal bíró abroncsok vajon hogyan teljesítenek vészhelyzetben? Előfordul ugyanis, hogy korábban felhalmozott készletek hevernek az árusítók raktáraiban, és ezeket némi árengedménnyel igen könnyű értékesíteni, hiszen vadonatújnak látszanak.
A látszat azonban csal! Amint a teszt bebizonyította, az öreg, túltárolt gumik 60 százaléka
rosszabb tapadást, illetve fékezésnél 4,3 és 16,4 százalékkal
hosszabb fékutat tudott produkálni, így a
valóban új gumikról való lemondással megspórolt összeg alkalmasint többszörös kiadássá duzzadhat egy koccanás után. Használt, leértékelt téli gumi vásárlásakor mindig érdeklődjünk az abroncsok koráról, és a gyártás dátumát kódolva tartalmazó DOT szám (pl.: 4207 az 2007 42. heti gyártást jelent) alapján zárjuk ki, hogy adott esetben nem évekkel korábbi, újnak tűnő, ám csökkent képességekkel rendelkező gumikat akarnak-e ránk sózni.
Kicsit túlreagáltnak tartom a témát. Szakszerűen tárolt abroncsok akár 10 év után is használhatóak. Érdemes megnézni 1-2 használt gumi lerakatot. A napon évtizdek óta sorsukra váró gumik is, egyben vannak és akár felszerelhetők autóra.
—
[url]http://www.telekgumiszerviz.hu[/url]
Ez lett az eredménye a gumigyártók “fékútversenyének”? Arra már én is rájöttem, hogy a nyárigumit 5év alatt megeszi a fene(a Fuldát biztos),de a télire eddig azt mondták,hogy mivel nem éri magas hő és erős fény tovább használható.
Ha a 3év valóban igaz-miért ne lehetne,az ADAC igen komoly szervezet-akkor egyre nagyobb a chance, hogy legközelebb 4évszakost veszek. Így sem kopik le a futófelület fele sem, hogy 5 évente cserélem az abroncsokat.
Szerintem vegyünk minden télen új téligumit így mindenki jóljár kivéve mi. “Téligumifunclub”
Teljesen egyetértek.
Én ugyan csak az 5.szezont kezdem lassan meg,de megfelelő használattal és kezeléssel tárolva,felnire szerelten.
És kiváló a tapadási indexe még mindig.
Arról nem is beszélve,hogy sok gumis csak eladja az újat,de nem veszi be a régit.Persze “el lehet játszani” ezeket is,de ha valakinek nincs erre ingerenciája,akkor csak simán rakja ki a kuka mellé?
Mert hivatalosan nem veszélyes hulladék,de ugye pont a stabilitásából adódóan nem lebomló anyag.
A gumisok újabb trükkje, hogy vásárlásra uszítsanak.
Nyilván, ha 5 évig fekszik egy használt gumi egy helyben már nem olyan az anyaga, de hogy 3 év lenne az élettartama egy mai guminak?!?
Ez ugyanolyan hülyeség, mint a 7 fok alatt kell a téli gumi.
Nekem külön felnin van 2 garnitúra, és időben lecserélem minden évben ha már nappal sincs melegebb 5-6 foknál, és jönnek a komoly mínuszok.
Egy gumi élettartama legalább 6 év, ha nincs szerelgetve, és normálisan van használva. Utána el kezd repedezni az anyaga, és valóban érdemes újra cserélni.