Útdíj: nincs menekvés, fizethetünk az autóutakon is
Több fizetős szakaszt, olcsóbb és drágább e-matricákat hoz 2015 az autósoknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokni kell még a december közepén megismert, múlt héten megszavazott új útdíjrendszert, ami most már biztosan jön januártól.
Például azt, hogy az összes gyorsforgalmi út fizetős lesz. Beleértve az autópályák fővárosi bevezetőszakaszait, illetve az eddig, egészen pontosan még idén év végéig ingyenes szakaszait, például Kecskemét, Győr, vagy Székesfehérvár környékén. Fizetős lesz az M0 is, egy-két kivétellel, például a Megyeri hídon, valamint az M1 és az M5 között, viszont Dunakeszi és az M3-as, valamint a 4-es út és az M5-ös között kell majd fizetni. Valójában kevéssé lesz életszerű, hogy aki az M0-ra hajt, egyáltalán Budapesten és annak környékén közlekedik, az ne vegyen pályamatricát.
Fizetősek lesznek az eddig a személyautóknak ingyenes autóutak is. Van viszont jó hír is: a személyautók számára változatlan áron maradó 10 és 30 napos, valamint éves országos e-matricák mellett megjelennek az éves megyei úthasználati jogosultságok: egy-egy megyére 5000 forintért lesznek megvásárolhatók. A csak a Balatonra járók 3-4, a Székesfehérvárból a fővárosba ingázik mindössze 2 megyei matricával megúszhatják az eddigi 42 980 forintos éves matrica helyett a pályahasználatot. Azért messze nem mindenki jár jól az átalakításokkal. Az eddig 3,5 tonna össztömegig/9 fős mikrobuszig érvényes D1 kategória kettéválik. Az eddigi D1 csak 5+2 fős személyautókig, azaz az egyterűkig ér januártól. Felette, illetve a kishaszonjárműveknél megjelenik a D2, a 10 napos és a havi e-matricák esetén kétszeres, éves esetén változatlan díjjal. Újdonság, hogy amennyiben utánfutót nem személyautóval húznak, januártól arra is külön kell matricát vásárolni, a D1 kategória díjaival megegyező U kategóriából.
Számos olyan autós lesz, akit a változtatás nem érint, az autóutakon, ingyenes bevezetőkön autózók azonban nem fogják tudni elkerülni, hogy legalább egy megyei jogosultságot vásároljanak. Ők rögtön elkezdhetnek matekozni, amennyiben amúgy is sokat autóznak autópályákon, ráadásul az ország minden táján, akkor lehet, hogy már az évi, teljes országos matrica lesz számukra a leginkább "spórolós" megoldás. Aki pedig jellemzően csak egy adott útvonalon, egy-egy megyén belül autózik, az valóban megtakarítást érhet el az új rendszerrel. Feltéve, hogy személyautóval autózik.
Az egyiket a kormánynak köszönjük, a másikat az EU-nak. 18. ezer Mrd oka van a fővárosnak bevezetni….sajnos.
Nem jó kifogás. Kint vannak a megyehatár táblák, ha valahonnan ellopták, akkor szólj a közútkezelőnek. Pótolni fogják.
Szerintem nem csinálnak úgy. Sok helyen valóban hiányoznak utak, amiktől kényelmesebb lenne az arra járók élete, de az útdíjnak nem ez a lényege. Ez egy költségvetési forrás tétel.
Nem jártál még “hátsó-Ázsiában”. Érdemes megnézned, na az egy másik világ, a hasonlatod így nem áll meg. Volt hozzá szerencsém.
Pontatlan vagy. Vagy az adótartalom, vagy az egyes tétel vételára játszik. Vagy mindkettő együtt. Így a lista nem jó.
Sajnos a közlekedés, mint nem létszükséglet (többnyire) mindenhol a fejőstehén kategória.
13 plusz 1 költség (adó, illeték, biztosítás, egyéb) az autósok számára:
1. Vételár ÁFA-ja
2. Regisztrációs adó
3. Forgalomba helyezési díj
4. Forgalmi engedély
5. Törzskönyv
6. Környezetvédelmi plakett
7. Rendszámtábla
8. Vagyonszerzési illeték
9. Kötelező biztosítás
10. Biztosítási adó
11. Teljesítményadó
12. Üzemagyag ÁFA-ja
13. Üzemagyag jövedéki adója
+1. Megyei e-matrica
Aki Mosonmagyaróvárról Győrbe bejáráshoz hasonlítja a budapesti agglomerációt az sajnos nem tudja mit beszél, de leginkább irigy. Az egész Budapest régióról teljesen másképp kéne gondolkodni…
Az M1-M7 bevezetőn a Budapest vége tábla jóval a város határán belül van, így még ez egér úti fel-le hajtóig sem lehet majd díjfizetés nélkül autózni 4 nap múlva. Vagy mégis?
Biztos mások a szokásaink, de én elég sokat járok az országban, így nekem nem alternatívan ez a megyei hülyeség. Ha csak néha kéne mennem a közelbe, annyit akkor is tudnék fejből, hogy átmegyek-e másik megyébe van nem. Főleg ha szomszédos, ennyit azért illene… Ha meg hosszabb útra mész, akkor úgyis a 10 napos lesz a megoldás, ezért nem értem a siránkozásokat. Ettől függetlenül én sem támogatom ezt a rendszert, de ez van.
Sőt! Én azt szeretném, hogy a megyei matricával a már éppen nem fizetett megye jelzése utáni első alkalommal kellene lehajtani a még büntetlenséghez! (Mert ugye jósok nem vagyunk, de amint a táblát meglátjuk az már történelem…;)
Szeretne még valaki valamit?
Én úgy szeretném, hogy ne büntessenek meg azért mert nincsen jelezve megfelelően és időben a megyehatár, hamár ilyen gyökérséget talált ki a pénzbeszedő brigád. Azt gondolom, hogy nem csak én szeretném igy, hanem sokan. Te nyugodtan figyeld a most meglévő megyehatár táblákat és fizess büntetést, ha túlhaladva azon mész le a pályáról.
Úgy csinálnak, mint ha az egész országban normális összeköttetés lenne legalább minden megyeközpontnak, a szomszédos megyeközpontokkal. A Győr-Veszprém út talán 100 éve is így nézett ki, mint manapság. Ha már autópályáról álmodni sem lehet, hiszen csak Budapest felé lehet autópályát építeni, a többi sohasem volt fontos, szóval ha már nem autópálya, legalább 2×2 sávos gyorsforgalmi utak legyenek a megyeközpontok között. A 82-es egy 2 sávos sima út, ami falvakon keresztül vezet. Sokkal hamarabb is el lehetne érni az M1-es autópályát. Ugyan a 8-as Székesfehérvár, vagyis Budapest felé egy kicsit jobb a helyzet, de azért nincs teljes egészében 2×2 sáv én úgy tudom. Szombathely felé meg pláne. De nem csak Szombathelyig, hanem egészen az osztrák határig kellene vezetnie a 2×2 sávnak. Ha még az elkerülő is fizetős lesz, akkor Veszprémben igazi káosz lesz, hatalmas dugókkal. Sok a kocsival dolgozni járó, mert a helyi buszközlekedés öreg, elavult buszokat használ, ritkán jár, nincsenek az átszállások összehangolva, és ráadásul annyiba kerül a jegy, mint Budapesten, ahol ennyiért korszerű buszok vannak, és 6 percenként jönnek a járatok, és hosszú Km-eket utazhatok a jeggyel, ami Veszprémben pár megálló. Veszprémben már így is dugók vannak napi szinten, kevés az az egy viadukt, a színház előtti rész borzalmas. Ha még az elkerülő is fizetős lesz, leáll az élet. Erre fizessünk mi útdíjat? Így is a magyar fizetésekhez képest enyhén szólva is túlzás, amennyi a benzin adótartalma. Az egyéb kiadásokról biztosítás, súlyadó, regisztrációs díj nem beszélve. Ja és mindez az egyszer már leadózott jövedelmünkből! A vonatközlekedés meg vicc! 2 és fél óra alatt ér Győrbe a vonat ami 80 Km távolságra van! Ráadásul régi vagonokkal vánszorog! Vicc kategória az egész! A pályaudvar tisztaságáról nem is beszélve! Még hátsó Ázsiában is megrökönyödnének!
Az egész átkozott Budapestet nem elkerülni kell,egyszerűen arra sem kell menni! Így is már tömeg van ott!
[b]OTT A PONT.[/B]
2016-tól ha átvágsz a városon, akkor dugódíj, ha megkerülnéd akkor útdíj. Gratulálok hozzá.
Nem is annyira a fizetős rész a gond hanem az ha véletlenül felmész rá úgy hogy nem fizettél pl gps felvisz rá mert ott nincs még frissítve , hogy mi fizetős és mi nem . Egy jó darabig a régebbi rendszereken nem is lesz ! Na már most ha felmész kapod a csekket … akkor miért nem találják ki hogy minden autós fizessen évi 500 forintot és kész akkor nincs ez a hülyeség , hogy véletlenül használod mert azt hiszed ingyenes vagy mert a gps arra vitt . Egyébként Svájcban az egész éves pálya matrica sem drágább 15.000 forinttól nem értem itt miért 40.000 feletti az ára ? Annyival jobb gazdasági helyzetben élünk mint ott vagy azt gondolják annyival több az autópálya hossza ??? VICC AZ EGÉSZ remélem a fidesz nyomik belebuknak a következő választásokon !!!
Nahát! Ünnepi jókívánságom annak aki kitalálta : Pusztuljon el a jó kurva anyja meg az egész pereputtya az ilyennek!
Akkor ezek szerint az M2 is fizetős lesz.
Aki nem ismerné, elmondom:
– Autóút, Vác északtól Dunakesziig 1 azaz 1 sáv (kb. 28 KM)
– Dunakeszitől M0-ig 2 sáv (kb. 5 KM)
– Végig 90Km/h-ás sebességkorlátozás.
– 3 évente kátyúzásra szorul (a Váci szakasz végig)
Ezek után kérdezem:
Az M2 mitől gyorsforgalmi út?
A reggeli csúcsban 70-80-al lehet haladni,
de máskor is csak 90-nel szabály szerint.
Miért fizessek ugyanannyit, mint az, aki autópályán 130-al tud menni?
Mikor lesz már észak felé autópálya egyáltalán?
Ez a kitaláció egy értelmetlen és közlekedést akadályozó értelmetlen kasza díj az orbán plattz miatt! MOERG
Nem értem hogy a NFM sajtóközleményében (http://www.nemzetiutdij.hu/Hirek/2014/12/NFM-sajtokozlemeny-a-2015-ben-ervenybe-lepo-dijtetelekrol/) illetve a hozzászólásokban miért emlegetnek kisbuszt, amikor ilyen kategória nem létezik.
A járműkategóriákat a 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szabályozza, és ez a forgalmiban benne van (J:)
a) „M1 járműkategória”: személygépkocsik,
b) „M2 járműkategória”: legfeljebb 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszok,
c)34 „M3 járműkategória”: több, mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszok és trolibuszok,
d) „N1 járműkategória”: legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók,
e) „N2 járműkategória”: több, mint 3,5 t, de legfeljebb 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók,
f) „N3 járműkategória”: több, mint 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók,
“az összes gyorsforgalmi út fizetős lesz. Beleértve az autópályák fővárosi bevezetőszakaszait”
Meddig is tart egy autópálya fővárosi bevezető szakasza? Egy hivatalos helyen (ma már kitudja mi a hivatalos?) azt olvastam “a Budapest tábláig”. Az pedig az M3-as esetében az M0 környékén van. Ebből következőleg, akkor mégsem kell fizetni az M0-tól (vagy a Szilas pihenőtől, vagy a Szentmihályi úttól) befelé? És az M5-nél, Auchanon innen vagy túl? Ha valaki csak a reptérre megy, akkor az már az M4 fizetős része? Ezeket mind kérdezem, mert nem egyértelműek. Az mégis csak abszurdum, mielőtt e-matrica vásárlásra szánja el magát valaki, előtte ki kell mennie megnéznie, hogy hol is van a Budapest tábla? A megye határ egyértelmű az minden térképen rajta van. De a Budapest tábla, amely a lakott területet jelzi nem azonos a Budapest határát jelző táblával.
És a Pest megyei matrica az érvényes-e Budapestre is? Mivel Budapest és Pest Megye között is megye határ van, avagy Budapest nem (mindig) része Pest megyének. (Mint ahogy például külön van Budapesti RFK, illetve Pest Megyei RFK.) Persze utóbbi kérdésre gondolom “igen” a válasz, de azért jó lenne, ha egyértelműen lennének megfogalmazva a jogszabályok…
Úgy szeretnéd, hogy minden megyehatár elé, az utolsó lejárat előtt neked külön jelezze egy tábla, hogy ide csak akkor mehetsz be ha van xy megyére matricád? Küldjön sms-t is vagy elég egy sima tábla? 😀
Ehhez képest a felcsúti kisgömböc pont azt mondta,hogy az eu miatt lesz fizetős majdnem minden.Abszurdisztán….
szóval egy forgalmi alapján 7 személyes kisbuszt be lehet tudni az 5+2-esnek, hogy a D1-be maradhasson?
A kormány mindent fizetőssé tett volna, de az M0 egyes szakaszai az Európai Unió finanszírozásában épültek. Az EU által finanszírozott építkezés esetén az EU szerződésbe foglaltatta, hogy az ő pénzéből finanszírozott útra nem lehet útdíjat szedni. Szóval ez az oka, hogy az M0 egy része továbbra is ingyenes lett. Az a csúnya EU már megint beleszól a magyar belügyekbe :)))))))))))) …… még szerencse, hogy fizették az útépítést.
Én is kíváncsi lennék amúgy a térképre! Könnyen úgy járhatok, hogy elutazok vidékre Szilveszterezni a szüleimhez, rokonokhoz, és nem tudom, hogy visszafelé január 2-án hol kell fizetnem és hol nem.
Időben nem lesz szerintem semmiféle térkép a fizetős és nem fizetős részekről pontosan. (A táblázottság a mai napig egy kalap szar Magyarorszábon.) Igy be lehet majd szedni még nem kevés bírságot is….
Ahol tábla jelzi, ott már késő, onnantól már egy másik megyében vagy….
Csak egy rövid észrevétel. Balatonról Székesfehérvárra 3 db megyematrica kell, mivel az aligai felhajtótól Lepsény magasságáig (néhány km) még a veszprémi matricát is meg kell venni. Ez ám a szívás…
Vagy van erre valami mentesség, szabály vagy jóindulat? Örülnék, ha érkezne néhány értelmes és hasznos komment, mivel máshol is lehet hasonló probléma.
Az elkerülők fizetőssé tétele óriási nagy szemétség, és nem annak, aki használná, hanem a városokban élőknek. Én pl rokonlátogatás céljából évente többször megyek az 5ösön és a keleti M0áson. Eddig mindig igénybe vettem a kecskeméti elkerülőt, ezentúl nyilván nem fogom, hanem keresztülmegyek a városon. Megveszem az éves PEst megyei matricát 5e-ért, és Örkénynél felmegyek az M5re. Nem fogok 10-15e ftot fizetni azért, hogy évente 3-4 alkalommal arra megyek. Az 5öt még benyelem, és kicsit gyorsabb lesz az út. Szóval a kecskeméti városi forgalom szignifikánsan növekedni fog. Nálunk és épült pár éve egy elkerülő, amit a tetú fizess banda nem tett ingyenessé(lévén ellenzéki város..), így az ott lakók nyelik a port és a szmogot évek óta egy lakótelepi körúton, állítom, 25%kal csökkenne ott a forgalom ha ingyenes lenne az elkerülő, de lehet h keveset mondtam..
Van ennek már valami hivatalosan lefirkantott variációja?
Azt gondolom még egyikötök sem olvasta, de szokás szerint mind marha bölcsek vagytok. Megint szépen forgatókönyv szerint egymásnak ugrotok, aztán később menetrendszerűen mind szívni fogtok mint a torkos borz! 🙂
“Az M0 esetén még vannak kérdőjelek, de a körgyűrű (pontosabban háromnegyed gyűrű) egyes szakaszai megmaradnak ingyenesek. “Budapest belterületén a sztrádák nem gyorsforgalmi, hanem csak főútnak minősülnek, így itt díjfizetési kötelezettségről nincs, és nem is lehet szó””
Ez akkor tisztának tűnik…a kérdés akkor már csak az, hogy ha ingyenes maradhat a Megyeri-híd, az M31 és az M0 (M1-7-es út és 6-os út M5 közötti szakaszon), akkor vajon az M0 (M5-4-es út és M3-2-es út közötti szakasza) az M1/M7 és az M5 bevezető szakasza (Budapest és körgyűrű közötti részen) miért nem maradhat ingyenes? Mi alapján döntötték ezt el?
valaki árulja el nekem, hogy mit jelent az 5+2 személyes gépkocsi? ha van egy 7 személyesre vizsgáztatott MB Vito-m, akkor az most marad D1, vagy átkerül D2-be, mert kisbusz, habár nem 8-9 személyes?!?!
Hogyan lehet (ki)használni pl. az M0 nem fizetős szakaszait, ha az azokra (ki)vezető utak fizetősek lesznek? (Nincs ebben még egy adag cinizmus is?)
Pl. az M3 kivezető -> M0 -> 4-es út viszonylatában, az M3 kivezető, ami egy városba integrált szakasz, ha fizetős lesz, akkor elkerülhetetlenné válik a nem fizető szakaszok (M0, 4) használata úgy, hogy közben ne kelljen fizetős szakaszon ‘átvágni’… (Bár lehet, hogy a 4-es is fizetős lesz ott éppen?!)
A válasz lehet az is, hogy teoritikus csak a megmaradó nem fizetős gyorsforgalmi utak ingyenes használata, én így mégis csak a ‘kényszerszülte’ cinizmust látom ebben!
Agyatlan pártzombi mind.Nem lenne egyszerűbb kötelezővé tenni az éves matricát,és az árát levinni 20.000-re???
“Mosonmagyaróváron lakó miért fizet aránytalanul sokat csak azért mert Győrbe jár dolgozni?”
Ez több mint 40 km, ilyen messzire Bp.-ről sem tudsz eljutni ingyenesen sehova. Ha a Bp felé jövő autópályák is csak a (fél)körgyűrűig lennének ingyenesek akkor érteném, hogy igazságosabbnak érzed így, de itt városon belüli szakaszok is fizetősek lesznek -ha jól értem-, ebben mi az igazságos? Fizetnie kell a Bp. 15.ker ben lakónak, hogy bemenjen a bp.-i Hősök terére? Amúgy biztos vagyok benne, hogy a M.óváron lakó is fel fog jönni egy évben egyszer legalább Bp.-re, a Balatonra is le fog menni vagy ment volna Erdélybe túrázni, Horvátországba nyaralni. Ez viszont így már nem 5 ezer…
Az M7 végig fizetős lesz, a 7-es főút nem, az M31 sem.
Kíváncsian várom a végleges térképet, a listát a fizetős utakkal, mert mintha 1 hét múlva fizetőssé válna minden érintett út, de még most is agyalnak, hogy melyik pontosan!
Hogyan lehet, így előre gondolkodni, mindenki szeretné tudni, hogy pontosan melyik útszakaszt használhat ingyenesen vagy fizetősen, matrica nélkül vagy azzal?! Amikor baleset miatt ráterelnek a fizetősre, akkor mi lesz, jön a bünti, lehet magyarázkodni?
Értelmesebb lett volna matrica nélkül megoldani, az üza. árba tenni és akkor minden stressz elmúlt volna semmilyen külön intézkedés, költség, stb.-re nem lenne szükség, arányos is lenne, minden menne tovább a megszokott módon! (De gyanítom, hogy az üza. árban mindez már régóta benne van nevesítés nélkül, de most húzzák le rólunk a következő bőrt!!) Már most ‘kellemes’ bünti évet kívánok 2015-re!
Nem azt mondom, hogy dögöljön meg ……., de Budapest és környéke kivételezett volt ebből a szempontból (is). Én is és több családtagom is Bp-en dolgozunk, tehát élvezzük ennek előnyeit. De ha egy érdi vagy százhalombattai nem fizet azért, hogy a 20 km-re lévő munkahelyére bemenjen autópályán, akkor egy Mosonmagyaróváron lakó miért fizet aránytalanul sokat csak azért mert Győrbe jár dolgozni? Vagy hasonló a helyzet Fehérvár környékén is. Sokan azért kénytelenek megvenni az éves matricát, mert bejárnak dolgozni 15-20 km-re. Nekik tényleg könnyebbség lesz, ha csak 5 ezeret kell fizetni Írom ezt mindenféle politikai háttér gondolkodás nélkül.
Az autópálya az biztos, hogy fizetős lesz, tehát fizetni kell a Székesfehérvárt elkerülő M7-es szakaszért is ezentúl (eddig ugye a Székesfehérvár-Kelet fel/lehajtótól az Auchanig ingyenes volt, 2015-től fizetős lesz). Hasonló a helyzet Győrnél az M1 és Kecskemétnél az M5 esetében, vagyis fizetős lesz a várost elkerülő szakasz.
Amiket a második bekezdésben kérdeztél, az számomra is kérdés. Én eddig csak az autópályákról tudtam, ha az egyéb főutak is fizetősek lesznek (legyen a neve gyorsforgalmi vagy autóút, vagy bármi) ahol 4 sáv van, az nagyon nagy gáz. Mert ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a magyarországi autók 95%-a köteles lesz legalább egy megyei kártyát venni, mert olyan nem nagyon van, hogy valaki ezeket az utakat is elkerülje.
áhhh az a fránya irigység, dögöljön meg a szomszéd tehene is… nem, hogy azért háborognál, hogy ott se kelljen fizetni ahol Te élsz.
ez az ország megérett a pusztulásra
“[b]Beleértve[/b] az autópályák fővárosi bevezetőszakaszait, illetve az eddig, egészen pontosan még idén év végéig ingyenes szakaszait, [b]például Kecskemét, Győr, vagy Székesfehérvár környékén[/b].”
Most akkor van erről valami konkrét infó? Pl. Székesfehérvár körül a 7-es útért is fizetni kell? M31-es is fizetős lesz? Nem ártana ezeket pontosítani, mert így mindenki bele fog futni valahol egy fizetős szakaszba… Mi is számít akkor elkerülőnek, pl 31-es út Jászberény környékén, Szolnokon át kell menni vagy jó a 4-es elkerülő, Szombathely körül a 86-87-89 az elkerülő vagy sem, Sárváron át kell menni vagy jó a 84-88-as elkerülő, Veszprém környékén a 8-as fizetős lesz, 710-es balatonkenesei, 61-es Kaposvár körül, 51-es dunaharaszti is, stb…?
Igazságtalan ha az elkerülő utakat ingynesen használják a Budapestiek,és nem Budapestiek de a Győrinek meg fizetni kell az autópálya használatáért?? A Budapestinek is meg kell fizetni ha autópályára hajt… az elkerülő utakat azért építik,hogy nem a városban legyen forgalom,szennyezés,ezért inkább azt szokták fizetőssé tenni ha be akar valaki hajtani a városba, a kedves fidesz/fizess banda 2015-ben fizetőssé teszi az elkerülő utakat 2016-ban meg a városba behajtás is,tudom Demszky hagyta ránk,de biztos vagyok benne ha nem így lenne akkor is bevezetné a fidesz mert lassan még a fingot is adóztatják… Ennyi adó a világban nincs,másrészt nem tudnak elszámolni az adóforintokkal,szolgáltatást nem kapok érte,pl a biztosítási adó az mi?????? mit kapok érte? mire jó? mire költik? Ha útdíjat akarnak fizettetni HIBÁTLAN utakon akarok közlekedni,ami valjuk be kizárt dolog. Az egész rendszer rossz!!!
Először én sem értettem eggyet ezzel az új rendszerrel, de hátrányai mellett előnyei is vannak. Hátrányai egyértelműen a fővárosban és környékén élők számára, előnyei nagyon sok vidéken élő számára. Budapest mindig mindenben kivételezett volt, sok minden olcsóbb volt. Rendszerváltás előtt olcsóbb volt a villany, nem volt szemét szállítási díj, vidéken évtizedek óta fizették az emberek.
Jelenleg is hasonló a helyzet. Aki Érden laik és Budapesten dolgozik, eddig ingyen használhatta az autópályát, sőt választhatott, hogy az M1-en, az M7-en, vagy esetleg az M6-oson közelíti meg a várásot, és szintén ingyen ment az ezeket összekötő M0-on is. Aki pedig Mosonmagyaróvárról járt be Győrbe, annak meg kellett fizetnie az éves díjat, vagyis 43 ezer Ft-ot, vagy ugyanúgy, aki pl. Velencéről járt Székesfehérvárra, az 43 ezer Ft volt évente. Ha azt nézzük, hogy az ilyen ingázóknak most csak évi 5 ezret kell fizetni, az elég méltányos.
Persze a bevétel növekedni fog, hiszen Bp. környékén nagyon sok embernek kell fizetni, aki eddig nem tette. Ha belegondolunk, akkor az évi 5 ezer Ft, az havonta alig több, mint 400 Ft. Ez elég méltányos, persze tudom, hogy sok kicsi sokra megy.
Azt nem teljesen értem, hogy mit értenek gyorsforgalmi út alatt. A kreszben csak autópálya, autóút, főút van. Gyorsforgalmi attól szokott lenni egy út, hogy 4 sávos. Pl. fizetnem kell-e a Szombathely és Csorna között épülő M86 már elkészült szakaszain? Ha igen, akkor fizetnem kell-e Veszprém és Székesfehérvár között a 8-as főúton való haladásért, ami szintén 4 sávos, de nincs előtte M betű.
Amit kicsit igazságtalannak tartok, aki át aka menni a Dunán a dunaújvárosi hídon annak fizetnie kell, mert a híd egy autópálya, M8 a neve. Szintén ez a helyzet Szekszárnál, ott M9 a neve.
Amúgy Bp és Siófok közti autópálya szakasz 4 megyét érint, mert az M7, ha csak egy kicsit is, de érinti Veszprém Megyét is (Pest, Fejér, és Somogy adott).
Csodálatos!!! Gratulálok a fidesz bandának!!! Vagy fizess banda???
Táblák jelzik
Honnan tudom majd, hogy hol a megyehatár????