A gyárival egyező színű, a lemezre tökéletesen rásimuló fóliával láthatatlanná tehetők a kisebb, de mélyebb karcok is
Iszonyatosan bosszantó, amikor a sérülésmentes fényezésű autón megjelenik az első karc, ami sajnos – legtöbbször parkoláskor, lökhárító koccantással, horzsolással vagy ajtórányitással, a legjobban óvott járgányokkal is megesik, zömében ráadásul külső és inkognitóját megtartó közreműködővel. Több okból sem szívesen javíttatja ezeket a legtöbb tulaj. A foltjavító festések legtöbbször könnyen észrevehetők, az egész elem fényezése pedig egyrészt drága, másrészt magában hordozza a színeltérés lehetőségét és az autó eladásakor sem lesz jó pont a nem gyári festékréteg.
Kisebb és nagyobb matricák egyaránt találhatók a Stickerfix készletében
Régi módszer az apró sérülések matricázása. Ma persze már nem a CASCO-matricához hasonlóakra kell gondolni. Aki előrelátó, az a sérülékeny elemeket, például az ajtószéleket, lökhárítókat már újkorában, még sérületlenül átlátszó fóliával fedheti – ha szerencséje van, a masszív védőréteg felfogja a behatásokat. A legtöbb autósnál persze csak akkor kerülnek napirendre a sérülések, amikor már megvannak. Az apróbb karcolások eltávolításáról nem rég
írtunk és említettük is, ha a karc az alapozóig jutott, azt bizony nem lehet polírozással eltüntetni.
A matricázott felület áttörlésével a fólia teljesen a lemezre simul, onnantól kezdve, hőnek, fagynak, víznek és még benzinnek is ellenáll
Ezekhez a sérülésekhez kiváló az AkzoNobel által kínált Stickerfix, mely temérdek gyári színben vagy akár fényezhető színtelen felülettel is kapható. Az A5-ös lapnyi matricacsomagba 33 különböző alakú, előre vágott matricát rejtettek. A javítási technológia pofonegyszerű. Első lépésben tiszta felület kell hozzá, majd következhet a matrica felragasztása, végül puha ronggyal átdörzsölve a speciális matrica a gyár szerint teljesen rásimul a fényezett felületre és gépi autómosónak, gőzborotvának, valamint gőztisztításnak is ellenáll, sőt még a ráfolyó üzemanyag sem oldja. Ha valaki mégis eltávolítaná (például az elem újrafényezése előtt), akkor hajszárítóval hevítve lehúzható.
A „csináld magad” elvű rendszerrel nem csak gyorsan, a lehető leginkább költséghatékony és nem utolsó sorban környezetbarát módon javíthatók az apróbb, de mély karcok. A Stickerfixnek egyetlen komoly hibája van, hazai bevezetésén még csak most dolgozik az AkzoNobel hazai képviselete, így a termék csak a legszemfülesebb autósboltokban vagy 20 évvel ezelőtti módszerrel, nyugatra zarándokolva szerezhető be.