Új fény öreg autón is? Így csinálja az EZWash
Fizetett hirdetés
Polírozás és kerámiabevonat az EZWash-nál - fény a fényezésnek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idős autóknál gyakorta lehet találkozni matt fényezéssel. Ennek gyógyítására polírozást, a fény megőrzésére és fokozására kerámiabevonatot ajánl az EZWash. Próbára tettük a kezeléseket.
Sok - tudtuk meg elsőre is a választ. A munka azonban nem lesz rövid - tette hozzá a mosóvezető. Nem kérdés, hogy első lépésként szükséges egy alapos külső mosás, ami mondjuk amúgy sem árt, télen gyorsan koszolódik az autó, mosni pedig máshol amúgy sem lenne jó, mint a gőzmosóban. Ilyenkor ugyanis általános erényei - víztakarékosság, alaposság - mellett a fényezés óvása duplán említhető, nem csak karcolásmentes a mosás, hanem fagykárt sem okoz, a fényezés hajszálrepedéseiben és az ajtótömítéseknél sem marad víz, ami a mosóból kihajtva megfagyna. A fél-egy óra alatt elvégzett prémium külső-belső mosás azonban most csak a belépő a teljes kezeléshez.
A karcok eltávolítása az EZWash-nál sem megy másként, mint polírozással. Polírozás és polírozás között azonban rengeteg különbség van, sem az nem mindegy, hogy milyen eszközökkel, sem az, hogy miként végzik. Bár a gyárilag 120-150 mikron vastagságú fényezés mintegy 80 százaléka lakk, abból legfeljebb 4-5 mikronnyit csiszol le polírozás által az EZWash. De leginkább nem is csiszolással, hanem a karcolásoknál megszakadt filmréteg, a polírozás általi hevítéssel való összeolvasztásával kívánják eltüntetni a karcolásokat.
A művelet persze messze nem ilyen egyszerű, mint az két mondatból tűnik. A teljesen tiszta karosszérián a szobafestőktől ismert védőszalaggal borítják a fényezetlen műanyagokat - például az ajtók oldalán, majd következik a különböző durvaságú polírkorongokkal és -szerekkel négy lépésben végzett polírozás. A művelet első felében, az opálosítás során csak egyre mattabb és mattabb lesz a fényezés, ilyenkor ugyanis a fényezés legfelső rétegét, illetve a rárakódott makacs szennyeződéseket - fenyőviaszt, kátrányt - is eltávolító korongokkal és pasztával mennek körbe az autón. A polírozás felére így már tényleg viszonylag rosszul néz ki a karosszéria, a fényezés logikusan mattabb, mint volt, ám nem kell aggódni, a végeredmény az eredetinél is jobb lesz.
A polírozás második fázisában ugyanis már finomabb korongokkal és fényt adó, az apró karcolásokat is száműző, másik fajta - szilikonmentes - polírpasztával adnak ismét fényt a fényezésnek. Gyorsnak persze ez sem számít, egy polírozás 6-8 órás munka, s annak érdekében, hogy a karosszéria fényezése sokáig megmaradjon, máshol szokás bevetni a waxot, ami azonban kopik, speciális törődést igényel. Helyette az EZWash ma már egy sokkal ellenállóbb fedőréteget, kerámiabevonatot ajánl.
Az EZ-COAT (azaz EZ-kabát) nevű szilícium-karbid (SiC) bevonat a cég szerint a ma piacon lévő karosszériavédők közül a létező leginkább ellenálló. A speciális textillel a makacs szennyeződéseket is eltávolító polírozás után izopropil alkohollal is megtisztított, teljesen zsírmentes fényezésre felvitt folyékony anyag a karosszérián filmréteggé áll össze, s a fényezéssel kémiai reakciót alkotva köt meg. Természetesen átlátszó, mintegy 2 mikron vastagságú, a hagyományos waxoknál és fényezésvédő bevonatoknál százszor vastagabb felületet képez, így aztán a sérüléseket is ennyivel hatásosabban tartja távol a gyári dukkótól. Karcolásra természetesen sérül, akkor polírozható és ismét felvihető, ha azonban semmilyen sérülés nem éri, s a kerámiabevonatot kapott autót csakis, de legalább 30 naponként EZWash prémium tisztítással mosatják, akkor 3 év garancia él rá. Addig garantálja az EZWash vízlepergető, kosztaszító hatását, valamint azt is, hogy a madárürülék, illetve a fák nedvei sem fognak tartós nyomot hagyni az autón. Az EZ-COAT ugyanis azokat nem engedi a fényezésbe égni, hanem könnyedén lemoshatóvá teszi őket. Az autómosást tehát nem pótolja, de jelentősen egyszerűsíti, s így hosszan óvja a fényezést a kerámiabevonat. Nem olcsó, a prémium külső-belső mosást és polírozást adó, 26 900 forintos „Teljes autókozmetika” szolgáltatáson felül 40 000 forintba kerül az EZWash-nál. Ez azonban autóeladásnál bőven megtérülhet, és sokaknak az is megérheti, hogy általa ritkábban kell mosóba járni, ugyanis a bevonattal rendelkező autók tovább maradnak tiszták.
S milyen lett a Scénic a polírozás és a kerámiabevonat felvitele után? Nem csak szerintem csodás, temérdek karcolástól mentes és sokkal szebb fényű, hanem mindenki számára feltűnően ragyogó. Küldtem róla egy fotót a kereskedőnek, akitől vettem - nem nagyon akarta elhinni, hogy ilyen szép autót adott el.
Kedves Katona Úr!
Kicsit kétes ez a cikk!Nekem már az is furcsa hogy egy újságíró a saját (külföldről behozott )kocsiját kényezteti a cége pénzén.A másik, hogy teljesen igaza van az előttem szólóknak mert ez egy elég drága szolgáltatás.
Ergo ha ez egy fizetett hirdetés (márpedig az ) akkor egy sokkal rosszabb kocsival kellet volna csodát tenni.
Sokkal hitelesebb lett volna. Viszont az is elgondolkodtató hogy ki az az őrült aki egy leharcolt 8-10 éves kocsira ennyit költene! Ez akkor is sok ha csak a 40 000 veszem alapnak!
A cikk és a képgaléria közt ott figyel a “Fizetett hirdetés” felirat, vagyis, nem várhatunk objektív írást. 🙂
“…sokaknak az is megérheti, hogy általa ritkábban kell mosóba járni, ugyanis a bevonattal rendelkező autók tovább maradnak tiszták.”
40.000 forintot szerintem a 4,5 év alatt nem költöttem a kocsi mosatására. Általában egy közepes programmal mosatom, nagyobb szennyeződés estén, latyakos idő után extra mosás.
Eladás előtt egy drágább kocsin megérheti, de egy párszázezresen nem igazán.
Ez a Scenic 5-6 éves, igazán idősnek számít, ezáltal nyilván roppant matt fényezése lehetett. :)))
Ez rohadt drága szolgáltatás!! Azért ennyit nem ér! 26900ft+40000ft?!!
Nagy kamu az EZWash, mosattam ott, de szerintem meg se közelít minőségben egy jó kézi mosót ahol bő vízzel hagyományosan lemossák….