Mit bír a vízlepergető szélvédőbevonat? Felkenettük egy Focusra
Nyúzópróbán a nanotechnológiás szélvédőbevonat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jön a tél, egyre hamarabb sötétedik és egyre több csapadék várható, nincs jobb alkalom a vízlepergető szélvédőbevonat próbájára, mint a mostani.
Az ő tapasztalatai szerint is igaz az, amit a forgalmazó ígér: 80 km/óra felett a menetszéltől maguktól kúszik le a vízcseppekké összeálló esővíz a szélvédőről, városi tempónál, vagy akár álló autónál (valamint a lent látható, a szélvédő bal oldalát kezelten, jobb részét kezeletlenül demonstráló videón) is megfigyelhető fátyol helyett apró cseppekbe áll össze a víz az ablakon. A törlő utóbbit könnyebben dobja le, mint az egybefüggő fátylat. Noha alapesetben csak a szélvédőre ajánlják a bevonatot, messze nem kidobott pénz az első oldalablakokra is kérni azt. (A Lurdy Házban lévő EZ Wash díjszabása szerint ez egyébként a két oldalra pontosan annyiba kerül, mint az egész szélvédőre, azaz 3900 forintba.) Autópályán az ezen, vízlepergetővel kezelt oldalüvegek is gond nélkül szárazok maradnak a menetszéltől, de például egy méretes pocsolyába hajtás után is sokkal gyorsabban dobják le magukról a folyadékot.
A képességek tehát már bizonyítottan megvannak, most a kérdés az, hogy az alapos (többszöri alkoholos és kerámiaszemcsés üvegpolíros) tisztítás után felvitt bevonat mennyit bír. A forgalmazó 6 hónap garanciát vállal a tartósságra. Lássuk! Jó esetben március végén jelentkezünk azzal a hírrel, hogy valóban bír fél évet a bevonat, rosszabb esetben pedig hamarabb, ha elveszíti hatását. Igazi nyúzópróba lesz, kollégánk ugyanis éves szinten 60 ezer kilométert autózik, azaz a bevonatnak nála 30 ezer kilométert kellene bírnia.
Update!
Csaknem egy évig bírta a bevonat a tartós kiképzést, addig pergette le a vízcseppeket. Hatása tehát fél évig biztosan kitart - nem véletlen a garancia, utána is érezhető, de a kezelést évente ajánlott megismételni.
A nanotechnológiás víztaszításnak egyébként járulékos előnyei is vannak: az egyik, hogy kevesebbet kopik az ablaktörlő, a másik pedig, hogy az üveg sokkal könnyebben tisztítható. A kezelt felület tapintásra is sokkal selymesebb, mint a többi üveg, a forgalmazó szerint a bogarak akár sima vízzel, mosószer nélkül is könnyedén letörölhetők a kezelt üvegről, s télen is csak a fagyállóság, nem pedig a tisztítóhatás miatt érdemes szélvédőmosót tölteni a tartályba. Utóbbi egy okból mégsem mindegy, hogy milyen. A legolcsóbbak lúgos kémhatásukkal károsíthatják a bevonatot.
Csaknem egy évig bírta a bevonat a tartós kiképzést, addig pergette le a vízcseppeket. Hatása tehát fél évig biztosan kitart - nem véletlen a garancia, utána is érezhető, de a kezelést évente ajánlott megismételni.
Kedves bhenzo! Nekem némiképp reklámnak minősül. Főleg, hogy más hozzászólásod még nem volt eddig semmilyen témában. De jó próbálkozás! 🙂 Egyébként talán van itt némi félreértés. A szélvédőre vállal az EZ Wash 6 hónap garanciát. Karosszériabevonatra több évet. Sőt, úgy tudom van már olyan bevonatuk is, amire élettartam garanciát adnak. Valamilyen kerámia alapú bevonat.
Hogy őszinte legyek eddig én sem hittem ebben a nanotechnológiában. De egészen meggyőzőnek tűnik ez a módszer. Ti miért vagytok ennyire ellene?
Hát nem tudom,hogy hogy vagytok vele de ez ananotechnológia nagyon szuper. Nekem bevállt. Kiváló vízlepergető hatású, és tartós. Ha vigyázom rá,tartós is.
Néhány hónapért nem fizetnék ennyit, de tudok egy helyet ahol 5 azaz ÖT ÉV garanciát adnak a NANOBEVONATRA!!!! szerintem azt érdemes kipróbálni…
itt egy link… remélem nem minősül reklámnak…
http://innowash.hu/hir.php?c=28
w51: Maximum respekt a Rain-X -nek. Nagyon jó, ugyanazt produkálja, mint a nanobevonatok. A Rain-X mára már egy klasszikussá vált termék. A technológia azonban fejlődik. A Rain-X kitalálásakor még a nanotechnológia a kanyarban sem volt. Ennek megfelelően ezek teljesen más technológia alapján működnek. Egy erős kémia kötést hoznak létre a szélvédő felületével. Ezért is tartósak. A 6 hónap nem vicc. A forgalmazó utasításait betartva (ne használjunk kopott, szakadt ablaktörlőlapátot, nyáron csak tiszta vizet öntsünk az ablakmosó tartályba, stb.) ez az idő valójában hosszabb. Az én autómon 9 hónap után még nyomokban most is fenn van.
Egyébként ugyanezt a hatást el lehet érni egy jó minőségű waxszal is. Csak jól el kell dolgozni a felületen. Persze ez még kevésbbé tartós, mint a Rain-X.
Én jó alaposan átkenem szalonnabőrrel,gyönyörűen lepereg a víz:-)Ha az öregek csizmáján bevált…
Évek óta használok vízlepergetőt. Kipróbáltam a nano-t is, de nekem inkább a “régi”, a Rain-x (USA) vált be. A 6 hónap hamuka, még a 3 is, valójában kb. havonta-kéthavonta célszerű lekezelni a szélvédőt és az oldalüveget, továbbá a tükröket és a fényszórókat, ködlámpákat is! Az előny ugyanis ott is jelentkezik, hogy a koszos lé nem tapad meg (annyira), s ha valaki ment már piszkosabb úton egy kamion után, tudja miről beszélek (nekem sajna nincs a Mondeómon fényszóró mosó). További haszon:
– kamion előzésnél nem kell “vakon” repülni, mert a lapát úgysem tud olyan gyorsan törölni, hogy ez ne következzen be.
– télen a behavazott szélvédőről egy határozott lökettel eltávolítható a hó (nem tapad rá), de a ráfagyott jég is könnyebben lekaparható
– nyáron a rovarok és madárürülék eltávolításában is segít és végül
– főleg hosszútávú éjszakai vezetésnél hasznos, hogy kiiktatható az egyik legmonotonabb elem, az ablaktörlő: 70-80 felett szinte azt sem látni, hogy esik az eső!
Ezen a szeren mindíg jót mulatok. Létezik egy “csodaszer” szilikonzsír a neve.
Ugyanezt a hatást tudja, 5-öd áron..(200g 1000.- néhány ezer szélvédőre elég..)
Mielött bárki leszedné a fejemet, egy puha pamutrongyra kell tenni egy keveset
és áttörölni. Majd töbször mindig tiszta pamuttal visszatörölni addig ,hogy a
fénytörés eltünjön.. Nem károsítja sem az üveget sem az ablaktörlő gumit.
A fényezésen is jól működik, tökéletes vizlepergető hatású. Ha fényezni kell
az elemet akkor kell csak szilikoneltávolítót használni mert a festék sem tapad meg rajta
ugyanúgy mint a szennyeződés..
Szerintem nem azt várja, hogy a pára ettől “leszaladjon” magától, hanem azt kifogásolja, hogy a reggeli párás időben fátyolosabb a bevont szélvédő, mint a kezeletlen. Ezt a “fátyolosságot” már én is észrevettem.
A reggeli pára bevonat nélkül is megvan, ez nem arra szolgál. Arra ott az ablaktörlő.