Használt autók alkatrészárai – melyikhez a legolcsóbb?
Alkatrészárak használt autókhoz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Használt autó vásárlásakor a modellválasztás fontos része kell legyen annak elemzése, hogy az adott modellhez milyen áron kaphatók alkatrészek. Ez utóbbi feltérképezésében segítünk 11 típusnál.
Addig nyújtózz, ameddig a takaród ér - tartja a mondás, s használt autó vásárlásnál különösen szem előtt kell tartani ezen bölcsességet. Hiába szimpatikusabb alakra egy modell, a vásárlásnál első körben az dönt, hogy melyikből lehet a legjobb állapotút találni, s az sem mellékes, hogy az adott típushoz milyen árban kaphatók alkatrészek. Mi most 6 olyan alkatrész árát néztük meg 11 darab, kereken 10 éves, népszerű használt autónál, melynek cseréjére előbb vagy utóbb, de minden példánynál számítani kell. Listánkon az ilyen korú autóknál jó eséllyel már cserélendő kuplungszett (szerkezettel, tárcsával, kinyomócsapággyal), hátsó lengéscsillapító, első fékbetét és féktárcsa, vezérműszíj készlet és olajszűrő szerepelt. Mivel feltételezzük, hogy 10 éves autó esetében a tulajok zöme nem márkaszervizbe megy, mi is a kedvező árakat vadásztuk, s a Bárdi Autó kínálatából ha nem is a legolcsóbb, de a kedvezőbb árfekvésű, ugyanakkor ismert nevű beszállítók termékeit válogattuk kosarunkba.
További meglepetés lehet, hogy nem csak a Skoda Octavia, a vele padlólemezrokon és motorjával is azonos Volkswagen Golf esetében is szerények az alkatrészárak - rajtuk és a már említett távol keletieken kívül nincs is másik modell listánkon, melyhez mind a hat, áhított tétel megkapható lenne 100 ezer forint alatt.
Olajszűrő | Vezérmű- szíj- készlet | Első féktárcsa | Első fékbetét | Hátsó lengés- csillapító | Kuplung- szett | Összesen | |
Citroën Xsara 1.6 16V (109 LE) | 1 899 | 33 488 | 9 355 | 9 995 | 12 404 | 36 800 | 103 491 |
Fiat Brava 1.6i 16V (103 LE) | 1 280 | 37 800 | 8 243 | 9 395 | 7 998 | 38 401 | 103 117 |
Ford Focus 1.6 (100 LE) | 1 226 | 17 800 | 8 890 | 10 380 | 14 535 | 81 262 | 134 093 |
Hyundai Lantra 1.6 (116 LE) | 1 189 | 18 800 | 9 395 | 7 950 | 14 545 | 35 779 | 87 678 |
Nissan Almera 1.5 (90 LE) | 1 091 | - | 8 500 | 6 850 | 15 500 | 39 500 | 71 441 |
Opel Astra G 1.6 16V (100 LE) | 726 | 37 798 | 11 566 | 4 999 | 12 419 | 105 788 | 173 296 |
Renault Mégane 1.6 16V (107 LE) | 1 609 | 35 980 | 10 980 | 5 877 | 11 800 | 50 685 | 116 931 |
Skoda Octavia 1.6 (100 LE) | 1 075 | 17 578 | 7 650 | 9 999 | 9 999 | 44 134 | 90 435 |
Toyota Corolla 1.6 (110 LE) | 988 | - | 8 322 | 9 988 | 18 915 | 35 500 | 73 713 |
Volkswagen Golf 1.6 (105 LE) | 1 075 | 23 750 | 5 390 | 6 870 | 9 311 | 44 134 | 90 530 |
Volvo S40 1.6 (109 LE) | 1 930 | 52 831 | 11 999 | 11 695 | 10 925 | 55 500 | 144 880 |
Az alkatrészek ársorrendje alapján kevéssel 100 ezer forint feletti árral a hatodik a Fiat Brava, s nem egész 800 forintos lemaradással hetedik a Citroën Xsara. Náluk 13 ezer forinttal magasabb, 116 931 forintos "csomagárral" nyolcadik a Renault Mégane. Jelentősebb lemaradással, 134 093 forinttal kilencedik a Ford Focus, s nála egy "tízessel" magasabb összeggel tizedik a Volvo S40. Listánk csúcsán - ráadásul igen jelentős - 173 296 forintos összeggel tizenegyedikként az Opel Astra G 1.6 16V áll - ehhez bő 100 ezer forinttal drágább a kívánt alkatrész összeállítás, mint a Nissan Almerához. Jól látható, hogy a használt autók összköltsége szempontjából igen jelentős tételt tehetnek ki csupán az alkatrészek árkülönbségei - ezért aztán ha máskor nem, két tetszetős modell között hezitálva érdemes azok alkatrészárait átfutni, de a körültekintőbbeknek már a nézelődés előtt ajánlatos kalkulálni keveset, s a szimpatikus modelleket e szempontból is összevetni - hiszen a szervizelések árkülönbségéből akár egy kellemes családi nyaralás útiköltsége is könnyedén kijöhet.
Tévedés, hogy a Nissan Almeránál nem kell vezérműláncot cserélni. Nekem 180000 km. után cserélni kellett, 13000 Ft,-ért. 185000 Km. megtétele után pedig a folytószelep házat, 170000 Ft.-ért. Mikor ezt megírtam a japán gyárnak, válaszként a (NISSAN SALES CEE KFT. BUDAPEST) sajnálatukat fejezte ki, DE SEGÍTENI NEM ÁLL MÓDJUKBAN! Szó szerint: “Nyilvántartásunk szerint a gépkocsit 2003-ban gyártották. Így a gyártói garancia már nem érvényes rá, következésképpen a levelében hivatkozott meghibásodás kijavítását illetően sajnos nem tudunk támogatást nyújtani.” Hát, ennyit a NISSAN-ról
Azt még azért hozzátenném,hogy ezek az árak azért még bőven faraghatók,ha lefaragjuk némi utánajárással az alkatrészkereskedő cégek potom és pofátlan 100% árrését…
Bárhogy is nézzük az ár manapság mindenkinél meghatározó. Lehet, hogy jobb minőségű valami, mégis sokszor az olcsóbb mellett döntenek az emberek. Mindenesetre érdemes mérlegelni.
Jó cikk, köszi!
Ezzel én is egyetértek,de ennek ellenére egyébként én is túlzottnak tartom a G Astra több mint százezer forintos kuplungszett árát,én valahol a kettő között választanék,soha nem veszem a legolcsóbbat.De gondolom a cikkben a gyárival megegyező minőségről van szó.
Igen ez érdekes megközelítés. Mert például a Fiat Puntóhoz szerintem olcsó nagyon sok alkatrész ami itt kimaradt,de akármilyen autóról legyen szó, sokféle alkatrész van és azok minősége sem mindig egyforma.
Én is szerelő vagyok és sokszor tapasztalunk olyat hogy az ügyfél jön hozza az autóját,vele együtt az alkatrészt mondván jó ismerőstől kedvezménnyel vette azt tegyük bele.Az esetek 90%-ába meg hozza hogy mit csináltunk vele holott ő vette meg a gagyi cuccot.Nem átvágni akarjuk az embereket, de az a pár ezer forint plussz kiadás lehet hogy fáj, de nyugodtabb lehet hogy nem marad az út szélén.Szerintem.
A G Astrához van Valeo kuplung szett durván 30000 körül is,bár a minőségéről nem tudok nyilatkozni,biztos vagyok benne,hogy a legtöbben inkább ezt vennék,az ára miatt.Szerintem.
Okés ,jó a cikk ,grat. Mégis maradok az Opelomnál ,még ha állítólag drágább az alkatrész. Csak az nem mindegy ugyanazzal az alkatrésszel mennyi km-t tudsz elmenni.
Elnézést kérünk, tényleg voltak a táblázat Brava-sorában hibák, javítottuk. A cikk szövege ennek ellenére helyes, a Brava alkatrészárai alapján a hatodik az összeállításban.
A táblázatban újra kellene számolni a Fiat Brava sorát, kicsit módosítana a sorrenden és a cikken is.
Ezek a szerkezeti elemek valóban ennyibe kerülnek. De vannak olyan elektronikai elemek melynek meghibásodása igen gyakori. Akár japán vagy német stb gyártmányokat vesszük mindnek van elektronikai tipúshibája. Ezeket pedig aranyáron kapjuk az autókhoz. Pl. Nissan gyújtóelektronikai egység ami igen ritkán javítható 240 ezer, Skoda Fabia komfort elektronika 75 ezer VW légtömegmérő 70 ezer, Peugeot kormánykapcsoló egység 72 ezer. Ha már ezeket a gyakran elromló elektronikákat is figyelembe vesszük nem tudom ki az aki rangsort mer állítani. Én nem tudnék mert autó javító vagyok nem újságíró.
Hali! Tetszik az oldal!
Őket ajánljátok?
http://alkatreszokosan.hu/
Köszi