Melyik a legjobb téli gumi átlagautóra? ADAC teszt
ADAC téligumi-teszt 2013 - átlagautókra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A levegő illatából is érezhető, hogy jön a tél, s ugyanezt jelzi, az ADAC 2013-as téligumi-tesztje. Íme az átlagautókra való 15 colosak eredményei.
Ha a tesztnek már nem az élbolyát, hanem csupán kielégítő tagjait nézzük, köztük a Vredestein Snowtrac 3 a legjobb, hóban az egész mezőny legjobbja, de nedves úton az átlagnál kevesebbet tud. Havon jó a Barum Polaris 3 is, ám száraz és nedves úton a cseh abroncs sem volt meggyőző. A havas és száraz úton jónak számító Pirelli Winter 190 Snow Control 3 nedves úton mutatott jellemzői miatt maradt le a “jó” minősítésről. A GT Radial Champiro WinterPro kiemelkedő képességgel nem rendelkezik, száraz és nedves aszfalton az átlagosnál gyengébb, a Hankook Winter i * cept RS (W442) nedves és havas úton vérzett, illetve csúszott el. Mi már utóbbit sem javasolnánk, az ADAC azonban még elfogadhatónak tartotta eredményét, ahogyan a száraz, nedves és havas úton is jónak számító, ám magas kopású Falken HS-449 Eurowinter értékeit is. Az utolsó kielégítő eredményeket hozó abroncs a Kléber Krisalp HP2, amely nedves úton bizonyult gyengének.
ADAC téligumi-teszt 2013, 185/60 R15 T - eredmények
Megjegyzés: a nagyobb pontszám rosszabb eredményt jelent!
Continental ContiWinterContact TS850 | Dunlop Winterresponse 2 | Firestone Winterhawk 3 | Michelin Alpin A4 | |
Ár (euró) | 62-101 | 62-96 | 51-82 | 64-118 |
ADAC értékelés | Jó | Jó | Jó | Jó |
Száraz úton | 2,4 | 2,4 | 2,0 | 2,2 |
Nedves úton | 1,9 | 1,9 | 2,0 | 2,4 |
Havas úton | 1,9 | 1,9 | 2,4 | 2,1 |
Jeges úton | 1,9 | 2,2 | 2,2 | 2,2 |
Zaj | 2,8 | 3,1 | 2,8 | 3,4 |
Fogyasztás | 1,8 | 1,5 | 2,2 | 1,8 |
Kopás | 1,5 | 2,5 | 1,5 | 0,5 |
+ Pozitívum | Kiegyensúlyozott teljesítmény, alacsony fogyasztás és kopás, legjobb értékek vizes, havas és jeges úton | Kiegyensúlyozott teljesítmény, remek nedves és havas úton, takarékos, jégen is jó | Kiegyensúlyozott teljesítmény, különösen jó száraz és nedves úton, jó jegesen is, alacsony kopású | Kiegyensúlyozott teljesítmény, a legalacsonyabb kopású, jó jégen és havon, alacsony fogyasztást ad |
- Negatívum | ||||
Nokian WR D3 | Goodyear UltraGrip 8 | Semperit Speed-Grip 2 | Vredestein Snowtrac 3 | |
Ár (euró) | 58-88 | 49-97 | 50-82 | 45-80 |
ADAC értékelés | Jó | Jó | Jó | Kielégítő |
Száraz úton | 1,7 | 2,4 | 2,1 | 2,2 |
Nedves úton | 2,2 | 2,3 | 2,4 | 2,6 |
Havas úton | 2,2 | 2,1 | 2,5 | 1,9 |
Jeges úton | 2,4 | 2,5 | 2,5 | 2,3 |
Zaj | 3,5 | 3,3 | 3,3 | 3,6 |
Fogyasztás | 2,1 | 2,0 | 1,5 | 2,1 |
Kopás | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,3 |
+ Pozitívum | Kiegyensúlyozott teljesítmény, a legjobb száraz, jó nedves és havas úton | Kiegyensúlyozott teljesítmény, jó nedes és havas úton | Kiegyensúlyozott teljesítmény, jó szárazon, a legkisebb fogyasztást adja | A legjobb hóban |
- Negatívum | Vetélytársainál gyengébb nedves úton | |||
Barum Polaris 3 | Pirelli Winter190 Snowcontrol 3 | GT Radial Champiro WinterPro | Hankook Winter i*cept RS (W442) | |
Ár (euró) | 45-80 | 57-107 | 51-88 | 44-97 |
ADAC értékelés | Kielégítő | Kielégítő | Kielégítő | Kielégítő |
Száraz úton | 2,6 | 2,1 | 2,8 | 2,1 |
Nedves úton | 2,9 | 3,0 | 3,2 | 3,2 |
Havas úton | 2,2 | 2,0 | 3,1 | 2,6 |
Jeges úton | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,3 |
Zaj | 3,1 | 3,8 | 3,4 | 3,1 |
Fogyasztás | 2,4 | 2,0 | 2,4 | 2,1 |
Kopás | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,3 |
+ Pozitívum | Hóban jó | Hóban kifejezetten jó, szárazon átlagos | Száraz úton jó | |
- Negatívum | Száraz és nedves úton vetélytársainál gyengébb | Nedves úton vetélytársainál gyengébb | Száraz, nedves és havas úton sem jó | Nedves úton vetélytársainál rosszabb |
Falken HS-449 Eurowinter | Kleber Krisalp HP2 | Nexen Eurowin 600 | ||
Ár (euró) | 49-95 | 49-82 | 47-75 | |
ADAC értékelés | Kielégítő | Kielégítő | Még megfelelő | |
Száraz úton | 2,1 | 2,2 | 1,9 | |
Nedves úton | 2,6 | 3,5 | 2,7 | |
Havas úton | 2,2 | 2,4 | 3,6 | |
Jeges úton | 2,2 | 2,6 | 3,0 | |
Zaj | 3,5 | 3,6 | 3,1 | |
Fogyasztás | 2,4 | 1,9 | 2,2 | |
Kopás | 3,5 | 1,5 | 2,5 | |
+ Pozitívum | Száraz, nedves és havas úton is jó | Alacsony kopás és fogyasztás | Száraz úton jó | |
- Negatívum | Magas kopás | Nedves úton gyenge | Hóban gyenge | |
Kormoran Snowpro b2 | Marangoni 4 Winter E+ | |||
Ár (euró) | 45-68 | 45-84 | ||
ADAC értékelés | Nem ajánlott | Nem ajánlott | ||
Száraz úton | 3,3 | 2,2 | ||
Nedves úton | 5,2 | 5,5 | ||
Havas úton | 2,1 | 3,9 | ||
Jeges úton | 2,5 | 2,8 | ||
Zaj | 3,4 | 3,8 | ||
Fogyasztás | 1,9 | 2,8 | ||
Kopás | 2,0 | 1,5 | ||
+ Pozitívum | Takarékos | Alacsony kopás | ||
- Negatívum | Száraz és nedves úton is gyenge | Nedves, havas és jeges úton nagyon gyenge. A legnagyobb fogyasztást hozta |
Megjegyzés: a nagyobb pontszám rosszabb eredményt jelent!
Még megfelelő minősítést egyedül a Nexen Eurowin 600 érdemelt, száraz úton jónak, amúgy, különösen hóban gyengének bizonyult. Nem ajánlott a Kormoran Snowrpo b2, száraz és nedves úton is gyenge, egyetlen pozitívumaként alacsony gördülési ellenállása említhető. A szintén nem ajánlott Marangoni 4 Winter E + egyedül alacsony kopásával szerzett jó pontokat, amúgy minden szempontból gyengén muzsikált, a Volkswagen Polo tesztautóval a legtakarékosabbnak számító Semperithez mérten 0,4 l/100 km többletfogyasztást adott.
Miként az az ADAC táblázatában is látható, a jó és az annak nem mondható abroncsok árai között nincsenek komoly különbségek, vásárláskor tehát érdemes a tesztek éllovasait keresni.
Tavaly vásárolt használt Scenicemet egy szezont futott Kormoran Snowpro B2 téli gumikkal vásároltam. Kíváncsi voltam mit fog tudni ezen a télen, bár eleinte nem volt különösebben szükség a téli gumikra. De az utóbbi hetek után kellemesen megleptek ezek az abroncsok. Egyáltalán nem voltak hangosabbak a nyári gumiknál (Bridgestone B250) és szinte minden körülmény között megállta a helyét. Mentem vele vízzel telt nyomvályús úton, havas majd később latyakos, jégbordás utakon, pedig Scenic eleve magasabb súlyponttal és alapon átlagnál nagyobb saját tömeggel rendelkezik, de még egy-egy élesebb körforgalomban való fordulásnál sem vettem észre semmiféle csúszást. Sőt még az ónos eső után is biztonságosan közlekedtem vele. Én nem vettem volna egyébként Kormorant, de most kellemesen meglepődtem, úgyhogy még pár évig maradnak.
Az még jó is, mert én láttam és fogtam “Made in Romania-t” is. Annál nem figyeltek igazán a gumi sorja eltávolítására, míg a szlovák gumi kinézetre is rendben volt.
Butaság összeesküvés elméleteket gyártani. Akár méretenként is változhatnak ugyanannak a mintának (értsd: konkrét abroncsmodell) a viselkedése.
Kléber Krisalp az egyik középkategóriás autónkon remekül teljesített, egy másik középkategóriás autónkon pedig botrányosan. A különbség az volt a két autó közt, hogy az egyik diesel volt, a másik benzines. A gumiméret ugyanaz volt.
Miért ne végeznék jól a munkájukat a tesztelők? Ti sem csaltok, hazudtok a munkátokban, pedig biztosan van, aki az ellenvéleményét szívesen magyarázná ezzel. Ugye?
Idén vettem Michelin Alpin A4 gumikat. A gumis is ezt ajánlotta. Azt mondta, hogy a Continental is jó, csak sokat visznek vissza belőle minőségi hibák miatt. Azt is mondta, hogy a Michelin gumiból is a német gyártásút érdemes megvenni, mert a francia gyártású (még egy gyártásút mondott, de arra már nem emlékezek) eltér a megszokott minőségtől. Igaz az előző Michelin Alpin A2 gumim francia gyártású volt, nyolc évig használtam, gyakorlatilag nem kopott semmit, illetve nem is repedezett meg, csak az évek során jóval keményebb lett, mint amikor újonnan megvettem. Egy hibája volt az A2-nek, hogy nagyon hangos volt. Szerintem a Michelin-el nem lehet mellé fogni, az élmezőnyben minden esetben benn van.
nekem az tűnt fel hogy Japán márkák nincsenek is a tesztben….(Yokohama, Kumho)
A régebbiekben szerepeltek(2009-től visszafele), és érdekes hogy csak elégséges osztályzatokat kaptak, viszont még régebben(2008-2007) az ajánlott kategóriába sorolták őket.
Nekem volt szerencsém egy Ford Caprival (2.3 V6) 225/50 R17-es Yokohama gumival télen hóban menni, és semmi gond nem volt vele, emelkedőnek felfelé, kanyarban is stabil volt (nem állat módjára kanyarodva), nem úgy mint a B Asconám (szintén hátsókerekes), a 185/70 R14-es Barum Brillantis nyáriakkal, amivel el sem lehetett indulni még nyíl egyenes úton sem nyári gumival…És mielőtt belém kötne bárki is, azt irtam lehetett a nyári Yokohamával közlekedni (ésszel, biztonságosan), de nem olyan volt mint egy tipikus téli gumi….
Érdekes ez a teszt. A “nem ajánlott” kormoran snowpro b2 gumival futottam végig az előző telet.
Teljesen jól viselkedett, száraz és nedves úton egyaránt. Szűz hóban sem sikerült csak idióta tempóban
megcsúsztatni. (R14 175/65) Téli gumi létére csöndes, jó úttartással.
Érdekes módon a Barum gumik is csak néhány éve felelnek meg az Adac-nak… aki fizet az bekerül a kosárba..
Nem lehet torolni? Venetlen volt.
R16 205/55 mi a teligumi ajánlat?
R16 205/55 mi a teligumi ajánlat?
Meglepett hogy a continental gumira (ts850)amit nemrég rendeltem .Made in slovakia volt.
Én renault fluencera vettem Kleber Krisalp HP2 205/65/15 ös gumit nem tudom milyen lesz úgy hallottam nem rossz a kleber,zt hiszem a régi renaultunkon volt kléber,de ah megcsúszik valami megcsúszik a márkással is.
Hjaaaj, nem unjátok még minden ősszel és tavasszal leközölni, hogy a NÉMET autóklub tesztjei alapján a NÉMET autón tesztelt gumik közül TERMÉSZETESEN A NÉMET CONTINENTAL AZ ABSZOLUT TUTI???? Van még valaki, aki nem lát át a szitán? Támogassátok csak a jó kis dübörgő német ipart, úgyse uralkodnak még eléggé Európán…
Szimpatizálsz, nem favorizálsz, ha már a modoroskodás mellett döntöttél.
Nekem már a második szett téli Semperit-em van és nekem is nagyon bejött (185/65 R14). Nem akarom nagyon reklámozni, de a fenti előnyei mellett ráadásul a Continental csoport tagja. Bátran ajánlom mindenkinek.
Én tavaly vettem téliket, és már akkor is jól szerepelt a Semperit. Szemezgettem is vele, viszont jó áron jutottam Michelin A4-hez.(ami tényleg nagyon jó)
Az ár alapján a Semperit, Firestone páros lehetne a nyerő, de sajnos nálunk még mindig a legolcsóbb gumikat lehet eladni(Debica, Kormoran, stb…)
Ja……a Nokian is szimpatikus, nyáriban használtam és elégedett voltam vele.(téliben gondolom erősebbek is a Finnek)
LOL Sok sikert.
Téligumi vásárlás előtt állok, már nagyon vártam az ADAC tesztet. Nekem 185/65 R15 kell az a kis méret különbség nem hiszem, hogy sokkal másabb eredményt produkálna. Pénteken ki is hozza a futár a 4db ContiWintetContact T850-enet… 🙂
Én a Semperit márkával nagyon favorizálok. Téli gumijaim Semperitek, bnőm nyári gumiai Semperit Speedlife-ok. Nagyon jó ár/érték/teljesítmányt tudnak. Nekünk megfelel minden téren. És a tesztek is mellette szólnak.