Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt

Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Jó rég, több mint egy éve nem találkoztunk a V60-assal, a Volvo S60 puttonyos változatával. Akkor is drága volt a benzin és a gázolaj, most azonban tán a prémiumközeli kocsikkal furikázóknak is fontosabb, hogy a lehető legkevesebbet költsék a magyaros fizetésekhez képest horroráron mért üzemanyagra. Nekik szól a kínai-svédül DRIVe-nak (ejtsd: drájví) hívott, alacsony fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra hangolt középkategóriás életstílus-kombi. A 2010-ben bemutatott S60-at és a V60-at ma már minden autószerető ismeri, tesztautónk formájának ecsetelésétől hát el is tekintenénk. A fehér V60-assal együtt töltött hét alatt számunkra egyértelműen kiderült: az utca népének nagyon is bejön a modern Volvo-irány, hiszen a kocsit azzal együtt is alaposan megnézték, hogy se nagy kerekei nem voltak, se nem feszített mondjuk dögös R-Design vagy Ocean Race csomagos köntösben. Amit az élesebb szeműek kiszúrhattak, az e betűjével zöld, volvós tipográfiával a hátsó traktusra biggyesztett DRIVe típusmegjelölés, a lényeg.
Hirdetés
A lényeg abból a szempontból, hogy a Volvo modellek sokaságának spórdízelét hirdető szó az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, a költséghatékony és környezetkímélő közlekedés márkaszinonimája addig, míg - a hagyományos technológiájúak kárára - végleg be nem köszönt a konnektoros hibridek és/vagy az elektromos járgányok kora. A DRIVe rendszer alapja a kismillió modellben használatos, eleve étvágytalan 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor 115 lóerővel és 270 Nm nyomatékkal, ehhez jön a 6 fokozatú manuális váltó (borsos, 570 ezer forintos felárért Powershift automata is rendelhető), a fékenergia-visszatáplálás, a burkolt padló, az alacsony gördülési ellenállású abroncs, a stop-start motorleállító és -újraindító rendszer, s a váltás optimális idejére javaslatot tevő segédberendezés.
A V60 DRIVe gyári vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, CO2-emissziója pedig 119 g/km. A teszthéten még hideg volt, a kocsival - többen - elég sok rövidet mentünk, plusz toltuk neki a nem kevés autópályát, s az átlagunk 6,2 literesre adódott, amivel elégedettek voltunk. Ugyancsak tetszett a halk futás, a remek úttartás és a kényelem: négy - nem túl magas - felnőttnek nem kirívóan sok csomaggal elsőrangú utazóautó a V60, amelynek a gyenge pontja - dizájnkombi lévén - nyilvánvalóan a 430 literes, bővítve, tetőig rámolva sem hatalmas poggyásztér.
Amiért mégsem szavaznánk be a tökéletes kilométerfalók szűkös táborába, az az XC70-hez hasonlóan bénácska, a szélvédőre csak kis foltokban spriccelt folyadékkal nem elég hatékonyan dolgozó ablaktörlő, a sötétben "vak" sávtartó asszisztens és a néha indokolatlanul riasztó ráfutásgátló, valamint a meglehetősen macerásan kezelhető magyar kijelzőjű, de angolul beszélő navigáció. Mert, ha valakinek ez még nem volt meg, egy jól felszerelt Volvo dugig van vezetőtámogató biztonsági extrákkal. Az említetteken kívül holttérfigyelés, gyalogosészlelés, adaptív tempomat a radaros-kamerás menü.
Hogy egy prémiumközeli típusnál alapkövetelménynek számít-e a bőrkárpit, ki-ki döntse el, a tesztautót mindenesetre saját kezűleg állítandó "rongyüléssel" adta az importőr. Viszont, legalábbis elöl, így is nagyon kényelmes a fotel. A gomberdőstül is minimáldizájnú, anyaghasználatában és kidolgozásában kitűnő utastér ergonómiájának jeles osztályzatát egy tényező kérdőjelezi meg, ez pedig a túl hosszú utakon járó és túl hosszú váltókar - a hatodik fokozatot nem vészes túlzással a hóna alatt hátranyúlva kapcsolhatja a sofőr.
Ha azt leszámítjuk, hogy átlagosan rossz a karosszéria átláthatósága, s a fordulókör is lehetne kisebb, a V60 városi szaladgálásra is jó - kerülve a szűk utcákat. Motorja kellően nyomatékos, négyhengeresen kellemetlen, illően szigetelt dízelhangja csak hidegen, valamint padlógáznál idegőrlő. Az úthibák többségét komolyan tompítva érezteti, majd amikor egy-egy kanyart a szokásosnál valamiért tempósabban veszünk, az is kiderül, hogy a családi/üzleti higgadt és hűvös középkategóriás Volvo vezetési élményt is képes adni. A kormány - a szervorásegítést a legcsekélyebbre állítva (ugyanis az menüből, 3 fokozatban kapcsolható) - meglepően közvetlen, a súlyelosztás ügyes munka, a futómű pedig elég feszes ahhoz, hogy minimális orrtolással autózzuk körbe az elképedt hondásokat/BMW-seket. Oké, ők ezután izomból elhúznak, a DRIVe Volvo-sofőr meg orcáján halvány mosollyal visszaáll a márkaimidzsnek megfelelő, nyugodt üzemmódba, és megtapsolja a 3-4 literes pillanatnyi fogyasztásról tudósító fedélzeti számítógépet.
És megtapsolja magát is azért, mert lemondott az erősebb motorok fölényéről a fényűzés végtelennek tetsző lehetőséghalmazával egyetemben, s beérte a 7,45 millió forintos alapáron kínált DRIVe verzióval. Jó, hát kért még néhány extrát a xenontól az ülésfűtésen vagy a kulcs nélküli nyitás/záráson át a navigációig, s így felszaladt az ár 10,73 millióra, ám még így is olcsóbban kijött a konkurensekhez viszonyítva. Már, ha például a német prémiummárkák a riválisok. Amennyiben egy helykínálatában hasonló Ford Focus kombival merészeljük összevetni, persze más a leányzó fekvése, s a Volvo felára akkor is megmarad, ha az azonos padlólemezű, de jóval nagyobb bódéjú Mondeo a vetélytárs - az imidzsért fizetni kell.
Értékelés
Pozitív
Motorja kellően erős és nyomatékos, fogyasztása alacsony, vezetni remek, kényelmes, hangulatos
Negatív
Drágán spórol, hidegen és padlógáznál kerreg, váltókarja hosszú, kilátni belőle nem az igazi, raktere átlagon aluli
Árak
Tesztmodell alapára
7 450 000 Ft (2012.03.04.)
Tesztautó ára
10 730 000 Ft (2012.03.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
270 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,3 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4628 mm
Szélesség:
1865 mm
Magasság:
1484 mm
Saját tömeg:
1537 kg
Össztömeg:
2110 kg
Tengelytáv:
2776 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
430-1241 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1290 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1090 mm
Csomagtér magassága:
400 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
980 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
270 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,3 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:09
    Permalink

    Több mint 2500 km-et mentem a V60-as Volvóval, ami D5 2400 ccm 205 le Automata, és a fogyasztásom jelenleg 6.1-en van! Ebben volt egy Siófok – Tisza tó utam, autópályán végig 140-es tempóval, Pesten keresztül 5 személlyel oda-vissza(az autópálya használat előtt 5.9-en volt. a teljes kilométerem pályával 943 km és 59 liter gázolajat tankoltam). A többi 100 kilométeren belüli kocsikázás!

    Szóval a 6.2-es fogyi egy 1.6 literes dízellel több mint sok, sőt még DRIVe rendszerrel!
    Hol itt a spórolás?
    A csomagtér nagyon kicsi de a belseje minőségi és komoly! Mellőzve van a giccses műszerfal, kormány kerék sportos és szép. A műszerek: kilométer óra + fordulatszám, semmi több! Letisztult és úriemberes, olyan mint egy ékszer!

  • 2017.10.31. at 03:09
    Permalink

    A 2007-ig gyártott XC70 és annak gyártása és átszabása volt a KIRÁLY, azóta egy ocsmány lett és egyre kisebb és rondábbak a VOLVO autói.
    Ha pénzem lett volna rá, csak is a 2007-ig gyártott XC70 vettem volna.
    Az új fazonigazítással viszont elbaszták, de nagyon. 🙁

  • 2017.10.31. at 03:09
    Permalink

    Nagyon korrekt autó a Volvo, az egyik legjobb választás. Az S és V60-as szériáról az a véleményem, hogy erősen kicsire, szűkösre sikerült. Belső helykínálatra csak egy lehelettel nagyobb, mint egy Ford Focus kombi.

    Jöhetnének már a PlugIn hibrid változatai és a tisztán elektromos S30-as! Már nagyon régóta szerepelnek a honlapjukon.

  • 2017.11.14. at 11:04
    Permalink

    3 év alatt 150 ezer kilométert mentem egy V60 D3 modellel. Posványos minőségű beltere (kiszakadó vezetőülés, festékjét vesztő bőrkormány, lemáló, a kezet elvágó alu-dekor borítás a kormányról…), nyöszörgő, ropogó karosszériája, lepergő műanyag borításai, hangos és iszákos (viszont erős) 5 hengeres motorja, ostoba, rángató automata váltója legalább akkora csalódás volt, mint az importőri vevőszolgálat világtalansága és a brutális szervizköltségek.
    Mondom, 150 ezer kilométer. Mindez annak ellenére, hogy nagyon vigyáztam rá, csak kézzel mostam, minden hétvégén takarítottam, tényleg óvtam, egyszerűen közlekedtem vele.
    Kínai sz.r.

Vélemény, hozzászólás?