Nincs kettő négy nélkül – VW T-Roc teszt
Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI ACT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.
Dinamikus, fiatalos forma jellemzi a T-Roc-ot, ami némi felár ellenében igen színes egyéniség tud lenni a kompakt crossoverek piacán
Ideje volt már. Mondhatják a Volkswagen rajongók, teljesen jogosan. A német gyártónak ugyanis mostanáig két modellje volt a SUV szegmensben. A Tiguan és a Touareg mellé tavaly megérkezett a T-Roc, amely az eddigi legkisebb méretű SUV. Nevezzük inkább városi crossovernek, ez a jelző sokkal jobban illik rá. Bizony ideje volt már, hogy piacra kerüljön, ugyanis számos gyártónak már évek óta van ilyen modellje, ráadásul ez a szegmens most igen népszerű a vásárlók körében, így érthetetlen, hogy miért nem rukkolt elő korábban ezzel a modellel a Volkswagen.
A tesztautó meglehetősen komor belsőt mutatott, lehet ennél lényegesen hangulatosabb. A műanyagok minősége lehetne jobb, összességében pedig úgy érezzük, mintha egy Skoda Karoqban ülnénk
Kimérten korrekt belső, hátul - főként középen - rövid ülőlappal
A Polo alapjaira, pontosabban az MQB A0 platformra épülő T-Roc hossza alig több, mint 4,2 méter, tengelytávja ugyanakkor sokkal inkább a kompakt kategóriát közelíti, mintsem a kisautókét. A 2590 mm-es tengelytáv kellően tágas helykínálatra utal, ami a valóságban is adott. Köszönhetően a magas építésnek, az ülések is magasan vannak, így a lábunknak van bőven hely elöl, aminek köszönhetően nem kell túlzottan hátratolni az ülést. Így mögöttünk is kényelmesen elférnek. Ha már az ülésekről van szó, akkor érdemes megjegyezni, hogy a Style felszereltséghez járó első komfortülések valóban jó kényelmet adnak, hátul viszont már kissé rövid ülőlapot kapunk.
A 8 colos infotainment kijelző feláras, de megéri megrendelni. A kijelző színei szépek, kontrasztosak, a kezelése pedig gyerekjáték
Bőséges tárolóhelyeket találunk az ajtókban, ezen felül pedig az utastér többi részén is van hová pakolni
Ami a dizájnt illeti, a tesztautó összeállítása nem sikerült igazán ütősre. Fehér külső, sötét belső. Holott a T-Roc igen komolyan tud vagány is lenni, mind kívül, mind pedig belül. Előbbit tekintve kétszínű fényezés is kérhető hozzá, sőt felniből is van fekete/narancs kivitel, amivel igen látványos és az utcaképből kirívó lehet. A beltérnél is választhatunk több szín közül. A tesztautó barna dekorbetétei már-már feketék, így jól beleolvadnak a műszerfalba, egy kék vagy sárga viszont rikító lehet, látványa megszokást igényel.
Alapesetben 445 literes csomagtér áll rendelkezésre, amely 1237 literig bővíthető. Pótkerék nincs, így komoly padlórekeszt kapunk
Motorokat tekintve benzines fronton a piaci bevezetéskor csak az 1.0 TSI és a 2.0 TSI volt elérhető, utóbbi csak összkerékhajtással rendelhető a mai napig. Ez a duó egészült ki a köztes benzinessel, amely az 1.5 TSI 150 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. Hatgangos kézi váltóval 8,4 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órára, ami a valóságban is érezhető, meglehetősen jól mozog, igaz tömege is épphogy 1,3 tonna felett van. Fogyasztását hengerlekapcsolás is segíti, részterhelésen sokszor látni a műszerfalon a kiírást, hogy a 4-ből csak 2 henger üzemel. A teszt során városi és városon kívüli, de nem autópályás üzemben kereken 6,0 litert evett százon, ami bár némileg több, mint az 5,3 literes katalógusérték, de már nincs olyan kirívóan nagy eltérés, mint a korábbiakban.
150 lóerős 1.5 TSI benzinessel kellően dinamikus a T-Roc és fogyasztása is 6,0 liter körül tartható. Az első LED-es nappali menetfények mellett hátul is LED-es helyzetjelzőket kapunk
Összességében elmondható, hogy az egyedi külsőn és belsőn túl semmi különleges nincs a T-Roc-ban, főként, hogy ugyanezt kapjuk egy Skoda Karoq-tól is. Érdekesség viszont, a VW ezen modellje olcsóbb, mint a Skodáé, a T-Roc 1.5 TSI-vel Style felszereltséggel 6,58 millióról indul, a tesztelt példány pedig 6,65 milliót kóstál, azaz nem sok extra került bele. Így is élhető, az pedig dicséretes, hogy ennyi pénzért nem kell felárat fizetni a távolságtartós tempomatért, ami igen jól tette a dolgát. Ebben a szegmensben azért lesz jócskán versenytárs, akivel fel kell venni a harcot, idehaza a legkomolyabb ellenfél egyértelműen a Suzuki Vitara. A helyzet pedig az, hogy összességében az is megadja mindazt, amit egy T-Roc. A német autó és VW pártiak viszont jól ellesznek a T-Roc-kal, egy egyedi külsővel pedig igazán különcek leszünk majd vele az utakon.
A SEAT Arona, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc trióból utóbbi a leginkább élre vasalt, formájával a nagyobb Tiguanhoz is jól illeszkedik
A vele rokon Skoda Farok ehhez képest puritán autó tekintve hogy a Skodában nincs ajtókárpit csak egy kemény kopogós műanyaglemez !!!! Valamint 100 km/h felett a C oszlop felől erős turbolencia hallható ami zavaró a hátsó utasokra nézve… Én biztos hogy a Vw venném még ha drágább lenne akkor is abban legalább van ajtókárpit :-D.
Csak egy észrevétel a címben 1.4 Tsi szerepel 1.5 Tsi helyett …
Köszi, javítjuk!
A Skodához képest pici a csomagtartója, a négykerékhajtásúnak csak 250 literes.
” A Polo alapjaira, pontosabban az MQB A0 platformra épülő T-Roc hossza alig több, mint 4,2 méter, … „Egyébként tényleg nem kötözködni akarok ,de ez nem a Polo alapjaira hanem a a Golf 7 alapjaira épült mint pl az Audi Q2 . A Polo alapokra épített divat Suv idén mutatkozik be . Aki bekukkantott már egy Golf7 kombiba látja hogy a műszerfal ülések és minden kezelőszerv tökéletesen egyezik a két modellben …
Jó gép, pont ennyiért Polot vettem és elfér a garázsban.