Beérett, már nem igazán kisautó – új Volkswagen Polo teszt
Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kisautó már nem kisautó, a kis turbómotor meg nem akkora kínlódás, mint azt gondolnánk. Összeért a kategória a technikával, a Polo meg egy csomó érdekes dolgot tud, már a lemezek alatt.
Nem a méret a lényeg, mi? Dehogynem, főleg, ha az autókról van szó. Centik a centik ellen, az árharc mellett a méretbeli különbségek, növekedések is igazán fontosak, főleg az új Polo esetében, ami már nem is annyira kisautó, mint gondolnánk. Az 1-es Golf ma az up! méreteinek felel meg, a 4-es Golf pedig az új Polóénak, de van amiben le is pipálja az új kisautó az ezredforduló kompaktját. Külméretei hasonlóak, de csomagtere egy hangyányit nagyobb, a 4-es Golfé 330 literes, az új Polóé meg 355, az előző Polo raktere meg csak 280 liter volt. Nagyot nőtt, 7 centivel szélesebb a karosszéria, hosszabb a tengelytáv, nem csak elődjénél, hanem a 4-es Golfnál is, így ebben már hátul sem kényelmetlenül szűk a hely.
Mindez pedig azért lehetséges, mert az MQB építőkészlet adja az alapot, akárcsak a jelenlegi Golfnak és még számos Volkswagen csoportos terméknek a kompakt kategóriától fölfelé.
Igen, már az új Ibiza alatt is ez figyel, és a SEAT kisautója is remek kis ötajtós, de a Polóhoz képest elég egyszerű. Külsőre is egész összetett a Polo és most ne lépjünk túl a Volkswagen keretein, örüljünk a kis formai játékoknak, mint az oldalán húzódó egész izgalmas borda, ami szinte kiugrik a formatervből. Klassz a hátsó lámpák rajzolata még a nem LED-es verziónál is, az elsők itt csupán a halogénizzós alapkivitelek így nem túl érdekesek. Ezeken túl már nem csak a forma de a méret miatt is könnyen összekeverhető az aktuális Golffal, de csak elölről. A Beats kiadások, mint ez itt, még pici csinosítás gyanánt kapnak matricát a géptetőre és a tetőre, a karosszéria színének megegyező árnyalatban, de matt fénnyel, szolidan. Emellett nagyobb, kéttónusú felnik és apró Beats emblémák díszítik. Nem mondom, hogy a fekete fényezés jó választás, még én is nehezen találtam a parkolóban, de a hifigyártóval készült kiadás csak ebben és metálfehérben kérhető, de talán az alap, felármentes villámpiros lehet a leglátványosabb megoldás.
Ez a kiadás a hangrendszerről szól, a Beats 300 wattos hifivel dobta fel a Polót, hat hangszóróval, plusz egy mélyhang-sugárzóval.
Előbbi hátránya, hogy a térhatás igazából nem sokkal jobb egy alap hifiénél, utóbbi előnye, hogy alapállásban is bitang, ahogy szól. Az üveg érintőlapos kijelzőn izgalmasan stilizált potmétereket is tekergethetünk, ha a mély hangot feljebb húzzuk nulláról, elkezdi komolyabban masszírozni a dobhártyánkat a zene. A tapasztaltak alapján viszont nem érdemes följebb húzni, mert tuningautósan élvezhetetlenné válik a túltolt mélyhangtól bármilyen zene, és nem néztem meg, de le merném fogadni, hogy rezgett a hátsó rendszámtábla is. És valójában maga a dalválasztás sem mindegy, kényes a rendszer, nem mindent hajlandó szépen megszólaltatni és mindegy, hogy bluetooth-on, vagy USB-n keresztül hallgatnánk.Viszont ha már van, akkor hallgassunk zenét, úgy biztosan nem halljuk a motor hangját. A háromhengeres TSI ugyanis zajos, a kis karosszériában nem egyszerű elrejteni a rezgéseket, így a háromhengeres orgánum tisztán hallható a legtöbb esetben. Ugyanakkor teljesen jól passzol a Polo karakteréhez a 95 lóerős verzió, a könnyű kisautót fickósan mozgatja, persze ne várjunk tőle sokat. A fogyasztás 6,5 liter környékén alakult javarészt városban, szóval ez is illik az apró technikához, az ötfokozatú váltó kapcsolási érzete viszont semmivel sem jobb, mint egy Skodában. A háromhengeres turbómotor start-stop rendszerrel működik, ami furcsa módon képes volt -7 Celsius fokban is lekapcsolni a motort, közvetlenül a reggeli indítás után, amivel egyrészt magának sem tesz túl jót, másrészt ilyenkor az utastér fűtésével sem törődik, ez egyébként sem egyszerű feladat a Polo számára, 15-20 perc is eltelik, mire elviselhető bent az időjárás, ha kint mínusz fokok vannak.
Ami igazán tetszett, az a vezethetőség és a menetkomfort. A Beatshez alapáron járnak előre a sportosabb ülések az izgalmas dizájnnal, ezek egész jól is tartanak, ülni jó bennük, de ott a remek fogású bőrkormány is, amin kevés visszajelzést kapunk, de a legapróbb mozdításra is pengeélesen reagál rajta keresztül az autó. Futóműve masszív, kanyarban is remekül tart és úthibákon nem ráz.
Egyszerre kényelmes a rugózása, de ha úgy adódik, még élvezni is lehet a kanyarokat, a kormányzással együtt viszik a prímet.
A Polo nagyon gazdagon felszerelhető, amiből mi most keveset láttunk. Hiszen a LED fényszórók mellett kategóriájában egyedüliként digitális műszeregység is rendelhető, de igaz ez a radaros távolságtartós tempomatra is. Vészfék asszisztens, holttérfigyelő, visszagurulás-gátló, tolatókamera is lehet a fedélzeten – a legelső mindenképp van. Kameránk viszont nem volt, csak radarunk, ami elég pontos és jól használható, az első és hátsó túlnyúlások rövidek, csupán széltében lehet váratlanul nagy a Polo parkolásnál.A ködlámpás kiviteleknél jár kanyarfény is, itt további okosságként tolatásnál ezeket is felkapcsolja, hogy tisztán lássuk a környezetet. Manuális klíma helyett persze lehet digitális is, a kézifék minden esetben még hagyományos, biztonság terén pedig ütközés esetén automatikusan behúzza a tetőablakot – mert az is kérhető – és felhúzza az ablakokat. Ezek egyébként alapból is második kattanásra maguktól fel-, illetve leszaladnak, nem kell nyomva tartani a gombot és itt mind a négy tudta ezt, míg több márkánál ilyen még magasabb kategóriákban sem kérhető. A Beats hangulata odabent izgalmas a világosszürke és matt piros betétekkel, a legtöbb anyag is rendben van, csak pont az ajtó fölső peremét sikerült rideg műanyagból elkészíteni. Kaphatunk középre apró, de teljesen jól használható könyöklőt még apróbb tárolóval, több USB csatlakozót, de jól pakolható tárolórekeszek szerencsére alapból is vannak. A Polót ebben az összeállításban éppen 5 millió fölé sikerült konfigurálni, amiben már a 350 001 forintos használtautó kedvezmény is benne van. Valójában Így egészen reális extrákkal is vállalható árcédulát kapott, és ha pont a nagy zenére nincs szükségünk, maradhatunk 5 millió alatt is. Az új Polo teljesen jó helykínálattal és a márka magasabb modelljeinél megszokott extrákkal érkezett, amikkel már egész komoly modellnek tekinthető.
Nem kérdés, hogy a flottások szája fülig ér majd tőle.
5 milláért? 3 hengerest? Fel kell hangosítani a zenét ne halljuk a motorhangot? 🙂 Ezért a pénzért inkább egy Stingrayt 🙂
1 . Új , formailag összelopkodott Fingrayt nem kapsz 5 millióért .
2 . Inkább fizetnék egy Vw-ért 2 szer annyit mint azért a vacakért amit sztárolsz .
3 . Nem azért mert Vw buzi vagyok ,de ők legalább nem nyúlják le más formai ötletét olyan pofátlanul mint a Kia tette a fent említett modell esetében …
A VW azért nem nyúl le formai elemeket, mert az autóikon NINCS formai elem. Sehol egy hajlítás, egy ív, egy formai játék. Totálisan ismeretlen fogalom maga a szó, hogy „design”. Az 1-es Golf óta tök ugyanazt a formát nézegetjük, vagy lekicsinyítve, vagy felnagyítva, vagy felfújva, vagy megnyújtva, de mindig ugyanaz. Te is olyan unalmas, savanyú alak lehetsz, mint az általad piedesztálra helyezett wolfsburgiak.
„Nem azért, mert VW-b*zi vagyok.” Dehogynem… 🙂
Anélkül sem hallod.
5-ért meg milyen Stingrayről ábrándozol tulok?
Nekem volt az új VW Polo 1.0 TSI 95 le motort egyáltalán nem lehet hallani! Gyorsitáskor sem!Vezetèse èlmèny kormányszervó kiváló! Halk csendes erős jól húz! Mindenki megnèzte sok nő jött oda mondták milyen szèp autó! Köszönöm VW ezeket az èlmènyeket.
Ez egy teljesen művi, steril, mai autó. Lehetne bármi a Hyundaitól a Fordig – tökmindegy. Íztelen, steril, lelketlen, szerethetetlen autó. Tökéletes közlekedési eszköz a hiperracionális fogyasztónak. Nincs benne semmi, amit egy autóban szeretni lehet.
Ha megnézed a trendet merre tart, az önvezető autózás rögtön látni fogod, hogy 10 max 20 éven belül már nem is lesz kormány az autókban . Ergo az autó ledegradálódik egy csuklós busz szintre ” beülsz elvisz ahová kell magától és kiszállsz” . Ehhez minek kellene bármiféle érzelemnek lennie? Egyébként a nálunknál picivel fejlettebb nyugat vagy az usa nem siránkozik ezen elvégre őnekik az autó csak egy érzelemmentes használati tárgy arra pedig ez az autó tökéletes… Nem a tervezők vagy a gyártók hibája az hogy te szerelmes vagy az autódba … Egyébként ha érzelmi faktora lenne az autóknak akkor a tulajok jóval nehezebben cserélnék le tekintve hogy kötődnek a gépjárműhöz” kutyádat se cserélgeted mert szereted ha nem szeretnéd évente cserélnéd az aktuális divathóbortra” … ha nem szereted az autód könnyebben rábeszélnek a cserére…és a nagy lóvé az új autó eladásban van „szépen mutat a gdp adatban” nem pedig abban hogy évtizedekig megtartják az autókat mert a tulaj szerelmes lett belé … Pusztán nagyobb üzlet érzelemmentes steril autókat gyártani mint amihez kötődsz … ennyi az egész .
Csak ezt a műfajt úgy is lehet űzni, ahogy pl. a Renault csinálja a Clióval, a Toyota a Yarissal vagy a Nissan a Micrával. Totálisan más felfogás szerint készültek, ez tisztán látszik. A VW úgy próbál vevőket bevonzani, hogy a legapróbb részletekig élére vasalt terméket kínál, minden a helyén, alaposan megtervezve, de mindenféle emóció nélkül – a fent említetteknél meg itt-ott találkozhatsz tervezésbeli hibákkal, de a vevőt megfogja a kocsi feelingje, ami pl. a Polónak abszolút nincs. Ha szerelmes az ember, akkor a másik hibáit is vonzónak látja – ezzel az érzelmi felkavarással operál pl. köztudottan az Alfa is, és az autóik elég messze is vannak a tökéletestől, ha objektíven nézzük őket 🙂
Ami még feltűnt a kommentedben – többször lehúztad már korábban a Mazdát a galvanizálatlan karosszéria és az emiatti korai rozsdásodás miatt, és most ebben a kommentedben le is írtad, hogy mi van ennek a hátterében(tervezett avultatás). A Mazda így „avultat”, más gyártó meg máshogy. Mi a gond ezzel?
Betéptél? Messze vannak az autók a tökéletestől? Évekig a koreai tökéletesekről papoltál, tulok. Vagy azok már nem is autók mi, hanem egyenesen a mesterséges intelligencia, amiből neked pl. természetesben semennyi nem jutott. Téged kéne kilőni a Holdra, mennyivel szebb lenne a világ.
A VW-nel kapcsolatban sosem azzal volt a probléma, hogy ne lennének jól kivitelezve, megtervezve az autóik – legalábbis ha beülve körbenézünk bennük, ezt látjuk. Minden a helyén, bár elég konzervatív a tálalás. Csak aztán jön a használat… 🙂
Ez a részletekre való maximális odafigyelés nekem is tetszik, és ebben a németek járhatnak az ázsiai gyártók előtt, sőt. Szerintem ez alapozta meg a máig sokat hangoztatott „német precizitás” kifejezést is. De megbízhatóságban meg esetenként olyan nemzetek pipálják le őket mégis, akiknek nevéhez nem tapad semmilyen mítosz.
„Egyébként a nálunknál picivel fejlettebb nyugat vagy az usa nem siránkozik ezen elvégre őnekik az autó csak egy érzelemmentes használati tárgy arra pedig ez az autó tökéletes…”
Felesleges a „fejlettműveltnyugatozásod”, pl. a Tesla körül kialakulóban levő, Apple-termékekhez hasonló, már-már vallásos rajongás elég rendesen rácáfol az érzelemmentességre.
„ha nem szereted az autód könnyebben rábeszélnek a cserére”
De ki az a hülye, aki olyan autót vesz, amit amúgy nem szeretne, de megveszi, mert rábeszélik?
Ez nem racionalizmus, amiről beszélsz, hanem konzumidiotizmus.
Ott a pont! 🙂 Annyira érzelemmentes az USA autópiac, ha nem is gyártanának mást csak a régi izomautók reinkarnációit, már abból is megélhetnének. Pl.: Dodge Demon, Corvett, Ford Mustang, Ford F-series, meg még sorolhatnám!
Tehát az „érzelemmentesség” még egy darabig eltartja a gyártókat, épp hogy a Ny-európai piac kezd a számtalan szankciók és egyéb terhek miatt sivárrá válni. (hangsúlyozom, szubjektív vélemény)
Azt hiszik a VW nél ha be tesznek egy pár színezett plasztikot akkor menő lesz. Ocsmány lett a beltere és a minősége a beltérnek romlott,azt hiszik ha betesznek egy pár színezett plasztikot akkor hű de menő lesz, aztán jól meg is kérik az ocsmány kopogó plasztikért az árát…..
Számomra a VW leszerepelt. Korábban boldogan megvettem egy 9n polot és olyan szintű csalódás volt ami az imádatot mélységes undorrá redukálta: rossz motor, bosszantó apró meghibásodások (támogatandó a szervizek k… magas költségét), pofátlanul magas kötelező szerviz kltg stb…
És azóta sem változott a morál. Minden évben új disznósághalamaz.
VOLKSWAGEN DAS TRICK!
És amit ma kapunk ! Számomra ötlettelen, drága, semmitmondó autók, mint ez a polo.
Kovács János 25 év után megvette 2. autóját…. és eldöntötte, hogy ha ettől megszabadul akkor 25 évig biztosan nem vesz másik volkswagent!!!!!!!
Tisztelt autónavigátor!
Nem értem egyáltalán a műszaki adatokat, mivel vagy 75 le és MPI motoros autó vagy 1.0 TSI de akkor nem lehet 75 le.
Szóval kérném pontosítani milyen autót teszteltek illetve a műszaki adatokat pontosítani.
Valamelyik nem stimmel!
Köszönöm szépen előre is a pontosításukat!
Kedves Matyi!
Az adatok valóban hibásak voltak. 95 lóerős volt a tesztautó.
Pont ilyen POLO-m van két éve, ez a tizenkettedik autóm, ötven év alatt. (Igaz, 7,5 millió, automata, 115 LE, csak hight line) Az autó csak egy tárgy, nem szerelem és mégis drága. A VW teszi a dolgát, megbízható közlekedési eszköz. Méretében két emert kényelmesen kiszolgál, kívülről szerényen és visszafogottan, de belülről nagyon igényes magabiztossággal. Szerintem igazán jó gép, még az amerikai Ford-hoz képest is! Száz éves igazság, hogy az új autó a jó autó. – (H. Ford)