Felejtsük el a dízelt? Volkswagen Passat GTE teszt
Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem olcsó, mégis sokak számára vonzó lehet a konnektorból tölthető hibrid Volkswagen Passat GTE. Sportos, csendes, városban emissziómentes.
Igaz a katalógusérték? Nem. Az 1,6 l/100 km benzinfogyasztás ugyanis 12,2 kWh áramfogyasztás mellett értendő, a Passatba pedig a Golf GTE-nél látottnál ugyan nagyobb, 9,9 kWh-s lítium-ion akkumulátor került, de könnyű belátni, egyetlen töltéssel semmiképp sem fogunk megtenni 100 kilométert 1,6 liternyi benzinből. Két-három töltéssel azonban akár benzin nélkül is megtehető az említett táv. A katalógus szerinti 50 kilométeres e-hatótáv ugyanis országúton, egyenletes tempóval simán hozhatónak tűnik, az enyhe téli, már-már kora tavaszi időben városban is simán 40 kilométer fölé ment a benzinégetés nélkül megtehető kilométerek száma. A simán persze némi kompromisszummal, a fűtés mellőzésével értendő, de 8-10 Celsius fokon már gond nélkül el lehet lenni nélküle.
Nem csak spórolós. A Passat GTE persze nem csupán spórolós, sportos is. A GTE egyedi lökhárítói, kék hűtőmaszk-betétje, kék cérnával bolondított beltere - szerintem legalábbis - a legdögösebb mai középkategóriást hozzák. Egyáltalán nem kompromisszum, sokkal inkább előny a villanymotor jelenléte. Városban, rövid távú utakon nem csupán a környezetnek jó az, hogy nem kell beindítani a belső égésű motort, hanem magának a motornak is. Nincs hőveszteség, nincs felfűtés és a hideg üzemben tapasztalható jelentősebb kopás. Így aztán nem vérzik az autószerető ember szíve a rövid utak miatt sem.
Nincs kompromisszum. Normál hibrid üzemmódban - a GTE hanggenerátorát mellőzve még autópályán, a benzinmotort használva is felettébb csendes a konnektoros hibrid Passat. Némának tűnik, zajmérőnk szerint viszont ugyanilyen csendes volt a tavaly próbált 2,0 literes dízel, ami szintén egészen takarékos, autópályán takarékosabb is, mint a GTE. Itt is igen alacsony, 2500 1/perc körüli fordulaton futható a 130 km/órás tempó. A váltó itt is hatsebességes DSG, ahogyan a Golfnál, úgy itt is végigkapcsolja az elektronika villanyüzemben is a fokozatokat, hogy a benzinmotor bármikor be tudjon csatlakozni a hajtásba. A benzinmotor észrevétlenül, finoman indul, leginkább a fordulatszámmérő tudósít csak a beröffenéséről. Az autópályás étvágy dízeles mércével nem kimagaslóan jó, de ha azt nézzük, hogy egy közel 4,9 (!) méteres, több mint (a tömegcsökkentésnek köszönhetően csupán...) 1,6 tonnás benzines autóval 6,5-7/100 fogyasztással mehetünk autópályán is, városban pedig gyakorlatilag ingyen, a csomag nem rossz.
Mit mutat az élet? A teszthét teljesen vegyes körülményeket tartalmazott, egyetlen extra kört sem mentem a Passattal, elmaradt a dedikált fogyasztásteszt. Megvolt viszont minden reggel a kegyetlen otthon-bölcsőde-óvoda-munka kör. Mindezt gond nélkül villannyal, emissziómentesen. Volt egy hétvégi vidéki út - Eplénybe síelni, ami négyesben sem gond, hiszen a csomagtér hosszú, a hátsó középső (a szélsőknél kevésbé formázott) ülés támlája külön ledönthető, tehát a lécek, botok könnyedén befértek a literadatával is óriási 650-1780 literes csomagtérbe. Igazából csak utóbbi úton + videónk forgatásánál kellett használni a TSI benzinmotort. Ez azt jelenti, hogy városban egyetlen másodpercig sem kellett termelni a szmogot. Már ez is óriási szó, jó érzés. Legalább ennyire jó érzés a nagyon csendes, teljességgel rezonanciamentes városi üzem. A GTE használata pedig kényelmes is, ülései, futóműve is azok, de az is, hogy nincs tragédia, ha kifogy az akkumulátor. Bárhol parkolhatunk vele (legalábbis Budapesten és Miskolcon...) ingyenesen, közben pedig egy abszolút teljes értékű felső-középkategóriás modell.
Sokat ad. A GTE önálló felszereltség, de főként a dizájnra kiterjedően. A komolyabb tételekért, például a kiemelkedő fényerejű és automata reflektoros LED fényszórókért, az araszolófunkciós távolságtartós tempomatért, a sávtartó- és parkolóasszisztensért extra pénzt kérnek. Opcióként nyitható panorámatetővel, akár elektromosan nyitható vonóhoroggal (és korrekt vontatási képességgel), ahhoz tréler-asszisztenssel is kérhető. Nem olcsón, alapból is 13,5 millió forintért kaphatjuk meg, de azt kell mondjam: minden szempontból korrektebb, mint egy csúcsdízel a Passatból, ami bár jobban megy és picivel olcsóbb, úgy sem filléres, emisszióban pedig rosszabb. De adnak-e el Passatot ilyen drágán? Kapaszkodjunk meg, a tavalyi eladások negyede ebből, a 15 millió forint körüli ársávból fogyott.
Árak
Tesztmodell alapára
13 557 250 Ft (2016.02.15.)
Tesztautó ára
19 475 450 Ft (2016.02.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Teljesítmény:
160 kW (218 LE)
Nyomaték:
400 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
225 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4767 mm
Szélesség:
1832 mm
Magasság:
1477 mm
Saját tömeg:
1665 kg
Össztömeg:
2250 kg
Tengelytáv:
2791 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
483-1613 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1515 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
265 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-555 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1410 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin+el.)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
duplakuplungos automata - 6 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm
Teljesítmény:
160 kW (218 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
225 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
37 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Érdekes, hogy a dízelbotrány után néhány hónappal – annak ellenére hogy a VW korábban kb. letojta az elektromos és hibrid fejlesztéseket – mindent ellepnek a hibrid VW tesztautók. Csak nehogy aztán ezekről is kiderüljön hogy pl. az elektromos hatótáv nem annyi amennyi, vagy hogy összességében nagyobb a CO2 kibocsátásuk mint egy mezei dízelnek…
A hybridnek csak városi forgalomban van értelme, létjogosultsága. Ott is csak azért, mert nem helyben termelődik a káros anyag. Csak városi használatra meg kevesen választanak Passatot (max. Golfot). Ha meg nagyobb távolságokra használjuk – mint a Passatok többségét -, akkor sok értelme nincs. Összességében jobban szennyezi a környezetet, mint egy benzines (de még a dízelnél is) és legalább ezért még jó sokat is fizetünk, annyi az értelme, hogy a szomszéd előtt lehet villantani a zöld rendszámmal (már ha ezt értékeli).
Ennyi pénzért valószínűleg mindegyikünk elfelejtheti ezt az autót. Más kérdés, ha telne rá sem adnék érte ennyit. Egyszerűen csak azért, mert sok konkurens jobb autót (hibridet is) kínál ennél ebben az árkategóriában. Értem én, hogy a dízel botrány miatt sokat buktak, de ne rajtunk akarják behozni ilyen árcetlikkel egy legnagyobb jóindulattal is felső-közép(!)kategóriás autón!
Kínjába, kőbaltával faragott hybrid ez ennyi pénzért.
Miiicsodaa??
19-millió???? Elmennek a picsába!!! Milyen barom fog költeni egy Passat-ra gyakorlatilag 20-millió Forintot?
Soha nem költenék el egy nívós családiház árát egy mai, kefíresdoboz kombira csak azért, mert konnektorba is dugható!!! Abból a pénzből már AUTÓT lehet venni: Aston Martin Vantage 1985 mondjuk, de ha nagyon családi sokcélú autót vennék, akkor az ÚJ Lexus RX 450h Executive CVT és csak 17,5millió!!!!!!!!!!
összkerekes, nagy, pakolható, hybrid és fullos, eé egy LEXUS, nem egy VW Combi 20millióért.
Köszönöm, hogy leírhattam a véleményemet!
Miiicsodaa??
19-millió???? Elmennek a picsába!!! Milyen barom fog költeni egy Passat-ra gyakorlatilag 20-millió Forintot?
Soha nem költenék el egy nívós családiház árát egy mai, kefíresdoboz kombira csak azért, mert konnektorba is dugható!!! Abból a pénzből már AUTÓT lehet venni: Aston Martin Vantage 1985 mondjuk, de ha nagyon családi sokcélú autót vennék, akkor az ÚJ Lexus RX 450h Executive CVT és csak 17,5millió!!!!!!!!!!
összkerekes, nagy, pakolható, hybrid és fullos, eé egy LEXUS, nem egy VW Combi 20millióért.
Köszönöm, hogy leírhattam a véleményemet!
Elég ehhez átlagos napelem? Az nem harmatgyenge? Lassú töltéssel, úgy 1 hét alatt, a tűző napon talán tölt valamicskét, csak nehogy több legyen az akku önkisülése…
Az “oothoni” töltés nem csak külső erőművel kell megoldott leghet aki ilyen autón gondolkodik az nagy valószínűséggel már eljutott 1 saját napelemes rendszer kiépítésén és “ingyen” és nagyrészt valósan emissziómentes lesz az autó töltése, a fűtés és az áram is. Ez már itthon is megvalósít6ó.
De az utcai tőltők is kivitelezhetőek Pl. a parkoló teteje lehet napelem is, ami napközben támogatja a töltőt.
Ebben kéne gondolkodi ..nem?
Az, hogy te nem hallottal rola es ennek ellenere osztod az eszt, inkabb a te gyengeseget. Ird be a bongeszo cimsoraba, hogy google.com, majd kezd el potyogni, hogy Jedlik Anyos terv, majd tatott szajjal es csorgo nyallal vilagosodj meg. 🙂
Amíg csak néhány ezres sorozatban értékesíthetőek a környezetbarát autók addig a fejlesztésekkel nagyon óvatosak lesznek a gyártók.
Egy EU akcióban biztosított ÁFA mentesség nyilván sok százezresre emelné a darabszámot, és ekkor feltehetően felgyorsulnának a fejlesztések, csökkenhetnének az árak – vagyis előbb -utóbb az olcsóbb kategóriákban is árcsökkenés következne be. Ami mindenki számára elérhető lenne.
Az ostoba rövidlátó “nehogy a gazdagokat támogassák” mentalitás ezt akadályozza meg.
Kérjük szépen a kulturált, személyeskedést mellőző társalgást!
Kaller magyar hangja Integhrale. Milyen faszi az, akinek a firkálmáynát magyarról magyarra kell fordítani? Tán csak nem funkcionális analfabéta?
Nem hallottam semmiről mert csak te hallasz mindent. Szép nagy füled lehet, pont mint egy elefábtnak. ormányod is van? Mit beszélsz itt félre magyarázóbajnok. Össze-vissza hantázol te orrszőr.
“De adnak-e el Passatot ilyen drágán? Kapaszkodjunk meg, a tavalyi eladások negyede ebből, a 15 millió forint körüli ársávból fogyott.”
Na ja, ebből azért vonjuk le a 2-3 milliós flottakedvezményt cégmérettől függően… Meg azt se felejtsük hogy ezek 98%-ban flottaautók, havidíjas konstrukcióban, aminek max. 60-70%-a a konkrét vételár.
Amúgy vicces hogy a VW, aki korábban meglehetősen visszafogottan fejlesztette az elektromos és hibrid hajtásláncokat, sőt régebben azt nyilatkozta hogy nem hisz ezekben, most az ordas dízel csalást leplezendő ilyen (adócsaló) hibrid tesztautókkal árasztja el az autós sajtót. Én nem lennék rá ennyire büszke, hogy a nagy gyártók közül szinte utolsóként sikerült előállni egy ilyen hibriddel, ami ráadásul elég korlátozott felhasználási szokások mellett nevezhető gazdaságosnak.
“Felejtsük el a dízelt?”
s3000 kolléga, Te hogy látod ezt a kérdést?:)))
Biztos nem hallottál róla ezért leírom neked a kormány azokra az autókra amelyek hybridek+ konnektorról tölthető ” jelen esetében GTE” és legalább 30 km hatótávolsággal elektromosan működnek vagy teljesen elektromos hajtással rendelkeznek áfamentességet reklámozott 2015 év végén ” marketing kampány volt ahogy látszik sajnos” … persze ebből nem lett semmi csak az ingyenes parkolás pár fővárosi utcában meg a zöld rendszám …erre értettem ” Erre írtam hogy ez vicc nem kedvezmény ” .Sajnálom ahogy a felfogó képességed nem terjed ki egy átlagos felnőtt értelmi szintjére legközelebb majd jobban figyelek hogyan fogalmazok/írok. Nem gondoltam hogy hozzád hasonló autista retardáltak is olvassák ezt az oldalt … 😉 😀
Integrale jól leírta összefoglalva mire gondoltam a lényeg benne van .
Inkább te olvasd el amit emberünk írt. Magyarországról kicsi huszár.
[i]“Véleményem szerint amíg állami támogatást nem kapnak a gte hez hasonló autók addig ne is gondolja azt senki hogy ez számottevő eladást fog jelenteni a racionálisan gondolkodó vásárlók körében … áfa mentesség sokat dobna az eladásokon az biztos” [/i]
Segítek, az utolsó mondatot olvasd el sokszor, hátha megérted. Böfögés helyett.
Latom nem sikerult megerteni a mondanivalojat. Fusd at ujra, ertelmezd, es utana irj konkluziot, mert ez a bufi amit kommentkent benyogtel, semmire sem volt jo.
Roviden: mezei TSI vs GTE ha egy arban lennenek, akkor erne meg a GTE, es valoszinuleg olyanok is ezt valasztanak, akit alap esetben a kozel 3 millios felar miatt nem ezt, hanem a sima TSI-t vennek. Lasd tolunk nyugatra vagy meginkabb eszak-nyugatra, ahol ennek nagy divatja van.
Már megint hülye vagy? ÁFA mentesség? Ha nem 13 lenne, hanem 10, akkor biztosan tízezrek vennék mi?
Tényleg jó dolog lehet és biztos nagy szó hogy 40 km-et elmegy enyhe időben városban csak elektromos hajtással ” 100 éve a benzin korszak előtt is volt már olyan autó ami ezt tudta ‘ , de mi van 40 fok melegben ahol kell klímázni és mi van -10-15 fokos hidegben télen ahol meg fűteni kell ?
Konfiguráltam egy 2.0 tsi-t 220 le 14.400.000 Ft és ugyan úgy felszerelve ” nincs benne ülésszellőztetés mert valami érthetetlen okból a GTE-hez ez az opció nem rendelhető ” szóval különbség a kettő felszerelés között ennyi szóval az ára 17.148.000 Ft
Adódik 2.748.000 Ft a sima 2.0 tsi javára … tudom a gte városban nem fogyaszt “semmit” és ebben a kellemes klímában ami jelen pillanatban volt 10-15 fok még el is megy 40 km et de az év nagy átlagában ennél jóval melegebb vagy hidegebb van így a 40 km csak elméleti hatótávnak nevezhető ideális körülmények között … véleményem szerint ez nyáron klímával feleződni fog . Ha alap veszek egy 50 km-es napi ingázást nyáron a közúti vagy pályás használatnál ugyan azt tudja a gte fogyasztásban mint egy 2.0 tsi … városban viszont kb 20-25 km et elmehetek elektromos hajtással … 25km oda 25 km haza tételezzük fel fele országút fele város így kijön a városi “szmog” mentesség . tsi vel városban naponta kb 800 ft üzemanyagot égetünk el ” 25 km-re vetítve ” ami a kettő autó árkülönbözetét alapul véve 3.435 napig gyakorlatilag ha 25 km nél többet nem megyek városba ” ingyen van ” a benzinem ez több mint 9 év és 4 hónap … tehát ennyi idő alatt térül meg a GTE többlet kiadása .
Na már most a másik nagy kérdés a gte sem emisszió mentes csak annyi a különbség , hogy nem városba pöfögi be a káros anyagot hanem valami vidéki erőműben termelődik …ergó ugyan úgy környezetszennyező az is ráadásul a litimum-ion akkumulátorok előállítása sem éppen környezet varát technológia … és még kérdéses mi lesz velük 6-10 év múlva mikor cserélni kell őket az elhasználódásukból adódóan .
Szóval szerintem szerintem ha választanom kellene egy 2.0 tsi és egy gte közt én inkább a tsi-t választanám még akkor is ha városba kell eljárni vele ” kisebb a hibalehetőség ” ami már előjöhetett konstrukciós hiba az már előjött a tsi-nél a gte meg még új technológia nem ismertek a hibái . És mint fentebb is említettem 9 év és 4 hónap kell ahhoz hogy 0 ra dolgozza le magát a gte az árkülönbözet folytán . Itt még jó indulatú voltam mert 9 év 4 hónap alatt nem számoltam bele a gte otthoni áram fogyasztását amit az akkumulátorok töltése során ki kell fizetni .
Véleményem szerint amíg állami támogatást nem kapnak a gte hez hasonló autók addig ne is gondolja azt senki hogy ez számottevő eladást fog jelenteni a racionálisan gondolkodó vásárlók körében … áfa mentesség sokat dobna az eladásokon az biztos ,de amíg nem lesz ugyan akkora árba egy gte mint a sima benzines megfelelője felejtős. Az meg hogy zöld rendszámmal lehet ingyen parkrolni némely pesti utcákban egy vicc !!! EZ NEM KEDVEZMÉNY …
Szóval ismét zsiráf kategória …. szép szép de otthonra nem kellene .