17 mázsa németség 17 millióért. Megéri?

Volkswagen Passat 2.0 TDI (240 LE) 4Motion DSG teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legerősebb dízel Passat alapból összkerékhajtással jön. A sleeper car guruló definíciója jobban gyorsul az egykori W8-as Passatnál is.


Durva számok. A jelenleg kapható legerősebb és legdrágább Volkswagen Passat kapcsán a legfontosabb dolog azt tisztázni, hogy ez már sem tudásban, sem árban nem az átlagos cégautók szintje. A jól menő nagyvállalatok közép-, vagy inkább felsővezetői 10-12 millió forintért választhatnak magunknak valami hagyományos középkategóriást vagy egyterűt. Hogy mit, az a flottapolitikán múlik, jellemzően Opel Insignia, Ford Mondeo, vagy egy ilyesmi Passat jut a szerencséseknek. A hangsúly az egy ilyesmin van, mert ez már egy másik kategória. 240 lóerővel, 17 millióért ez már a prémium középkategóriások szintje tudásban is. És a legjobb az egészben, hogy az erejét nem mutogatja.
Hirdetés


Akár Audi A4 helyett is. A csúcs Passatról eszembe jut az a középkorú úr, akinek úgymond bejött az élet - legalábbis anyagi gondjai nem voltak. Egy Subaru Legacy után, még a kétezres évek elején azért vette meg a cikk bevezetésében már említett W8-as, összkerekes, 275 lóerős Passatot, még a B 5.5-ös generációból, mert nem akarta, hogy a gazdagsága elsőre látható legyen már az autóján is. Időközben annyit változott a világ, hogy mára bármilyen új Passatból kiszállni felér a befutottsággal, de azért vannak különbségek, és nem is csak árnyalatnyiak. Ez a szürke példány például simán felveszi a versenyt prémium ellenfeleivel.

Sokat kellett néznem. Az első képek, majd a korábbi tesztautó és az azóta próbált példányok óta mondogatom, hogy az új, B8-as generációjú Volkswagen Passat bár nem csúnya, de a szépség szerintem nem itt kezdődik. Bajom van az arányaival; túl rövid az első túlnyúlása, emiatt a lökhárítója is túl szélesnek hat, nem tud olyan kerekded lenni, mint a korábbi B7-esen. Szépek a díszlécek, a lámpák, a felnik is, de az egész valahogy nem lesz egységesen szép. Éppen eléggé volkswagenes, de sosem fogják a kezdő ipari termék és formatervezőknek mutogatni , hogy na gyerekek, valami ilyet kéne. A kombi formájáról ennyit tudnék elmondani, meg hogy hatalmas a csomagtere és praktikus.

Szedánt a faráért? Nem úgy ez a szedán, ami szintén hatalmas és jól pakolható, de rajta sokkal jobban érvényesülnek a ráálmodott trükkös vonalak. Az ablakvonal csinos hokiütőben végződik, mint valami rendes BMW-n, de nem ez az egyetlen hasonlóság a bajorokkal. Ha hátulról ránézünk az oldalára, egy az egyben be kell ugorjon az aktuális, F10 kódú 5-ös BMW hátrafelé szélesedő, vállas és erőteljes karaktere. Én megvettem, szerintem nagyon jól néz ki ezzel a dupla kipufogóval, ami persze átverés. Igazából baloldalt, két rejtett csövön lehel ki a TDI.

Bent a legjobb. Az ember magára zárja az ajtót, beállítja az ultra kényelmes üléseket. Apropó ülések, a kettővel ezelőtti generáció óta a Highline Passatokhoz ilyen, az Alfa Romeókat megszégyenítően szemet gyönyörködtető, hurkás székeket kapunk, és működik az elvárt hatás. A Passatban minden kezelőszerv működése finom, egy kategóriával nagyobb, igazi prémiumautókat idéző a kapcsolók a hangja. Az index visszajelzője és a kart visszahúzó mechanika nekem személy szerint nagyjából 115/80-ra vitte le minden utamon a vérnyomásomat. És ez remek. A Passat kicsit sem szól a vadulásról, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, egyben fölényesen tökéletes nyugalomról. A mindennapokra nem lehet ettől jobbat elképzelni sem.

Űrhajónak is elmenne. Amikor legutóbb a Közlekedési Múzeum PeCsába kihelyezett repüléstörténeti gyűjteményét láttam, meg kellett álljak Farkas Bertalan űrkabinja előtt. Az első és egyben utolsó magyar űrhajós abban a kapszulában tért vissza a Föld légkörébe, ami nekem egy kicsit hihetetlen. A 35 éves szovjet technika laikusként annyira kőkorinak hat, hogy egy mai autóban én szívesebben mennék a kozmoszba. Például a Passatban. A legújabb évjáratban a távolságtartó, intelligens tempomatot csak hülye módjára provokálva lehet hibára kényszeríteni. Nekem egy belvárosi körforgalomból kihajtva sikerült majdnem leromboltatnom vele egy utánfutós Suzukit. Tudomásul kell venni, hogy elsősorban autópályára való, ott a teszt során nem hibázott. Az intelligens LED lámpának viszont a koszos és sötét magyar országúthálózatot használni kényszerülők fognak a legjobban örülni.

Fény az éjszakában. Hogy egy mai fényszóró vakítóan fehér fényt ad, bevilágít a kanyarba és mindig az optimális helyre koncentrálja a fotonokat, az alap kéne legyen. Az a pontosság viszont, ahogy az automata reflektor dolgozik, az szintén osztályon felüli. A Mondeo fáklyái LED fényszórói a fasorban sincsenek hozzá képest, az Insignia intelligens xenonja meg inkább egy kedves emlék a 2010-es évek legelejéről. A Passat a távfényt égve hagyva úgy tud világítani, hogy a szembejövőt egy sötét folttal kitakarja, így nem vakítja el. A működése hibátlan, abszolút tévedhetetlen. Egyszer villogtak rám, de meg vagyok győződve, hogy annak az autósnak minden jobb lámpájú kocsi a bögyében volt, mert, hogy jön a gazdag a xenonnal. Kár ezért, mert a modern autók LED lámpái egyre jobbak. Nem úgy az utcán futó többi átlagautóé. Annyi bénán beállított, az eget perzselő, vagy a földet pásztázó fényszórót lehet manapság látni, hogy a számuk az úthibákéval és a füstöt okádó kocsikéval vetekszik. Én a közeg helyében ezt bírságolnám kőkeményen.

Megy-e rendesen? 240 lóerő a mai új autók között nem is annyira kiemelkedő érték, de a Passat duplaturbós négyhengerese már 4000-es főtengelyfordulaton leadja minden erejét. Nem hiba, hogy csak a 4Motion összkerékhajtással lehet kérni, mert 500 Nm nyomatékával folyton csak eltekerné az első kerekeit. Így viszont elég egy nagyobb nyomás a gázra, és egy pillanatnyi, távoli dízelmorgás után úgy kapaszkodik, hogy azt legális keretek között ki sem lehet igazából használni. A fékek ereje is elég az üresen 1721 kilós bódé megfogásához, meglepetést csak a futómű okoz, mégpedig kellemeset. Azonos körülmények között ugyanis legalább úgy kanyarodik, mint a Mondeo. Igaz, hogy még a sport módban is abszolút halott kormányzásával akar a fene éleset menni épp egy Passattal. A hétfokozatú DSG duplakuplungos automataváltó könnyedén beosztja a motor erejét, országúti 90-nél kereken 1500-at forog hetedikben, 130-nál meg 2150-et. Így tud egy ekkora és ilyen erős autó a valóságban alig 7 litert fogyasztani.

A finomságból sosem lehet elég. A futómű abszolút toleráns a pesti utakon, még 18 colos felniken is, de akad azért egy kis bibi. Nemrég leírtam, hogy a Passat nem zörög, de sajnos mégis. Tolótetős, 350 ezret futott tízéves taxi Passatokon sem nyöszörög a tolótető, de itt a 16 ezret futott tesztautó nagyméretű, nyitható panoráma üvegteteje felől nagyon csúnya recsegések hallatszanak, és ez egyszerűen méltatlan egy ennyire kifinomult kocsihoz. Nem találtam elég zökkenőmentesnek az elindulásokat sem. A DSG váltók tulajdonsága, hogy az egyest és a hátramenetet elég lassan kapcsolják. Emiatt a stop/start rendszerrel és az elektromos kézifék auto hold funkciójával bonyolítva darabos lesz az elindulás, amennyiben nem kellően finoman érintjük meg a gázpedált. Ha kap egy kis gondolkodási időt, akkor rendben lesz, ha meg nyomulni akarunk a zöld lámpánál, akkor az egyik rendszert érdemes kiiktatni.

Nagy ár, nagy elvárások. A Passat nagyjából annyira tökéletes, hogy csak direkt keresve lehetett benne hibákat találni. Ezek is csak annyira komolyak, mint az, hogy az audiorendszer ki-bekapcsoló gombja elforog, és a rajta lévő piktogram így nem marad vízszintes - pedig ezt már például a Nissanok is tudják. Alapból nem olcsó a 240 lovas dízel, DSG-s és összkerekes Passat, mert csak Highline kivitelben érhető el, így 12 millió fölötti árcédulával indul. A 17 milliós vételárhoz az importőr rendelt elég extrát ebbe a szürke példányba, az 50-100 ezer forintos tételekből is hamar összejön a milliós felár. A drágábbak közül van benne elektromos ülésállítás, üvegtető, nappabőr kárpit, nagy képernyős navigáció 10 GB-os háttértárral, Dynaudio hangrendszer és a fent részletezett távolságtartó mellett sávtartó és koccanásgátló rendszerek is. Leírhatnám, hogy a 40-50 lóerővel gyengébb konkurensei mennyivel olcsóbbak nála, de ennek azért nem lenne értelme, mert a prémiumautókon innen egyszerűen nincs ellenfele a legerősebb a Passatnak.
Értékelés
Pozitív
Jó megjelenés, kényelmes beltér, minőségi anyaghasználat, komfortos vezethetőség
Negatív
Magas ár, drága extrák, kerregő dízelmotor, nem elég finom működésű start/stop
Árak
Tesztmodell alapára
12 528 930 Ft (2015.07.11.)
Tesztautó ára
17 381 600 Ft (2015.07.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
Végsebesség:
240 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4767 mm
Szélesség:
1832 mm
Magasság:
1456 mm
Saját tömeg:
1721 kg
Össztömeg:
2260 kg
Terhelhetőség:
614 kg
Tengelytáv:
2791 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
586-1152 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1515 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
560 mm
Csomagtér hossza:
1190 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
920 mm
Raktérnyílás magassága:
560 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
500 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
240 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
CO2-kibocsátás:
139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    nem értelek benneteket!! nekem már a negyedik vw van a seggem alatt. kezdtem golf3 passát 4, 5, 6, , és higgyétek el semmi baj nincs ezekkel az autókkal. ár érték arány megfelelő, alkatrész megfizethető. ha a vw most ezt az szériát ennyiért kínálja, biztos meg van rá az oka. sokan hozzá szóltak hogy ez meg az lesz a baja, honnan tudja bárki is??????? ez új dolog majd ha bele lesz verve 150-200 ezer szerintem, csak aztán lehet véleményt alkotni. és higgyétek el hogy minden autónak van típus hibája. és szerintem elég jó egyedi megjelenés, nem lopott más gyártói külső belső megoldások

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    “Talán még kiderül idővel, hogy az a W8 a volkswagen egyik tartós motorjának tekinthető.”

    Ezzel nem tudok vitatkozni, igazából nem tudom, hogy ott az olajzás milyen módszerrel van megoldva, csak az biztos, hogy ahhoz a nagy teljesítményhez arányaiban kicsik a csapágyak. Mondjuk nem tudom azt se hogy ennek a 240 lovas tdi-nek fogaskerék szivattyúja van-e, úgy tudom a PDTDI-nek igen, ott sem azzal van baj, hogy nem tudja felépíteni a nyomást, hanem, a meghajtó tengely egy idő után megforog a szivattyú perselyben.

    “Nem újkeletű dolog hogy a dízelek szétverik a hajtórúdcsapágyakat.”
    Pl a dci motorok 🙂

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Értem miről beszélsz. 😉 De az is fix, hogy ez a 240 lóerős kerregő sem győzi olajnyomással az 1500on jelentkező 4-500Nm-t. Talán még kiderül idővel, hogy az a W8 a volkswagen egyik tartós motorjának tekinthető. Legalábbis a maiakhoz képest. 😛 Nem újkeletű dolog hogy a dízelek szétverik a hajtórúdcsapágyakat.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    “A W8-ban legalább van élmény.”

    Az tuti… a különleges bugi ott van a w8-ban, hogy a csapágyak helyett kis csapágyacskák vannak, amik szétkarmolják egy idő után a hozzájuk tartozó picike kis bolygócsapokat. A downsizeing kezdete volt az a szar w8… nem kell értened miről beszélek, király a hangja és kész… 🙂

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nem prémiumautó ez hanem lófasz. Hogy néz már ki a hátsó ülés? 6 méter tetőlécből meg fél kiló 65ös szögből különbet gyártok a tűzrakóhely mellé. A prémiumról meg annyit, hogy ami kevesebb mint 5 hengeres, de inkább kevesebb mint 6 hengeres, az EGYSZERŰEN NEM LEHET KOMFORTOS! Nem és kész. Még az autót ajnározó cikk is szídja ezt a traktorblokkot ami ebben van. 6.1másodperc alatt van százon? Ja csak közben nem tud a benne ülő vigyorogni, mert kirázza a fogait. A W8-ban legalább van élmény. Hogy ez kevesebbet eszik 3 literrel? Szarok rá.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nem vagyok irígy. A fókszvágen meg azért vált ki indulatokat az emberből, mert túlárazott és az emberek még mindig a kettesgolf mítoszában élnek Magyarországon. Csak azért, mert VolksWagen, még nem biztos, hogy jó, de ezt egy VW fanatikusnak nem tudod elmagyarázni. A legjobb, mikor azt mondják, hogy “csak pár baja van, de melyik autóval nincs”. Jelezném, hogy sok autóval nincs. Én se komázom a VW-t, de Octaviánk (is) van. Annak jó az ár-érték aránya és nem is köpködte még senki egyetlen fórumon se.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Én nem csodálkozom, mert szinte már magától értetődő, hogy van itt egy féleszű, aki úgy védi a VW-t mintha a családtagja lenne.
    Zsigerből ontja a hülyeséget a márka védelmében és közben okosnak, tapasztaltnak képzeli magát és abban hisz, hogy hatalmas rálátása van a dolgokra. 🙂
    Nem olvas utána semminek, mert a saját együgyü világában él és valóságnak fogja fel a téveszméit.
    Mindez nem lenne gond, ha a sok hülyesége nem párosulna pofátlan, lekezelő stílussal.
    Értelmes, kulturált ember így nem nyilvánul meg, így simán nevezhetjük egy egyszerű trollnak.
    Van viszont egy vitathatatlan előnye az oldal számára: kattintásgenerátornak tökéletes, hiszen kevesen tudják szó nélkül hagyni a baromságait. 🙂

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jah, mert szerinted nem kell kettős tömegűt cserélni és azzal együtt tárcsát? Ha ez a véleményed, akkor nem tudom melyikünk a műszaki analfabéta, előbb utóbb cserélni kell és rá megy a gatyád. Az autó árához képest irreálisan magas. Tény, hogy a benzines motorokhoz jobban értek, de annyit azért én is tudok, hogy már cr dieselek vannak…
    Lejjebb írtam egyébként, hogy amikor diesellel jártam rengeteget költöttem rá, úgy látszik ez nálad kimaradt, szóval tapasztalatból beszélek, de mindegy. Pedig rendesen volt szervizelve, de mióta szívó benzinesem van azóta a lendkerék stb árán inkább elmegyek üdülni, szóval nem érdekel ki mit mondd, nekem ez vált be és kész:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Mindig csodálkoztam, hogy ez az autó (és sokszor a márka is) hogyan tud emberekből ilyen zsigeri gyűlöletet kiváltani nálunk? Vélhetően az árazása okozza azt az irigységet, ami elemi erővel tör felszínre minden hazai fórumon. Kimondottan proli magatartás.

    Nem tudom, hogy a világ fejlettebbik felén mi a helyzet, de mivel pl.a Passat nálunk kimondottan vezetői cégautó, ezért gondolom, hogy a kompenzációs csomag iránti mérhetetlen irigység motiválja legtöbb esetben ezt a gyűlöletet. Érdekes látni, hogy magukat értelmesnek gondoló emberek hogyan tudják elveszíteni a józan ítélőképességüket egy lóf.sz tárgy láttán. Más magyarázatot nem tudok elképzelni, termék oldalon meg valószínűleg nincs komoly gond, hiszen évtizedek óta a kategória mércéje a Passat.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Az a baj, hogy egyértelműen látszik, hogy te csak kötekedni akarsz..mindenbe beleugatsz, hol ott fingod sincs semmiről… nézz már utána mit jelent a PD rövidítés te észlény:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jah a legviccesebb, hogy tudok olyat aki pont ezért vett egy 120d-t és egy lányt se sikerült még így se neki….
    Azért az autó porráégett az út szélen egy ismeretlen hiba miatt amiből jó hogy ki tudott szállni.
    Az ilyen történetek a legviccesebbek. Ha nem ismerem el se hiszem, mert hamarabb elhinném, h kami mint h, igaz legyen… 🙂

    Úgylátszik, h a kis számozás nem a “puncimágnes” kategória, nekik a nagy számú bömbik jönnek be. A régi Passat nagymenők már biztos ilyenben feszítenek.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Egyetértek veled én is.
    Volt egy ismerősöm egy szóban forgó 5-össel és nagyon sok olyan lánnyal találkozott aki rögtön ledobta….
    🙂 vicces, de ő így fizetett érte a szervizben, mert neki is csak időtöltésnek voltak jók az ilyen lányok…(meg is mosolyogtat mikor ezt látom) Nekem se kell a presztízsre meg a k. ért az autó, hanem amire szükség van rá, de legyen kényelmes takarékos megbízható és nem utolsó sorban megfizethető a számomra.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jah én sose úgy vettem autót, hogy a csajoknak mi tetszik, hanem nekem mi jön be. Olyan csaj nekem amúgy sem kell, aki csak azt nézi…majd ha lecserélném egy olyan 3 as Mazdára szerintem semmivel se néznék meg kevesebben, mint egy a3-at:) Sőt szerintem a Mazda sokkal szebb. Eléggé jól néz ki ez a Kodo formanyelv. Én csak nevetek az ilyeneken, akik azt hiszik, hogy menők egy 10-15 éves BMW be 😀 A nagy szerviz után meg marad egy ezrese, hogy megtankolja.:) A legalja az X6 meg a társai se terepre se sima útra nem jó, mégis veszi a sok hülye:) Már csak azért sem vennék ilyet, mert már kialakult az ilyenekről nem kis előítélet. Egyből mondják idióta luxusterepjárós stb.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Az A3 se prémium, de az A4 se. Csak audi és max amíg ujdonság leesik a lányok bugyija tőle, de nem ad többet mint pl egy jól összerakott más autó. Sokaknak a presztízs miatt megéri venni pl egy 5-ös BMW-t(2004-től pl) nem is drága és tényleg jól néz ki, talán már a pémium alja, de csak a népítéleteket kell elolvasgatni és rájön az ember, h miért kerül annyiba mint egy majdnem azonos korú középkategóriás. Kár, hogy dupla annyi pénzért se kap megbízhatóbbat az ember, sőt lehet költségesebb lesz mint egy kisebb. Max megnézik, hogy fú milyen autója van…. Ez a felár már nem éri meg mindenkinek.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jah én is emlékszem a Passat mániára. Mondjuk az 1.9 TDi az tényleg egy jó konstrukció volt, de sajna már azokban is volt kettős tömegű. Az 1.8 szívó benzinesek is jók voltak, mert abból volt turbós is így a sima szívó eléggé strapabíró. Az Audi amúgy szerintem 2004-ig gyártott baromi jó autókat aztán valami történt sajna.

    Szeretem a német autókat is, vannak egyébként természetesen eltalált jó motorjaik is, de ahogy néztem a 20 motor amit kerülj el listán 20 ból 10 német 4 japán (ebből 1 a wankel, aminek még nincs nagy múltja és nem sikerült még tökéletesíteni) tehát több, mint 2x annyi hibás konstrukciót dobnak ki a németek. Amúgy is a megbízhatósági listákat mindig a japánok vezetik, meg az elégedettségi listát is a németeknél is. Ez azért jelent valamit szerintem. Nekem azt, hogy nem éri meg venni prémium autót, mert hiába adok ki annyival többet nem lesz megbízhatóbb, ami elég szomorú. Ráadásul egy 15 milliós Audi egy évesen már csak 11 millió ez nem tudom kinek éri meg, nekem biztos nem. Egy japán autót pl a Mazda 3 at full felszerelve megkapom 7 millióért. Ott kezdődik egy fapados A3 annyi extrával már inkább 11. Lehet, hogy prémium meg minden, de annyival nem jobb engem nem hat meg.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Használtam már 2.0 Pdtdi audit, uh. kipróbáltam ami nem is volt olyan rossz, csak nem mertem megvenni, mert az általam próbált autóval is sok sok probléma volt. Lehet a gyönyörű magyar gázolaj műve meg az 2000 baros pd elemek nem kompatibilisek teljesen egymással.
    Amúgy nem fikáztam le, mert ha nem tudom a történetét lehet meg is vettem volna, mert bejött amit tudott és a Vw-ek és audik is hamar ledobták az árukat valamiért. Előtte kicsit tovább tartották pár évvel mint akkoriban, ami már akkor gyanus volt.
    Egyáltalán nem volt rosszabb mint az akkori ellenfelei az árkategóriájában, de jobb se.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nekik az alkatrészből 40-50 % kedvezményük van és már ezen nyernek annyit, h. ha alkatrészárban csinálnák már azon meglenne a kis hasznuk. Az alkatrészek sokszor meg fillérekből kijönnek ahhoz képest hogy mennyibe kerül mire a végfelhasználó megkapja.
    Új autókban is pl kérsz egy navit és rádobnak neked 2-300 000-et de mire? Egy végfelhasználói áron 10000 ft ot se érő kijelző, meg egy kicsivel jobb fejegység, amibe kell még pár gomb, meg egy 1/8-ad marék alkatrész + a software ami nem a sajátjuk. kb. nekik egy 30 000-es többletköltség, de legyen 50 és sokat mondtam, de extraként már + 300 000 minimum. Csak meg kell nézni mennyi egy navi pl. a boltban és azon is van jó nagy árrés mire eljut a boltba…
    Az autos dolgokat talán kicsit jobban megterveztetik, h. tartósabbak legyenek, de ez is csak a biztonságot szolgáló elektronikában van így a többi ugyanúgy megy mint bármelyik más a boltban kapható elektronikai cucc.

    Olyan helyen dolgozom ahol gyártanak egy eléggé nagy autóbeszállítónak is dolgokat, aki szinte minden márkának gyári beszállítója (még ferrari és mazerati is) és a biztonsági berendezések amik életet menthetnek és nem romolhatnak el, azokat tényleg más előírások szerint gyártják le mint a kommersz elektronikát. Bár ezeknek a tartósságukról is lehetne mit mondani de tény, h valamivel drágább az előállítási költsége és valamivel jobbak is mint aminek nem számít ha elromlik a zsebedben….

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Te nem tudom mit olvasol, de nem új autókról beszélgettünk. A PDTDi-kről volt szó az sem olyan régi és tudtommal még azokban is adagoló-porlasztó van (erre utal a PD rövidítés), de mindegy. Tudom, hogy már át álltak CR-re egyrészt az emisszió miatt. Mielőtt lehülyézel valakit tanulj meg olvasni a sorok között és próbáld meg értelmezni még ha nehezedre is esik 🙂

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Hát igen, én se rajongok a vw-ért. Kipróbálnám ettől ha lenne olyan model ami tetszik, strapabíró és megfizethető.
    Sőt régebben minden passatos úgy érezte magát, mint ha egy ferrariban ülne. Mind műmájer volt :), kivétel egy kevés réteg a típus használói közül.
    Szerencsére ez már eltűnt, mert majdnem minden más márka autói közül lehet találni olyat amivel levillogod a nagyképű nagyautóst…
    Talán utoljára az 1,9 tdi adagolós 90-110 le-sek voltak jók. Ott felépült az emberekben, h a vw jó, utána pedig le is romoltt.

    Az audik viszont mindig is bejöttek, csak az a fránya motor para az elérhető áron kapható audik között.
    Legszívesebben egy ugynevezett bálna A6-ot vettem volna mert tetszik(2004-től gyártott) és nem is drága már, csak nem találtam belőle olyat amit meg merek venni. 2.0 pdtdi-től félek, a nagyobbakról meg volt ismerősi véleményem ami miatt nem kell. Ahhoz képest h erős papíron nem megy úgy és a fogyasztása se volt valami jó, így ez a széria kimard.

    Néztem gyorsan egy mazda 6 tesztet skyactive 2,5-es benzines motorral, de az se győzött meg, sőt inkább azt tudom mondani h nem kéne.
    Kár, hogy megölik a dieseleket ezzel a környezetvédelmi szarakodással, amit nem mondom, hogy nem fontos csak egyre szarabbak az autók. Többet esznek több a hiba, ami ha így folytatódik el is lehet felejteni mert megszűnik a gazdaságos előnyük.
    Sok autó járkál már nagyon, de nem hiszem, h a globális felmelegedést ez okozná, ami meg nagyban befolyásolja azzal nem csinálnak semmit. Ahogy kiderült a nem látható mikro korom lehet hogy károsabb, mint a jó őreg füstgépek.
    Ráadásul a többletfogyasztásukkal pont, h rontják a zöldek elképzeléseit.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Én nem vennék Volkswagent, mert nekem ez nem egy szimpatikus dolog, hogy le van butítva nehogy utolérje az Audikat. Nagyobbak az illesztések stb direkt el van rontva. Egy Audinál dupla tűzfal van, hogy még halkabb legyen stb. Persze megértem őket, másképp nem tudnák eladni ennyiért, de ez nekem akkor se jön be.
    Én azt várom, hogy a Skyactive Mazdák olyan 3 millió Ft körül menjenek, akkor lecserélem a mostanit.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jah, meg ezek az új divatos szervizintervallumokat se értem, mint pl. renaultnál a 30000 km-es olajcsere periódus, ami dieselnél is annyi. Bemész megveszed sz új autót, szervizelteted az előírtak szerint és rájössz ha már minden elromlott, h rábasztál. Főleg turbós autónál koszos olajjal járni egy nagy hülyeség, mikor a turbótengelyt is a motorolaj keni, ami több-százezres fordulaton ketyeg. ennek a minimális részecskék is beadják, amitől az olaj már 10000 km után fekete és nem 30k. Lehet, hogy a hozzávaló elf olaj teljesítménye nem romlik, de attól még kerül bele idegen anyag ami igenis árt mindennek. Érthetetlen ami megy és nekik is érekük lenne a megfelelő karbantartás. Ezen is csak bevételük lenne és nem hiszem h bárki azért venné meg az autójukat mert feleannyiszor kell olajat cserélni.

    Amúgy a cikkhez visszatérve kíváncsi vagyok milyenek lesznek ezek a vw-ek ha már számomra is elérhető áron mennek. egyenlőre még túl fiatalok a 2.0 pdtdi-t meg nem mertem bevállalni pedig lett volna ami tetszik audiban is.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Én se vinném márkaszervizbe az autómat az biztos… Ott, ha van egy kis horpadás nem fognak kalapálgatni az egész elemet cserélik. Egyik ismerősömnek a lámpa tömítése volt szar, párásodott az egész lámpát cserélni akarták, mert ők nem ragasztgatnak tömítéseket. 100 ezer Ft lett volna a lámpa, ajánlottam neki a szerelőmet egy 10esből ki jött neki alkatrésszel. Persze az alkatrészeken van a pénz meg az óradíjakon. Igazából az egész beszélgetés ezzel kezdődött el, hogy tervezett elavulás van, hogy vegyél újat. Amúgy állítom, hogy a kettős tömegű fémdarab kb 30 ezerből megvan a gyárnak, de szerintem még lehet sokat is mondtam…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Az a kérdés mennyivel rezeg jobban, mert van egy szép és jó autód, amiben ha rezeg minden még ha minden más extra jó se fogja szeretni az ember. A szakszervizekről meg még annyit, h semmivel nem jobbak a háziaknál, max több ugyanolyan autót szereltek és van náluk minden szerszám ami kell. Ott is alulfizettett autószerelők vannak akik várják, h leteljen a munkaóra. Vannak kóklerek is bőven ott is láttam már jónéhányat, pedig az autókereskedések ebből élnek. Nem az eladott autókon van a nagy bevételük, hanem a szervizen. Amíg garanciás úgy is viszik és van is miért minden autón, meg néha utána is. Ebből élnek meg és nem azon a haszonkulcson keresik a nagy pénzeket amit az autóeladásból kapnak. Mégis a kereskedésben a kis eladóhölgy többet keres, mint lent a szervizben a profi szerelő. Nem is marad meg akinek van sütnivalója, mert maszekból úgy, hogy olcsón dolgozik meggazdagszik és lehet, hogy pont ő jobban ért majd az autódhoz mint a márkaszervizben a minimálbér felett kicsivel kóklerkedő szerelő. Ezt is tapasztalatból írom.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A szervizben én se bízok. Olajat ilyesmi magamnak mindig, mert nem is fizetek azért amit én is megtudok. Lendkerék meg állítólag kell, h ne rezegjen mint a régi diesel autók amik majd szétestek de mentek. Komfortérzet miatt használják, mert idegesítő ha minden rezeg az utastérben. Bár megnézném ugyanazt az autót lendkerék nélkül, hogy milyen, mert vannak szettek amikkel ki lehet váltani. Ilyennel még nem volt dolgom. Sőt gyári szervibe se hordom a 6-7000 ft per óra munkadíj miatt, valamint ott nem lehetsz ott. Szeretek ott lenni ha javítás van. Érdekel is meg akkor tuti minden úgy van és nincs okoskodás. Az egyik haverom nemrég vett egy 525d bmwt, ami az a szebb típus 2005). Benne voltak mindenről a számlák, ami nem kevés 900000 ft volt. Ezek is eléggé hírhedtek a szervizszámlákról, de ami a lényeg ránézett a levegőszűrőre, amit cserélni ezekben rémálom és nem is volt kicserélve ki tudja mióta, pedig papíron az is ki volt a szervizben. Túl sokat kell bontani, hogy kicseréld és ennyi. A részecskeszűrőt meg kifejezetten kerülöm mert szar. Fogyasztás+ felesleges többletköltség.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jó én elhiszem, hogy ki lehet fogni, de előbb utóbb úgy is cserélni kell ezeket a drága alkatrészeket, a kérdés csak az hogy mikor. Nekem egy benzines sokkal egyszerűbb és amit lehet én is megtudom rajta csinálni. Sokaktól hallottam már, hogy szervizbe nem cseréltek olajat csak ráírták a számlára stb. Az a biztos amit én csinálok meg rajta, ha valami nagyobb baja van akkor persze szerelő. A lendkerék csere egy dieselnél nem kis munka szóval ott a munkadíj se kevés még pluszba. Én is vettem már 200.000 km el autót. Sokan úgy veszik meg, hogy csak ránéznek kipróbálják, jó megy megveszem. Én mindig elviszem haverom műhelyébe, van egy csomó műszere, ami alapján azért szépen fel lehet mérni az állapotát. Nekem eddig ez bevált. A dieselekkel addig nekem se volt bajom, amíg nem tettek bele ilyen részecskeszűrőt, lendkereket stb. Az a kettős tömegű is csak azért van benne, hogy csillapítsa a rezonanciát és még egy nagy bevételi forrás a tulajoktól.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Igen a TSI motorokkal volt baj , és van is .A dologban az a szép , hogy erre a konszern sehogy se reagált érdemben , magyarul homokba dugta a fejét ,és nem is akarta tudni mekkora a probléma . A szíjas hajtásra történő átállás a legjobb példa a sunnyogásra . Akinek probléma van a motorjával azt hidegen hagyja , hogy ő most csak a tízezredik csattogós lúzer ,ha a gyártó még ezt mondja , de inkább nem mond semmit . Az elv a lényeg , ami nem fair játékot jelez .

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ilyen használat mellett, ahogy írtam is nemnormális aki diesel autót vesz. De az octávia nem is 1,5 tonna amibe beleülnek 5-en és siet is nem ennyi lesz. Amúgy az octáviákat sokan veszik ezért, mert viszonylag nagyok és elérhető 1,4-el. Nagyobb autókba nem tesznek kis benzinest, min 1,6 de azok ha még nyomod is neki hidd el, h kajálnak. Akkor már jobb tényleg a 2000-es mert fogyasztásban se lesz rosszabb. Én a 3-4l-ert egy min 2,5 benzines hez képest írtam, mert ha a feltételek ugyanazok annyi lesz kb az átlagbeli különbség, de egy 2000-es is tojáson megy el 7-el, amit ha normálisan használsz és nézel egy nagy átlagot lesz belőle min. egy 8.
    És ugye a vezetési élményről nem volt szó, esetleg ha sietni kell, előzgetni stb. Az 1,4 octávia elvisz a-ból b-be de itt meg is szűnik, vagy kapcsolj rá még egy kis klímát vagy/és utasokat. Minden attól függ ki és mire használja az autóját, ezért értelmetlen ezeken vitatkozni.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A lendkerék boncolgatása miatt írtam a 200-at, meg a hibákat. A magyar piac nagyon csalóka, mert patikázva vannak az autók. És a km se mérvadó, de a látszat se. A lekopott dolgokat, kormányt váltódombot is felújítják, úgy fillérekből, hogy elhiszi az ember ha az annyi annyi. Lehet itt van a nagy probléma, h megveszel egy jónak tűnő autót viszonylag drágán mert nem a legolcsóbbat keresi senki. Közben nagy valószínűséggel az se az aminek látszik és jönnek a hibák egy elvileg keveset futott jó autóból. Láttam nagyon durva dolgokat már és ez nagyon gáz, de ez van. Lehet kintről megkeresni a nem ugyanezzel a módszerrel széppé tett autót egyszerűbb mint itt megtalálni a jót. Ugye a 7-8 millióért megvett középkategóriás autót ha nem ment vele csak 100ezret nem adná oda csak a hülye 5 évesen 2 milláért. Az új autókon meg sok a bukó, ami nem mindenkinek fér bele itt ezek a fizetések mellett. Annyiért már lakást vesznek. Én a mostanit 273000 km-el vettem közel 200 ezer ft-al a következő legolcsóbb autótól 2 éve. most ugyanannyiért el tudnám adni, úgy, h nem költöttem rá semmit, de kockáztattam, hogy bajok lesznek. Benne volt, mert diesel. De a 200 ból kicserélek sokmindent és nem kell elhinnem h minden oké. Ehhez is szerencse kell, de van ilyen és persze kockáztatás. Nincs amúgy bajom a benzines autókkal se.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Feleségem 1.4-es Octaviát használ, naponta 2X8 Km-t tesz meg vele, ennek felét városi forgalomban. Minden tankolásnál kiszámolom az átlagot (ami max. 1-2 deci eltéréssel megegyezik az autó szerinti értékkel), ez most 6.2 volt, a legtöbb 6.7. És Ő nem kíméli az autót. Én már messziről látom a piros lámpát, mikor még nyomja neki. Szóval nem spórol, mert nem ő tankol. 🙂 Na most, ez egy nagy bódéban kicsi motor esete. Ha mutatsz nekem olyan diesel autót, ami ennél 4 literrel kevesebbet eszik, akkor megemelem a kalapom. Ja, és 10 éves az autó, 58.000 Km van benne. Ilyen “használat” mellett soha nem hozná be az árát egy diesel. A családban volt egy 306 1.9 TD. 92 pacival. Se kettős tömegű lendkerék, se pd, se cr, semmi. Jól ment, keveset evett és 500.000 + Km alatt nem lett megbontva a blokkja. Az valóban megérte az árát és elnyűhetetlen volt, pedig kapta az ívet rendesen. Ilyet miért nem gyártanak?

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nem tudom, akkor mindenki használja azt, ami neki bevált aztán kész:) 200.000km re számolni kicsit túlzás, az alatt kicseréled a fél autót kb:) Nekem eddig 3 olyan autóm volt, ami szívó benzines és komolyan mondom, hogy tized annyit költöttem rájuk, mint amikor diesellel jártam.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Sajnalom, hogy te nem ezt tapasztaltad.
    En legalabbis a kollegaim neveben tudok nyilatkozni, ök odafigyelnek az autoikra, karbantartjak es apoljak is.
    Annal egyszerü oknal fogva, hogy azzal jarnak sokan dolgozni, es nem 10-20 km-t ingaznak, mint az atlag magyarok, hanem 50-60-80-100 km-t is. Ha nincs auto, nincsen munkaba jaras sem. Eddig akarmelyik munkatarsammal beszeltem, meg mindegyiküknek fontos volt az Auto. Büszkek a markaikra, ezert presztizs es fontos nekik, hogy Audival, BMW-vel, vagy eppen Mercivel közlekednek. A papiron valo olajcsere minden orszagban letezik…de velemenyem szerint Magyarorszagon ez gyakoribb jelenseg.
    A nemeteknek több a penzük, több jut nekik karbantartasra, igaz, többe is kerül itt, mint Magyarorszagon…
    De nem azert van feltetlen uj autojuk, mert Euro szazezrek vannak a bankszamlaikon, hanem azert, mert nagyon kedvezöek a különfele konstrukciok uj auto vasarlasara, es elnek is ezzel a lehetöseggel. Vasarlaskor viszont, maximalizaljak az evente megtehetö kilometert es kötelezö karbantartast az autoval (ha hiteles a konstrukcio, nem keszpenz). Miutan 3-4-5 ev mulva visszaviszi, beszamitjak az autot relative normalis aron az ujba, ha megfelel azoknak a követelmenyeknek, melyeknek teljesiteset vallalta a tulaj vasarlaskor.
    Elhiszem, hogy te pont az ellenkezöjet tapasztaltad, en is tapasztalatbol mondom. Legyen szerencsed a Magyarorszagon vasarolt autohoz, en maradok a nemetnel.
    Egyebkent vannak öreg autoik is szepen karbantartva, nemcsak uj illetve 2-3 evesek. Zömeben a csalad masodik autoja az, ami öregebb.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Abban egyetertek veled, hogy valoban vannak problemas motorok, pl. a TSI-röl magam is hallottam, es olvastam is rola. De ha legyartottak belöle X szazezer darabot, ha nincsen nagyon pontosan vezetett statisztikank, honnan tudjuk, hogy a több szazezer forgalomban levö autobol, tenylegesen hany darabbal volt motorproblema? Igen hallottuk a szerelötöl, szomszedtol, ismeröstöl, ez összesegeben jelentheti, hogy van vele gond, es nem hiaba valtotta gyarto is lancrol szijra…de azt mondom nehez ezt igy egyertelmüen kijelenteni.
    A lenyeg, hogy legyen mindenkinek szerencseje a kivalasztott autojahoz :), en ezt kivanom.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nekem az 1.9 dci régi p12-es primérámban sokan kérdezték meg, h ez benzines, ahogy a jelenlegi renaultmban is. Alkatrészek… Ma már mindenki aki egy kicsit élelmesebb van min 35% kedvezménye, vagy 40-50%. A magasnyomásút és a porlasztókat turbót is fel lehet újítattni ami nem 1milla és nem használt. A fogyasztásuk viszont nem mind1. Ha csak 200000 km re kiszámolod a min 2 liter különbséget és most egy normál dieselt hasonlítok egy átlag városihoz ami súlyben méretben is kisebb az ezen a távon 4000l üzemanyag. számold csak ki. De ha kell a nagy autó kismotorral akkor már 3-5 liter inkább a különbség és nem megy a benzines. Nagy benzines nagy súllyal nagy autóba ugye ez a recept, de a fogyasztásod 10 lesz. Lehet nem szarik be rajta semmi, a motorban de ha használod akkor még mindig a D lesz a nyerő fenntartásban. Esetleg nagy benzines gázzal lehetne alternatíva, csak az a kérdés, hogy jobban meg fogja e érni és lesz e hiba… Egyébként meg használatfüggő és tudni kell a dieseleket használni. Alapból aki sokat megy városban az a legnagyobb hülye ha dieselt vesz. Hideg használat mellett nagyon hamar megpusztul és a hideg fogyasztása se lesz sokkal jobb mint a benzinesnek. Nem mindenkinek való és nem mindenkinek gazdaságos, valamint hozzáértés minimális szinten. Ugyen nem gyilkolod hidegen a turbós autót, cseréled a gázolajszűrőt és normális nem sufni kúton tankolsz… Tapasztalat, hogy vannak akik a spórolás mesterei, mert ugye elmegy egy diesel 1000-1100 as fordulaton 6-ban 70-el és nem eszik semmit se szinte, de nem szereti mert elkoszolódik és jönnek a bajok+ a váltó se köszöni meg. Nekem a nissannal ami majdnem 1,5 tonna 4-5 liter volt a fogyasztásom, ha nem siettem vele túlzottan, ami felment ha őrültködtem vele max 7 re. Jah és nem 100km en néztem hanem 2-3 teli tankon 2-3000 km.en.
    Szóval lehet rá költeni ha belenyúlsz azt senki se tagadja, de azt is lehet ügyesen és nem 1 milla.

    Ha meg azonos feltételekkel hasonlítjuk össze a kettőt akkor a 4 literes fogyasztáskülönbség 200000 km-en egy autó ára lesz. Nem véletlenúl van az h minden nagyobbnak számító autóban diesel van és alig találsz benzinest és nem is városi autóként futnak általában. Használtam régebbi 530d bmw-t. még a 175 lovasat és nagyon ment de nem evett csak 6-7 litert átlagban es az se rossz pedig nagy nehéz autó volt az is.
    Kinek mi a jó ez attól függ és mi a gazdaságos, kár ilyeneken vitatkozni is. Azt aláírom egy D lehet rémálom de visszahozhat egy autó árát is használattól függően.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Halkabb valamivel jah, de olyan halk sosem lesz, mint egy benzines. Hát igen ezért írtam, hogy csak ez a kettő, utána jött volna az adagoló stb. Miből gondolod, hogy nem értek hozzá? Ez meg csak a te meggyőződésed, de nem tudom miből gondoltad ezt…na mindegy. Nem érdekel ki mit mondd, egy jó 4 hengeres szívó benzines motornál megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható konstrukció nem nagyon van. Nyilván vannak rossz benzinmotorok is, ezért kell utána nézni melyik milyen. Egy biztos, közel nem kerül annyiba egy olyan fenntartása, mint egy diesel.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A VW fanoknak: http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/feljunk-e_a_kettomegu_lendkerektol-6043 ” … hírhedten a Volkswagen-féle PD TDI motoroknál találkoznak leggyakrabban a szerelők, s pletykák nem alaptalanok, Dirk Fuchs, a Sachs anyavállalatának számító ZF szervizmérnöke is 95 százalékban PD TDI motoros autókból kivett lendkerekeket vizsgál munkája során, hogy vajon miért halt az meg idő előtt”. Ilyenek ezek 17 Millióért.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ültem már modern diesel-ben ugyanúgy kerreg. Ami erre az új Passatra is jellemző ahogy néztem a vélemény leírást. Amit te viccesnek tartasz arra más rákölti a gatyáját. Elromlik a turbó újat kell venni 250 ezer Ft. Bontóból nem ajánlatos venni, mert lehet 5000km után az is nyomja az olajat… Lendkereket kell cserélni tárcsával kinyomó csapággyal együtt 500 ezer Ft. Mondanom se kell, hogy ezekből sem lehet használtat belerakni. Az autó 1-2 millió volt csak, de 750 ezer Ft csak ez a 2 hiba….ha ez neked vicces, akkor jó szórakozást.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nem kell ahhoz statisztika…Típushiba, ha az egyikben gyenge pl a lánc amiről beszéltünk a többiben is olyan van. Ilyenkor ezeket a motorokat kerülni kell nem hiába írják ezt. Amúgy nem hinném, hogy a magánszerelőkhöz mennek a hibás autók a márkaszervizekben meg minden jó:)

    Egyébként egyet értek veled, de mikor először beírtam ide, akkor egyből le lettem támadva a véleményem miatt. Írtam is, hogy itthon ez a fórum stílus…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    ..es meg info…de nem azert, hogy vitatkozzunk.
    A Mazdat Nemetorszagban vettem, es nagy altalanossagban elmondhato, hogy vigyaznak az autokra a tulajdonosok, megfelelöen karbantartjak, sokszor markaszervizben szervizeltetik. Nekem szerencsem is Volt, mert egy ismert elöeletü autot tudtam venni, elsö tulajdonostol, töresmentesen. Persze van erre ellenpelda is. Az itteni, föleg török kereskedök sokszor tekerik vissza az orakat vagy probalkoznak trükkökkel, de azert nagyreszt normalisann karbantartott autokat lehet venni, szerencsevel. A nemeteknel az auto presztizs, fontzos, hogy karbantartott, apolt, tiszta legyen.
    Viszont a dizel Citroent otthon vettem (igaz ujonnan), aposommal mi ketten szervizeltük, de 7 ev alatt semmilyen komoly problema nem volt az autoval. Teny, hogy nem is futott sokat, es idöben megvolt minden karbantartasa.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Elöre elnezest kerek az ekezetek hianyaert!
    Sracok, tenyleg jo lenne ha abbahagynatok mar ezt a gyerekes marakodast, veszekedest. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek vannak adott autokkal jo es rossz tapasztalatai. Abben egyetertek Kempelennel, hogy nagyon nehez statisztikai alapon azt kijelenteni, hogy egyik-masik motor milyen rossz, vagy mennyire nem megbizhato. Ehhez az autoszalonok, markaszervizek, maganszerelok, autos segelyszolgalatok összesitett statisztikaja lenne szükseges, de sajnos ez nem all rendelkezesre! Nem tudjuk, hogy pl. a PDTDI motorok közül, amit szidnak a maganszerelök, lehet, hogy joval kevesebb problema jelentkezett peldaul egy markaszervizben vagy az ADAC statisztikajaban.
    En nem vagyok sem VW parti, sem francia parti, sem Japan auto parti. Teny, hogy Mazda tulajdonos vagyok, de nemreg vettem az autot es eddig nincsen vele bajom. Elötte Citroenem volt, azzal sem volt gondom, ez persze nem jelenti azt, hogy nekem vagy masnak nincsen vagy nem lesz a kesöbbiekben gondja vele.
    Azt el kell ismernünk, hogy hatalmas mernöki tudas, es rengeteg munka van egy adott motor vagy komplett modell kifejleszteseben. Ezt tisztelnünk kell, mert evek munkaja van mögötte, es nem egy, hanem több tucat mernök es egyeb ember dolgozik ezen. Ezt ne felejtsük soha! Kulturaltan fejtsük ki velemenyünket, csereljünk eszmet, gondolatokat es ne egymast szapuljuk. Tartsuk tiszteletben a masik velemenyet, meg akkor is ha butasagot mond, mert senki sem mindentudo.
    Hogy konkretan a temahoz is szoljak: draga ez a VW, igy ahogy van. Aki nem akarja ne vegye meg, aki megveszi legyen boldog vele es vezessen balesetmentesen. Hallottam en is a rossz hireket a PDTDI motorokrol, de csak hallottam, nem lattam több szazezer kimutatast a tenyleges meghibasodasokrol. Imadom a Mazdakat, mert tetszik a Kodo formavilag, de kivancsian varom a Skyactive motorok tartossagat. Ugyanakkor kivancsi vagyok a 240 LE dizel Passat motorjanak tartossagara is. De ezt nem en fogom tudni megmondani, hanem majd sok-sok legyartott Motor utan, ha lenne egy korrekt statisztika ezen motorok meghibasodasirol.
    Aposomnak van egy mondasa: “ma mar nem gyartanak rossz autot”, csak rossz gazda van. Van benne igazsag. Megfelelö karbantartas mellett, nagyon jo autokat lehet ma kapni. De kell ehhez szerencse, egy jo elözö tulajdonos, ha hasznaltrol beszelünk, megfelelö karbantartas, függ attol, hogy hol hasznaltuk, garazsban allt-e, milyen stilusban vezettek stb stb stb. Az alkatresz beszallitok Sem tudnak mindig igyanolyan minösegben gyartani, (persze nagyreszt igen, azert van Min. Bizt. rendszerük), de ezert mulhat egyetlen alketresz miatti meghibasodason is az adott modell megitelese.
    En azt gondolom, hogy ne azzal töltsük az idöt, hogy itt veszekszünk, hanem gyönyörködjünk az ujabb modellekben, segitsük egymast a velemenycsereben, vezessünk balesetmentesen, es baratsagosan, öszinten mondjuk el, hogy mi testzik vagy nem egy ujabb motorban, uj modellben, valtoban, es nem utolsosroban adjunk tanacsot ha tudunk masoknak, korrekt modon.

    Üdv Nektek!

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Én benzinmotor párti vagyok, sokkal kulturáltabb stb. Az előző Mazda 3-asokba sincs kettős tömegű. Lehet venni dieselt nem azzal van a baj, hanem azzal amikor nem olyan hiba van, hogy még el lehet vele menni a szervizbe. Olyat biztos kerülnék, aminél típushiba, hogy bármikor leállhat. Ha egy dieselben kettős tömegűt kell cserélni azt kuplunggal együtt szokták, tehát az már olyan összeg, hogy nem biztos, hogy megéri a fogyasztás miatt dieselt venni.

    Amúgy egy 200.000 km körüli autótól se kell úgy megijedni kompressziót kell mérni, ha mindegyik hengerben gyári érték közeliek a számok, akkor még nagy baja nem lehet a motornak. Ettől persze lendkerék cserére mindig kell számítani, de legalább a motor még nem kuka 🙂 Itthon persze szét van tekerve az óra, külföldön is tekerik, de nem annyian, mint itthon az biztos.:) Szóval azért van pár okosság, amivel fel lehet mérni azért a motor állapotát.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    ez ésszerű, de azok a mazdák még messze vannak a “pár milliótól” és jó eséllyel messze is maradnak sok éven át 🙂
    Persze ha évi sok-tízezer km-t megy az ember akkor meg mondhatjuk, hogy ésszerűbb egy nyomatékos dízel nem?

    Nem egy ismerősöm van akik évi 40-50000 km-t tesznek be évente a kocsijukba. 6-7 év után megválnak tőlük, mégsem látok sok 250000 feletti autót a használtautón 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ezért kell szívó benzinest venni se turbó se kettős tömegű lendkerék pl Mazda 3 és a leggyengébb 2.0-ás motor is 8.9 alatt van 100-on az meg bőven jó szerintem:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Mindenki tolja ezt a szar PdTdi dumát…
    Nézd meg az utakat mennyi van belőlük. persze attól még h nekem is ilyen van(ráadásul a szarabbik 2.0 PdTdi…..) nem írom h milyen megbízható, mert hát csak erről az egyről van tapasztalatom, és nem 95000 van benne, de valószínűleg sokat dob a latba, hogy a sok agyhalott megvette a passatokat meg stb-t pár misiért persze 100000-130000km-el és nem tudják, hogy mennyire lettek átverve szegények, mert addigra a kis motorban volt már alsó hangon 250000…. persze utána már jön a lendkerék, turbó, meg ha nem vigyázol még néhány dolog.
    Az meg h rámehet az ember gatyája a javításokra…. akkor vegyünk suzukit, arra nem kell költeni. Ajánlom nézzünk meg egy 1.6 hdi picasso alkatrészt (lendkerék stb….. :D:D

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    😀 Te engem figyelsz? Akkor csak van időd itt lógni, ha ilyen biztosan állítod, hogy az év 365 napján itt vagyok. 😀 Ezek szerint mégis alkalmazott vagy.

    Amúgy a válasz: nem. Én sem vagyok itt az év 365 napján, nem jól figyeltél meg.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Q-rva jó dolgotok van, hogy egész nap ráértek entert veregetni. Súgjatok már! Én is szeretnék ennyire ráérős lenni, és ebből megélni! Mert fizut tőlem nem kapnátok az egész napi gyerekes civakodásért, az biztos!

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Hajkurásszad őket, a Mazdát szedje szét a szerelő, a brutál kompresszió hatásairól meg majd beszélünk 5 év múlva, ahogy erről a VW-ről is. Addig csajozzál, vagy pasizzál, ízlésed szerint. Ég áldjon fiam/lányom.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    1. motor van szétszedve. Az tehát az összes amit gyártottak?
    2. Vékony a lánc. Vékony az olaj is. Nem volt jó együttállás, ez tény, senki nem vitatja. Ezért lettek szíjasak. A láncos motorok sem produkáltak millió szám hibát. Voltak gondok: vanos csere pl. De nem 2 millió blokkban. Pár száz autót látok és nem tudom alátámasztani a világfájdalmatokat.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Jajj ezzel is megmutattad, hogy hol állsz agyilag…sehol:) Inkább szedj szét egy benzines Mazdát és keresd meg a kettős tömegű lendkereked 😀 Addig én hajkurászom a csajokat:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ezek bizonyított tények ott van szétszedve a motor te ostoba…az ilyen emberek, akkor se hinnék el ha a gyár mondaná, hogy ez tényleg szar…Jah és az összes TSi motornak vékony szar vezérműlánca van ez Tény. Hiába mondod az ellenkezőjét, attól nem lesznek vastagabbak 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Van annál sokkal jobb összeesküvés elméletről szóló film. Balage, ennyi idősen a csajokat kellene hajkurásznod, vagy a fiúkat… 😀 Nem hülyeségeket beszélni.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Szíved joga. Én pedig a bizonyított tényeknek hiszek. Ez a felnőtt ember jellemzője. A gyerekek (meg a hülyék) pedig elhisznek mindent. Annak idején komoly összeget gyűjtöttek Magyarországon Isaurának is….
    Sok szerelővel dolgozunk együtt. Mind csak a hibás autókat látja, a hibátlan 99%-ot soha. Rakd össze.

    És keress egy jó szakembert, aki rendberak.
    Eszem ágában sincs nevet változtatni.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Inkább nekik hiszek, mint neked.. mellesleg a népítéleten tulajdonosok írják le, hogy sok baj van vele. A szerelők pedig azt, hogy miért vannak vele problémák, de neked ez sem elég. Te ezen az oldalon már leírtad magad. Semmit nem tudsz az autókról se az Audikról se a Mazdákról gyanítom a többiekről sem csak nyomod itt a hülyeségeidet…Szerintem ideje felhasználónevet váltanod, mert már mindenki tudja, hogy a sárga házban lenne a helyed:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Számokat Pista, kimutatásokat, tanulmányokat! Legyártott darabszámra vetített összesített karbantartási, javítási adatokat! Várnám, hogy tegyétek be. ne újságcikkeket, hanem tényeket srácok! Nem vitatja senki azt, hogy vannak, voltak problémák, de ti ítéleteket fogalmaztok meg, nem véleményt. Érzed a különbséget ugye?

    Tényleg várnék valakitől tényeket, de nem jön. Én tudom az okát, hogy miért?

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Te komolyan a totalcar magyarországi hányómagazint veszed megdönthetetlen forrásként? Ezzel encore meg menőmanó brancsában nagy király lehetsz. Én biztosan nem fogok veled beszélgetni róla. Az ok egyszerű: nem vagyok gyógypedagógus, nektek pedig szakemberre van szükségetek.
    😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Azért nem tudom elfogadni, mert egyetlen kimutatást sem csatolt ide be senki, ami tömeges “leírásokat” tartalmazna. Valami, amit milliószám gyártottak, ha egy százalékos hibaküszöbbel készült, akkor is tízezres reklamáció mennyiséget kellene neked vagy bárkinek ide posztolni hitelt érdemlően. De nem tetted a sekélyes, ám több oldalas szófo….ásaid alkalmával.

    Nem vitatkozom veled a PD dologról, mert sem te, sem én nem értünk hozzá olyan mértékben, hogy érdemes lenne. Amit írsz, az szinte betűről betűre ostobaság.

    Azt, hogy mit miért veszek, el tudom dönteni és pont lesz…m, hogy te érted-e vagy sem? Nem ez az egyetlen dolog az életedben, amit egyáltalán nem értesz, ennek itt nap, mint nap tanúbizonyságát adod.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Mindenképpen közelebb lennél a valósághoz, mint most.
    Ugyanakkor egy autó alapján tényszerű kijelentéseket tenni pro vagy kontra, egyaránt nagy bátorság lenne. Azt mindenképpen elmesélhetnéd és vélhetően senki nem kételkedne benne, hogy mennyire kényelmes, hogy megy, milyenek a fenntartási költségei, hogy azzal az egy adott példánnyal kapcsolatban mik a szervi tapasztalataid, de ez még mindig kevés lenne arra, hogy kijelentsd: jó vagy rossz.

    Ehhez azért minimum szervizhálózatok tízezres, százezres adatainak elemzésére lenne szükség, amivel itt nagyon kevesen rendelkeznek. Talán senki. 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Persze az is kérdés melyik PDTDI-ről beszélünk. Az 1.9 pórnépnek szánt az megbízható, a 2.0 felejtős, olajellátási problémák jellemzik, illetve a gyári Conti befecskendezők is szarok. Ha csak az egyik zárlatos lesz már ott hagy az út szélén. De elég gázos az R5 PDTDI és a V10 PDTDI is.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Megint lehülyeszerelőzöl.
    Miért nem tudod felfogni hogy amit leírnak tömegesen azt te nem tudod megcáfolni mert egy kis autóflotta a te környezetedbe állítólag még nem produkálta ezeket.
    Mi abban a butaság vagy ostobaság ha tömegesen írnak meghibásodásokról, és még csak nem is elvakult fanatikusan VW gyűlölők, hanem csak simán azok akik nap mint nap ezzel foglalkoznak.
    A PD is pont egy olyan őrülete volt a VW konszernnek hogy majd ők megmutatják azt majd mások átveszik.
    Egy valaki vette át míg saját dízelmotort nem fejlesztett, mert nem volt nekik jó a VW dízel továbbra.
    Kutyának nem kellett ez a technika, azért gyártották 15 évig azt az elavult meghibásodás esetén többszörös áron javítható PD-t hogy megtérüljön. Épphogy megtérült azonnal abbahagyták.
    Én csak azt az egy dolgot nem értem miért nem veszel a SAAB helyett egy TSI motoros autót ha annyira megbízhatónak találod.
    Írd le légyszíves: butaság ostobaság krákogás hülye szerelő meg a lekezelő stílusod nélkül nem megy mert te Kempelen vagy.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    2 millió ilyen motort gyártottak legalább….
    Butaságot írsz Balázs. Ellenőrizetlen ostobaság. Azokat a motorokat közel 15 évig gyártották, még a Mitsubishi is kajálta, saját motorja nem lévén. Egyszerűen nem igaz, amire hivatkozol. Vannak nyűgjei, ahogy minden motornak vannak, mindnek. De leírni, ahogy teszed, bocsáss meg, hülye szerelők károgása alapján, az több, mint ostobaság. Ennél te értelmesebb fiú vagy.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A 16 szelepes PD-TDI-k önmagukban is sok, drága bajtól szenvedtek, nem csak ettől. pl a kiegyensúlyozó tengely kenésére is oda kell figyelni stb.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Kamu. Egy mérnök, aki ilyen tervezésekért felel kellően magas pozícióban van ahhoz, hogy ilyen információt soha ne adjon ki, pláne nem minden valaki ismerősnek aki besétál a gyárba. Az alkatrészek élettartama pedig ismert a gyártó számára, másképp fogalma nem lenne arról, milyen minőségű terméket gyárt – szóval nem nagy kunszt a teljes berendezés élettartamának tervezése. Nem vitatéma – TUDOM.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Persze, ez igy igaz, a Continental PD elemek eseten… Csakhogy a VW konszern gyartott motorokat Bosch, Siemens PD elemekkel is. A Bosch elemekre peldaul nem jellemzo az ido elotti meghibasodas.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Kétlem, de mindegy..,ha ezt leszámítjuk, akkor is vannak olyan spórolási dolgok, amik szerintem nem lehetnének megengedhetőek. A konkurencia Mercedes és BMW-nél még hasonlók se fordultak elő. Ettől függetlenül jó autóknak tartom az Audikat is, csak ezek a dolgok nem tetszenek, amiket írtam na meg az, hogy túl egységes a formanyelv. A designerekbe lehetne egy kicsit több kreativitás.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A B6 éd s B7 azonos méret, tengelytáv, belső (ahogy te is írtad). Más a lámpa, a lökhárító (+single frame), és a motorok egy része, új színek a belsőhöz. Gopndolom bepróbálkoztak az új kóddal mert a másik két német nem tartott ilyen hosszű modelciklusokat és akkoriban nem is volt divat az új karosszéáriaelem faceliftnél. Elég volt egy Angeleye, vagy nem foncsorozott fényszórók, esetleg színezett indexbúra.

    Az indokokat csak tippelni lehet. De a két autó (B6+B7) annyíira volt azonos, mint a B8 facelift előtt és után.

    A B8 amúgy egy új MLB platformra épülő modell volt.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Erre még válaszolok, mert ezt is nekem írtad…
    A PD-ről, nem én írtam szakemberek:
    Jó szívvel senkinek nem ajánljuk. Ez a piezo-injektoros PD egy igazi betegágy, mivel a Continental által szállított adagolóelemek folyamatos hibáitól szenved. Kokszosodnak, gyakran okoznak zárlatot, ami miatt az elektronika az egész rendszert leállítja, akkor is, ha csak egynél lépett fel a probléma, az autó pedig megáll, mint a szög. Bárhol, bármikor.
    Akkor vegyél ilyet, ha még ezek után is szerinted megbízhatóak…
    Mielőtt nekem írod, hogy butaság, előbb nézz utána a dolgoknak valószínű annyira tudsz mindent, mint a Mazda kettős tömegű lendkerekéről:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Összekeversz, mert ha valamit sosem írtam, akkor az ez. Konkrétan rohadt sok TSI van a flottánkban. Rengeteget vitatkoztam már itt, azokat a motorokat 0 információ alapján szidalmazókkal. Nekem, göngyölten több, mint 2 millió guruló kilométer alapján kimondottan jó véleményem van azokról a motorokról.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Érdekes egy másik cikknél pont te írtad, hogy milyen szarok a TSi motorok. Most akkor mi van? Neked ezen az oldalon szerintem az a célod, hogy mindegy ki mit ír, te leírhasd az ellenkezőjét…és kötekedhess…ha ez neked jól esik, akkor csináld csak az én írásaimra ne reagálj én se fogok a tieidre…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Na, a PdTDI motorok éppen nem megbízhatatlanok. Azokat veszik dögivel 250 ezerre visszapörgetett órával, valójába 500+ ezer km-t lefutva.

    Te csipusz, a Toyota ezrével cserélte az 1,8-as benzinmotorokat, meg a D.Cat motorokat. Akkor azok is mind szarok? Te rengeteg butaságot, feltételezést, félinformációt hordasz össze.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A B8 az 2009 től ment. A b5 nél és a B8 nál is volt facelift a kód mégis maradt. A B7et egy új modellnek szánták.
    Na és a 2011esnek mi a kódneve? Ugyanaz, mint a 2009-esnek azaz B8. Attól, hogy valami facelift még a kód nem változik csak, akkor ha új modell jön.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Minden elődje megbízható volt összességében. Amíg az ellenkezőjét nem bizonyítja, addig kijár neki ez a feltételezés.

    Végül is abban sem lehetek biztos, hogy te nem vagy ratyi. Mégsem állítom rólad azt, hogy az vagy.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A megbízhatóságukkal sincsen semmi gond Imi. Semmi.
    Én is sok Audi dolgozóval tartom a kapcsolatot. nekem mind áradozik a motorokról, hogy mennyire jók?

    Én a múlt héten mindenféle autót láttam tréleren, egy sem volt Audi. Akkor most ebből milyen következtetést kell levonni?

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Nem volt Audim, nem vagyok rajongója sem. De már volt alkalmam néhány sokat futott példánnyal találkozni, nem véletlen, hogy számos európai állam használja őket. Az üzemeltetési költségek mindenhol fontosak. Nyilván egy prémium autó fenntartása drágább, de nem azért, mert elromlik. Az Audi megbízható autó, ha nem lenne az, nem lenne ennyire népszerű.
    Én semmi spórolást nem láttam egy Audiban sem a 80-as évek útkereső, plüss üléses VW példányai óta.
    Te viszont biztosan nem ültél még soha hosszabb távon ilyen autóban. nem baj, ha megnősz, lehet még rá módod.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Igen. Nem is kapott új kódot. B8 ment 2006-tól 2015ig.
    A B6 és a B7 együtt kapott ekkora időtávot, mint a B8. És a B7 kb annyira volt új, mint a 2011es facelift (ami nem 2009es).

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ha facelift lett volna, akkor kódneve ugyanaz lenne. Nem voltak együtt a kínálatban a B6-ot 2000-2004 ig gyártották a B7-et 2004 től 2008 ig. 2009-től pedig jött a B8. Akkor szerinted a 2009 es is csak egy facelift?:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A dízelnek nincs alternatívája sok országban, egyszerűen az adózási kondíciók alapján. Esetleg a hasonlóan leszabályozott turbóbenyák, de akkor ugyanúgy bonyolult motort veszel csak még fogyaszt is.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A B7 egy facleift, csak külön néven (amúgy a B6+B7 együtt is kb 8 évig volt kinálatban). Kívülről csak a lámpák változtak, csak ugyebár Da Silva mester igen jó munkát végzett.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Egy szóval se mondtam, hogy nem jó autók az Audik… csak azt, hogy prémium autókhoz és ehhez az árhoz nem méltó ez a fajta spórolás. Neked gondolom nagy tapasztalatod van Audik terén és tudod melyik autó mennyire megbízható, igaz flottakapitány? 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Attól, hogy nem rendelek bele olyan extrákat még a motor nem megbízható pl PDTDi k az egész úgy szar ahogy van, ennyi pénzért szerintem sokan megbízhatóságot vártak. Ennél a konstrukciónál bármikor elmehet az olajnyomás, leállhat a motor, ami előzésnél nem valami jó..meg amúgy sem.

    Ezt Kempelennek is üzenem: Audi A4 (B6) műszerfal megegyezik az újabb B7-el csak a kormány más. Régebbi Seat Leonban Audi A3 műszerfal van.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A németek valóban adnak a minőségérzetre, de itt többen a megbízhatóságról beszélnek. A kettő nem ugyanaz. Győriként sok Audissal tudok beszélgetni, és ők mondják, hogy mennyire szarok az új motorok. Valamint én pont lekakilom, hogy milyen szép a levegű befújó rács, ha azt az trélerre várva nézegetem az út szélén.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    [i]“Olyan is volt, hogy a Seat Exeo megkapta a kifutó A4-es karosszériáját és egy A4 belsőt…”[/i]

    A SEAT Exeo egy Audi A4, olyannyira, hogy Martorellben felépítették az Ingolstadtban leszerelt szalagot, présgépestől, mindenestől. Az Astra Classic miért nem zavar? Ja, mert az nem VW konszern….

    Egyszer azért beülhetnél egy Audiba, elfordíthatnál egy kapcsolót öcsém, meg egy potmétert, hozzáérhetnél a bajuszkapcsolókhoz…..ha nem vagy sem vak, sem motoros mozgásában korlátozott, akkor sürgősen leírnád ide, hogy mekkora hülyeséget írtál az Audis spórolásról.
    Ha valami nem vagyok, akkor Audi hívő, de hogy elképesztő mérnöki tudomány van azokban az autókban, az vitathatatlan. Egyszer tedd le az autós kártyát és legalább menj el egy szalonba. Ha elég nagy vagy már, akkor beleülhetsz majd valamelyik Audiba.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Vitán felül áll, amit írsz. Az autógyártás üzlet és egy fél Eurós alkatrész megspórolása 300 ezer autón már tétel. 1993-ban a SEAT Cordobán már ilyen megoldás volt. Két plusz teleszkóp, zsanérzat….drágább, mint 2 rugó. 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Megbízhatóságról hogy beszélhetsz, hogy alkothatsz véleményt, mikor egyikről sincs semmilyen tapasztalatod? Most komolyan?
    Egyiket sem vezetted semennyit, de még csak nem is ültél mindkettőben, egyikbe se tankoltál egy fillért sem, egyiket sem szervizelted egy percig sem. Mi alapján alkotsz véleményt, jelentesz ki bármit is?

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Csak kíváncsiságból, hogyan tudsz egy prémiumautónál megbízhatóságra menni, azon kívül hogy nem rendeled meg a prémiummegoldásokat?

    Melyik Audinál maradt a műszerfal azonos? Erre szerintem mindig is figyeltek…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Hát éppen erről beszélek, hogy ha ennyi pénzt kiadnék, akkor megbízható autót szeretnék. A Mercedestől se ezt várták gondolom. Amúgy minden márkánál vannak visszahívások, ettől még nem kell rosszul megítélni a márkát. Engem az jobban zavar, amit az Audi csinál, olyan szintű spórolás megy náluk, hogy az egy prémium márkától elfogadhatatlan. Konszernen belül több modellbe ugyanazt a műszerfalat teszik. Már nem is tudom melyiknél, de olyan is volt, hogy nem a faceliftnél, hanem az új modellbe is ugyanaz került. Aki lecserélte az előző Audit, az ugyanazt a műszerfalat nézte, annyi pénzért biztos örült neki. Olyan is volt, hogy a Seat Exeo megkapta a kifutó A4-es karosszériáját és egy A4 belsőt…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    És azok szerinted Q7essel járnak? Vagy akár vadiúj Passattal? Szerintem a második/harmadik tulajok szokták leélni.

    Nem értem az Unixos kommentedet. Tapasztalatim szerint egy prémiumautó pont a kihegyezettsége és előremutató/bonyolult megoldásai miatt szervízígényesebb lesz. Aki újonnan veszi, azt elsősorban a garancia érdekli (az pedig az európai gyártóknál is hosszabbítható, akár az ötödik év végéig is).

    De javaslom figyelmedbe a kb 10 éve lezajlott, a kor legnagyobb visszahívási akcióját a Mercedestől. Fejek hullottak akkor.

    Persze azóta ezeket a számokat zárójelbe tette a megbízhatósági ikon Toyota…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Lehet, hogy nem mindenkinek, de hidd el nekem, hogy itthon sokan vesznek úgy új autót, hogy épp ki jön a pénz rá, meg még kb egy tank benzinre, aztán kb ennyi. Az utcánkba is volt egy Q7 nyári gumikkal járt télen is és már full kopott volt. Ennyit erről a lényeg, hogy menő autóval járt. Itthon ez megy, a legtöbben 1 vagy 2 szinttel feljebbi autóval járnak, mint amit megengedhetnének maguknak, azért vannak így le élve itthon az autók, mert szervizre már nincs pénzük.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Figyelj ki mondta, hogy ehhez hasonlítom a megbízhatóságról volt szó… mit kell egyből letámadni jah tényleg itthon ez a fórum stílus az más. Persze egy 1.6 szívó benzines ugyanannyiba jön ki, mint egy 3.0 V6 benzin ne nevettesd már ki magad.
    “Kettős tömegű lendkereke pedig van a benzines skyactive Mazdának”
    Mielőtt ekkora hülyeségeket írsz, előbb nézz utána, mert nincs neki…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Pláne, hogy a konszernnek volt olyan autója már 1993-ban is, ami ezt tudta.
    A dolog amúgy érthető: ez csak egy kivitel, nem pedig önálló modell.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A kipufogót meg fogd fel design elemként. Nekem pl. a Civicen is nagyon tetszett már, függetlenül attól, hogy egy kolbásztöltőnyi cső volt csak mögötte….hang nem jött ki rajta, amúgy meg totál fölöslegesen füstölt 2 oldalon.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Balage!

    A Mazda melyik motorja van szerinted pariban ezzel? A benzinest miért hasonlítod ide (túl azon, hogy egy varrógépmotor ehhez képest)? A diesele, ami meg lényegesen esetlenebb és gyengébb, az ugyanígy turbós, kettős tömegű lendkerekes, befecskendezős stb. Példád tipikusan az alma-káposzta esete.

    Hidd el nekem, hogy 10 évesen bármilyen hibajavítás sokkal jobban fáj. Modelltől, motortípustól függetlenül.
    Kettős tömegű lendkereke pedig van a benzines skyactive Mazdának is. 😀

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A Mazda nekem is szimpatikus márka, jók a motoroki is, egyedül a közvetlen befecskendezés lehet nyűgös a benzineseknél, főleg városi használatban. Annak örültem volna, ha azt is kihagyják, de reméljük nem lesz vele gond.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Hát igen, egy ilyen autónál most is 10 évesen, ha valami elromlik 200 ezernél kezdődik…Amikor először megjelent az Audi Q7 azt is éppen megtudták venni páran, aztán amikor a 19-es kerekekre gumit kellett venni arra meg már nem volt pénzük, valószínű szervizbe is gyakran vitték 🙂 Itthon egyébként se vennék ilyen kategóriájú használt autót. Nekem most az tetszik, amit a Mazda csinál a Skyactive-val, nagyköbcenti turbó nélkül, van jó nyomatéke, kettős tömegű lendkerék nélkül. Ez legalább tartósnak ígérkezik majd kiderül.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Na ne viccelj a minőséget azért kell megfizetni, mert az elvileg jobb és tartósabb, legalábbis annak kellene lennie ez a kettő együtt jár(na)…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Így van, pont a legolcsóbb, egyszerű autók a megbízhatóbbak. Ez persze főleg az egyszerűségükből adódik. Itt ez a Passat, nagyon szép, minőségi az anyaghasználat, az összeszerelés, tele van csuda dolgokkal, öt évig biztosan jó lesz, de ez nem egy átlag Magyarnak való autó, ezt mindenki tudja.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A minőségibb és a tartósabb nem ugyanaz. A minőségibb rendszerint bonyolultabb is, ami magától értetődően kevésbé megbízhatóbb.

    Többet fizetsz egy jobb autóért, azaz szebb, nagyobb tudású, kényelmesebb, gyorsabb, jobban fogyaszt biztonságosabb. De ezekért külön külön fizetsz majd extraként. És külön fizetni kell a hosszabb garanciáért, ami valamelyest javít a hekyzeten a megbízhatóség terén…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Egy ismerősöm hűtőgépszerelő, mondta, hogy volt Jászberényben, a Zanussi gyárban (régi Lehel), és kérdezte az egyik mérnököt, hogy mi van manapság a hűtőkkel, romlanak, és nehéz javítani. A mérnök csak nevetett, hogy ez nekik mennyi fejtörést okozott, hogy bele tudják tenni ezt a hibát úgy, hogy a garancia idő után romoljon el a hűtő, és ne lehessen megjavítani. Minden ilyen. Ha kis szerszámgépből is iparit veszel, az bírja a tartós használatot, de négyszer annyiba kerül, mint egy barkács gép. Az autóknál a tartósság és a megbízhatóság sajnos nem lesz több azzal, hogy egy drágább modellt választunk, sőt.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Pedig hidd el, hogy direkt nem csinálják tartóssá… van olyan villanykörte is pl ami már 100 éve világít. A maiak jó, ha egy évet bírnak. A mosógépek is ma már olyan alkatrészeket használnak amiket drágább javítani, mint újat venni. A régieket meg fillérekből megcsinálták. Ha szerinted ez nem így van, akkor te nem tudom hol élsz.:)

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Az a nagy helyzet, hogy kár az árán rugózni. Először meg kell keresni rá a pénzt, aztán lehet eldönteni, hogy mire költi az ember. 17 sok? Nem, csak nem keresel eleget. 17 sok egy Passatért? Ezt majd akkor döntsd el, ha legalább ennyit szánsz autóra és megnézted, mi a kínálat. Én ennél többet költöttem autóra, hozzáteszem, a VW szóba sem jött. Lesz olyan, aki 17ért Passatot vesz és olyan is, aki mást. Amúgy szép az autó, ha én lennék a célcsoport, biztos benne lenne a top 3ban.
    A tartósság más kérdés, ez legyen azoknak a baja, akik használtan kénytelenek autót venni.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A ma 10-15 éves autók fenntarthatóságát azért ne nevezzük filléresnek, mikor egy rohadás kéttömegü lendkerék 2 kiló körül kezdődik. és még sorolhatnám /turbó, porlasztó, motorvezérlő, meg a sok elektromos szarság/. Sokszor azért kell eldobni egy több tízezres alkatrészt, mert egy 200ft-os kis alkatrésze elromlik/általában szándékosan beépített hiba/. Szétszedni csak úgy lehet, hogy többé nem lehet összerakni. A franciák különösen “jók” ebben. Az viszont igaz, hogy minden csak nézőpont kérdése. Tekinthetjük ezeket a világ legjobb autóinak is, mert mindig van belőle a műhelyben, és van mit csinálnom.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ne haragudj de ez ótvar nagy **romság. Ha direkt gyártanának xart akkor lehúzhatnák a rolót.

    Az hogy a huszadik vevőnek Afrikában jó lesz majd barkácsolni, hát talán ne ez legyen a gyártók fő prioritása. 200.000km felett és 10 évnél régebbi példányokat 20 éve is el lehetett felejteni.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Először is szögezzük le, ez az ár nemcsak a Passat de a VW ligáján is túlmutat, erről árulkodott a Pheaton sikertelensége is. A Passat természetes közege a 6-8 milliós céges és családi autók. Tipikusan azoknak akiket nem érdekel hogy mit vezetnek. Akinek igényes belső kell az vesz egy kifutó A4est igen kedvező áron, vagy vár egy picit az újra.
    “240 lóerővel, 17 millióért ez már a prémium középkategóriások szintje”. A prémiumközepesek eladásainak gerincét ugyanúgy lebutított négyhengeres dízelek jelentik és 35.000 EUR felett már valami komoly áremelő tényezővel kell bírnia (mint pl vadiúj modell, hathengeres motor, 4WD vagy magasabb felszereltség). A 3er vagy az A4 nyugaton tömegmodell, senki nem fogja kinézni, mert ilyet vett valaki.

    Ugyanakkor ez a motor az egész autóiparon túlmutat, ahogy elnézem, 25d, 250CDI, VEA D5, ezek mind elbújhatnak e motor mögött mind nyomatékban, mint teljesítményben.

    Összességében ez az autó tudásban és árban is túl sok, nyilván egy importőr showcase modelljének jó lesz, de ha valaha el kell adni nem a 17 milla lesz a kiinduló alap az árnál.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Amikor a nagy magyar síró asszony kórus rákezd menőmanó és encore vezényletével. Elképesztő! :-DDDDDDDDDDD

    A közelébe nem mentek még ilyen autónak, de ők már tudják, hogy rossz! :-DDDDDDDDDD
    Ilyet kakiltak ugyanis reggel.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Szerintem ma is tudnak. Nyilván ami bonyolult, az el tud romlani.
    Másrészt pedig az autógyártás százezreknek ad megélhetést, ha minden 100 évig tartana, akkor ezek az emberek mind éhen halnának.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Ma valóban azok az ilyenek.
    Ám szerintem a másodlagos szolgáltató ipar megy majd ezek után az autók után, hiszen jó bevételi forrás. Szerintem ugyanúgy fillérekből javítható autók lesznek, mint ma a régiek.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    A mosógépes példánál maradva, nálunk a gari lejárta után 2 héttel eldobós lett a gép. De felhozhatnánk bármilyen példát, mindennél ez a tendencia. Én egyébként félreraktam a régi /kb. 30 éves/ Hajdu energomatot, hátha még jó jön. Ez a passat meg természetesen nem ér meg ennyi pénzt, mint ahogy egyetlen más autó sem! Más kérdés, hogy több mint fele adó, és egyéb hazai árnövelő tényező. 2003 körül pl. az alap Corsa 500e ft-ból kint volt a gyárból. 1 millából meg bent volt a győri hödy telepen. A szalonban akkor több mint 2 milla volt az ára.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Régen tudtak gyártani 20-30 évre is nem csak autókat. A mai technikával tudnának minimum, akár 50 évre is autót gyártani, de a pénz az alkatrészekbe és a szervizekbe van nekik sajna. Nálunk régi mosógép ment 30 évig az új meg fél évet bírt ki hiba nélkül… Ez van fogyasztói társadalom muszáj, hogy szar legyen, hogy minél előbb vegyenek újat.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    15 éve múlva ezek az agyonelektronikázott, és turbózott, ma villantós autók már nagyrészt csak emlékek lesznek a sok szándékosan beépített időzített hiba miatt!

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Hmmm 17 millióért egy Vw passat ??? Akkor már inkább egy ” szerényebb C220cdi ” motorral szerelt C Merci . Lehet hogy jó kocsi meg szép és kényelmes de ez akkor is csak egy Vw marad . Mielőtt jönnének a fröcsögések a Német autóbuziktól közlöm nekem is Vw-em van … de ennyi pénzért tuti nem ezt vennék .

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    [i]“Magas ár, drága extrák, kerregő dízelmotor, nem elég finom működésű start/stop”
    [/i]

    Tehát 17,5 millióért is jár a németes traktorhang… 🙂
    15 év múlva majd özönlenek be ezek Németországból, Ausztrából, lógó béllel…

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Egy ismerősöm VW őrült mint sok suhanc beleszerelmesedett egy pár hónapot használt golf után egy ilyen elődjébe. A Golfon bukott, persze nem mondja meg mennyit, most 1 hónap után a Passatnak is mennie kell.
    Párszor láttam az autóval mindig szinte alapjáraton gurul vele. Valószínű bevásárolhatta magát a Das Autóval újból a romok világába, ezért akar szabadulni tőle.
    Hogy ez milyen szinten lesz ipari hulladék pár évesen azt a suhéjok mint Kempelen ömlengései a kicsi turbo világa majd megmutatja mert pont akkor mikor ő ráélvez egy ilyen használtra akkor lesz a legjobban széthullott technika ez. Ez már kiderült más Tesi Tefosi meg PTádéi Tádéi motoroknál is. Csak véletlen se legyen elég, hullik utána a doppel nedves kuppal váltó is. Amit fel is nyomhat még magának a további élvezeti cikkei mellé.
    Egy ilyen embernek ha egyáltalán lehet annak hívni, a maradék hírét is lerontja a SAAB márkának, a Das auto való neki mert azt úgyis csak az újautószag meg a hírnév tartja el.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Elismeréssel kéne szólni erről a motorról, mert valóban kiemelkedő teljesítményű és komoly menetteljesítményekhez juttatja a Passatot, de a VW eddigi fejlesztéseit nézve nagy valószínűséggel nem a legtartósabb konstrukciójuk lesz.
    A 170 lovas motorral is már a kelleténél sokkal több volt a probléma, így ezzel nem valószínű, hogy csökkenne.
    A dolognak ez a része viszont nem igazán szokta izgatni a VW mérnökeit.
    A kiugró teljesítmény és a pillanatnyi elismerés előrébb való, mint a hosszútávú tartósság és megbízhatóság.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    És ezzel mi a baj?
    Írta valaki, hogy világszabadalom az a rács? Azt írták, hogy jól néz ki. Amúgy takaríthatatlan, porfogó hülyeség, de te csak sértődj meg, mert egy Passat tesztben nem sz…a össze magát a szerző a Toyotától.

  • 2017.10.28. at 16:21
    Permalink

    Már a sokadik cikket olvasom, amiben lelkendeznek, hogy az új Passatban a műszerfali légbeömlő rács micsoda egyedi és szenzációs formaterv. A Prius 3-ban ugyanez a formaterv, sőt, az Aurisban is. A Prius ráadásul 2009-es modell, tehát nyilván nem ők koppintottak a VW-ről.

Vélemény, hozzászólás?