Kimérve olcsóbb? Dehogy… – Golf Variant
Volkswagen Golf Variant Comfortline BMT 1.6 TDI DSG
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagennél továbbra is kilóra mérik az autót, sokat kapunk a Golftól, a csomagolás viszont továbbra se számít. Etalon lenne? Fáj kimondani, de sajnos az, ha az eladásokat nézzük.
A korábbi Golf tesztjeink, menetpróbáink konklúziója egységesen arra vezetett, hogy a Golf etalon volt, most is az, és nagy valószínűséggel az is marad. Nem kétlem, valamiért továbbra is ez a flottások kedvence, a területi képviselők Rolls-Royce-a, mert egy vállalat emberei csak minőségi autókkal jelenhetnek meg az ügyfeleknél, akkor mutatják az első pillanatban, hogy racionálisak és a biztosat választják. Nyugaton a Golf mindennapi autó, vagy népautó, ha úgy tetszik, tőlünk keletre már inkább prémium, nálunk meg mindkettő. Nem is érdemes ezt tovább feszegetni, hazánkban rengetegen vágynak a kimért német etalonra, akiknek idén új modell érkezett. Pontosabban a 7-es Golf frissítése, ami remek extrákat hozott, amiket most nem fogok tudni megmutatni, mert az importőr inkább egy racionális Golf Variantot válogatott össze, 8,5 millióért.
Ennyibe fáj ez a se szürke, se fehér Golf Variant a régimódi 1,6 literes dízelmotorral, mondjuk az árán nagyot dob a 7 fokozatú DSG váltó. Ezzel a hajtással minimum 6,8 millióról indul a Variant, a Comfortline már 7 millió fölött, és nem kell túl sok extra ahhoz, hogy elérjük a tesztautó listaárát. Például a legfrissebb extrák jó részét hozzá sem válogatták, hiszen nincs se digitális műszeregység, se 9,2 colos infotainment rendszer, se sávtartó automatika. Akkor mégis mi kerül egy Golfon 8,5 millióba? Egész héten ezt a kérdést kergettem, és elárulhatom, sosem találtam rá a válaszra. Vagyis, nagyjából megértettem, hiszen nem rossz autó, ne értsenek félre, csak egyszerűen semelyik részén nem érzem, vagy látom azt, hogy mennyit ér. Utóbbi sokak számára értékes lehet, hiszen egy Golfra ránézve a szomszéd biztosan nem fog irigykedő pillantásokat vetni.
A Golf frissítése új lökhárítókat hozott, hátul kamu kipufogóvégekkel, elöl letisztultabb vonalakkal, valamint hátul már mindenképp LED-esek a fényszórók. Előre felárasak az új, teljesen LED-es lámpák, amiknek a rajzolata jelentősen megváltozott és az alsó részén még a GTI-re emlékeztető méhsejt mintát is megtaláljuk. Kintről ennyi az újítás, egy rendes ráncfelvarrás, semmi több, csak az veszi majd észre, aki akarja. Bent szinte semmi nem változott, az utastér továbbra is logikus elrendezésű, mindent ott találunk, ahol keresnénk, és az ergonómia is egész kellemes. Kormányt az utóbbi időben talán a Volkswagen csinál a legjobban hétköznapi autóba, a formák már kicsit idejétmúltak, persze, hiszen idős már a 7-es Golf, ennél egészen másabb formákkal dolgozik már a Volkswagen. A középső kijelző nem a legújabb, de ez a 8 colos is rendkívül jól kezelhető, valójában nem érzem, hogy jobbra lenne szükség, hiszen másnál még ilyet sem kapunk. A letisztultság jegyében csak két tekerő maradt meg fizikai gombként, az oldalsók már gyűjthetik az értékes ujjlenyomatokat. Gyors, nem kell várni semmire, hogy betöltsön, és a navigáció képe is remek.
Különös az összeállítás, hisz a halálunalmas megjelenés mellé sportüléseket rendeltek, ráadásul a vezetőé ergoActive, vagyis elektromos állítású, állítható comb és deréktámaszos, valamint masszírozni is tud. Jól mutat az Alcantara középrész, a tartása is megfelelő, elég jól be lehet állítani, de hanyatt nem vágtam magam tőle, szimplán jó. Mondjuk, valahol ezen a ponton kezdtem el vizsgálni az anyagokat – előtte nem volt dolgom Golffal – és például az első és hátsó ajtókárpit között ordító a különbség. Hátul fájdalmasan kemények a műanyagok, elöl vállalható, de az elkoszolódott szövettől menekülni tudtam volna, a kárpitozott zsebek viszont jók. Minden hely komfortos, nem lesz panasz sehol, a kényelmet pedig egész jó hangszigetelés fokozza, ami által az 1,6-os dízelmotor kerregése is csak minimálisan hatol be.
A közös nyomócsöves gázolajos legutóbb egy Octaviában vizsgázott nálunk, ott sem okozott csalódást. Nem ér sokat várni tőle, azon túl, hogy nyomatéka pont elég, viszonylag keveset eszik. Értem ezt úgy, hogy 6 liter alá bőven vihető a 7-es DSG-vel is, az, hogy nálam hajszálnyit 6 liter fölött fogyasztott, csak a rövid távoknak tudható be. A DSG viszont továbbra sem a kedvencem, persze gyorsan vált, az 1-est szinte csak lendítéshez használja, és hamar fölpakolgatja a fokozatokat. Az elindulás, valamint az előre-, hátramenet közti váltást kínosan lassan képes megtenni, de ennél rosszabb élmény, hogy ha nem várjuk meg a fék felengedésénél azt az időt, míg kapcsol, simán elgurul. A Golf futóműve viszont annál jobban tetszik, mindig biztosan tart, egész jól kezeli az úthibákat és a 17-es felnikkel sem zajos, valamint a megpakolt puttonyt sem esik nehezére cipelni.
Csomagtere elmarad egy Octaviaétól, viszont lehet hasonlóan praktikus, ráadásul az üléseket onnan is lehajthatjuk, közel síkba. Pozitív, hogy a mankókerék nulla forintos extra, és annak ürege is kárpitozott. A csomagtér nyitása lehet elektromos is, ám a hagyományos is teljesen megfelel a célnak, csak legyünk gyorsak. Klassz, hogy az embléma billentésével nyitjuk az ajtót, ám annak visszacsapódása nincs csillapítva, így rácsukja az ujjainkra, ha nem rántjuk ki a kezünket. Innen nyílik ki amúgy a remek képet adó tolatókamera is. Amit tud a Golf Variant, azt jól tudja. A piacot tekintve valóban etalon, autóként nem érzem annak, persze más a helyzet a GTI, vagy R modellekkel. Ezen a szinten viszont nem értem – magánvásárlóként miért választaná valaki a Golfot, ha egy Octaviát ezzel a hajtáslánccal ugyanennyiért már radaros tempomattal, sávelhagyás figyelővel is megkaphat, nagyobb hátsó lábtérrel és tágasabb csomagtartóval, semmivel nem rosszabb anyagokból összerakva.
Árak
Tesztmodell alapára
6 846 480 Ft (2017.10.02.)
Tesztautó ára
8 542 610 Ft (2017.10.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 3250-4000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,7 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4567 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1481 mm
Saját tömeg:
1395 kg
Össztömeg:
1940 kg
Terhelhetőség:
545 kg
Tengelytáv:
2620 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
605-1620 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
490-700 mm
Csomagtér hossza:
1040 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1830 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
250 Nm 1500-3200 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 3250-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,7 s
CO2-kibocsátás:
106 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Meg nehogymá egy használt autó árát hasonlítsuk egy vadiúj autó listaárához.
Így van, azonos kategóriákat érdemes összehasonlítani. A cikkben egy automata váltós dízelről van szó sok extrával, így lehet mondani, hogy sok a 8,5 millió Ft. DE ha megnézünk egy 1.4 TSI-t kézi váltóval, az 5,5 millióért már elérhető és akkor van már digitklíma, 4 elektromos ablak, elektromos tükrök. Ha megnézzük az új Megane kombit, ott az 1.2 TCe 130 LE-vel, hasonló felszereltséggel pont 5,49-től indul. Tehát kb. azonos árban van. Mindkettő jó kocsi, tehát innen már csak az dönt melyik tetszik jobban. A Megane újabb fejlesztés, de a Golf valószínűleg jobban fogja tartani az árát. A Focus 1.5 Ecoboost is hasonló áron van, az Astra K 1.4T talán 2-3 százezerrel olcsóbb, ami kb. 5%. Szóval a kategóriatársak is hasonló árban vannak.
De ne egy Mondeo-t ,meg Mazda 6 kombit hasonlítsunk hozzá. Nem is egy kategória a kettő. Nekem most épp egy ilyen autóm van ,csak még 2013as, 168e km-rel , külföldről. Május óta mentem vele 14E km-t. Van sok pozitív és véleményem szerint van neki negatív tulajdonsága is. Az előző autóm egy pár ezer km-ig volt meg,egy 2004es Toyota Avensis,az előtt pedig egy J Astra ST-t hajottam kb 20E km-en át. Na ahhoz már lehet hasonlítani: 1.6 CR TDI 105 lóerő vs 1.7 CDTI 110 lóerő. Kombi vs kombi. ergoActive vs AGR. Golf VII vs Astra J
Egyik ebben jobb,másik abban jobb,emez azért jobb,másik azért jobb…és pont nem érdekel milyen embléme van az orrukon 🙂
Biztos jó bár ez relatív itt országunkban sok a márkabuzi nekik jó, 7-8 milláért sok ,nem ér annyit, de a francia szaroknál jobb. Inkább Toyota, Honda , Mazda 6 kombi . De még Lexust is kapok használtat.
ennyi penzert barmikor inkabb egy Mazda 6…akar Kombi, akar szedan verzioban.
Volt alkalmam vezetni 7-es Golfot, nem is egyszer, nem is keveset: motorikusan dinamikusak, meg a legkisebb motorokkal is, jo a valto, jol össze van rakva, bar korantsem olyan hiper-szuper minöseg, ahogyan sokszor a tesztekben magasztaljak.
Ergonomia jeles, minden jol kezre esik, jol hasznalhato, ugyanakkor steril, es nagyon draga. Dizellel pedig nem csak ezt, mast sem vennek.
2 evesen vettük a Mondeonkat, ettöl sokkal olcsoban, igaz, hogy nem en pukiztam bele elöször, hiszen nem ujonnan vettük. Felszereltsegben, es meretben is legalabb, ha nem sokkal többet nyujt, mint ez a Golf. Ennyit nem er, bar teny, hogy barmelyik masik markanal is pillanatok alatt fel lehet szaladni 7-8 millioig…
…es valoban 27-29.000 Euro mar az a kategoria, ahol nagy a lehetösegek tarhaza ahhoz, hogy egy szimpla Golf kombiert ennyi penzt kiadjon az ember.