Kicsit Bogár – Volkswagen Beetle teszt
Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.
A mindig kellően hatásos keret nélküli ablakos ajtók mögött sehol a második nemzedék ping-pong asztalnyi műszerfala, cserébe még mindig ott fityeg a B-oszlopon a hurkos kapaszkodó, s jé, van hátsó sor is. Mármint használható méretű, lábtérrel is bíró hátsó sor. Nem nehézkes a ki/beszállás, 180 centin innen pedig a frizura is marad, amilyen volt. Kettecskén ugye, mert a Beetle nem ötszemélyes. Ennél fontosabb, hogy a csomagtartó jókorát nőve több mint 300 literes, ajtaja-nyílása meg kiröhögi a kombik hátfalát. Az üléstámlák előrehajtása után nyert 905 liter persze már nem nagy szám, a padló sem sík, de hogy Beetle ennyire praktikus még sosem volt, azt a kedvencük orrába négy ládát beszuszakoló ősbogarasok sem vonhatják kétségbe. A ládák tartalmát rendesen csökkentve esetleg, értsd magukat harciasra sörözve.
És megyünk, és kellemesen csendes az autó, pihekönnyű vezetni. Volt már dolga Golffal vagy Polóval? Épp olyan a Beetle is. Kormány a túlszervózottság határán, vajpuha pedálok, pontosan, egy ujjal kapcsolgatható (6 fokozatú) váltó, határozott fékezhetőség. Az 1.2 TSI benzinmotor 105 lovas változata most is hozza a formáját: amennyire kell, annyira erős, a 175 Nm-es nyomaték mélyről, 1500-as percenkénti fordulattól rendelkezésre áll, s a váltási segédre hallgatva 60-nal hatodikban poroszkálhatunk (apropó, lefelé csak fulladásközeli állapotban javasol váltást, ejnye). Autópályán 3000 alatti a 130, stabil az útfekvés. Kilátás? Jobb a feltételezettnél, csak hátra-oldalra korlátozott. Parkolás? Elöl-hátul radaros volt a tesztautó...
Összességében múltidézés pipa, praktikum pipa, komfort, dinamika, takarékosság pipa. Stop-start nélkül is, aki meg drágábban spórolna, vegye az 1.6 CR TDI-t. Több kraft kéne? Akad 1.4 TSI 160, 2.0 TSI 200 lóerővel. DSG automata? Naná. Elérhetőség, árfekvés a második generációhoz viszonyítva? Pipa, mert amíg a Beetle korábban százezrekkel többet kóstált a Golfnál, a kifutó Golf-alapú aktuális Bogár alapára 4,8 millió forint. Amennyi nagyjából a háromajtós, szintén 105 lovas kompakté - volt. Tetszik? Nem kell tőle félni, ahogy - férfi - gazdájának már attól sem, hogy választása langymeleg fogadtatásra lel.
Árak
Tesztmodell alapára
4 793 210 Ft (2012.09.30.)
Tesztautó ára
5 708 880 Ft (2012.09.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
175 Nm 1500-4100 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4278 mm
Szélesség:
1808 mm
Magasság:
1486 mm
Saját tömeg:
1199 kg
Össztömeg:
1680 kg
Tengelytáv:
2537 mm
Karosszéria-kivitel:
háromajtós
Csomagtér:
310-905 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1030 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
740 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1460 mm
Raktérnyílás szélessége:
920 mm
Raktérnyílás magassága:
1230 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
175 Nm 1500-4100 1/min-nél
Teljesítmény:
77 kW (105 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
137 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Érdekes, a Volvo-t le tudod írni 🙂
Szerintem nevetséges autó! Inkább égő, mint vagány! A kormánykerék meg egyenesen ronda, hasonlóan gusztustalan mint az Áudié!
Klassz kis műszer, tetszik:-)
Klassz kis műszer, nagyon csipáznék egy ilyet!:-)
Szerintem nagyon pofás, előző is jó volt, de belül az nagyon kicsi volt és nem ennyire hajazott az ősre. Ez nagyon jó lett!