A szent kvarcóra visszavág. Toyota RAV4 teszt
Toyota RAV4 2.2 D-4D Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot nőtt a Toyota RAV4, s van olyan jó, hogy egy mondatban merjük említeni mondjuk a BMW X3-assal.
Lássuk, milyen benyomásokat tett az autó a teszthét során. Először is azt sugallta, hogy a Toyota elégedett. Elégedett azzal, hogy ő a világ legnagyobb autóértékesítője, azzal, hogy a RAV4 úttörő, s hogy olyan az imidzse, amilyen (japánság, megbízhatóság mindenekfelett). Ez - az autóhoz kritikusan hozzáállva - abban köszön vissza, hogy a dizájn finoman szólva is megosztó, s újabb vélt vagy valós bizonyítékkal gazdagítja a régen a koreiak nyúlták a japánokat, most meg épp fordított a helyzet teóriát. Kiváltképp hátulról. De bölcsebb nem és akkor sem foglalkozni a formával (pedig csak a hátsó lámpa szürreális kitüremkedése megérne egy esztétikatani esszét), szorítkozzunk a beltér szolgáltatásainak értékelésére. Ahol az ablakemelőkből még mindig csak a sofőroldali automata… Elégedettség, spórolás? A fene tudja.
Ne legyenek, nem is nagyon vannak illúzióink: más márkáknál is belefuthatunk ilyen katyvaszba (hab a tortán az ahányféle, annyi alakú légbeömlő), de itt és most valahogy nagyon szembeszökő az annyi mindenünk van, hogy alig tudjuk hová zsúfolni vagy az ahol találtunk egy kis helyet, betömtük, nehogy bárkinek is eszébe jusson a kopár szik sarja a Toldiból. És miután kitanultuk a fortélyokat, 10-ből 9-szer rögvest jó helyre nyúlunk, s nem akarjuk mondjuk a Sport gombra tenyerelve megmutatni a szomszédnak, hogy a csomagtérajtó bizony villanyosan nyílik. És akkorára, amekkorára csak szeretnénk, hogy emelkedjen. Megjegyezve, memóriában tárolva a beállított adatot. Jópofa és hasznos is lehet egyébként.
Fogyasztás? Gyárilag 5,6-5,7 l/100 km a gumimérettől függően, tesztátlagunk 6,7-re jött ki, szuper. Milyen az autó terepen? De hisz’ nem terepjáró. Hasmagassága egyébként 19 cm, terepszögei meg nyilván romlottak az elődhöz képest. Az összkerékhajtás automata, intelligens és állítólag rendkívül gyors (van szimpla fronthajtású RAV4 is 2,0 literes, 124 lovas dízellel), az alacsony sebességnél fixre is zárható 4x4 hegylakóknak és télen nyújthat segítő jobbot. Még pár szó a felszereltségről, hogy indokolható legyen a 10 millió forint feletti vételár (az a pénz, amennyiért már német prémiumtermékeket is meg lehet csípni): bőrkárpit, panorámatető, távolságifény-asszisztens, 6,1 colos Toyota Touch, SMS-felolvasásra is képes fedélzeti információs központ, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer… A modell töréstesztje 5 csillagos lett, s összességében van olyan kellemes, hogy Audival, BMW-vel, Mercivel lehessen egy mondatban emlegetni. És azoknak a fedélzetén még kvarcóra sincs.
Árak
Tesztmodell alapára
8 970 000 Ft (2013.07.21.)
Tesztautó ára
10 665 000 Ft (2013.07.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2231 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 2000-2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4570 mm
Szélesség:
1845 mm
Magasság:
1660 mm
Saját tömeg:
1605 kg
Össztömeg:
2220 kg
Tengelytáv:
2660 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
547-1746 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1120 mm
Csomagtér magassága:
500-860 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
950 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
2231 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
340 Nm 2000-2800 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Hm nekem nagyon tetszik , kb 2 évem van még a lizingbol a mostani kocsimbol de utána több mint valoszinű belevágok egy RAv4 be!
Nekem az előző széria jobban tetszett. Nekem is az van. Ennek annyira lent van az eleje, hogy az utcánkban nem tudnék vele feljönni. A hátsó lámpák katasztrofálisak. Szeretem, hogy az enyémnek sínen tologatható a hátsó ülése. Most mikor nyaralni voltunk, kicsit előrébb toltuk (gyerekek bőven elfértek) és röhögve elfért az összes cuccunk. Amikor a szalonba beültem ebbe az újba, az első ami feltünt, hogy mennyivel rosszabbul lehet kilátni, mint az elődjéből. Kanyarodással, úttartással eddig sem volt gond, inkább földutakon, lehetett volna kicsit lágyabb. Ennek nem tudom milyen.
Úgy látom ezt a motorteret is szereti valamilyen kisállat, pl. nyest…akárcsak az én Toyotámat is.
A motortakaró burkolat árulkodik. A szent kvarcóra pedig kiirthatatlan (szent és (s)érthetetlen)a japánok szerint?