Nem lett erősebb, mégis jobb – Toyota Prius+ teszt
Toyota Prius+ Style Leather+Safety teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly megújult az eddig is világelső, rekorder fogyasztású Toyota Prius+, most pedig alaposan próbára tettük a legtisztább hétülésest.
Differenciák. Nagy szerencse, hogy különböző emberek vagyunk, a frissített Prius+ azon kevés autó egyike volt, amit pozíciómmal kegyetlenül visszaélve én akartam elvinni a teszthéten. Igaz, valamennyi kollégám kipróbálhatta. Nem titok viszont, hogy én rajongtam a legjobban a hétüléses Priusért, s közben egyébként a kollégák sem jártak rosszul, hiszen olyan autókat hajthattak, amik nekik jöttek be jobban, nekem kevésbé (gondolok itt a BMW 640d-re és a Honda Civic Type R-re). Ha úgy tetszik, a Prius+ számomra pont az ideális autó, hiszen hétüléses és hibrid - ilyenekkel rendelkezem, külön-külön és persze olyan értékben csak, hogy a kettőből sem tudnék venni egy Prius+-t, még használtan sem.
Mi ebben a különleges? Három évvel ezelőtt már próbáltuk ugyan a hétüléses Priust, s legfőbb ütőkártyái azóta sem változtak. Továbbra is ez a legtisztább üzemű, s az egyetlen hibrid egyterű. Fogyasztásban az új Volkswagen Touran 1.6 CR TDI BlueMotion ma már pontosan azt ígéri ugyan, amit a Prius+, ám a 4,1 literes üzemanyagfogyasztás benzinből kevesebb szén-dioxid emisszióval jár, mint gázolajból, a nitrogén-oxidokról, illetve a koromrészecskékről pedig ne is beszéljünk. Utóbbiak részecskeszűrővel is megvannak, csak kisebbek, állítólag még inkább egészségtelenek. Városi üzemben már egyértelműen a Prius+ a takarékosabb. Azon pedig lehetne matekozni, hogy teljes tulajdonlási költségben melyik lehet a jobb, de az már egy külön cikk témája lehet.
Mi ebben az új? Most a Prius+ a téma, ami tavaly friss frontot, új, immár krómcsík nélküli hűtőmaszkot, keményebb karakterű, fekete betétes lökhárítót és LED-es lámpákat kapott. Nemcsak a lökhárító szélére rakott menetfény, hanem a tompított és a reflektor is LED-es, projektoros, igen jó fényerejű. Természetesen hátul is újak és diódásak a lámpák, új, szolid diffúzor-csíkos a lökhárító. Az alapforma persze változatlan, a Prius+ klasszikus egyterűforma, 4,62 méteres hosszúsággal, 1,78-as szélességgel és 1,6 méteres magassággal. Ezek még városban is épp elviselhető méretek. Érdekesség ugyanakkor, hogy hiába van parkolóautomatika is a csúcsverzióban, hagyományos első radar, illetve előre néző kamera sincs benne. A hátsó kamera viszont alapáras, ám radar ott sincs, így a parkolás bizony a segítség ellenére is a mai átlagnál nagyobb figyelmet igényel. Ez persze nem baj, legyünk is észnél! Ha pedig figyelünk a parkolásra, értékelhetjük, hogy nemcsak kameraképet, hanem a kormánykerék forgatásával dinamikusan változó segédvonalakat is kapunk, így aztán gyerekjáték precízen manőverezni az átlagosnál kevéssel nagyobb autóval.
Nem csak új, nagy is az orra. Megszokást igénylő (főként egyterűből átülve), hogy a sofőr legalább annyira hátul ül az autó orrához képest, mint egy hagyományos autóban, a Prius+ orra is hosszú, csak részint a lejtős szélvédő alá épített. Nagyon hosszan nyúlik előre a műszerfal, ami azért lehet zavaró, mert szűk utcákban autózva sokszor annyira ki kell dugni az autó hosszú orrát, hogy már szinte a kereszteződésben vagyunk. Ezt persze simán meg lehet szokni, s azért lehet kezelni.
Belül hibátlan. Azt pedig már végképp nem nehéz, s nem is teher megszokni, hogy az ülések kényelmesek. Elöl kifejezetten, de a hátsók sem rosszak. Az ülőlapok mindkét hátsó sorban hosszabbak, mint például a jóval nagyobb Volvo XC90 esetén, a középső sorban lábtérből sincs kevesebb, hátul pedig ugyancsak éppen elegendő. Kompakt egyterűs mércével ez átlagon felüli. A Prius+ persze nem klasszikus kompakt egyterű, félúton van a kompakt és a középkategória között, ahogyan maga a Prius is. Helykínálatban ez azt jelenti, hogy 180 centiig még felnőttek is beülhetnek leghátra, úgy, hogy közben még az előtte lévő két sorban is kényelmesen el lehet férni hasonló termettel. Ez már szép! Az talán nem annyira, hogy Isofix-csatlakozóból csupán kettő, a középső sor két szélső helyére jutott. Viszont gyerekülésből így is berakható három egymás mellé, miként a két csomagtéri ülésre is biztonságosan rögzíthető övvel a gyerekülés is, s az első utaslégzsákot kikapcsolva még oda is tehetünk egy csemetét. Utóbbi ugyan nem, de a többi próbálva, ugyanis a gyerekek nálunk versengtek azért, hogy ki ülhet leghátra. A támlák dőlésszöge még ott is szabályozható, a középső sorban pedig ugyancsak függetlenül dönthetők a támlák, továbbá ott hosszú, 16 centis úton tologathatók is az ülések.
Mitől lesz igazán különleges a Prius+? Oké, egyterűként sem rossz, de természetesen a hajtáslánca teszi igazán egyedivé. A Prius hajtáslánca, ami a már jól megszokott, az Auris hibridjeiben, meg persze az alap Priusban is dolgozó 1,8 literes, 99 lóerős Atkinson ciklusú benzinmotort 82 lóerős, 207 Nm nyomatékú villanymotorral társít. A kombinált teljesítmény 136 lóerő, ami nem tűnik soknak, de 100 km/órára mégiscsak 11,3 másodperces gyorsulást ad a villanymotor jelentős nyomatékával. Különlegesség, hogy a hagyományos Priusszal, illetve a többi Toyota hibriddel szemben a Prius+ a Prius Plug-in Hybridhez hasonlóan nem NiMH, hanem lítium-ion akkumulátort kap. Nem túl nagyot, 1 kWh-sat, viszont ez is elegendő ahhoz, hogy dugóban emissziómentesen csoszoghasson a Prius+ is, illetve a benzinmotornak segítsen a villanymotor.
Magassága miatt autópályán már nem remekel. Míg a hagyományos Prius, illetve az Auris - kedvezőbb légellenállása miatt - autópályán is egészen takarékos tud lenni, pontosabban tud olyan takarékos lenni, mint egy modern dízel, a városban még komolyabb előnyt mutató, üzemével nyugtatólag ható, s akár ott is 5 liter alatt tartható étvágyú Prius+ a sebesség fokozásával látványosan elkezd kortyolni, s 100 km/óra felett nem is gyorsul kellően. A teszthét első felében 4,5-5 liter között tudtam autózni, városi, de inkább elővárosi forgalomban. Utóbbiban gond nélkül el lehet járni 4,5 literrel is, az 5 literes értéket inkább a sok rövid út, a sok bemelegedési fázis miatt közelítettem. Aztán kimentem autópályára, ahol még mindig nagyon csendes, a jól, de csak 40 km/órás tempótól működő távolságtartós tempomattal különösen kényelmesen vezethető a Prius+, ha viszont 6 liter alatt kívánjuk tartani az étvágyát, akkor bizony 130 km/órával sem mehetünk. Amennyiben pedig a GPS szerinti 130 km/órás (a kevéssel átlag feletti csalást mutató óra szerint már több mint 140 km/órás) tempót célozzuk, akkor bizony 7 literes étvággyal kell számoljunk. Ez már olyan érték, amit egy modern turbódízel alul tud múlni.
Átlagolni kell! Meg persze megnézni azt, hogy milyen körülmény között autózunk többet, ha zömében városban, elővárosi forgalomban, akkor fogyasztás szempontjából is a Prius+ lesz számunkra a legtakarékosabb autó, ha viszont zömében autópályán, adott esetben Németországban is, ahol kevés lehet a 165 km/órás végsebesség, akkor jobban járhatunk egy dízellel. Persze számolni kell azzal is, hogy a Priusban nincs kuplung, kettős tömegű lendkerék, hagyományos váltó, önindító, generátor. Van viszont hibrid akku, amire alapból 5 évig él, 10 évig hosszabbítható a garancia. A váltó pedig egy e-CVT nevű, elektromosan vezérelt, fokozatmentes hajtást adó egység, a benzinmotor és a villanymotor is egy bolygóművet hajt, azon keresztül a kerekeket. Sokan nem szeretik, hogy nincs közvetlen, lineáris kapcsolat a kerekek és a motor fordulatszáma között. Ez valóban megszokást igénylő, az viszont kétségtelen, hogy ez a hajtómű a lehető legtartósabbnak ígérkezik, s az is, hogy a modellfrissítés kifejezetten jót tett a Prius+ számára is. Zajszigetelése jobbnak mondott és valóban igen jó, futóműve komfortosabbnak, s valóban kényelmes is, még a 17 colos kerekekkel is, pedig nem egy űrtechnika, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros. Viszont a hibridség, a villanymotor még a rugózásnak is segít, a hajtás befolyásával igyekszik simítani az úthibákat - hihetetlen, de működik. Állítólag javítottak a kormányzáson is, s tényleg tudja is hibátlanul azt, amit ebben a műfajban kell.
Belül leginkább a középkonzol új. Természetesen friss kárpitok is jutottak az utastérbe, de legfeltűnőbben a műszerfal kijelzői, valamint a légbeömlőivel is csinosabb, új dizájnú, a korábbinál jobb érintőképernyős középkonzol új. Tényleg csinosabb lett, kezelhetősége hibátlan, a márkától megszokott módon tud és szépen is beszél magyarul a hibátlanul kezelhető, Mirror Link funkciót is kínáló Toyota Touch 2 rendszer.
Nehéz helyzetben. Nagy kár, hogy a mai napig alig említhető kedvezmény a hibridek számára, s a közeljövőben sem számíthat sok jóra a konnektoros töltést és teljesen (helyi) emissziómentes üzemet hosszabb távra nem ígérő hibrid. Pedig rendszerszinten nagyon nem áll rosszul a Prius+, pláne, ha szállított személyre vetítjük a fogyasztását. Azzal végképp rekorder a hétüléses egyterű. Próbáltam, tényleg lehet vele hatan, heten is autózni.
Engem meggyőzött. Én gond nélkül választanám, s az autópályás tempó kapcsán vállalnám a kompromisszumot a nagyon kedvező, csendes, stresszmentes, jelentős hatótávú városi üzemért cserébe. Majd, ha már kellően olcsók lesznek a használt példányok. Újonnan ugyanis a legolcsóbb, persze már kellően felszerelt Prius+ 10,29 millió forintba kerül - átlagembernek megfizethetetlen. A bőrüléses, panorámatetős, navigációs, amúgy nem túl ügyes (szinte használhatatlanul macerás) parkolóautomatikájú, távolságtartós tempomatos és ráfutásvédelmes tesztpéldány ára pedig 12,69 millió forint. Nem olcsó, de a kapott szolgáltatásokhoz, a szerény üzemeltetési költségekhez mérten mégis arányos. És jó hír, hogy a legolcsóbb hároméves példányok már 5 millió forint körül is megkaphatók, persze 200 ezer kilométer körüli futással. Én persze még egy hosszabb ideig maradok a Prius II-nél, hiszen abból tavaly olyat kaptam nem egész 1,5 millióért, amiben még 200 ezer kilométer sincs, igaz, 7 helyett inkább csak 4 személynek kényelmes.
Árak
Tesztmodell alapára
10 290 000 Ft (2015.10.26.)
Tesztautó ára
12 690 000 Ft (2015.10.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.30 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4615 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1600 mm
Saját tömeg:
1565 kg
Össztömeg:
2115 kg
Tengelytáv:
2780 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
200-1731 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
890-990 mm
Belmagasság hátul:
965 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
140-330 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1550 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
740 mm
Csomagtér hossza:
370-980 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1910 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.30 s
CO2-kibocsátás:
95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Azt egy Nagykanizsa-Debrecen távon mértem, ebben természetesen benne van az M0 is, a többi pálya. Az alföldi szakasz viszont elég sík, kevés az emelkedő. Volt néhány forgalomkorlátozás alá eső szakasz is, a többi tempomat 150 km/h. Sokminden befolyásolja, de igazad van az átlagtempó nem volt 150 km/h. Azért az így mért pontosabban 5,545 literes fogyasztás sem rossz, én is rosszabbra számítottam 🙂 . Így korrektebb a tájékoztatás! Menetteljesítményben köszönőviszonyban sincs az előtt lévő Versoval, ellenben a hétköznapi autózáshoz bőven elég.
Hm. Azért a verso egy “picit” nagyobb a priusnál, nem? És mit is tud teljesítményben egy 2.2 Dízel verso? 180 lóerős, háromszáz akárhány NM nyomatékkal? Almát a körtéhez.
A prius autópályás fogyasztásához:
http://priuspiac.hu/prius-fogyasztas-az-autopalyan-130/
Ez kb egyezik azzal, amit mástól hallottam.
Elég nehezen hihetőnek tartom, hogy 150-nél 5,5-et fogyaszt. Talán elírás?
Hogy került ide most egy 3 literes dízel akksija? És kit érdekel?
Ja, priusos oldalakon is 50-60 kilókat emlegetnek. Igazából nem is vészes. Valószínűleg a full elektromos cuccokkal kevertem.
Nekem is HSD hajtásláncú autóm van egy Prius 3. Előtte Corolla Verso 2.2 D4D-m volt, fogyasztásban össze sem lehet hasonlítani. A 6,5-7 litert a Verso is megette a pályán 130 km/h-nál. A Priusnál ez 5 liter. Ha megelégszek 120 km/h-val akkor 4,5-4,6 liter (tapasztalataim szerint 120 km/h felett kezd el emelkedni a fogyasztása), de 150-nél is csak 5,5 liter. Aki ennél gyorsabban akar menni tankoljon 🙂 és gyűjtsön csekkekre. Ezek valós általam tapasztalt értékek. Senki ne hazudja, hogy 200 km/h -val száguldozik és közben 6 litert fogyaszt az autója! Aki nem teljesen sötét műszakilag az úgysem hiszi el 🙂 . Ez a Prius+ pedig nagyobb karosszériával rendelkezik, nyilván nagyobb energiabefektetést igényel a pályatempó tartása. Ez viszont hajtáslánctól függetlenül így van!
A tesztelt Toyota Prius+ Style Leather+Safety autó hibrid akksija valószínűleg könnyebb, mint egy 3000 cm3-es dízel 12V-os indítóakksija.
A régi Priusban 39 kg a hibrid akksi és kb. 9 kg az ólmos 12V-os. A tesztelt autóban 10%-kal kisebb kapacitású és kb. 2X nagyobb energiasűrűségű Li-ion a hibrid akksi (legyen kb. 20 kg). Csak érdekességképpen egy 30d, 40d BMW-ben az elavult ólmos 12V-os akksi 21kg!
Többszáz kg akksi a tisztán elektromos autókban van.
Le a kalappal a türelmed előtt ahogy ezt a hálózatos idegrendszerű véglényt tanítani próbálod! 🙂
Reménytelen ugyan, de legalább megható. 😉
Az, hogy te mit írsz alá vagy mit nem az a lőtéri kutyát sem érdekli. Majd ha életedben egyszer nem egetverő baromságokat fogsz szajkózni amivel minden alkalommal betonhülyét csinálsz magadból akkor majd talán komolyan is vasz valaki egyszer.
[i]“Az pedig a hibridek baja, hogy több száz kilónyi ballasztot jelent az akksi + a villanymotor.”[/i]
Jézus isten ekkora marhát! Miért nem mész át inkább az idióta.hu-ra vagy valahova és ott osztod inkább az “észt”? Hátha ott vevők lesznek erre a szemétre.
Elégtelen alá.
Te, mint a mindennel bebukott hibridszakértő kibic már csak tudod, hogy mennyit zavar, pont annyira nem mint a lázálmaidban 6000-en pörgő motor. A 7 liter is azóta 7 mióta valaki a hasára vágott és leírta. Innentől kezdve minden hülye 7 literezni fog.
Ülj le, elégtelen.
A ford s max nem elegge 7szemelyes? Minden kiterjedeseben nagyobb a priusnal.
A mondeo is nagyobb,csak nem 7,hanem 5 ules van benne 🙂
A tomegekrol:haat,ketkedve,de tegyuk fel,hogy elhiszem.bar eleg nehez elhinni,hogy az akksik ellenere is kb a dizellel vam egy sulycsoportban. Es ahogy neztem,meg a benzines verzional is csak 50-80 kiloval nehezebb. Na mindeg,csalodtam,pehelykonnyuek azok az akksik,ugy tunik 🙂
Miért nem 7 személyes autókkal hasonlítod?
“Az pedig a hibridek baja, hogy [b]több száz kilónyi[/b] ballasztot jelent az akksi + a villanymotor.”
Ennek jó lenne ha utána néznél (belinkelem neked, hátha a saját szemednek hiszel), mert nem úgy van az!
Yaris 1,4 D kézi [b]1080–1150 kg[/b]; 1,5 Hybrid e-CVT [b]1085–1160 kg[/b]:
[url]http://www.toyota.hu/download/cms/huhu/yaris_katalogus_tcm-3033-136309.pdf[/url]
Auris 1,6 D-4D kézi [b]1295-1480 kg[/b]; 1,8 Hybrid e-CVT [b]1310-1465 kg[/b]:
[url]http://www.toyota.hu/download/cms/huhu/auris-katalogus_tcm-3033-435644.pdf[/url]
Autópályán kizárt dolog. Városban aláírom, ott kenterbe veri a hybrid.
Ford mondeo kb. ilyen erős 2 lityis dízellel, tömegre kb. ennyi, méretre is. Autópályán 6 liter körül eszik. Kicsit magasabb a prius +, de kb ennyi.
Ennyit, 7,0-7,5 l/100km körül egy Ford S Max eszik autópályán, ami ugye 250 kilóval nehezebb, 20 centivel hosszabb, 5 centivel magasabb és kb 10 centivel szélesebb. Na, az Igazi 7 üléses autó! Egy méretosztállyal nagyobb autó.
És ott van nyomaték is, és 200 kmh-ig meg sem áll, ha rátaposol a “gázpedálra”.
Környezetszennyezés: Ezen is túlvagyunk már szerintem 🙂 Az pedig a hibridek baja, hogy több száz kilónyi ballasztot jelent az akksi + a villanymotor.
Autópályán nem sok vizet zavar a hibridsége. Ezért is fogyaszt 7 litert.
[i]“Nem rossz az, sőt, lehet nincs is jobb fogyasztású 7 személyes a világon!”[/i]
Van, úgy hívják, hogy Tesla Model X. Kevesebb mint fele annyit fogyaszt energia egyenértéken.
[i]“na jó, de 130-as tempónál autópályán az tudtommal egy simán benzines autó, nem?”[/i]
Nem, ott is hibrid marad, speciális esetekben akár teljesen elektromosan is hajthat.
Ha szerinted sok, akkor mindenki nyugodtan hátradőlhet hogy a valóság ennek pontosan a fordítottja. 🙂
Ha ugyanebbe a karosszériába ugyanilyen teljesítményű koromdízelt raknánk a HSD hajtáslánc helyett úgy, hogy az egész jármű tömege nagyjából ugyanannyi maradjon, akkor kapnánk egy undorító, sokszorosan környezetpusztító, kereplő traktort ami mindenhol többet fogyasztana, városban brutálisan, azon kívül kevésbbé.
Átlagos (tehát nem csak pályán) használat mellett 11%-kal fogyaszt többet, mint a Prius III.
Prius III.: 4,98 l/100km:
[url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&minkm=5000&powerunit=3[/url]
Prius +: 5,55 l/100km
[url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1288-Prius_Plus.html?fueltype=2&constyear_s=2012&minkm=5000[/url]
Nem rossz az, sőt, lehet nincs is jobb fogyasztású 7 személyes a világon!
Simán vennék hibridet, ha nem lenne ilyen bazi drága 🙂 Meg ha +- ban “felosztanák” a “váltót” fokozatokra.
Majd talán a jövőben, de egyáltalán nem tartom kizártnak.
Nem erről van szó. Arról van szó, hogy kicsit csalódáskeltő az az autópályás fogyasztás ahhoz képest, hogy egy csúcs hybridről van szó. Családi autótól nem sok (mihez képest, mondjuk,pl egy dízel mondeohoz képest sok), de hybridhez képest [b]szerintem[/b] sok.
Még úgy is, hogy valamivel magasabb és hosszabb az alap priusnál, szerintem indokolatlan a 1,5-2 literes többletfogyasztás.
[i]“….elvérzik egy jó dízellel szemben.”[/i]
Egy jó benzinesről nem is beszélve. ;-D
A városi-elővárosi használat során meg van a létjogosultsága ennek a hibridnek, viszont az autópályán elvérzik egy jó dízellel szemben.
“golf GTE”
nem látom értelmét ezeknek a japós hibrid bohóckodásoknak. lassú, gyenge, pályán sokat fogyaszt. ez a + nem igazi 7 személyes, viszont sima 5 ajtósnak meg már túl nagy, megint egy semmilyen rés.
első mondathoz hozzátartozik még az, hogy a golf, volt, i3-ak és teslák idejében, annó (mikor megjelent) láttam értelmét a prius piaci résének, ma már nem. bár én sosem vennék, annyit nem spórolok vele, nem is tetszik, plusz gyenge is.
Érdekes összehasonlítás lenne a javaslatod az biztos. Bár én inkább a versoval hasonlítanám össze, mivel nem érzem ezt az autót egy igazi egyterűnek. Inkább olyan átmenetnek tűnik a kombi és az egyterű között fél úton.
Toyota hybridet csak önmagával lehet hasonlítani, mással értelmetlen, egy Priust meg főleg:))
Jó cikk! De inkább egy hasznosabb összehasonlító teszt a család meglévő Renault egyterűjével és a feleség Prius 2-esével.
Sheppard!
Még a végén megéljük, hogy lesz egyszer egy hibrided? Az nagyon furcsa lenne.
🙂
Autópályán, pályatempóban a klíma 1-3 deci +-t jelent csak. Szinte függetlenül attól milyen motor van az autóban. A tömeg is alig érzékelhető növekedést eredményez. Ami viszont drasztikusan számít a légellenállás és a sebesség.
Elég sok oldalról sikerült bejárni a témát, örülök.
Tetszik a roló a hátsó ajtóknál, sok autógyártó erre nem gondol… Viszont az a 7 literes autópályás fogyasztás igen magas, még akkor is, ha 10 centivel magasabb az alap priusnál… Főleg esetleg 5-7 személlyel klímával mennyi lehet vajh?
Ha már hibrid, inkább auris, az legalább nem kerül 10 millióba, az utolsó üléssor meg úgysem kell senkinek 🙂
Igen részrehajló(teljesen érthető okokból), de remek cikk Matthew Soldier tollából.
Nem rossz ez a hajtáslánc, ideje lenne belerakniuk a Verso-ba is.