Végre egy izgalmas Toyota – Toyota GT86 teszt
Toyota GT86 2.0 Sport Leather teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A GT86 olyan jó autó, s annyira kellemes meglepetés, hogy végre megint van egy izgalmas Toyota, hogy az automata után a kézi váltóst is muszáj volt kipróbálnunk. Nem csalódtunk.
A mai mércével már egyáltalán nem sok 200 szívó lóerő és 205 Nm jó magas, 6000 feletti percenkénti fordulatokon pedig éppen az a kategória, hogy gyengének senki ne érezze a félelmetesen lineáris kétliteres boxert, ám feltétlen biztosítsa a sportautós fölényt. Másképp fogalmazva tökéletes tuningalap. Ahhoz meg nem kell több kraft, turbó se, hogy pimaszul farolgassunk, különben is, a fordulókból a sperrdifi garantálja a kigyorsítást. A hátsókerékhajtás élvezeti értéke az alacsony tömegközépponttal és az 53:47-es súlyelosztással lesz teljes, a kormányzás és a – városban sem fájóan sprőd - futómű pedig valóban elsőrangú.
Nagy gáznál egy kis erőltetésre bekapcsolva hagyott menetstabilizálóval is megindul a fenék. Alulkormányzottság, szomorú orrtolás? Az meg mi? VSC Sport módban tágul a mozgástér, de úgy, hogy az elektronika azért csak rászól az elkapatott sofőrre. Kikapcsolásához hosszan kell nyomni az off gombot, azután következhet a móka és kacagás. Játékos, jó tanár a nyolcvanhat – végre egy izgalmas Toyota, végre egy olyan autó, melynél nem pusztán mézesmadzagos maszlag a marketing, mert tényleg a vezetés öröméről szól.
Manuális kontra automata
A GT86 a karakteréhez nem passzoló automatával is remek játékszer volt, ahogy az is biztos, hogy kézi váltóval az igazi. Az önkapcsolós egyszerű dodzsemként a pedálok nyomogatásával és a kormány tekerésével is remek játék, a manuális szerkezettel azonban már halálpontos műszer lesz. Rövid váltóutak, a boxer karakteréhez illesztett, remekül egymásra épülő rövid fokozatok jellemzik - a kapcsolás nem tükörsima, de sportkocsiban furának is tűnnének a vajpuha mozdulatok, határozottan ott kell lennünk. Ahogy Kántor úr is megjegyezte, örömmel tölti el az embert, hogy a váltási pontra figyelmeztető piros fény nem a takarékos fogyasztásilag ideális ponton, hanem leszabályzás előtt villan. Magával ragadó, megunhatatlan tevékenység az autó vezetése, továbbra is tartom, hogy egyszer a nem túl távoli - bár nem is túl közeli - jövőben lesz egy ilyen autóm.
Gruber Gergely
A GT86 a karakteréhez nem passzoló automatával is remek játékszer volt, ahogy az is biztos, hogy kézi váltóval az igazi. Az önkapcsolós egyszerű dodzsemként a pedálok nyomogatásával és a kormány tekerésével is remek játék, a manuális szerkezettel azonban már halálpontos műszer lesz. Rövid váltóutak, a boxer karakteréhez illesztett, remekül egymásra épülő rövid fokozatok jellemzik - a kapcsolás nem tükörsima, de sportkocsiban furának is tűnnének a vajpuha mozdulatok, határozottan ott kell lennünk. Ahogy Kántor úr is megjegyezte, örömmel tölti el az embert, hogy a váltási pontra figyelmeztető piros fény nem a takarékos fogyasztásilag ideális ponton, hanem leszabályzás előtt villan. Magával ragadó, megunhatatlan tevékenység az autó vezetése, továbbra is tartom, hogy egyszer a nem túl távoli - bár nem is túl közeli - jövőben lesz egy ilyen autóm.
Gruber Gergely
A GT86-tal a Toyota (és a Subaru) véghezvitte azt, amit az MX-5-tel a Mazda. Adott egy imádnivaló autó, s – egyelőre – nincs konkurencia. Ennek fényében a 8,86 millió forintos alapár sem vészes. A turbós, elöl kaparós hot hatchekért is ennyit kérnek. A felszereltség gazdag, megbízhatósági kételyeink sincsenek. Egy-két év, s jövünk a használtteszttel.
Árak
Tesztmodell alapára
8 860 000 Ft (2012.10.15.)
Tesztautó ára
9 560 000 Ft (2012.10.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 7000 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 6400-6600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4240 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1285 mm
Saját tömeg:
1239 kg
Össztömeg:
1670 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
243 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belmagasság elöl:
920-960 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1070 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1450 mm
Raktérnyílás szélessége:
740 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
205 Nm 6400-6600 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
181 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Életemben nem éreztem még birtoklási vágyat egy Toyota iránt, de ez az autó egyszerűen KÉNE!
Végre egy új autó, ahol nem a károsanyag-kibocsátás volt a legfontosabb…
Én is szívesen beleülnék …végre egy kicsit másabb toyota !!