Karakter nélkül – Toyota Corolla

Toyota Corolla Executive 1.6 Valvematic CVT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pont idén 50 éves a Toyota nagypapaszedánja, ennek örömére frissített generációval lépett színre a Corolla. Vegyes érzelmekkel váltunk el.


Fél évszázada Corolla. Kereken 50 éves a világ legnagyobb számban, összesen 44 millió példányban eladott autója, a Toyota Corolla. Több mint 150 országban forgalmazzák és Toyota globális eladásainak közel 20 százalékát teszi ki a mai napig. Részletes történelméről már korábban írtunk, így most a lényegre térhetünk. Számomra még a WRC korszakból maradt meg a Corolla név, de talán mindenkinek van valamiféle kötődése a típushoz, hisz az 50 év alatt annyiféle készült belőle. Ez később változott, 2006 óta kizárólag szedánként van piacon a Corolla, a meredekhátúak már Auris néven futnak, amik egyébként hibrid hajtást is kapnak, ellenben a Corollával. Most itt vagyunk 2016-ban, és a három éve bemutatott 11. generáció modellfrissítéshez érkezett. Egy ilyen múltú autónál talán nem csoda, hogy nagyon vártam, mit tud mutatni ma egy, a kompakt-szedánok között is komolynak ígérkező Toyota modell. 1600 köbcentis, négyhengeres benzinesként vallott, amihez CVT fokozatmentes váltó csatlakozott. Felszereltségből a legjobbnak számító Executive szintet kapta.
Facelift, vagy új generáció? A Toyota szerint új generációt mutattak be, de nem sokban különbözik az elődtől, az új külső tulajdonképpen egy faceliftnek tudható be, ami igen jól sikerült. Az új vonalak mindenkinek bejöttek, jövőbe mutató toyotás külsejével a Corolla messziről is kitűnik a tömegből. A komolyságot tükröző vonalakat csak a peres gumikkal ellátott 17 colos könnyűfém felnik rontják el. Ezekkel játékautós hatása van. Sokkal jobban néz ki egy ballonosabb gumival és akár dísztárcsával, esetleg a kisebb 16 colos könnyűfém felnikkel. Ilyet az Active felszereltséghez kaphatunk, az Executive már a 17 colos felniket tartalmazza. Az 1.6 benzin-CVT váltó kombóhoz egyébként csak ez a két felszereltségi szint érhető el. Lámpái már elöl-hátul LED-esek, az ajtókilincsek pedig krómozást kaptak, ami belül is visszaköszön. A rendelhető 9 féle fényezésből nálunk a legmutatósabb gyöngyházfehérben járt, ami 200 000 Ft felárat jelent. A külső megjelenés mindenkinek tetszett, noha ez nem mondható el a beltérről.
Komor belső. A legmegosztóbb a műszerfal kinézete. A fiatalabbaknak nem tetszett, az idősebbeknek viszont már-már bejött a megbízhatóságot sugárzó, meredeken lejtő sík fal. Ebben méltó volt gúnyos nagypapaszedán megnevezéséhez, de ez az egész autó lényére igaz. Egyébként valószínűleg tényleg megbízható autó lesz, ahogy elődjei is. Két oldalt repülőgép-propellerhez hasonlító légbeömlők fogadnak, középen egy krómcsík szegélyezi a 7 colos infotainment rendszert. A komolyságot tükrözi a különálló szent kvarcóra és a sötét színvilág. A hagyományos gombokat mellőző érintőképernyő idegesítő tulajdonsága, hogy a MAP/NAV gombot akkor is rajta hagyják, ha nincs benne navigáció. Így folyamatos bűntudatot okoz, hogy lehetne benne, de nincs. Pedig elvileg az Executive felszereltség részét képezi. A telefonpárosítás nehézkes, az én Samsung Galaxy J3-asomat nem is lehetett csatlakoztatni egyáltalán. Főszerkesztőnk persze pillanatok alatt csatlakozott frissebb okostelefonjával. Az utastér felesleges részlete a Sport gomb, aminek megnyomásával kicsit talán élénkebb lesz az autó, de alig észrevehető. Igazi haszna nincs, ezt az autót Eco módban érdemes használni, ott is épp elég fürge. 452 literes csomagtartója nem túl nagy, de nem is túl kicsi, egy alsó-középkategóriás szedánnál rendben van.
Tud ám virítani is. Jócskán említhető pozitívum is, végül is csúcsnak számító Executive felszereltségről beszélünk. Legfontosabb talán, hogy jó érzés vezetni, a bőrkormány fogása finom, az ülések kényelmesek, a futómű kellően puha, minden gomb patent és meglepően nagy a lábtér. Hátul kifejezetten pazar érzés ülni, és mivel a kardánalagút is alacsonyra került, szinte sík padlót kapunk, így hárman is kényelmesen utazhatnak a második sorban. A könyöktámasz elöl állítható, hátul pohártartós. A légkondi kezelője alatt található USB, jack és 12V csatlakozók alatt egy mély tároló található – ez tökéletes telefon számára, és az ülésfűtést is innen kapcsolhatjuk. Talán nem csak az Executive felszereltség sajátossága, hogy a hangszórók meglepően szépen szólnak. A beltér tehát nyugodt és komoly, flottaautóként tudnám elképzelni az új Corollát, amibe csak beülünk, lenyomunk néhány száz kilométert és kiszállunk ugyanolyan frissen. A parkolást volánpörgetős rendszer is végezheti párhuzamos parkolásnál, a tolatókamera felbontása pedig rendkívül jó minőségű.
Steril vezethetőség. Az rögtön látszik, hogy a japánok a tökéletességre törekedtek, ám nem biztos, hogy a VW-csoport féle steril-tökéletesség a legjobb irány. Márpedig vezethetőségre ilyen a Corolla, egy test, ami elvisz A-ból B-be, mégsem érezzük benne, hogy velünk együtt élne. Nem sok vezetési élményt ad, már a gázadás és a fékezés is idegen, ahogy az egész autó működése is. Ha a Toyota képes olyan karaktert gyártani, mint a Prius, vagy épp teljesen más értelemben a Hilux, akkor miért ad ki a kezéből egy ilyen definiálhatatlan modellt, ami igazából nem hagy mély nyomot az emberben? A válasz persze a Corolla sikere: mert így az egész világon eladható, akárcsak a mekis hamburger, amit szintén nem említhetünk a gasztronómia csúcsaként, mégis faljuk. Az adatokból kiolvashatjuk, hogy az általunk tesztelt 1.6-os benzines 132 lóerős, amihez 160 Nm nyomaték párosul, de ezt soha nem fogjuk érezni a lábunkkal. A Corolla olyan, mintha helyettünk vezetne, ami autópályán tulajdonképpen majdnem igaz is, ha használjuk a tempomatot és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, vagy épp az automata reflektorokat. 130 km/órával így 7,5 liter/100 km körül fogyasztott átlagban, városi használatkor, nem csúcsidőben 6,5-6,8-as átlagok jöttek ki, de képes akár 5,9-es országúti átlagra is, ha nagyon odafigyelünk. Ez mindenképp becsülendő egy ezerhatos benzinesnél.
Nem robogó ez, kérem! Ami leginkább levett az élvezetekből – legalábbis számomra -, az a fokozatmentes CVT automataváltó. Maga a technika nem rossz, de ezzel a robogószerű viselkedéssel nem tudok azonosulni. A gázadásra hevesen reagál, azonnal felpörgeti a motort, utána pedig hallgathatjuk, ahogy folyamatos fordulaton tartva siklik tovább. Nagyon óvatos gázadással ez a hevesség csökkenthető, de akkor meg nem haladunk és mások is furán néznek ránk a forgalomban. Lehet, hogy a Toyota itt is a takarékosságra koncentrált, de ez a váltó távol áll tőlem. Mellette szólhat viszont, hogy míg saját váltással 7-es fokozatban (mert 7 programozott fix áttételt is kínál ám), 130-nál 3000-3500 1/perc fordulat között pörög, addig a CVT magától úgy pakolgatja az áttételt, hogy csupán 2000-et pörögjön ugyanennél a sebességnél. Ilyen szempontból zseniális, és segít a fogyasztáscsökkentésben, ám városban számomra zavaró volt. Rossz hír lehet, hogy az 1.3-as benzines és az 1.4-es dízel is kizárólag 6 sebességes kézivel kapható, az általunk, automataként egyedül az 1.6-os kapható ezzel a CVT-vel is.
Hirdetés

Megér ennyit? A vegyes érzelmeket tetézte, ha arra gondoltam, hogy a Corolla ezzel a hajtáslánccal 6 280 000 Ft, az általunk is tesztelt Executive felszereltségben pedig már 7,3 millió forintot kóstál. Ezen az áron nem lesz népautó, de meglesz a maga vevőköre. Aki elég perverz a CVT váltóhoz, annak kényelmes és a komolyabb szedánok között olcsóbbnak számító flottaautó lehet. Ennyi pénzért már bőr-szövet kárpitozás, okoskulcs, gombos motorindítás, aktív parkolást segítő rendszer, első ülésfűtés, sötétített hátsó ablakok és automata ablaktörlő, valamint fényszóró is jár. Kiemelendő még, hogy a legalapabb Corollához is széria a Toyota Safety Sense rendszer, ráadásul az ESP is nagyszerűen kezeli a veszélyesebb helyzeteket. Ezt a Groupama Tanpályán is volt szerencsénk kipróbálni, a biztonság garantált. Ha körbenézünk az alsó-középkategóriás szedánok között, népes mezőnyt találunk. Ilyen például közvetlen konkurense a nemrégiben dízelmotorral tesztelt Hyundai Elantra, ami 128 lóerős 1,6-os benzin motorjával, automataváltóval és hasonló Executive felszereltséggel épp nem éri el a 7 milliót, viszont mindenben pont eggyel jobb japán ellenfelénél. Jobb választás lehet a szintén 1600 köbcentis dízellel, amivel erőt is kapunk hozzá 7,5 millióért. Ha már kompakt szedán és flottaautó, még mindig ellophat néhány vásárlót a már idősebb 4 ajtós Opel Astra verhetetlen áraival, valamint itt versengene még a 10 centivel rövidebb Fiat Tipo is, de ő igazából egy szerényebb kategória, nem nyűgözött le tesztünkkor. Ha magánvásárlóként tekintünk a Corollára, az elődök sokszínű, mindig újító sorához képest sótlannak tűnik. Ha viszont céges szemmel nézzük, ez a generáció is tökéletes menedzserszedán lehet, nem csak a nagypapa autója.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes utazóautó, fejlett biztonsági rendszerek, nagy lábtér, megbízhatóság érzése, jó felbontású tolatókamera, mutatós külső
Negatív
Rideg vezethetőség, hevesen reagáló CVT váltó, közepes csomagtér, néhol olcsó anyagok, rosszul kezelhető multimédia
Árak
Tesztmodell alapára
7 180 000 Ft (2016.09.14.)
Tesztautó ára
7 380 000 Ft (2016.09.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6400 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4620 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1205 kg
Össztömeg:
1775 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
452 l
Belső szélesség elöl:
1495 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
915 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
265 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
495 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1540 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
420-540 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
460 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
CVT automata
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
CO2-kibocsátás:
142 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Korrekt meglátás. Szerintem azokat a régi TX/TLX-eket, amik még most is futnak, már bőven rendbetették + ha mákod van, egy rakás alkatrészt is bespájzolt a tulaj az évtizedek alatt, ami nyilván járna hozzá. A veteránkor küszöbén már elnézzük neki a hosszú hibalistáját, a hobbiautózáshoz alapvetően meg hozzátartozik a bütykölgetés is. Nem hiszem, hogy Daciát sokan OT-znének – tudjuk, miért – de amúgy van már veteránkorú TX/TLX(1985 – ). Szerintem világoskékben néz ki a legjobban, de bármilyen színben nagyon király gépsárkány:)

    [url]http://www.reno.ro/galerie/displayimage-35766.html[/url]

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Feleségem ezres Yarisát egy 2009-es 1.33-as Aurisra szeretnénk lecserélni. Bújom a netet, nézegetem a fórumokat, nem sok mindent találtam. Ismerős márkakereskedő (itt vennénk) szerint nagyobb futásteljesítmény mellett is megbízhatóan szolgálnak.
    Van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban? Megbízhatóság, típushibák?

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Azért írsz ennyi hülyeséget, mert nem érted azt a 3-4 mondatot amit elrejtek a sorok közé!!!Azért ehhez ész is kellene, ezért tűnik zagyvaságnak amit olvasol nem jöttél még rá??? Hogy is jöttél volna, akkor okosabb lennél,Mr. Green írja az igazat fogadd el és lépj tovább.Egy mondat az 1310 TLX-re anno apósom vett vadi újat, nem ért haza vele már kigyulladt a fék, 5ekm után kettétört az önindító ház valamint lefújta a szél 100-nál a festéket igazi cocalista prémium volt vegyél azt élvezd van még belőle elvétve talán a Dunaferr halnán :-DDDDDDDA jelzőidet meg tartsd meg annak aki megszült egy ilyen kretént mint TE!!!Csao több komment nincs irányodba!UI.: fiatal suttyó lennék!!! De jó lenne :-DDDDD Írttam már fiam lehetnél miért nem érted ezt sem!!!Esetleg hazudtál akkor is mikor azt állítottad, hogy 82-ben születtél????Szánalmas ember vagy ennyi.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Ha a te érvelésedet nézzük: 2015ben a tényleg [b]fapados Dacia 45.000 autót adott el 3.5 millióból. [/b] Ők nagyjából a Low end márka, és ebben abszolút piacvezetők. Márkaszinten kevés igazán fapados tömeggyártó van, akad persze pár fapados modellje a tömeggyártóknak, mint VW UP meg Nissan note de ezek sem tömegmodellek.

    Emellett a 3 német prémium eladott 800.000 autót a német piacon, plusz a többiek egy 100-ast. Tehát a 900.000 prémium autó a 3.5 millióból. Szerintem azért ez nem olyan rossz arány.

    Ezen felül hülyeség a 80 milkás lakossággal számolni mert ebben vannak csecsemők diákok és nem vezetőképes idősek. 37. millió háztartás van a németeknél, erre azért jobb az arány…

    És ott van az is, hogy sokan megveszik a 3-4 éves 60-100.000 km-t futott használt 3ert és vidáman elmennek vele még 3-5 évig, aztán mehet K-európába vagy É-Afrikába,

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    “manapság már a középréteg sem engedhet meg magának egy új Passatot”: ha [b]magyar viszonyokra [/b]gondolsz, akkor ajánlom figyelmedbe a magyar használtatuó-behozatali statisztikákat. Akinek muszáj új autót venni, ott tényleg tarolnak a lépcsőshátú kisautók.

    A [b]német viszonyok [/b]tekintetében pedig javaslom a német eladási statisztikákat (pl modell szerint 2015: [url]http://raycee1234.blogspot.be/2016/01/germany-car-sales-by-model-2015.html[/url]). A Top 20-ban 8 prémiummodellek, és nem az alapváltozatokban (pl E klasse). A kelet-nyugat nagyságrendekről pedig elég sokat elárul, hogy a hozzánk hasonló népességű Belgiumban évi 5-600.000 autó fogy. 4.000.000 háztartásra.

    Tehát meglehetősen erős a nyugat-európai autópiac, az átlag német belga holland családfő közepes vagy felsőközepes prémiumkombit vesz.

    Nyilván, senki sem készpénzből, de havi 4-6e euróból belefér a 4-600 eurós törlesztő…

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    “Menj már el egy kocsmába és ott okoskodj egy kicsit.”

    Ne magadból indulj már ki, te szerencsétlen. Lehet, hogy te ott laksz, én viszont ilyen helyeken soha nem fordulok meg. Tehát nem fogunk találkozni – és ezt egy cseppet sem bánom:)))

    Fel sem fogod, amit írtam, mert nem tudsz túllátni a saját világodon. Kezet foghatsz Zöldikével, ez neki szintén nem megy. Ne feledd, hogy a jövőben kerülhetsz olyan élethelyzetbe, hogy fapados, igénytelen, olcsó autóba kell majd ülnöd – gondolom, jós azért nem vagy, tehát nem tudhatod. És akkor majd lejjebb adsz az arcodból.:)

    A politikai nézetedet, gyűlölködéseidet inkább tartsd meg – én azért két ország rossz viszonyán(mi és Románia) képes vagyok túllátni, és elismerni, ha valamiben Románia jobb. Márpedig ez a lista elég hosszú, az autóiparon túl is. A Dacia pedig az egyik kedvenc autóm, de főleg a régiek, bár a modernek sem rosszak – egy jó kis 1310 TLX első számú hobbiautó-jelölt lenne. Mit érdekel engem, hogy román gyártmány… Ha király, akkor király, és kész.

    Nincs itt megtiltva, hogy valaki a lexikális tudásra építsen. Zöld hozzászólásai is zömében ilyenek, ha olvasod. Ha állandóan azt szajkózom, hogy a “személyes tapasztalat” nem mértékadó, akkor nyilván én sem fogom ilyenekkel traktálni a népet. Saját magammal mennék szembe…

    Egy igazi ostoba, csőlátású sügér vagy, és erre még rátesz egy lapáttal a magabiztosságod. A mai tizenévesek között ez a trend, nem kérdés, hogy te is közéjük tartozol. H***e f*sz.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    “Romnyi” ??? Te komolyan ettől hiszed magad “okosnak”?
    Ettől, de Te ezt úgy sem érted, mert ez már politika, igaz az autókhoz se értesz, csak ollózgatsz szorgalmasan.
    Még olvasgattam volna amit írtál, de hamar vége volt, írj még kérlek, hadd legyek még okosabb!!Itt aki más világban él az Te vagy!Törj ki a ketrecedből, élvezd az intelligencia szabadságát, mondjuk ezt meg kellene magyarázni, de annyi időm nincs rád.Azt meg szeretném még itt érni, hogy egyszer megérted amit bárki is írogat ide, nem egyből neki támadni milyen tudatlan.A Te okosságod saját bevallásod szerint is a wiki stb… tudod nekem ez csak szánalmat jelent irányodba.
    Menj már el egy kocsmába és ott okoskodj egy kicsit.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Rőzsike, megint bizonyítottad, hogy egy jottányi tiszteletre sem vagy érdemes. Persze, téged mindenki direkt bosszant, aki a németeket kritizálni meri. Igen, ez valószínű. Vagy csak te veszed bosszantásnak. Tudod, ez nem mindegy:)

    Egy kicsit el kéne rugaszkodni attól, hogy mi a “Volkswagen” szó jelentése. Mert a “népautós” jelentése már eléggé elferdült, és ezt csak a h*lye nem látja(te sem). Nálunk pl. “presztízsautó” egy ideje.

    A népautónak egyenlőnek kéne lennie azzal, hogy egyben széles tömegek számára megfizethető is. Ez a VW-nél nem teljesül, mert a wolfsburgiak alapfilozófiája az, hogy “nálunk az olcsó autó is drága, tessék megfizetni”. A Renault-nak is van 2 db olcsóautó-márkája, a Nissannak is 1 és a Toyotának is 1. Mert remekül felismerték, hogy a világ fejlődő, ill. elmaradottabb részein is szeretnének az emberek új autót venni, és ki kell szolgálni őket. A VW megcsinálhatta volna ezt a Skodával – nem ezt tették, hanem egyre feljebb pozícionálják, ahogy a Seatot is. Ez a germán alapfilozófia – mindenből “prémiumot” kell csinálni. A Skoda Rapiddal és a Seat Toledóval is a legnagyobb baj az áruk. Ilyen a német “budget-autó”:)))

    Erről hírek is voltak, te dilettáns eszetlen tökfej, csak a dízelbotrány(amit fogadok, meg tudnál magyarázni) keresztülhúzta:

    [url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/05/16/olcso_markat_alapit_a_volkswagen/[/url]

    Igen, a germánok b*rmok. A világ legnagyobbjai. És hogy tovább dühítselek, azért a keleti országrészben remek autókat tudtak gyártani: Trabi, Wartburg, Barkas…

    A németfanok még évtizedekig nem fogják beismerni, hogy megdőlt a kis “dogmájuk”: a pöffeszkedő németeket bizony laposra döngölték, a prémium kategóriát leszámítva. Ha felébredsz csipkejózsika-álmodból, észre fogod venni, hogy Korea jóval előnyösebb helyzetben van, mint a VW, és Winterkorn is beismerte – mikor még ő volt a vezető -, hogy a VW tőlük tart a legjobban. Erre minden okuk meg is van. Nem baj, te csak fújd a nótádat – az ég egyadta világon semmihez sem értesz, csak ugatni tudsz, linkek, bizonyítékok nélkül.

    “Romnyi” ??? Te komolyan ettől hiszed magad “okosnak”? Jézus Mária…

    Buta fószer.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Rómeó!!! India nem Európa, Ázsia sem, nem tudom tudtad-e?Ajánlom a WIKI-t, esetleg a google térképet.
    A VW szerinted nem népautó??? ” https://hu.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ” Az egész világon adták/szerelték.Azért arról is kellene beszélni, hogy anno mennyiért is adták a zsigulit a fizetésekhez képest és mennyit kellett várni a szarukért.Ja, hogy mi is szegényebbek vagyunk az átlag EU-s polgárnál?Manapság meg még szegényebbek, ezért veszik az öreg nyugati gépeket, mert azok is fényévekkel jobbak még mint az Orosz, romnyi, koreai stb. sza…k.Barom németek!!! OMG ekkora marhát mint Te!!!Tényleg azt kell hinni, hogy direkt bosszantassz mindenkit vagy tényleg ennyire h….. vagy?

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Bődületesen h*lye vagy és szűk látókörű, szégyelld magad. Zöldike, szeretnélek felvilágosítani, hogy Magyarországon élsz, ha eddig nem tudtad volna. És lehet, hogy te nyertél a lottón, kaviárt eszel meg lakájokat alkalmazol a palotádban, de sokaknak itthon az autó luxus, még egy fapados kivitel is. Fogd már fel, hogy nagy számban vannak az országban kispénzű emberek, akiknél mindig meg van húzva a nadrágszíj és ezzel szembemenve te az urizálási hóbortjaidat tartod mértékadónak. Egy irdatlan nagy sülttök vagy, ha te egy fapados autótól igényességet vársz el – ez szembemenne a tervezési filozófiájukkal! Tudod, ez egy ilyen szegmens – semmi flanc és parasztvakítás, csak a legszükségesebb dolgok. Nem véletlen, hogy Indiában tarol a Suzuki, a Renault-Nissannak 3(!) olcsóautó-márkája is van, és a Toyota is belekezd ebbe a Daihatsuval. A németeknek meg nincs ilyen, mert az ütődött b*rmoknak nincs annyi esze, hogy felfogják: a kispénzű ember is szeretne új autót venni. A VW-nek két lehetősége is lett volna, hogy olcsóautó-márkát hozzanak létre: a Skoda ezzel szemben lassan már sztreccslimót fog gyártani, de a Seat is olyan messze van a budget-fílingtől, mint ide Fokváros. A lételemük a felfelé pozícionálás. Ha ők veszik meg a Daihatsut, akkor már aranycérnával varrott márka lenne, a Toyotánál azonban megértették, hogy ki kell szolgálni a keveset keresőket, szegényeket is. Ez a különbség a germán és a japó észjárás között.

    Mivel 51%-ban birtokolja a Renault a Ladát, ezért a további fejlődéshez az kellene, hogy még nagyobb tulajdoni hányadot vegyenek meg, de olvashattunk már többször róla, hogy az oroszokkal nem egyszerű tárgyalni, még az sem kizárt, hogy a Lada idővel kiválik/kihullik a Renault-Nissanból. Az orosz nem az a fajta, aki szeret behódolni, ezt ugye nem kell magyarázni:)

    A távol-keletiek felsőbbrendűségét az hirdeti, akinek egy autónál a megbízhatóság az elsődleges. Én is ilyen vagyok, te pedig – mint már korábban említetted – nem. Persze, ha neked ez nem fontos, akkor találhatsz jobbakat. Nem bonyolódnék ezzel kapcsolatban újra vitába veled, mert a lényeg ennyi: más emberek vagyunk, másfajta értékrenddel.

    A Shuanghuan nem akart X5-ös lenni, csak annak a farvizén – a design-jával – próbált érvényesülni. Tipikus kínai olcsó másolat, ezt jól ismerjük itthon már régóta(pl. Adiadas, Reobek:) – én személy szerint ezért is várom már a komolyan vehető kínai autók eljövetelét, amiken már pl. a formaterv is önálló vagy legalábbis jól beazonosíthatóvá teszi a gyártóját.

    Magasságos uram: térdre rogyok, kezeimet összekulcsolom és kérdőn nézek az ég felé – miért büntetsz engem? Néhány hajszálamnak megint azt mondtam: “goodbye”:)

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Figyelj, szerintem kicsit fordítva ülsz a lovon, eddig te általában valami fura faji alapon hirdetted az ázsiai márkák felőbbrendőségét, és ez főleg a koreai márkák esetében vicces, amikor nem vagy hajlandó elfogadni hogy mennyi lentről kezdték (egy elavult Kadett platform átvételével). Mindazonáltal az is igaz, hogy a koreai márkák bizony évről évre javultak és hamar saját lábbra álltak.

    Csakhogy a Lada nem ilyen. Nem a mi ezeröcsinkből következtetek, hanem részben abból a tényből, hogy az oroszok szinte semmi értékelhetőt nem tettek le az asztalra amióta létrehozták a gyárat, de még inkább abból, hogy alájuk tolják a Sandero platformját. Ez nem konszervezetés által felülről pozicionálás kérdése, a Skoda is remek autókat hoz ki úgy hogy nekik osztják a legjobb lapokat (ellenben a Seattal). De a Lada nem hasonlítható ezekhez.

    Nem tudom miért nosztalgiázol a xar, “fapados” igénytelen autókra, amiket rossz anyagokból rosszul megtervezve rosszul raknak össze.

    Én nagyra értékelem ha egy márka akar bizonyítani, mint a japánok a 80-as években, az Alfa a 90-es években vagy a Volvo a 2000-es évek közepétől. TKP a Logant is becsülöm mert egy konzekvens autó.

    Ilyenkor a vevő nyer, mert jobb árszínvonalon kap autót.

    De a Lada eddig semmit sem akart bizonyítani, és ahhoz képest itt elég hangos rajongói tábora van. Ahogy a teszteket olvasom, a Granta nem Logan, olyan dolgokat enged meg magának, amit egyetlen más gyártó sem, talán Shuanhuan CEO volt ennyire rosszul megtervezve és összeszerelve, csak az egy X5 szeretett volna lenni, ez meg egy Loganl marad el.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    “Volt ladánk így nem idológia alapon közelítem meg a dolgot.”

    Volt egy 1500-asotok és abból következtetsz arra, milyen lesz a Vesta? Brrr, Zöld… Az egy totálisan más korszak terméke volt, a Vesta mögött pedig – bár csak 51%-ban – de ott van Ghosn birodalma. És azt is meg kell oldani, hogy a Dacia alá legyenek pozícionálva, és ez kivitelüket, kidolgozásukat, anyaghasználatukat, stb. tekintve jut érvényre. Bármilyen furcsa is, de a Daciának már van “presztízse”, míg a Ladának egyelőre még nem sok, csak az oroszoknál meg az utódállamokban.

    Szeretsz azzal dobálózni, hogy márkán belül is lehetnek nagy ingadozások(itt is leírtad lejjebb): ez a Ladára is igaz, a Grantából meg szintén ne indulj ki, mert a Vesta teljesen más világ lesz. Neked amellett, hogy sznob vagy, a fapadosság érzése derogál alapvetően, mindegy, hogy ez VW-ben, Suzukiban, Opelben vagy éppen Ladában van-e jelen. Megint az a probléma jön elő, hogy nem tudsz túllátni saját magadon.

    Az utolsó bekezdésedet nem szajkóznád ilyen nagy p*fával, ha értenél a dolgokhoz. A német híres arról, hogy nem szereti bepiszkolni a kezét, és ezzel járó munkákra bizony előszeretettel alkalmaz vendégmunkásokat. Nem hallottad még az “übermensch” kifejezést? Ennek is van egy ilyen eredeztetése. A “jürgen” a szellemi munkát végzi, mert az nem derogál neki.

    (Vipo, első osztályú a hozzászólásod. Én mindig is tudtam, hogy intelligens ürge vagy, de Kempelen mögé bújva ez nem igazán jött ki. Respect.)

    Az pedig m*rhára nem mérvadó, hogy neked milyen autók a “röhejesek”, mert te ezt a cimkét rásütötted a Lincoln Town Carra és az Acura egyik modelljére is – persze ideológiai alapon, hogy máshogy:) Kímélj meg minket ettől, légy szíves, te buta blogger:)

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A fő gond az a csomagokkal, hogy csak papíron versenyképesek, mert kiskanállal porciózzák a szabadon konfigurálható európai versenyzőkhöz. Tehát csak akkor jobbak, ha PONT ilyen felszereltségű autót keresnénk máshol. Így azonban nem szabad gondolkodnia egy invazív márkának, mert nincsenek hazai pályán (pláne csökkenő eladásokkal).

    Személyes tapasztalatom szerint a kegyelemdöfést az adja, hogy komolyan is veszik az árlistát…

    Ja és igen, a CVT kukázandó.

    Itt is necces, a HSD hajtásláncban végképp röhejes. Ott az NX szép csnedesen suhan, kellene picit gyorsítani, erre felbőg a négyhengeres mintha a tudása végét járná. Ez nem gázpedál, hanem ki be kapcsoló… 🙂

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    kivagyok ettől a “kötött” csomagoktól 😀 majd ők megmondják, h neked mi kell !! németek kicsit flexibilisebbek ebből a szempontból, de keleten sem mindegyik márka asszem, de ez akkor is f@szságnak tartom, na mind1.

    a 132 ló egyébként nem hangzik olyan zsarul elsőre, az, hogy 6000en adja le, az viszont már igen. főleg, hogy most jönnek ezek az állat ev-k, ha már 60-80kw-s pakkokat beleraknak egy kisautóba vagy bármibe, az majd megy mint barom 0-100 5sec alatt síri csöndben, najó kis zümmögéssel, nekem nagyon bejön. talán a “töltése” nem tetszik, 400-500km hatótáv már egyébként egész tűrhető.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    2002 óta visszafelé fejlődnek. Mára eljutottak oda, hogy egy Olasz autóban (PLD:Punto, Giulietta) is több Japán beszállítói alkatrész van , mint a Toyotákban!

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A ragasztáshoz: ilyet normál vásárló nem vesz észre, és amúgy csak esztétikai hiba.
    A probléma inkább az, hogy egy ekkora gyártó még mindig nem figyel arra, mit ad az újságírók kezébe (ld. még a felszereltséghez Állítólag hozzátartozó navit, ami mégsem működik)…

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Az az erősebb motor tényleg hiányzik, mint a szintén dinamikusnak kinéző Lancer Sedanból.
    Aztán a fene tudja. A csomagpolitika miatt az már csak Executive lehetne, annyi pénzért, amennyi egy sportos járgányt kívánó fiatalnak nincs, egy flottavásárló meg venne rajta egy takarékosabb középkategóriást.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    “ezen szakaszán és lenyugodott”

    ilyen szakasz nincs, max motiválatlan vagy tunya/befásult ember. azoknak meg ott van a busz,vonat,tk :P:)))))

    ráadásul a forma és dinamika kapcsolata a toyotákban soxor óriási paradoxon. Mert mit is látunk? egy nagyon csúnyán morcosan néző “mindenkitletolok” design-t, nyúlánk keskeny formákat, ami a dinamikusságot jellemzi, de legalábbis annak a jellemzője és akkor ez a kocsi egy busz dinamikájával vetekszik, ha a család benne ül. értem én csak na……csinálhatnának belőle 150-200 lovas verziót is, hogy legyen egy minimális alapja azért a trendibb dinamikus formának.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    hát én azt mondom, hogy ez az autó ránézésre karakteres. egyik legkarakteresebbb toyota, az más kérdés, hogy más márkák is használnak hasonló jellegű design elemeket.
    az eleje jó, a hátsó traktus kicsit tessék-lássék még a múltba visszarévedő forma, ami nem szükségszerűen baj a szürke plebsnek. talán túl is teljesíti a feladatát a corolla, de a piac változik mindeközben, hát ez van.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Azert az ezerocsit ne hasonlistsd egy mai autohoz.
    Az utan persze hogy hyperugras volt akarmilyen nyugati auto.
    Persz a mai Ladaknak is megvan a maga baja, de azert sokat fejlodott s az ezerocsi sem a legroszabb valasztas volt annak idejen.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Ezt így általánosságban kijelenteni marhaság. Ezt min európát megjárt ember mondom. Nyilávn ha van üresedés, nem a legjobb állásokat fogják lepasszolni, de, a fizikai munkánál ugyanúgy lesznek bennszülöttek, és egy nagy presztízsű autügyárban pláne. Akkor ssodálkozz amikor a kukásautón többségben szőke emberek ülnek, márpedig ilyet sokszor láttam.

    Nem értem minek vennél Vestát, ha ott a Sandero…

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A birtoklás természetesen nem az enyém volt, családi autó volt, viszont az első autó amit életemben vezettem.
    Amúgy egy piros ezeröcsi, ikerlámpás.

    És hyperugrás volt utána a Lancer, minden szempontból.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    [i]Hidd el, ha lenne olyan jó jürgen arra az állásra azt vennék fel, de az a konkrét ipse jobb volt mint a Jürgen. [/i]

    Tévedés. Jürgen már nem nagyon végez kétkezi fizikai munkát. Arra ott vannak jobb esetben a lengyelek, délszlávok, magyarok, rosszabb esetben a törökök, még rosszabb esetben meg az egyéb, nem a precizitásukról és munkaszeretetükről híres közel-keleti népek.

    Egyébként a Vestával nincs semmi baj, korrekt, már-már tetszetős külső meg belső, végre modernnek mondható alapokon. Az már más kérdés, hogy mire ideér, a védővámok miatt többe fog kerülni, mint mondjuk egy Fiat Tipo, úgy pedig nehéz lesz versenyezni a nem nosztalgia által vezérelt vásárlókért.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A Vestás érvelésed nem értem. Bér az oroszok szereznek vetíteni (megszokták, hogy a tevutasításos gazdaságban konkurencia nékül ellenőrzött médiában úgysem kérik számon, kint meg úgyis megbukik, addig legalább izzadjon a hülye kapitalista…), annyit már lehet tudni, hogy a kocsi egy lépcsős hátú Sandero. Amin állítólag sokat dolgoztak azok az orosz mérnökök akik 30 évig gyártottak Fiatot, vagy 20 évig a Granta nevű szörnyülöttet, műszaki megújítástól mentes faceliftekkel.

    Volt ladánk így nem idológia alapon közelítem meg a dolgot. Ahogy akkor is amikor a Ladából egy “keleti” autóba ültünk, az akkor még ismeretlen Mitsubishi termékébe. Egyszerűen azért mert egy jó autó volt.

    Én eddig legjobb megítélésem szerint vitorláztam a márkák között, és igyekeztem korai lépőként olyan autót keresni, ami még nem a nevéből él.

    De a Lada Márka nem ilyen. Igazi korrupt kelet európai xarkupac, az a fajta vircsaft, ami poltikai kapocslatok és *-ek nyaldosása (pl az olasz kommunisták farvizén) révén igyekszik érvényesülni.

    Röhejes autókat hoznak ki és példátlan rossz minőségben gyártanak.

    A szedett vedett vendégmunkásról kommented meg végképp röhejes. Agyadra ment a propaganda. Az átlag magyar nagyjából arról álmodik hogy a helyükön legyenek. Hidd el, ha lenne olyan jó jürgen arra az állásra azt vennék fel, de az a konkrét ipse jobb volt mint a Jürgen.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Kár ezen a témán rugózni folyton, hogy a törökök így, a törökök úgy… Nagyon sok gyártónak vannak ott üzemei, pl. Hyundai, Ford, Toyota, Renault, Honda, Fiat, Mercedes(buszok), és ez nyilván azt is jelenti, hogy már bizonyították az évtizedek alatt, hogy megbízható munkaerőnek számítanak. Miért, a thaiföldi, a spanyol, a lengyel, a szlovák, vagy uram bocsá’, az angol miben jobb? És az miben jobb, amikor bár Németországban raknak össze egy VW-t, viszont ugyancsak ilyen-olyan szedett-vedett vendégmunkások dolgoznak a gyárban?

    “De nem ismered az autókat ha a Tipót a Vestával akarod összevetni.”

    Remélem, feltűnt, hogy ellentmondásba keveredtél magaddal, kolléga:

    “…általában szeretik előítéletekkel pótolni a tudásukat.”

    Nem tudod, milyen a Vesta(sőt, még senki sem tudhatja Magyarországon), csak ideológiai alapon állítasz valótlanságokat. Az eddigi legh*lyébb gondolatmeneted ez a mostani. Alapvetően neked egy Lada mindig is derogálni fog – gyártson bármilyen autót is – és emiatt igyekszel mindig hátrányosabb színben feltüntetni, mint a konkurenseket. Bődületes, kapitális, igazi “Zöld-ség” az irományod – ha megenné valaki, megfeküdné a gyomrát. Gratulálok, “komoly” teljesítmény…

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Még egy észrevétel:

    “Karakter nélkül”

    Ha végignézzük a Corolla kategóriatársait, közülük melyik tűnik ki a karakterességével? Jetta, Astra Sedan, Tipo, Fluence, Lancer, Toledo, Rapid, stb… Egyik nagyobb “karakter”, mint a másik.:) Bár ez a kérdéskör részben talán szubjektív is – egyesek beleláthatják ezekbe a karakterességet, míg mások nem – mégis azt gondolom, hátrányként nem kellene a Corollának felróni a semlegességét, mert maga a kategória is erről szól, amiben versenyez. Aki ebből a szegmensből választ, az kihívásokat aligha keres már, valószínűleg túl van már élete ezen szakaszán és lenyugodott. Ehhez mérten pedig a Corolla és az összes riválisa is a négy keréken guruló nyugalom szimbólumai.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Hány ilyen “nagy” felismerésed lesz még a közeljövőben. Aztán majd szépen elkullogsz máshova észt osztani, amiből neked pl. a legkevesebb van.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A Corolla, mint modell színvonala mindig is erősen ingadozó volt. Voltak kiemelkedő darabok (bár igazán ezt a mindössze pár évig futott E100 generációra mondanám, de korrektül sikerült a 120, és az Auris a Facelfit után), és voltak gyengébbek (pl a békalámpás igazi csalódás volt amikor kijött).

    Amikor pedig egy autó gyengére sikerül, akkor vagy igyekeznek a hazai média segítségében bízni (ebből élt igyekezett túlélni a Golf V a 2000-es évek közepén, azt is megvette sok balek), vagy egyszerűen nem adnak tesztautót (feltűnt hogy a közelmúltig mennyire hiányoztak a Mercedes autói a netes szakoldalakról? pár lezsírozott teszt az Autobildnél, és azt szépen megköröztették a fiókújságoknál, de ahol állni kell a kritikákat ott inkább kimaradtak).

    Írhatod ide hogy a törökök annyira jól összeszerelik, hogy ez kompenzálja azt hogy maga az autó egyáltalán semmiben nem emelkedik ki a konkurencia közül.

    A Tipo szerintem is konkurens, bár a fő ellenfél a Jetta lenne. A Tipo olcsó, Kelet-Európának fejlesztett, viszonylag méltósággal tartható családi lépcsős. Ez az a piac, ahol urizálnak a korcs, kisautóra használhatatlan lépcsősfart varrott vacakokkal, és általában szeretik előítéletekkel pótolni a tudásukat. A Tipo mondjuk elvileg egy kisebb platformon alapul, de asszem a Toyota is eléggé egy platfromra építi a modelleket és méretben erősen közel állnak egymáshoz (szélességben és tengelytávban is). Talán a nagyobb méret és a Toyota palettája miatt adnék neki többletpontokat a Tipóval szemben. De nem ismered az autókat ha a Tipót a Vestával akarod összevetni.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    A képeket nézvén óhatatlanul is eszembe jut a new edge design ami ugyebár anno a Ford használt. A belső térről pedig a Peugeot 308 már-már minimalista stílusa ugrik be. Ami a minőséget illeti, a pótkeréktartónál lévő valami……. csoda hogy nem követtek el harakirit a gyárban!

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Szerintem kívülről nagyon szép lett. Sajnos az 1.6 motor egy kicsit gyengécske de aki nem akar mindig első lenni a pirosnál annak tökéletesen megfelel (nekem is). A csomagtartó az tényleg nem túl nagy, két okdalt nagyon belógnak a kerékjáratok és az rengeteg helyet vesz el. Az európai piacra mindenképpen kéne ebből kombi is habár ott az Auris de az nem ilyen szép. Amükor megláttam a képet a csomagtartó aljáról hát ott nagyot csalódtam. Mi a fene az a ragasztás(ok) ott? Ilyen csúnyán megoldani valamit! A belseje nem lett a legszebb, vagyis inkább a középkonzol nem túl szép. A középső légbeömlők nagyon rondák és a váltó sem szép plusz ami a váltó körül van az tényleg csúnya. Szerintem a felnik nem vészesek, egy kicsit kicsinek hatnak. Ennél az autónál a megbízhatóságé a legfontosabb szerep. Összegezve egész jó kis gép.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Pedig egy kategoria a Tipoval, meg akkor is ha faj (mint altalaban neked az ilyesmi).
    Viszont kar lenne a kivizetesert, a jelenlegi generacio kifejezetten jol nez ki, sajnos belulrol tovabbra is egy kaosz, kivulrol viszont szep es kicsit sem unalmas.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Sajnos simán el tudom képzelni, hogy kivezetik a Corollát az európai piacról a nem túl távoli jövőben. Havonta néhány száz fogy belőle a kontinensen:

    [url]http://left-lane.com/european-car-sales-data/toyota/toyota-corolla/[/url]

    Elszállt felette az idő, szinte fájt olvasni, hogy az új Tipót, mint afféle konkurenst említette a szerző. Ide jutott Európában a Corolla – hasonló mélyrepülés, mint a Mitsubishi Lancer esetében. Lehet, hogy az új Lada Vesta is a konkurense lesz majd?

    Úgy látszik, a világverő 44 milliós eladással az autó nem igazán vonja a bűvkörébe az európaiakat. Nem véletlen, hogy a Toyota kb. 10 éve belátta, hogy ide szükség van egy Aurisra.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    És bőven találunk ennyiért kellemes rugózású, halk motorú élvezetesebb konkurenseket is (EMP2 és MQB platformos autók például) – sőt, még némi praktikumra is futja azoknál. Ha vezetted őket, közelebb vagy az igazsághoz, de a remek fék, a könnyű de pontos kormány, a korrekt futómű és a -akár- karakteres (és könnyű láb esetén takarékos) motorok, és az átlagosan magas(abb) minőség elég erős érvek, és simán tud az ember velük stresszmentesen autózni.

  • 2017.10.28. at 02:37
    Permalink

    Csak tud valamit a Corolla, ha negyvenvalahán milliót eladtak belőle. A cikkíró talán túl fiatal ahhoz, hogy megértse, az emberek többségének pont ilyen stresszmentes autóra van igénye. Ami nem zajos, nem ráz, nem terheli a bennülőket. Amiben az autópályán elalszanak az utasok, és amiből úgy szállnak ki az út végén, hogy nem fáradtak el. Akinek élményautó kell, meg “karakter”, az bőven talál a piacon sprőd rugózású, hangos motorú típusokat.

Vélemény, hozzászólás?