Nagy az arca az új Suzuki SX4 S-Crossnak?

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 GL+ teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújulva kaptuk tesztre a Suzuki SX4 S-Cross egyliteres, háromhengeres benzinmotorral hajtott változatát. Ilyen egy értelmes megújulás.

Tanulékony. Néhány gyártó olykor nagyvonalúan elintézi egy-egy típus megújulását, minimális formai és annál is szerényebb tartalmi frissítéssel, csak hogy kiírhassa ajtajára: itt az „új” típus. A Suzuki nem tartozik közéjük, az SX4 S-Cross esetében biztosan nem. Persze volt mit fejleszteni az S-Crosson – mondhatnák a rosszmájúak, részben jogosan. Azonban értékeljük inkább azt, hogy a Suzuki tényleg az egyik leglátványosabban fejlődő márka, szépen tanul a konkurensektől, és hozza ki egyre versenyképesebb típusait. Hiszen míg 10 éve már az akkori kisautók között is kicsinek számító Swift fölé hozta az – elvileg – kompakt SX4-et, 4 méteres hosszával és tudásával egyaránt valójában az is kisautónak számított. Utódja – bár a családi viszonyok a Suzukinál szinte soha nem ilyen egyértelműek – az SX4 S-Cross már méretben is beleillett a kompaktok csapatába, miközben örökölte az SX4 magasabb felépítését.
Hirdetés
Taktikus. Az SX4 S-Cross persze a nevében is hordozza, hogy igazából crossover, nem hagyományos kompakt, és így egyre divatosabb a jelenlegi mezőnyben, hiszen a konkurensek csak most kezdenek ráérezni e szegmensre. Ám míg az eredeti S-Cross még csak méretében és stílusában érett meg a kompakt crossoverek megszorongatására, úgy a most bemutatott ráncfelvarrott változat már szinte teljes értékű tagja ennek a csapatnak. Persze nem azért, mert karakteres orrot kapott, amit ugyan sokan csúfolnak, ezzel is szóbeszéd tárgyává téve az autót, s mint tudjuk a negatív reklám is jó reklám. Egyébként pedig érdemes megnézni a Nissan Juke-ot, ami hasonló élcelődés tárgya volt megjelenésekor, mégis sikert hozott a Nissannak. Vitarásított. Maradjunk tehát annyiban, hogy az SX4 S-Cross megjelenését a mai trendeknek megfelelően gyúrta át a Suzuki, mert az előd valóban unalmas volt, márpedig unalmas külsejű típus aligha él meg manapság a piacon. Ugyanakkor belül is divatosnak kell lennie a járgánynak, így az S-Cross is megkapta azt, ami manapság elvárható. Nem volt nehéz fejlesztés, hiszen a Grand Vitara megjelenésével minden adott volt. Érdemes a két autót egymás mellett megnézni a szalonban – belülről – mert sok a hasonlóság, így tényleg csak az a kérdés, hogy kinek melyik tetszik jobban. A Vitarából és a Balenóból már ismert műszerek és multimédiás rendszer költözött az S-Crossba is, annak minden előnyével és hátrányával – ahogy azt a Balenónál is említettük. Kényelmes. Adott tehát az S-Cross tágas, kényelemre hangolt utastere, ahol a műszerek közti kijelzők továbbra is a pálcákat nyomogatva-forgatva állíthatók, a középkonzol érintőkijelzőjén pedig a kor elvárásainak megfelelő grafika és kezelőfelület, valamint funkciók fogadnak. Persze az alapvetően négy mezőre osztott képernyőn eléggé lecsökkennek a lehetőségeink, ha nincs navigáció az autóban – hiszen a menüben mindenképpen szerepel a navi – és nem csatlakozik telefon a rendszerhez. A másik 2 menüpont ugyanis a telefonhoz tartozik, tehát ilyenkor valójában csak egy, a rádió menüpont él. Ám ami létező, aktív funkció, az remekül működik, úgy általában is az autóban. Továbbá nem csak a műszaki tartalom tekintetében bizonyult tanulékonynak a Suzuki, hiszen például a legutóbb még kritizált első kartámaszt is tologathatóra cserélték, így tényleg kényelmesebb. Háromhengeres. A friss S-Cross motorterében is érdemi változás történt, hiszen új motorok jelentek meg a kínálatban. A Vitarából ismert 1,4 literes turbós benzines éppúgy választható, mint a Balenóban próbált 1,0 literes háromhengeres. Tesztautónkat is ez utóbbi hajtotta, abszolút megelégedésünkre. A korábbi 1,6 literes szívómotor kikerült a kínálatból, pedig biztosan ma is sokan választanák inkább azt, hiszen kiváló erőforrás, de a ma autósainak többsége alacsony fordulaton is érezhető nyomatékra vágyik, és ebben jobbak a turbósak. Talán csak ebben jobb az egyliteres, háromhengeres is, kulturáltságban ugyanis biztosan nem. Kevésbé zavaró a rezonanciája, mint a kisebb Balenóban, de azért az S-Crossban is jelen van. A nagyobb test és tömeg miatt a fogyasztása sem olyan fergeteges, bár még így is bőven jó. Felszereltség. Az egyliteres háromhengeres az SX4 S-Cross esetében az alapmotor szerepét tölti be, így ezzel kapható a legolcsóbban a típus, listaáron 4,99 millió forinttól. A teszten járt GL+ kivitel 5,31 millió forintba kerül, tehát 70 ezerrel olcsóbb, mint az ugyanilyen motoros Baleno. A két típus között érezhető a kategóriakülönbség, így érdemes a nagyobb és olcsóbb S-Crosst választani, bár felszereltségeik eltérőek. Ám valójában az SX4 GL+ kiviteléből sem hiányzik semmi érdemi tétel, az alapvető igényeket messzemenően kielégíti az is, ugyanakkor tény, hogy a Baleno sok más mellett már kiváló radaros tempomatot és navigációs rendszert is ad 5,38 millió forintért. Érdemes elgondolkodni, hogy a kényelmesebb futás vagy a kényelmi extrák fontosabbak az autóválasztáskor. No meg az is elgondolkodtató, hogy az S-Crosshoz csak 300 ezer forinttal drágább a már négyhengeres, 1,4-es turbós motor, ráadásul hatfokozatú váltóval. Szerintem már csak jobb futáskultúrája miatt is megéri a felárat, nem beszélve a teljesítménytöbbletről és a 6-os váltóról.
Értékelés
Pozitív
Tágas karosszéria, kényelmes és biztonságos futómű, jó mindenes
Negatív
Ósdi kezelőszervek a fedélzeti számítógéphez, némi motorrezonancia, van jobb ajánlata a Suzukinak
Árak
Tesztmodell alapára
5 310 000 Ft (2016.12.14.)
Tesztautó ára
5 440 000 Ft (2016.12.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1785 mm
Magasság:
1585 mm
Saját tömeg:
1090 kg
Össztömeg:
1730 kg
Terhelhetőség:
640 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
430-1269 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
550-840 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
ötfokozatú manuális
Nyomaték:
170 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
CO2-kibocsátás:
113 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:57
    Permalink

    Én is vettem egyet, rekord áron 3,84 -ért vonóhoroggal! Szuper autó jó csomagtérrel! nekem 5.1 -et mutat a fogymérő 1800 km-nél. Javaslom mindenkinek!!!

  • 2017.10.27. at 23:57
    Permalink

    Nem annyiba kerül az új autó, ha az ember hitelt vesz fel vagy bemutat egy forgalmit (ami a nevére szól).
    Jelenleg az 1.4 turbós GL+ megkapja az ember metálfénnyel mindenhol 4,8 milláért.
    Én is ennyiért veszek, és ajándékba jön egy komplett téli kerékszett (ami úgy bő 300ezerbe fájna különben).
    Bár alapvetően én is szívópárti vagyok, de jónak tűnik ez a turbós motor, és én tudom magamról, hogy vigyázni fogok rá, úgyhogy annyira nem félek tőle. Azért ennek mégiscsak 220Nm a nyomatéka a régi szívó 156 Nm-vel szemben.
    Viszont az 1.0 motorról lebeszélnék mindenkit. Nem is a motor a gáz, hanem a váltó.
    Vezettem 1 ilyen Scrosst (amiben már volt azért 1000km), és borzasztó merev volt, csomószor rosszba kapcsoltam, a rükverc nyekergett. Amúgy ez a Totalcar cikkben is le van írva. A 6sebességes váltó viszont – ami az 1.4hez van – sokkal jobb és finomabb, 2 vadiúj SCrosst próbáltam (mindegyik 0km-es volt), és nagyon szépen lehetett váltani a fokozatokat.
    Az a plusz 3-400ezer amivel többe kerül a nagyobb motor és a 6.sebesség, bőven megéri az árát.

  • 2017.10.27. at 23:57
    Permalink

    Én napra pontosan egy éve vettem..-még a Facelift előtti változatát..
    Nem böngésztem át a mostani árlistát, de én 4.5 M-ért vettem.. ( 1.6 GL+ CVT aut. )
    Kaptam hozzá egy garn. téli gumi szettet, ami kb. 250 ezer, így az autó kb. 4.25 M volt.

    Furcsállom, hogy lehet az ezres GL+ most 5.3 M..?! -vajon így felment az ára vagy a mindenhol adott kedvezményt nem vontátok le..?!

    Borzasztóan kár, hogy az egyhatost törölték a kínálatból..!
    Szerintem sok vevőtől pont ezért esik el a Suzuki…-egyébként talán a Vitarában még árulják!
    Remek és kiváló motor az 1.6, egyébként euro 6-os, ami szívómotoroknál viszonylag ritka.
    Az új turbósok szintén euro 6-os motorok hát akkor..???
    -vajon a 2 milligramm CO csökkentés miatt kellett a csere..??

    Gyakorlatilag az orrán és a két hátsó lámpán kívül semmi nem változott.
    Kipróbáltam az újat is tök ugyanaz..(-persze a motort leszámítva )
    A műszerfal semmit, de tényleg semmit nem változott a régihez képest, kivéve a multimédiás kijelzőt középen,
    ( -de ezt is lehetett kapni hozzá…-a szimpla CD-s rádió helyett egy éve, akcióban Clarion típusút..)

    Ami szerintem sajnálatos és mindenképp érdemes tudni:
    Nem csak az egyhatost törölték a kínálatból, de a remek CVT automatát is.
    Ami még szomorúbb, hogy nem elég, hogy csak a harmadik felszereltséghez (GL+) adják az automatát, de most már csak négykerék-hajtással együtt rendelhető, külön nem.
    Ha feljebb megyünk.. -a GLX például már megint nem rendelhető automatával.
    Kis hazánkban, az alsóbb kategóriában egy automata autó vásárlása igen komoly fejtörést és matekot okoz..-nem is értem miért.
    Egyébként egy remek autó és hű szolga a mindennapokban, én nagyon szeretem!
    Ja és automatával..? -sokkal jobb és finomabb az egész szerkezet.. -kipróbáltam.
    Szívből merem ajánlani mindenkinek !

  • 2017.10.27. at 23:57
    Permalink

    Nagyon köszönöm a tesztet! Igazán tanulságos. Főleg azok meríthetnek belőle, akik szemeznek ezzel a márkával, illetve pont ezt a modellt nézték ki megvásárlás céljából. Én márka hű vagyok. Tulajdonosa vagyok egy 2004-ben, szalonból vásárolt Suzuki Ignis GLX típusú gépjárműnek. Nagyon összenőttünk, és még nem okozott csalódást. 187cm-es magasságom ellenére, vagy inkább épp emiatt, tökéletes választás volt akkor e mellett a modell mellett pálcát törni. Nem nagyon válnék meg tőle azóta sem. Soha cserben nem hagyott. Meg is adok neki mindent, ami jár, ami éppen kell. Odafigyelek a szervizelésére, költöttem rá optikai tuning miatt is. Mindig meghálálta. Persze kis vérfrissítés már nyilván nem ártana. Mivel elfogult vagyok, csak Suzukit vennék ezután is, semmi mást. Ez a márka tökéletes. Nekem a szerelőm is azt hajtogatja mindig: nyugodj meg, ezt az autót a ferde szeműek úgy megtervezték, megalkották, hogy soha az életben ezzel bajod neked nem lesz.
    Egyébként Vitarában gondolkodnék, de nagyon bejön az itt most bemutatott, kellő mértékű átalakuláson átesett S-Cross is. Anyagilag persze ez most nem megengedhető, de ha egyszer új autó áll a házhoz, ismét csak Suzuki modell lesz. Nem véletlenül mondják a szerelők, és ezt már több helyen is hallottam, hogy ha minden autó Suzuki lenne, ők éhen halnának. Hajrá Suzuki!

Vélemény, hozzászólás?