Turbó? Kösz, de nem: Suzuki Swift Sport teszt
Suzuki Swift 1.6 Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy Suzuki Swift hátul szűk, a csomagtartója pedig kicsi. Ez a Swift még kevésbé praktikus: csupán három ajtaja és négy ülése van. Az ára ráadásul 4,5 millió forint. Szól bármi mellette? Naná.
Bent kemények, de nem olcsók a műanyagok, a komor hangulatot piroscérnás varratok, a szupernek tűnő ülések háttámláiban Sport feliratok, no meg alupedálok oldják. Más kérdés, hogy utóbbi kettő nem látszik, miután behuppantunk a kellőn vaskos, bőrözött multikormány mögé – olyan ez, akár a túlmotorizáltság: az esetek elenyésző százalékában használjuk ki a rendelkezésre álló erőt, viszont jólesik csak tudni is, hogy ha akarnánk, ha nem lenne veszélyes és tiltott, hű, de szörnyű gyorsan mehetnénk…
Fájóbb, hogy a vezetőülés még mindig nem engedhető elég mélyre (magasra azonban nagyon), s az is, hogy a hátsó két helyre be- és onnan kiszállás nehézkes: míg a balegy előre sem csúszik, az anyósoldali ugyan megteszi, de nem talál vissza a korábban rögzített pozícióba. A helykínálat elöl megfelelő, hátul szűkös annak ellenére, hogy a tengelytáv 50 mm-rel gyarapodott. Hát a csomagtartó? A Swift Achilles-pontja: pöttöm, 211 literes, a rakodóperem magas, a kalaptartó nem emelkedik fel az ajtóval, a Sport második sorának támlája pedig osztatlanul bukik csak előre.
Arra bizony, hiszen ez egy sportváltozat a régi ismerős, 1,6 literes benzinmotor átfésült és valamelyest továbbgyúrt változatával az orrában: a legfrissebb SSS teljesítményileg 11 plusszal 136 lóerős, a nyomatékcsúcsa 12-vel javulva 160 Nm. A 0-100-as gyorsulása két tizeddel jobb az elődénél: 8,7 mp, hogy végsebességben 5-tel rosszabb (195 km/h), tökéletesen mellékes. Ami nem az, hogy már 6 fokozatú a váltó. Első és második fokozata hosszú, a 100-at kettesben éri el, a többi sebesség aztán rövid. 130-nál percenként 3500-at forog a motor, az autópályázás zajos, de elviselhetően zajos. Más tészta, hogy a kipufogó hangolása fárasztóra "sikeredett".
A hatos, elsőre szokatlan, idővel közel tökéletesnek talált, pontosan, rövid utakon, élvezetesen kapcsolgatható váltó nyilvánvalóan a fogyasztásra is jótékony hatással van: a teszt végén a számítógép 6,2 literes átlagot mutatott, s noha tankoláskor csak saccolni tudtunk (ugyanis nem két teletank között mértünk) mi 7 litert állapítottunk meg, ez sem rossz annak fényében, hogy mit tud az autó. Sokat. Ereje nem letaglózó, de mindenképp vidám perceket szerezhet gazdájának. A motor zokszó nélkül forog el 7000-ig, elemében 4000 fölött érzi magát. A fék kitűnő, a szerkezetileg hétköznapi (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű szintúgy. A korábbihoz és a többi Swifthez képest egyaránt keményebb a felfüggesztés, csökkent a rugózatlan tömeg, csekélyebb a kasztni oldaldőlése. Rossz úton ráz, mint a nyavalya, minőségibb burkolaton, száraz aszfalton aztán mindent megbocsátunk neki. Meg hát, mert a 195/45 R17-es gumikon abnormális kanyarsebességet villant a csak egészen minimálisan orrtolós, egy laza 15-öst felszedve is csak 1045 kilós Swift Sport, amely az ESP kiiktatása után gázelvételnél finoman mozgatja a fenekét, s játszi könnyedséggel tartja az ívet - a motor és a kipufogó - ilyenkor lelkesítő - üvöltése mellett. Nem kell turbó, se kompresszor, se 2-300 vagy még több lóerő és Nm az élményautózáshoz - ismét csak erre a következtetésre kell jussunk. Az elektromos rásegítésű kormány leheletnyivel lehetne közvetlenebb (végállásai között majd' hármat fordul), azonban így is messze jobb az átlagnál.
A Swift Sport maradt olyan jó, mint volt, ha meg vásárlója egyáltalán nem használja ki képességeit, spórolós - és valljuk be, perverz - üzemmódban akár a gyár által ígért 6,4 literes átlagfogyasztást is reprodukálhatja. A 4,5 millió forintos ár a tudás és a felszereltség okán vitathatatlanul értékarányos, kár, hogy máskülönben szimplán drága, sokak számára elérhetetlenül drága autóvá teszi az eddigi legütősebb Suzuki Swiftet. Vadabb hanggal, nyersebb viselkedéssel ugyanakkor még szimpatikusabb lenne - aki több tüzet, több játékot vár el egy ilyen kis sportkocsitól, az okosabb, ha a Renault Twingo RS-t is elviszi egy körre.
Árak
Tesztmodell alapára
4 490 000 Ft (2012.04.14.)
Tesztautó ára
4 490 000 Ft (2012.04.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 6900 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3890 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1045 kg
Össztömeg:
1480 kg
Tengelytáv:
2430 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
211-892 l
Belső szélesség elöl:
1320 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
550 mm
Csomagtér hossza:
420 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1200 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
670 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 6900 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
CO2-kibocsátás:
147 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
nem tudok szkennelni, de a márciusi auto bildbe volt, és az ajtónál rozsdásodott
Mindegy vitatkozhatunk itt napokig hónapokig ezen, de kérdezz meg Der Milan rendes hozzáértő szerelőket hogy a Japán vagy az európai autók-e a jobbak vagy megbízhatóbbak.
Der Milan visszatérve a témámra, nem a levegőbe beszéltem, hanem a legközelebbi ismerősök, rokonok autóján láttam, hogy mennyire katasztrófa egy Renault vagy egy Peugeot. De viszont a barátomnak van egy 10 éves Yarisa (1000-es VVT) és bármikor huzatja simán bírja. Azzal sosincs gond. Amúgy meg te mondtad, hogy nem szeretsz olyat mondani amiről nem győződtél meg, akkor a Toyotáról se kell faszságokat mondani mert a világ egyik legmegbízhatóbb márkája. Nem viccből járnak az Amerikaiak Japán kocsikkal. Abban igazad van hogy sok kilómétert elmennek a német haszonjárművek, de arról nem tettél említést hogy mennyi gond van velük! Koreai kocsikat meg azért nem kell annyira védeni, mert az Auto Bildbe szétkaptak egy 100 000 km-t futott i30-at és spóroltak a festékkel a koreaiak. Szóval lehet hogy mind a kettő ferdeszemű, de azért jelentős eltérés van minőségben. A statisztikákkal kapcsolatba meg csak annyit, hogy az kerül előre aki a legtöbbet fizeti, ennyi!
Röhelyes ,hogy milyen a Magyar öntudat szint…. Köszönhetjük az uttóbbi hetven év gyarmatnak!!!! Azért hordják le a suzukit ,mert sok van belőle, olcsó és magyarországon gyártják!!!! 3 millió forint alatti autóban a praktikumot kell nézni meg a fennttartást nem a belső minőséget… Amúgy japán ver szinte minden autót, mert európai autókat szervízre tervezik. Mennyi lenne egy japán mérnököt felvenni a vw-hez???? semennyi…
Én is ezt mondtam, hogy ha több pénzem lenne, akkor Toyota vagy Mazda, én sem halottam egy Toyota vagy Mazda tulajdonostól, hogy elégedetlenek lennének e a kocsijukkal. De viszont Renaultososktól meg Peugeotosoktól viszont már sokszor halottam, hogy mégegyszer franciát nem vennének. Mitsubishit meg a a Nissant ezért sem hoztam szóba, mert nem olyan kiemelkedőek megbízhatóságba, mint az említett másik kettő.
A Suzukik szervízköltségeiről meg énis ugyanazt tudom elmondani amit a Roland olajcsere azt csókolom, az meg nincs 30000 Ft!
Toyota meg a Mazda se fapadosak, tele vannak elektronikával, de mégis 1000 szer megbízhatóbbak, mint egy Saab vagy egy Lancia vagy egy Mercedes. De én ha a 2002es Swfitemet lecserélnem, tuti nem lenne még 1 ilyen megbízható autóm!
A mostani Ypsilonra gondolsz???Lehet hogy tele van mindenféle presztízsnövelő anyaggal meg igényes de sokszor átgondolatlan részletekkel de az nem jelenti azt hogy nagyobb élvezetet nyújt a vezetése mint egy Swifté.+ még ronda is mint a bűn.Tény hogy nem egy ligában játszik a Suzuki és a Lancia viszont azt is megnézhetnénk hogy melyik márka sikeresebb a maga ligájában.A mostani Lancia-k már nem olyanok mint régen.Lásd: Delta az is csak egy Bravo szebb köntösben.Nem akarom fikázni a Lanciat mert tiszteletreméltó történelem áll mögötte de ha most akármelyik kategóriából kéne választanom a két márka autói közül akkor nem kérdéses,hogy melyiket választanám.Ha meg vki azt kérdezné hogy 4félért Ypsilon vagy SSS akkor annak a vkinek kénytelen lennék az arcába neveteni.Bocsi!Csocsi!
Ja,4.5 mihály:
http://totalcar.hu/tesztek/2011/12/16/nem_kerek_elnezest/
vagy SSS? Szerinted?
De a Suzukik sokkal megbízhatóbbak mint a Lanciák, kérdezz meg bárkit!!
A Suzukit csak az szidja aki buta ember és más olyan tudatlanok véleményére hallgat mint ő maga, holott még nem is ült nem vezetett Suzukit.Persze nem mondhatok sok mindent én sem másfél éve van jogosítványom ez idő alatt volt szerencsém kipróbálni egy Hona Civicet, G astrát és egy Skoda fábiát és őszintén mondom, hogy a civicben nem volt meg az a vezetési élmény mint egy swiftben.Igaz nekünk is egy Suzukink van,de nem vagyok elfogult.
Nekem egy 10 éves Swiftem van 1.3-as 86 LE-s. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Nagyon megbízható, nem eszik sokat, átlagba 6 litert. Szóval ne szidja az a Suzukit akinek még nem volt.
A Szombati Automániát én is néztem és nagyot röhögtem, amikor a Mininek 4000 km után felforrt a hűtővize egy kis hajtás után, a Swiftnek meg meg se kottyant.
Sokan lenézik itthon és mégis nagyon sokan járnak. Nem adnál ki 4.5 milliót, mert nagy böhöm 3-5-10 éves autókat lehet ugyanennyiért venni? Vegyél! Én meg venném! Mentem is az új Sporttal!
Nekem nem kell Audi, Mercedes, BMW!! Ezek csak viszik a pénzt! Szervízeld ezeket a presztízs autókat, de még a Skoda, Seat is szervíz igényesebb és jóval többet is költhetsz szervízre. Nekem nem egy Swiftem, Ignisem volt, van. Egy baj van ezekkel, hogy rohadtul lopják itthon. 120ezer 3 év alatt ennyivel lopták el. Nagyon ment és csak kopó alkatrészt cseréltem!!! 1 pár féktárcsa, 3 pár fékbetét, olaj, 1 garnitúra gyertya! Ennyi volt!! átlagban 30 ezerben se nagyon volt egy- egy 15 ezres karbantartás.
Szerintem ennyiből a Skodát se lehet kihozzni!
Ha lelném azt a 4.5 milliót,akkor sem adnám ki egy Suzukiért.Azért ennyi pénzből már lehet venni elég komoly autót.