Hiába vannak az autón, még nincsenek árai a gyári kiegészítőknek. Nagyon dögös autóvá varázsolják a háromajtós Swiftet
Háromajtós karosszériával is meglehetősen jó kiállású jármű az új Suzuki Swift, különösen, ha a tesztautóhoz hasonlóan a gyári tartozékkatalógusból is kiválasztjuk a megfelelő elemeket. A háromajtósként elérhető csúcs, azaz GLX felszereltségű modell megjelenését spoilerkészlet, könnyűfém felni, részben hasított bőrrel behúzott kormány, valamint egyedi váltógomb tette igazán különlegessé, sokan utána is fordultak az utakon. De nem csak a megjelenése miatt foglalkozunk az autóval, hiszen most először volt lehetőségünk arra, hogy a
bemutató után hosszabb időt is együtt töltsünk vele. Nem sokkal az átvételt követően kiderült, hogy az új Swift tényleg nagyon közel maradt az előző generációhoz – például lámpa alatt megállva ugyanúgy nem lehet látni a villanyrendőrt, mert a szélvédő felső pereme nagyon messze van tőlünk.
El lehet férni a - háromajtósnál - kétszemélyes második sorban, elöl ülve pedig kifejezetten jó a térkínálat, és a GLX-nél könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót
Ezt az egyet leszámítva azonban sokkal könnyebb lett az autó kezelhetősége, vezethetősége, ami azonban az élmény terén némi lemondást jelent. Itt első sorban arra gondolok, hogy az elektromos rásegítés miatt nagyon kis erővel forgatható a kormánykerék, így nem lehet olyan egyértelműen érezni, merre is mutatnak az első kerekek, mint az elődnél. De ez a lemondás egyben nyereséget is jelent, bárhogy is tapossuk a gázpedált, nem fogja leüvölteni a fejünket a motor. Az 1,2 literes, változó szelepvezérléses konstrukció kifejezetten kulturált működésű, kis fordulaton sem gyengélkedik, ellenben nem igazán jön meg az ereje később sem – eltart egy darabig, amíg a hosszú áttételezésű, ötfokozatú kézi kapcsolású váltó segítségével megindítható az autó. Egyelőre nincs más választásunk, a dízel még nem kapható, a Sport egy év múlva jön.
Nem olyan fürge, mint korábban, de ettől még jobb autó lett
Kanyarban a szélesebb nyomtáv miatt elméletileg ugyanolyan gyors tud lenni a Swift, mint az elődje volt a sokkal keményebb felfüggesztéssel, de ez igazság szerint senkit nem érdekel. Már nem arra sarkal minket az autó hangolása, viselkedése, hogy a lehető leggyorsabban magunk mögött tudjuk a leküzdendő akadályokat; a kényelmes felfüggesztés, a halk utastér, és a könnyen működő kezelőszervek miatt nem a vezetés a lételeme, hanem az utasok szállítása. Ha nem is családi autó ez a Swift – ahhoz egyszerűen túl kicsi a csomagtartója –, de négy embert kényelmesen tud szállítani. Nem csak azért, mert a belső szélesség miatt három ember már szűkösen fér el a hátsó padon, hanem azért, mert a háromajtós két biztonsági övet kap a második sorban. Elöl rengeteg a hely, az ülés és a kormány tág határok között állítható, a második sorban túlzásról szó sincs, de egész elfogadható lábteret ad az autó, átlagos méretű ember kényelmesen elfér maga mögött.
Szebb a forma, jobbak az anyagok a műszerfalon, jól leolvashatóak a műszerek, a pohártartó felett találjuk a rádió bemenetet és az áramellátást is
Ahogy az a háromajtós kisautóknál lenni szokott, a második sorba való bejutás kissé nehézkes a szűk nyílás miatt, ráadásul a Swiftnél nem raktak egy ülést előrebillentő kart a támla felső részére. Ahhoz, hogy szabaddá tegyük a nyílást az üléstámla-állító kart kell meghúzzuk. Fordítva is így működik: a hátsó sorból kiszállva az ülés aljánál lévő karral tudjuk szabaddá tenni a menekülési útvonalat. A második sorban egyébként hallhatóan több a gördülési zaj, de azért itt se lehet nagyon panaszkodni a körülményekre. Sikerült olyan alapzajt kreálniuk a tervezőknek, amelyben nincs egyértelműen azonosítható hang, a sebesség növelésével arányosan emelkedik a motor- szél- és gördülési zaj, amely így soha nem lesz zavaró mértékű.
Kicsi a csomagtér nyílása, így ha akarnánk se tudnánk mosógépet szállítani az autóval. A bővítés után nem sík a raktér padlója
A kényelmesebb hangolású felfüggesztéssel együtt ez egyben azt is jelenti, hogy sokkal kipihentebben érkezünk meg a célunkhoz, nem pörget fel minket az autó vadsága, hanem nyugodt mosollyal vesszük tudomásul a történéseket – például az útfelbontások miatti végeláthatatlan araszolást a Hungária körúton, vagy épp a zötykölődést az úthibákon. Legfeljebb egy kicsit feljebb tekerjük a hangerőt, ha épp a nekünk tetsző számot adják a rádióban – az általunk próbált testautóban ugyan volt USB bemenet, de azt nem sikerült működésre bírni. Találtunk egy 250 W-os erősítőt is az anyósülés alatt, igaz, mélynyomónak és egyéb autóhifi berendezésnek nyomát se találtuk az autóban - talán egy éppen folyamatban lévő beépítés miatt nem volt 100 százalékos a fejegység.
Csendes az 1,2-es benzines, de nem túl virgonc. Az autó neve köszönt a küszöbön, az A oszlop fekete burkolata ezúttal csak egy vékony fólia a fémen
Ezen kívül nem találtunk hibát az új Suzuki Swift működésében. Kulccsal ugyanolyan könnyen be lehet indítani a motort, mint a GS nyomógombjával, megszokást egyedül az igényel, hogy a távirányító gombjának nyomására csak a vezetőajtó teszi szabaddá a bejutást, és a biztonsági záraknál szokásos „dupla kattintással” lehet az összes ajtót nyitni. Ez csak megszokás kérdése, és egyébként nagyon hasznos funkció. A hátsó üléstámla ledöntése a csomagtér irányából végezhető a legkönnyebben, a támla felső peremére helyezett mechanizmust a háromajtós karosszéria esetén csak nagyon nehezen lehet elölről hátramászva elérni. A bővítés után nem lesz sík a raktér padlója, de a legnagyobb akadályt amúgy is a kis méretű nyílás jelenti majd. Nem volt értelme megtartani a polcot, hiszen eleve nem lehet belepakolni akkora tárgyakat, amelyeknél ez számítana.
Nem fapados a GC szint, de szegényes. Nincs benne rádió, állítható magasságú vezetőülés, vagy épp központi zár. Széria a légkondicionáló, a 7 légzsák és az ESP
Felszereltség tekintetében a középső, GLX szint az, ami a háromajtós karosszériával elérhető, ennél CD-s rádiót, távirányítós központi zárat, négy irányban állítható kormánykereket, magasságában állítható vezetőülést, osztott hátsó támlát, rádió-vezérléssel rendelkező bőrkormányt, elektromos külső tükröket, fordulatszámmérőt és külső hőmérőt kapunk az alapfelszereltségen felül, amiben hét légzsák, légkondicionáló és elektronikus menetstabilizáló is megtalálható. Mivel ezért a három ajtós karosszériával legalább 3 582 000 forintot kérnek, nem nevezhető az évszázad kihagyhatatlan ajánlatának, a főbb vetélytársakkal csak a felszereltséget is figyelembe véve tud versenyképes lenni. Lehet, hogy manapság, amikor minden fillér számít, nem ez lesz a nyerő stratégia, igaz, aki olcsóbb autóra vágyik, az még a Suzuki márkakereskedésekben is talál ennél kedvezőbb – igaz kevesebb biztonsági extrával felszerelt – autót, például 1,5-ös, 112 lóerős SX4-est klímával, most akciósan hárommillióért. Az új Suzuki Swiftnek nem lesz könnyű dolga, csak a vezetőjének. Az új generáció ugyanis mindent megtesz azért, hogy kényeztesse.
Úgy néz ki, de ez még nem az új Swift Sport. Hála az égnek, legalább nem ráz rossz úton
Értékelés
Pozitív
Kényelmes felfüggesztés, gazdag felszerelség, jó vezethetőség, tágas utastér
Negatív
Kis csomagtartó, nehézkes bejutás hátra, drága
Árak
Tesztmodell alapára
3 582 000 Ft (2010.10.08.)
Tesztautó ára
3 677 000 Ft (2010.10.08.)
Műszaki adatok
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
3 ajtós
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Ez a fehér 3 ajtós nagyon szép. Kicsit fenntartással 2 hete kipróbáltam. Velem jött egy szerelő aki áradozott a motorról.
Én elég tempósan közlekedem, szeretek gyorsulgatni, kanyarban meg kifejezetten élvezetes. 2007-es gyártású swiftem van. Jelenleg 97000km-rel. Nagyon szeretem. Ezek után ültem be az újba.
Elindultunk. Sajnos akár egy turbó dízelt vezettem volna. 3000 alatt teljesen hulla volt, utánna kicsit megindult. Mikor megkérdeztem ez a motor az amittől hasra kell esni? Válaszul kaptam 4000 után indul meg. Hááát.. 6000-ig 2. fokozatban elforgattam de semmi extra gyorsulás nem volt. 94 Le megkérdőjelezhető, ráadásul 165km-es végsebbeség mellett? Vicc. 5 literes fogyasztást többektől hallottam. Ez dicsérendő, de azért 94 Le helyett kb 70-75 Le-snek érezni. Tény kulturáltabb az autó, jobb minőségű anyagok vannak benne, de ettől és az árától nem fognak hasra esni.
Egyenlőre megmaradok a nem egészen 3 éves autómnál.
Amit előre láthatólag akár 10 éves koráig nálam fog maradni.
Addigra lesz benne kb. 300-350 ezer km.
Az új swiftbe 1.2 TSi vagy 1.4-es motor nagyon el kellene.
A hátsó övvonal megemelése és a csomagtartó oldalfalát borító műanyag elem bevezetése nekem visszalépés az előzőhöz képest.
Ennek ellenére nagyon jó kis autó lesz. Erősebb, agilisabb motorral!
Nagyon szép kocsi! Jól sikerült és 5 litert fogyaszt