A fene tudja, miért, de tetszik – Suzuki Jimny teszt
Suzuki Jimny 1.3 JLX AC 4WD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsi, kényelmetlen, pattogós, zajos, régies. Mai mércével soványan felszerelt. Nem erős, nem olcsó, mégis kéne, de nagyon. A Suzuki Jimny egyszerűen imádnivaló.
Vezetése gyerekjáték: a kormányon sokat kell tekerni, mégsem utálatos, váltója, kuplungja suzukisan puha. A 85 lóerős, 1,3 literes benzinmotor városban fürgén mozgatja az alig több mint 1 tonnát, a parkolás a Jimnyvel mindenféle radarok meg kamerák nélkül sem jelent gondot. A 190 mm-es hasmagasság a betondzsungelben is jól jön, de a pattogós és sprőd Samurai-utód persze inkább terepen villog, mint aszfalton. Nem azért, mert 140 km/h végsebessége kevés lenne, s nyögve éri el - frászt, lazán tartja a sztrádatempót, legfeljebb nem szereti. Megugrik a fogyasztása, majdnem 4500-at forog, szélérzékeny, bömböl.
Árak
Tesztmodell alapára
4 490 000 Ft (2012.11.03.)
Tesztautó ára
4 606 000 Ft (2012.11.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1328 cm3
Teljesítmény:
63 kW (86 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
110 Nm 4100 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,0 s
Végsebesség:
140 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3645 mm
Szélesség:
1600 mm
Magasság:
1705 mm
Saját tömeg:
1060 kg
Össztömeg:
1420 kg
Tengelytáv:
2250 mm
Karosszéria-kivitel:
terepjáró
Csomagtér:
113-816 l
Belső szélesség elöl:
1260 mm
Belső szélesség hátul:
1250 mm
Belmagasság elöl:
1000 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
920 mm
Csomagtér magassága:
510 mm
Csomagtér hossza:
330 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1010 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1328 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
110 Nm 4100 1/min-nél
Teljesítmény:
63 kW (86 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
140 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,0 s
CO2-kibocsátás:
162 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
71 dB(A)
Teljesen normális, jó fogású kormánykerék. A hely szűk benne, csak a fejmagasság megfelelő.
Nemrég ültem egy ilyen kocsiban. A Suzuki ezzel a régi Szamurájt akarta leváltani. Nos szűknek tűnik a belső tér, és kissé rázós az egész. Terepen egészen jól teljesít, de valahogy mégsem ideális. Egy Lada Niva sokkal jobb a terepen. Amúgy elfogadnám, mert kicsi helyen elfér.
A Niva terepen minimum 2,5X ennyit eszik,és a kormányát alig tudja az ember forgatni, a Jimnyét pedig 2 ujjal is.
Én elismerem ,hogy jól teljesit terepen ,de eléggé magas a co2 kibocsátás. Ez mégis hogy felel meg eu5-nek ?
jó képek.
a kormánykerék kb vezető szélességűnek tűnik. a kormány nagy vagy a kocsi keskeny? 😀
Sziasztok!
Én is teljesen meg vagyok elégedve Jimyvel, átlagos Jimmy-tulajdonos vagyok. A kocsi valóban pattogós, merev, mégis nosztalgikus, Niva-hangulatot áraszt. Mondjuk azzal a különbséggel, hogy jóval luxusabb kívül-belül. A fogyasztása nem túl jó, inkább a 8,5 literhez közelít, mint a 7-hez, értendő ez városi-országúti vegyes használat esetében. A felnik négy év után szépen rozsdásodni kezdtek, és a motorháztető úgy nyeli a felverődő kavicsot, mint kacsa a nokedlit. Motorikusan hibátlan, sosem hagyott cserben, és még jeges úton is úgy vontatja ki a megdőlt kisbuszt az árokból, mintha papírból lenne. Kicsi csomagterét tetőboksszal egészítem ki, és síelni feltétlenül ezzel járunk, mert hóláncot sosem kell használni. Szerintem megsértődne, ha bármekkora hóban feltenném rá) A két hátsó ülés merev, és csak háttámla hajtható előre, azt sem teljesen – ez feltétlenül az egyik legnagyobb kényelmi hátránya. Összességében az egyik legjobb terepjáró a népes palettán.
Minden szavad igaz. A mienk 18 éve szolgál hűségesen. Ha a feleségem hajtja 6,8 a fogyasztása, 2 WD-ben. Ha én 7-7,2. 140-et tartja, de akkor pattog mint a kecskebogyó a deszkán. Minden terepjárót ver, kivéve az IVÁNOKAT. “Hetvenkedni” szeret a legjobban. Ekkor marad az asszonyi fogyínál.
Kétség kívül zömében erdészek, terepen dolgozók, esetleg vidéki orvosok,állatorvosok, földmérők számára megfelelő TEREPJÁRÓ! ( A Hummernak más “célközönsége” van, hogy finoman fogalmazzak…)
A gyengébb offroadra, ám az aranyfukszos, csajokat kábító “üzletembereknek”, illetve komolyabb vállalkozóknak csajok és ismerőseik kábítására számtalan “városi terepjáró” áll rendelkezésre! De ezeknek a helyet foglaló és üzemanyagot zabáló “jószágoknak” más az alapvető feladata. Nem is a jármű, hanem a TULAJDONOS felmagasztalása!
Korrekt cikk, csak egy apróság:
Nincs központi differenciálmű. Egy fixre zárható osztómű van (felezővel egyben), amivel az eleje kapcsolható. A maga nemében zseniális vákuumos első agykapcsolóknak köszönhetően alapból valóban csak hátul hajt, méghozzá úgy, hogy elől nem forognak sem a féltengelyek, sem a kardán. Ezért (is) tud ilyen jó fogyasztást produkálni…
A lényege a dolognak mindenhol kikristályosodott. Á pontból B-be elvisz, akkor is, ha közöttük elfogy az út. Nem gond neki, ha az útfenntartók felkészültek, csak még pont a te lakásod és a főút között ér a hó az első lámpáig. Bármilyen 4-5 személyes autót kihúz az árokból, ha van jó erős vontatókötél. Eljárt felette az idő, de már a kisöccse feje mutatkozik a szülőcsatornában. 2018-ban megérkezik, talán Hungáriába is. 🙂