Csúcs ez a Baleno! Három hengerrel

Suzuki Baleno 1.0 DITC teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Leggazdagabb kivitelében, legerősebb motorjával járt nálunk a Suzuki Baleno, manuális váltóval. Ez is sláger lehet.

Érdekes, hogy a szerkesztőség minden tagja jó érzéssel szállt ki a Balenóból, az is, aki a sportautókat kedveli, az is, aki a kényelmeseket. Ráadásul ez még csak nem is a hazai gyártás okozta magyar virtus miatt alakult így, hiszen a Baleno Indiából jön. Inkább annak köszönhető az elismerés, hogy a Suzuki – megint – egy jól eltalált, a tömegeknek tetsző, egyszerű, mégis a legtöbb hétköznapi helyzetben remekül használható típust alkotott. Persze erről már részletesen írtunk a korábban nálunk járt Baleno kapcsán, így a mostani tesztautó elsősorban motorja és felszereltsége miatt mutatott újat.
Fantasztikus, hogy már egy Indiából érkező Suzukiban, egy vállaltan olcsó, illetve kedvező ár-értékarányú kiskategóriás autóban is radaros tempomat fékez helyettünk, ha vészesen csökken a követési távolságunk, és automatikusan vészfékez a rendszer, a baleset elkerülése érdekében. Mindezt egészen ügyesen teszi a Baleno, és nem gyorsít túlzottan, inkább finoman, ha a tempomattal beállított sebességérték gyorsítást kíván. A fékezést azért néha kicsit túldramatizálja, ám először csak hanggal jelzi, hogy szerinte túl közel engedtük az előttünk haladót. Nagy – netán veszélyes – fékezést azonban nem csinált feleslegesen a nálunk töltött egy hét alatt, tehát összességében elmondható, hogy a prémiummárkák termékei sem csinálják ezt jobban. Persze valójában nincs is ezen mit csodálkozni, hiszen efféle biztonsági rendszerek nélkül az Euro NCAP is leminősíti az autókat. Különös, hogy egy ilyen autóban, ami ennyire igyekszik hozni a kor színvonalát, miért nincs akasztó a hátsó kapaszkodóknál. Apróság ez, éppen azért hiányzik, amikor a szokott rutinnal érkező autóhasználó nem tudja felakasztani a kabátját. A csomagtér is jó, hogy nagy – az alsó rakodórekesszel együtt – de például egy gyerekülés már nem fér be szállítás céljából csak úgy a felső szintre, mert ahhoz túl lapos. Viszont jól kezelhető és használható a középkonzol érintőképernyős szórakoztató-információs rendszere. Japán szokáshoz hűen sajnos ez sem tud arról, hogy a két fő műszer között is létezik egy kijelző, így például két külön óra működik az autóban, ami bizony vicces. Az már kevésbé mókás és egy ilyen szép nagy érintőképernyővel elkerülhető lenne, hogy a műszerek közötti kijelző ugyancsak megannyi adata között két pálcikát nyomva-tekerve tud csak barangolni a vezető, mint hajdan, amikor ott legfeljebb csak a napi számlálót lehetett nullázni. Ja, és még a műszerek fényereje is ezekkel állítható. Miért?
Hirdetés
Hasznos, hogy mostanra eleve két napi számláló került a Balenóba, a fedélzeti számítógép pedig a fogyasztást visszamenően is mutatja grafikusan, meg a vezetési időt és az átlagsebességet, szintén visszamenőleg, és analóg óra is megjeleníthető a kijelzőn. Sőt, látható, mekkora nehézségi erő hat az utasokra, illetve milyen mértékben használjuk a rendelkezésre álló teljesítményt és nyomatékot, valamint hasonlóképpen a gyorsítás és lassulás mértéke is megjeleníthető. Ez utóbbiak helyett szerintem a rendszer kezelhetőségének finomítására kellett volna munkaórát fordítani, no meg arra, hogy ha lenullázom a vezetési idő számlálóját, akkor azzal együtt ne nullázódjon le szintén, automatikusan a teljesen máshol megjelenő, másik menüpontban lévő átlagfogyasztás értéke.
Ülésmasszírozó. Egyébként kár fennakadni a kijelző furcsaságain, jobban jár az ember, ha inkább beindítja az autót és elindul. Már az indításnál kellemes meglepetés, hogy viszonylag mérsékelten hallhatók a motor felől a tipikus háromhengeres hangok. Avatatlanok nem mondanák meg, hogy nincs ki mind a négy hengere, bár menet közben, gázadásra már gyanút foghatnak. A motor keltette rezonancia viszont zavaró lehet – a tesztautóban 700-as – alapjáraton, a lámpánál állva. Így egyrészt diszkréten masszíroz az ülés, másrészt émelyítő is a kis egyliteres finom vibrációja, pedig a hangja ilyenkor szinte nem is hallható. Hasonlóképpen a visszapillantó tükörben is látható, hogy nem ad éles képet a rezonanciától, és az utastér műanyag elemei is olykor ciripelnek emiatt. Stop-start rendszer viszont nincs, így a lámpánál várakozva sem áll le a motor csak úgy. Egyet vissza. Már csak az alapjárati vibráció miatt is érdemes inkább haladni a háromhengeres Balenóval, amelynek ötfokozatú váltója olyan hosszú fokozatokat ad, hogy 50-nél például nem érdemes negyediket kapcsolni. Valójában nincs olyan fordulat, ahol erőtlen lenne a motor, de úgy nekilendül a könnyű kasztni 2000-től, hogy alatta mégis annak érződik. Lehet vele másodikban kanyarodni, csak a dinamikus kigyorsítás várat magára, amíg 2000 fölé ér a fordulatszámláló mutatója. A fokozatajánló persze már 2000-nél a következő fokozat kapcsolására buzdít a kijelzőn, de a visszagangolásra figyelmeztető lefelé mutató nyíl biztosan kimaradt a szoftverből, mert olyat sohasem mutatott. Mindegy, a lényeg, hogy a csendben, takarékosan autózók éppúgy partnerükre találhatnak ebben a motorban, mint a dinamikus vezetők. Odafigyelés nélkül, főleg városban és autóúton használva 5,3 literen állapodott meg a fedélzeti számítógép átlagfogyasztás értéke, de a motor képességeit nem élvezve 5 liter alatt is el lehet járni a legerősebb Balenóval. Nem sportkocsi. A könnyű Balenót tollpiheként magával ragadó kis motorral sem sportautó ez a Suzuki, de még csak nem is sportos. Miért is kéne annak lennie? A Suzuki célja sem az volt, hogy ilyet gyártson, hiszen a Baleno a kényelmes, józan kisautót keresőknek szóló ajánlat a palettájukon. Ezt pedig abszolút tudja, ezzel a háromhengeres motorral dinamikus menetteljesítménnyel fűszerezve. Ám a kormányzás aligha nevezhető közvetlennek, a váltókar pontosan, de hosszú úton jár, a futómű pedig kényelemre hangolt, semmint gyors kanyarvételre. Ennek köszönhetően remekül teljesít a hazai utakon, szépen tompítja az úthibákat. Az utastér kisautóhoz mérten tágas és többnyire csendes, autópályán a gördülési zaj dominál. Mindezt az elektronikus kütyükkel elhalmozott GLX felszereltséggel 5,38 millió forintért adja a Suzuki listaáron, plusz a metálfényezés. Így már nem olcsó a Baleno, viszont a hasonló tudású konkurensekkel abszolút versenyképes, pláne, ha még egy jófajta suzukis kedvezménnyel is sikerül lejjebb tornázni az árát.
Értékelés
Pozitív
Virgonc motor, szerény fogyasztás, kényelmes futómű, tágas utastér
Negatív
Motor rezonanciája, csak GLX felszereltséggel elérhető, ami meglátszik az árán
Árak
Tesztmodell alapára
5 380 000 Ft (2016.11.16.)
Tesztautó ára
5 475 000 Ft (2016.11.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,4 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3995 mm
Szélesség:
1745 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
950 kg
Össztömeg:
1430 kg
Terhelhetőség:
480 kg
Tengelytáv:
2520 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
355-1085 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1360 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1370 mm
Csomagtér magassága:
430-700 mm
Csomagtér hossza:
630 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1470 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
730 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
170 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,4 s
CO2-kibocsátás:
105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:30
    Permalink

    A literes-turbós suzuki motorok mennyire lehetnek strapabíróak? Kicsit problémásnak tűnik a dolog például a S-Crossnál is. Mi a garancia hogy a turbó nem nyúzza szét rövid úton a 3 hengert? Vagy ezt is megoldották a japán mérnökök? Mit gondoltok?

  • 2017.10.28. at 01:30
    Permalink

    Hát igen, az tényleg megmosolyogtató, hogy 4.7-ért már a Vitara is vihető GLX-ként és a két motor között azért nincs érdemi difi. Ahogy írod, Baleno-ból az 1.2GL-nek van értelme, az a pár extra és a picit jobb motor nem ér másfél millió forintot. (Ami a kocsi árának közel még fele, vicces.:))

  • 2017.10.28. at 01:30
    Permalink

    Még ha oda is adják 4,7-ért, a 4,1 milliós GL+ Vitarával nem tud versenyezni, abban gyakorlatilag minden benne van a radaros tempomat kivételével, ami ebben is. És a Vitara nagyon nem ez a szint. Biztos nem gyorsul úgy, mert 200 kilóval nehezebb, de az biztos, hogy a futóműve fényévekkel jobb (persze cserében rázósabb), és a kinézetről még nem is beszéltünk. A 3,3 milliós 1.2 GL már nem rossz ajánlat, de a külső-belső formákat ott is meg kell emészteni. Pedig amúgy ha a tényeket nézzük, a Baleno se rossz, hogy milyen szintű súlycsökkentést értek el rendes törésteszt mellett, az zseniális. De ebben ugyanúgy zseniális az 1075 kilós elsőkerekes 1.6-os Vitara is, sőt, annak nem csak korrekt a töréstesztje, hanem a világ élvonala a 89%-os frontális ütközéses eredményével.

  • 2017.10.28. at 01:30
    Permalink

    Sláger lesz egy 5,4 milliós kisautó…hmm,hát persze!
    Kb annyira,mintha a Shyguys adna ki új Cd-t,húsz év elmúltával 🙂
    A szalonból ugyan 4,7-ért el el lehet hozni de ki lesz,az aki ennyit is megad érte? Kb 2 vásárló 1 év alatt.
    Amikor ezért a pénzért Tce motoros új Renault Megane-t,nem alap Mazda 3-at vagy Corollát,illetve nagyon jól felszerelt Skoda Rapid Spaceback-et kínálnak?
    Sőt,házon belül a Swift Sportot(135 lóerővel,topfelszereltséggel)is odaadják ennyi pénzért.
    A Baleno tágas és minőségi autó(alaposan körbenéztem a szalonban)de csak a 3,2-3,5 millióért kínált Gl vagy Gl+ változatában versenyképes,az értékesítő is azt mondta,hogy csak azokat viszik.

Vélemény, hozzászólás?