Divatgombóc – Citroën C3
Stílus, mindenek felett – Citroen C3 1.2 PureTech 110 Shine teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még véletlenül sem akarnak utánozni senkit, egy Citroënt azonnal felismerünk akkor is, ha bekötött szemmel ültetnek be, és a C3 is töményen hozza azt az egyediséget, amire az emblémája kötelezi.
A dizájn mindenképp az utastérben teljesedik ki.
Hiába a sok fekete elem, semmiképp nem mondható sötétnek a belső, ezzel a térérzet is remek.
Bármikor felismerni egy Citroën ülést, az ülőlap oldalai úgy formázottak, hogy tökéletesen tartják a combunkat, a párnázás pedig mesterien puha, még ebben a kisautóban is olyan ülni, mint a legnagyobb Citroënben. Könyöklővel sem találkozunk sűrűn ebben a kategóriában, ahogy barnára bőrözött kormánnyal sem, ezek a részletek nagyon szerethetővé teszik a C3-as belét. Nem megszokott megoldás, hogy az első és hátsó ajtók borítása ugyanolyan, igaz, itt sajnos az elsők rovására, mivel a fekete műanyag nagyon rideg és kemény plasztikból készült. Ezen a téren érezni, hogy alacsony kategóriához van szerencsénk, mert ami fekete, az silány minőségű, de őszintén feledni tudtam az ülések és a többi kárpitelem miatt.Az autó egészét még véletlenül sem nevezném sportosnak, kellően gyorsnak viszont minden aggodalom nélkül.
Nincs valami szép hangja, sajnos az egyik legjobb példa a PureTech motor arra, hogyan szól egy háromhengeres motor, és leginkább az alapjárati orgánuma az, ami nem szép. Igaz, inkább ez, mint egy dízel kerregés. A főleg városi használatban közel 500 kilométeres tesztút alatti 6,4 literes tankolás szerinti fogyasztása baráti, mindezt úgy, hogy kihasználtam a motor adta dinamikát.Árak
Tesztmodell alapára
4 410 000 Ft (2019.04.20.)
Tesztautó ára
6 165 000 Ft (2019.04.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
Végsebesség:
188 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3996 mm
Szélesség:
1749 mm
Magasság:
1474 mm
Saját tömeg:
1160 kg
Össztömeg:
1640 kg
Tengelytáv:
2539 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
300 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
860-940 mm
Belmagasság hátul:
870 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1030 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1360 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
520 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.80 s
CO2-kibocsátás:
108 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Akinek bejön a forma az nézzen körbe a C4 Cactus vonalon is, készleten lévő autókból ennyiért már diesel van (hatos kézivel a 130 lovas 6, 6.5 körül automatával is), de ha benzin is jó 110LE-vel, akkor 5 körül (sőt, annyiért van a Shine+extrák néhány autónál, mint a C3 alap listaára) már vehet E6.1 motorral.
Ezt most úgy írod, mintha csak és kizárólag a design-on múlna az autóvásárlás. Tetszik – megveszem, nem tetszik – elvetem. Nagyon laza vagy…
Ezt csak te írod, én sehol sem, meg utalni sem utaltam semmi ilyesmire.
Akkor olvasd vissza magad, fokozott hangsúlyt fektetve a komment elejére 😀
A 3 milliós alapváltozat versenyképes, de az extrákat el kell felejteni. A futómű viszont épp hogy erőssége – nem üt és ráz úgy a magyar utakon, mint egy felkeményített Golf vagy Swift. A tesztelő valószínűleg túl nagy tempóban próbálta abszolválni az úthibákat – akkor tényleg dobálni fog (nem hidrós, hogy a csillapítás végtelen sebességig tartson) -, de akinek mondjuk volt Citroen Kacsája és azt szerette, annak ez is biztos befutó lesz.