Erősen alulmotorizált, vagy mégsem? – Egyliteres Octavia
Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása pedig meglepő, a tartósságot majd az idő fogja megmondani.
Még élénken él a fejemben, amikor a friss Octaviát vezethettem a hazai bemutatón. Akkor nem jutottam hozzá az 1,0 litereshez, csak egy szép belterű fekete kombihoz, ami a kétliteres dízellel több mint 12 millió forintba került. Az a másik véglet, lehet egy Octavia drága is, ha mindent beledobálunk, a másik véglet viszont nem kevésbé kényelmes és praktikus, persze a fekete beltérben kevesebb a fantázia, de még így sem fájdalmas, sőt. Egyenesen váltottam a frissített kombi Golfról az Octaviára, és a Skoda józanságérzete egyenesen felvillanyozott, pedig a Golf beltere tényleg csak egy fokkal izgalmasabb nála, valahogy nincs akkora különbség köztük, mint amit az áruk tükröz. A Skoda most a legjózanabb választás a Volkswagen termékei között, szándékosan nem a legegyszerűbbnek mondanám, mert nem az, minden téren remekel.
A friss arc nem lett se szebb, se csúnyább az elődnél, csak karakteresebb. Drasztikus a különbség, de csak azért, hogy legyen miről beszélni, hiszen az Octavia továbbra is ugyanolyan jó, mint volt. Az osztott lámpák LED-es verzióiért felárat kell fizetni, ám a nappali menetfény a halogén izzósokban is LED-es. Újak a hátsó lámpák is, de felárért szép LED-esek is lehetnek, nekünk ilyenek nem voltak, és a fényezés is a legegyszerűbb ezüst, így túlzottan nem lóg ki a tömegből. Változott a hűtőrács is, a középső teli rész takarná a távolságtartó tempomat és ráfutásra figyelmeztetés radarját, ám itt most olyan sincs, egyszerűen nem csinálnak kétféle rácsot emiatt. A 16 colos alufelnik alapárasak, persze lehetne nagyobb is, de akkor romlik a menetkomfort, ami ekkorákkal tökéletes.
Az egyliteres háromhengeres furcsa módon nem az alapmotor, mivel az 1,2-es turbós négyhengeres 86 lóerős verziójával indít az Octavia, a háromhengeres pedig 115 telivér lovat rejteget. Hogy mennyire elég egy ilyen apró motor egy ekkora testben? Nagyon is. Úgy értem, majd az idő megmondja a tartósságát, arra most nem tippelnék. Mint termék, azt kell mondjam, remek. Az apró motor miatt alig több az Octavia súlya 1,2 tonnánál, mindeközben méretei már inkább középkategóriásak, 590 literes csomagtere még így csapotthátúként is nagyobb, mint a Golf Varianté, a hátsó lábtér pedig megszokottan hatalmas. Szóval ekkora súlyhoz 115 ló és 200 Nm nyomaték bőven elég, ahhoz mondjuk nem árt hozzászokni, hogy utóbbi csak 2000-es fordulatnál érkezik, így nem árt pörgetni a kávédarálót, máskülönben, ha korán engedjük a kuplungot, lefullad. Ehhez viszont hamar hozzá lehet szokni.
Sokszor kapcsolom ki a start-stopot kézi váltós autókban, mert nem egyszer fordult már elő, hogy azért fulladtam le, mert hamarabb tettem az egyest, mint indult volna a motor. Az Octavianál viszont nem csak a károsanyag kibocsátásnak és a fogyasztásnak tesz jót a start-stop, hanem a hangulatunknak is, mivel az ezres alapjáraton igencsak remegős, amit át is ad a karosszériának. Ez a rossz oldala, vezetés közben viszont semmiféle hátránya sincs, mondjuk egy korábbi szívó 1,6-os négyhengereshez képest, a turbós karakter miatt pedig jóval erősebbnek érződik azoknál, hiszen kellő fordulaton nagyon szépen húz, csak 4000 környékére pörgetve lesz csúnya a hangja. Normál használat mellett szinte észre sem vesszük, a reggeli hidegindításnál karcos csak a hangja alapjáraton. Nagyjából látom, kinek lehet kielégítő egy ezres Octavia. Városi cirkálót látok benne, néhanapján kis autópályázással, és tényleg csak néha több utassal a gyomrában kettőnél. Egyedül rendkívül fürge, ketten sincs gond, a három embert már megérzi, de azt is leginkább a fogyasztáson vesszük majd észre.
És ez az a pont, amit nem akartam elhinni. M0-ás óra szerinti 115-tel 4,6 literes fogyasztást produkált, a fővárost átszelve hétvégén három emberrel 5,6, a sok hétköznapi várossal tűzdelt hét eredménye pedig 6,2 liter/100 km. Úgy, hogy egyszer nem éreztem kellemetlenül magam - nem úgy, mint a Civicben – csupán figyelni kellett a fordulatra, például előzésnél. Az alaptempó mindegy, hogy 70 vagy 90, minimum két fokozatot, ha nem hármat vissza kell váltanunk. A hatos kézi váltó kapcsolása pontos, a fokozatok hosszúak, teljesen élhető páros a háromhengeressel. Egyáltalán nem rossz élmény, persze tény, hogy az 1.2 TSI jobban megy, pláne az 1.4, de nem kell félni ettől sem. A teszthét jó hangulatára rájátszott, hogy nem egy agyonextrázott autót kaptunk, hanem egész élhető konstrukciót.
A Style felszereltség az RS alatt a legmagasabb, ide már mindent berendelhetünk, de alapból is van hátul tolatóradar, van tempomat, automata elektromos ablakok mind a négy ajtón és kétzónás automata klíma is. Ezt megfejelték a 8 colos, szintén nem a legnagyobb kijelzős multimédiával, aminek a futása rendkívül gyors, stabil, a grafika egyszerű, a képe pedig szép. A navigáció rendkívül egyszerűen kezelhető, a nagy ikonok és gombok miatt vezetés közben sem ördöngösség, csak az ujjlenyomatokat gyűjti a kijelző. Ezeken felül teljes értékű pótkereket és fűthető üléseket kapott a tesztautó, amikkel a listaára picivel 6 millió forint fölé ugrik, de ne felejtsük el, hogy van 899 ezer forint kedvezmény, ha nem felejtjük el beikszelni. Az Octavia továbbra is tágas, számomra semmivel sem rosszabb minőségérzetű, mint egy Golf és nagyjából reális áron osztogatják. A Skoda kicsit kinőtte azt, aminek alapból szánták, vagy talán a többi márkát misztifikálták túl?
Árak
Tesztmodell alapára
6 042 230 Ft (2017.10.09.)
Tesztautó ára
6 221 010 Ft (2017.10.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000–5500 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.9 s
Végsebesség:
203 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4670 mm
Szélesség:
1814 mm
Magasság:
1450 mm
Saját tömeg:
1225 kg
Össztömeg:
1775 kg
Terhelhetőség:
550 kg
Tengelytáv:
2686 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
590-1580 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1500 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
560-810 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1090 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
1100 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000–5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9.9 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Meg kell hagyni szép formája van, jól mutat bármelyik autó mellett. De ez a mai trend, családi szedánba ekkora motort? Van olyan hely a világon ahol ezt jó ötletnek találják? Mert ugye a szigorú európai emissziós előírások, környezetvédelem … Azért kiváncsi lennék hogy a márkáknál a vásárlók milyen arányban választanak a különböző motorokból? Európán kívűl egyáltalán eladhatóak ezek a mai korszerű csodák?
Kis tömegű motor, hamar bemelegszik. Rövid városi utakra ez a jó, nem egy kétliteres, ami az egészet hidegen, de legalábbis hideg olajjal tenné meg. Aki hosszabb utakon ingázik, az nyilván jobban jár több köbcentivel meg hengerrel. Nem kell hosszú autópályával nyúzni, kíméletes közlekedésre való “ából bébe” eszközként kell kezelni, és akkor jó lesz ez is sokáig.
Egyetértek veled, az autóvásárlók legnagyobb részénél ezek a legfontosabb szempontok vásárlás előtt. Sajnos azt látom a megvásárolt használt autóimon, hogy egyre nagyobb teret hódit a felhasználók totális műszakiatlansága, és az ez alapján történő használati mód. A cikk nekik szólt. 😀
ismetelni tudom csak a korabbi hozzaszolasomat hasonlo cikkekhez. Auto bemutatasa nem felejzodik be a kulcsinnel. Koveteljuk olvasok ezrei neveben a fenntartasi koltsegeket is tessek megirni es ezt is reszletesen kitaglalni, Olaj tipusa, ara csereperiodusa, Ablaktrolok, Izzok tipusai, Valto tipusa karbantartas igenye, Izzocsere lehetseges vagy csak szervizben, Motor tipusa, Vezerles tipusa annak csereperiodusa, Lancos, szijjas stb… Tipuskus hibak az elozo generaciobol reszeletezve es kivesezve hogy ezek orvosolva lettek e. hasznalhatosag, Pl roller, kiskerekpar netan egy bedogolott mosogep stb szallithato e benne vagy mindeneert kulon fuvarost kell hivni … kerem szepen a szerkesztoket es tegyek targyilagossa es erdekesse osszehasolnithatova a tipusokat hogy a vevok ne az elso szerviznel talalkozzanak a boduletes szamlakkal hanem mar vasarlas elott tisztaba legyenek a fenntartasi koltsegekkel..
Nem azt mondom, hogy be kell zúzni, azt mondom, hogy nem érdemesek arra hogy az én pénzemen őrizzem meg, a 80-as évek depis korszaka sem autók sem életszemlélet szempontjából nem volt jó kor, minek nosztalgiázzak rá…
Ha 80-as évek kiáját akarod látni akkor nézz meg egy Fiat 132-est, mert akkor épp azt licencelték. A 90-es években meg a 79-es Mazda 626-ost (Kia Concorde). Nyilván eszükbe sem jutott hogy ide hozzák…
Hát öcsém ha alapvető dolgokat nem vagy képes felfogni legalább ne kérkedj a hülyeségeddel. A Lancia olyan műszaki megoldásokról volt közismert amelyek másoknál évtizedekkel később tudtak megvalósítani. Rengeteg dologban első volt. kicsit olyat képzelj el, mint amikor a Toyota elsők között hozott ki működő és hasznos hibird rendszert. Szóval a Lancia olyan apróságokban vallja magát elsőnek, mint az önhordó karosszéria. A 60-as években is igen komoly névnek számított a márka (manapság ezt neveznénk prémiumnak, tehát nem a Rolls vagy a Jag hanem a nagypolgári autók, ahol a Mercedes is játszott, a BMW meg ide szeretett volna betörni a 2000-es sorozattal)…
Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a “legenda” szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb… Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat… És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel – ezt megköveteli a környezet.
Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni… nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e – és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)
Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a “lenszia” hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.
A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a “használd és dobd el” szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a ’90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.
Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a ’70-es, ’80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a ’90-es évek japánjai meg már “műanyagok”, és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy ’80-as évekbeli Kiát közelről:)
Az nem fogja ismerni a Lanciát aki nem ismeri az autókat. Illetve nem ebben a ligában ismeri. Az átlag civic tuner tini valszeg nem tudja kimondani sem, de itthon is van egy kaszt a tuningolt stifttel akivel azt sem tudák megértetni hogy a “micsubicsi” vagy a “fun” kiejtésén kicsit még dolgoznia kellene.
Tudom hogy neked a fanboyos lila ködben sosem akar leesni de az autók és a márkák változnak.
Az hogy a Porsche effektíve a csőd szélén volt a 90-es években mielőtt Wideking nekilátott rendbe tenni, az hogy a VW kis híján bedőlt mielőtt Piech rendbe tette, és az is, hogy a japánok modelljei a 60-as években sem számítottak autónak, ugyanúgy az autótörténelem részét képezik, mint az hogy a nagy múltú Lancia nagy valószínűség szerint 1-2 éven belül kimúlik (egy szégyenletes 20 éves döglődés után).
Egy amerikai műértő ugyaúgy ismerni fogja a Lanciát a 60-as évek korszakalkotó márkájaként (lásd: [url]https://petrolicious.com/marketplace/1955-lancia-spider-aurelia-g-t-2500-b24[/url]). A megfelelő körökben a Lancia továbbra is egy komoly márka, mert hozzáértő tehetős műgyűjtők nem kevés pénzt áldoztak ezek életben tartására ([url]https://petrolicious.com/articles/what-its-like-to-drive-a-lancia-beta-montecarlo-at-daytona[/url]).
Ha esetleg kinéztél múlt héten a Hungaroringre akkor is lehetetőséged lett volna kicsit finomítani az álláspontodon, mert ott Alfák, Lanciák, Jaguárok és BMW-k köröztek (versze akadt köztük egy két oda nem illő darab, pl Volvo 240), míg a nemzetközi szintet a Marcosok és az amerikai muscle carok képviselték. Nem pedig a “megbízható” japán 240z-k. Nem vagyok benne biztos, hogy japánban találsz sok ilyen kategóriájú versenyszámot. [url]https://www.autonavigator.hu/sztori/massziv_galerian_a_hungaroring_classic-20184[/url]
A 323 és társairól meg annyit, hogy megnt nem vagy képes a saját mai (és több mint idealizált) vilgáképedtől elvoantkoztatni.
Az első japán (vagy a későbbi koreai) autók nem legendák. Sőt az oldtimerkorba érő modelleken kisérletezték ki a japánok a mai értelemben vett minőségi autógyártást. A Toyota AA nem just in time módszerrel késtült, ehhez sokévtizedes ipari kémkedésre volt szükségük (tudod a híres sztereotíp japán turista is erről szólt, köztpontilag fizettek japánban hogy fotózz lásd el a jót és készíts róla jelentést, hogy miként lehet ezt otthon alkalmazni). Valahol a 80-as évek közepén/végén jött össze az áttörés, beszédes volt hogy a japánok akkoriban 3-4 éves modellcikusokkal dolgoztak, a II-es Golfnak 4 Civic generációval kellett megküzdenie, és mindegyik Civic hatalmasat ugrott előre. Én ezt akkoriban fitalaon megértem, ez egy folyamat volt.
Szóval az oldtimerkorú japánokkal két nagy baj van:
1. többségük nem legenda: a japánok tömeggyártóként indultak meg olcsó modellekkel. A 80-as évek előtt nemcsak a saját ligájukban nem voltak kiemelkedőek a japán modellek, de maga a liga (tömegmodellek) sem volt oldtimernek való. A Golf I GTI egy ritka ellenpélda, de Kadett D/E vagy Passat ugyanúgy nem lesz oldtimerkedvenc, ahogy egy Corolla sem (sőt egy sima Golf se lesz az). Az ilyenekben semmi kiemelkedő nincs, semmi vágyódás (ellentétben veled nekem volt is olyen 10 éve), amiért az ember magára vállalná a rengeteg cirkuszt. Persze akad pár ellenpélda (Nissan 240z, Honda NSX), de ezekből meg nem fogyott elég a kontinensen. Egy NSX I ára amúgy rendesen fel is szökött. Vannak titkos pittjeim, mint a SUbaru SVX vagy a Honda CRX, Mazda MX3 ezek szerintem érdemesek a megőrzésre, és még lehet kifogni korrekt állapotú megőrzendő darabokat.
2. A japán mentalitás központjában a mdoernség áll. Szögletes 80-as évek lekerekített 90-es évek, de mindig modern és futurisztikus. Egyszerűen nem éredkli őket a múlt, vagy ha igen akkor sem az övéké, lásd Lotus Elan mazda MX5. Ahol leírják a legrégebbi Toyota AA történetét ([url]http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2016/10/02/toyoda_aa_1936/[/url]), ott is azzal kezik, hogy senki sem foglalkozott japánban ilyesmivel, az egészet Lowman úr intézte el, amiért hálájuk jeléül elküldték neki Toyoda szan íróasztalát. (Amúgy meg Louwman úr a Toyota vezéképvilsetét is üzemleteti Hollandiában).
Ez részben igaz az Audira is. A Quattro kivételével egyik sem oltimer-anyag, mert modern, futurisztikus autókat gyártottak. Érdemes megnézni, hogy a Techno Classicán hogy szerepelnek, múlt évben pl elhoztak pár futurisztikus tanulmány ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz[/url]), szép az Avus concept vagy a Spyder Concept de nem az amit a múlttal téányleg rendelkező Mercedes produkál. Erre ők is rájüttek, és az Audi ez évben ki sem állított, volt Auto Union versenyautó, hogy láthassanak a látogatók négy karikát de standot az évfordulós NSU kapott ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/04/14/a_techno_classica_2017_nagyagyui[/url])…
” Többnyire azért fogsz felújítani egy autót mert lesz rá kereslet, azt pedig a gyűjtői szeszély fogja meghatározni.” Jézusom haver! Egyáltalán nem érted miről beszélek és csak fűrészeled a fingot…Még egyszer és utoljára lassan. Tehát ha nem akarsz egy megbizható ártartós YT-vagy OT val járni a mindennapokban, (Merci vagy VW, teszek rá ki mit gyűjt ha vmi jó akkor jó) akkor vegyél bátran mondjuk egy 2003-2007ig
(ártartósság és begbízhatóság szempontból írtam az évjáratot) bármi Toyotát vagy Hondát esetleg Micsut, ha lehet inkább benzinest vagy hybridet. És akkor csak tekered a kulcsot és kimész a világból…. Az összes többivel csak sz.pni fogsz,pláne minél újabb és bonyolultabb érted már?
Zöldike, azt ugye nem kell ecsetelni, hogy a világnak számos pontja akad, ahol a xaros Lanciádnak még a nevét sem tudják kiejteni, a Toyotát pedig elég nagy tisztelet övezi. Amiről te beszélsz, az EURÓPA. Nyilván az itteniek a saját márkáik előtt tisztelegnek, még akkor is, ha már nincs az élők sorában. Egy amerikai, kínai, ausztrál, dél-afrikai, maláj vagy vietnami az életében nem hallott még “láncsáról”, sőt, digó autó kapcsán jó eséllyel csak a Ferka-Lambo-Maser hármas fog neki beugrani…(Jó, az USÁ-ban felbukkan itt-ott egy-két csenevész régi 124 Spider, Alfa Spider vagy 500-as Fiat.)
Ha mondjuk azt mondod, hogy “Golf”, mindenki fejében ott van az összes generáció szépen egymás után az 1.-től a 7.-ig. Ugyanez igaz a Ford Escortra/Focusra és a Kadett/Astrára is. A franciákra, olaszokra dettó. Fejben le tudja követni az átlagember a múltját.
De egy Corolla, 323/3, Civic, Lancer, Accord, Colt stb. esetében ez marhára nem igaz, mert az első generációkat Európában nem forgalmazták. Honnan a túróból kéne tudni egy átlag európainak – kivéve ha nem elvakult autób*zi – hogy hogy nézett ki mondjuk a legelső Corolla? Mert hogy az utakról, az utcaképről nem fog neki rémleni, az biztos. Ellenben a világ más pontjain viszont nagyon is, sőt, amiatt is, mert még mindig napi használatban vannak…
Egyszerűen képtelen vagy felfogni, hogy Európa a világnak csak egy része. Kapd már a kezedbe azt a nyomorult atlaszt és forgasd:)
Mi a fenének újítanál fel egy öreg és megbízható autót? Veszel helyette egy újabbat.
Többnyire azért fogsz felújítani egy autót mert lesz rá kereslet, azt pedig a gyűjtői szeszély fogja meghatározni.
Arról nem is beszélve hogy a Mercedes vagy a Jaguar youngtimereihez legalább van gyári alkatrészellátás, egy Corollához meg reménykedhetsz a bontókban (ne tedd). Ha valami régi autó a téma, akkor a japán gyárak is az európai szakértőket keresik, amint amikor Louwman úr mentette ki a Toyota AA-t (magam is láttam [url]http://autossagok.blog.hu/2017/07/12/louwman_museum_ii_resz#gallery-1499806453_1[/url]) vagy Frey úr restauráltatta a Mazdákat ([url]https://www.autonavigator.hu/sztori/felideztuk_a_tortenelmet_a_mazda_augsburgi_muzeumaban-20130[/url]).
Ha elmész egy komoly oldtimerbörzére (sokkal de sokkal) több 911-est fogsz látni, mint bármilyen Toyotát. Sőt Ferrarit vagy Lanciát is többet fogsz találni. Hidd el, ebben az évben elég jól körbe jártam ezt a témát…
“Máshol írtam is hogy egy teljesen másik trend, hogy oldtimerként újra emelkednek, de ennek semmi köze nincs a megbízhatósághoz.”
Már hogy a fenébe ne lenne köze ? Ne beszélj ZÖLDségeket! Az öreg megbizható kocsikat újítja fel rendre mindenki akinek egy kis esze van, vagy nem akar kidobálni milliókat az ablakon.
Amivel nyitsz az a [b]kommentem egy részének kiragadása a kontextusából[/b]. Eredetileg a megbízhatóságról beszéltek, én erre mondtam, hogy nem lesz egy autó drágább mert megbízható, legfeljebb kevésbé veszít étéket miközben a hazsnálatban lenullázzák.
Máshol írtam is hogy egy teljesen másik trend, hogy oldtimerként újra emelkednek, de ennek semmi köze nincs a megbízhatósághoz.
Azt írod: [i]” a “sz*r márkákról” beszéltem, egy német vagy szép japán ugyanez”[/i]. Hát marhára nem “ugyanez”. Amit te szxr márkának vélsz az [b]a Lancia az egyik leglegendásabb márka az autótörténelemben[/b]. A BMW úgy kezdett kimászni a trutyiból hogy elkezdett Lanciákat koppintani, a híres Hofmeister knick is egy Lanciáról lett lenézve.
A Lanciákat (ahogy a Mercedeseket, Alfákat, Porschékat is) a márkarajongók gyűjtik, akinek már van Flaminája, Fulviája vagy még régebbi autója. Annak idején Enzo Ferrari Alfa tuningműhelyként kezdte, teljesen más liga mint egy Toyota vagy Honda.
Ezek mellett azzal jönni hogy bármelyik japán egy szinten van szerintem badarság. A kutya sem fogja keresni a Corolládat vagy Carinádat csak mert japán sőt, konkrétan ugyanúgy xarni fognak rá, ahogy az audi 80-asodra is. A Lancia történelmi márka, az újkori Audi meg a Lexus pedig pár évtizedes történelemmel bír (hagyjuk most a marketingesek auto unionos bohóckodását).
A [b]másik oldtimerfaktor valóban a ritkaság[/b]. Nyilván egy Nissan 260z vagy 300ZX árfekvésének javulására van esély, míg egy Almerára aligha (amúgy tényleg dura volt látni 300ZX twin turbón oldtimerrendszámot… [url]http://autossagok.blog.hu/2016/11/22/elmenyek_a_brusszeli_interclassicsrol[/url]). Ez márkán belül igaz lesz a Lancia Kappa kupé VS kombi példádra is. A kupé oldtimer-befektetés, a kombi meg egy leamortizálható haszonjármű.
Ezek már nem autók hanem műtárgyak, míg előbbinél a megbízhatóság vagy a praktikum tényező, aki egy Kappa Kupét fenn tud artani lesz még a háznál 1-2 praktikusabb újautó is.
Egy 30 évesnél idősebb autót is lehet “sima” vizsgára vinni, az OT vizsga csak választható (hosszabb is, drágább is, szigorúbb is), de legalább 5 évre adják
Én YT-t használok, jobb mint az OT, mert nincs annyi szarakodás a műszakin. És nyugodtan lehet brutális a motor, futómű felnik egyebek. Sokan tudjátok hogy egy YT nek is kedvezményes a kötelező biztije is mert napi használatban van. (évi 5300t) Tudom már a kuncsaftok sem tudtak a józan ésszel érvelni, ezért jöttek a hülye kérdések. Mi van a szmogriadóval pl? Azon időszak alatt (idáig max 2-3hét volt télen) amikor a szmogos budapesten nem lehet autózni ilyennel, na akkor utazunk el gyorsba Thailand-ra vagy Dubaiba…. 🙂
Azért ha hozzáadod az “életben tartás” költségeit akkor valószínűleg negatív a szaldó.
Nincs szívódízel autóm nem tudom honnan vetted…. Nem írtam hogy milyen autóim vannak, mert nagy a park, és nyilván ez nem egy ilyen fórum. De ha te embert arról ítélsz meg, hogy éppen milyen autóba ül nyilván a te szegénységi bizonyítványod de ezért nem haragszom mert ez magyar szokás. Én csak a reptérig megyek kocsival aztán kisgéppel tovább de az egy másik téma lenne….Mindenki arra költi a pénzét amire akarja Én repülésre. Az hogy nem nyúlsz régi tsi-hez mert nem értesz hozzá az dicséretes. Lehet hogy neked fingod nincs hova nyúlj de lehet hogy más kapásból tudja nem gondolod? Ha Én látlak mondjuk egy öreg szép mercivel akkor azt gondolom hogy egy megfontolt okos döntésű ember vagy aki értékeli a köpenyes régi tervezőmérnökök örök életű tökéletes munkáját. Nem azt hogy egy csöves vagy. Maradjunk abba hogy pl akármelyik W124 td is tovább fog menni (és egyre többet fog érni) 30évesen is mint egy új tsi. Azért evvel mindenki tisztában van.
Értem, csak én úgy értelmeztem – meg látom mások is, ezek szerint félre – hogy új/mindennapi használatra alkalmas, probléma mentes autóról beszélsz. Egy OT/YT szerintem nem ez a kategória, mindamellett hogy egy ilyen autó birtoklása, vezetése nem hétköznapi élmény, szóval nem is a hétköznapokra való…
Mint “autószerelő mester” az “autószerelő mesternek”, anyi észrevétellel élek, hogy szerintem halvány fingod nem lesz, hogy hová nyúlj egy ilyen motoron ha beüt a baj. Mellesleg én is öreg Mercivel járok de van legalább önkritikám, hogy még a “régi” 1.4 Tsi-hez se nyúlok ha átlagos eszközökkel meghatározhatatlan hibával hozzák el, mert a kuncsafft nem szereti ha találgatnak. Ja és az, hogy ócska szívódiesellel jársz pont arról arulkodik, hogy tele vagy pénzzel…
igazából bármilyen prémium kategóriás OT-s kocsi, vagy youngtimer ide tartozik de abból is inkább merci vagy valami amerikai típus vagy esetleg csak egy öreg de pl egy szép cabrió 1-es golf is …..stb . A lényeg, hogy különleges legyen, és jó állapotú. Persze egy szerelő könnyen beszél hiszen megépíti magának, de lehet megépített szépségeket is venni gondos tulajoktól, jó árban. Ezek hálás járművek, és minél idősebb annál többet ér. Ezt tapasztalatból mondom. De ha nem akarsz ebbe belebonyolódni, csak éppen nem szeretnél sokat költeni egy autónak hívott vasdarabra akkor vegyél egy átlagkorú 10-15éves hondát vagy toyotát, és használd nyugodtan mert jó autó. Nyilván semmilyen új kocsira nem érvényes ez a szabály. De akinek az új kell mert megy a rongyrázás vagy mutatni kell a szomszédnak akkor az meg is fogja ezt fizetni így vagy úgy. De maradjunk abba hogy egy 1.0 octavia 6.2milláért baromi sok.
A legnagyobb tisztelettel kérdezem, hogy melyik az az autó most ami nem túl drága, nem kell rá milliókat költeni és idővel egyre többet ér?
Hihetetlen ez a német autó imádat. Még nem olvastam olyan cikket, ami bármelyen szinten jelentősen elmarasztalta volna bármely német gyártmányt.
Akkor hadd tegyem hozzá azok nevében akiknek már nem szólnak, ha úgy itéli meg, hogy aznap elegendő business casualban munkába mennie öltöny helyett 🙂
Nincs olyan hogy idővel egyre többet ér. Ez az egyik marhaság a sokból amit idetrollkodtál.
Olyan van hogy az emberek jobban bíznak abban hogy folyamatosan értékét vesztő autójuknál később üt be a totálkár. Óket hívják VW és Toyota tulajnak, mert bár az autóhoz nem rétenek, tudják, hogy a “német” és/vagy a “japán” autó az megbízható. Mindazonáltal ez egy várakozás, amely gyarkan nem a valós tapasztalaton alapul, aztán csodálkoznak, hogy a PD TDI nem csak kultúrálatlan, de nem is megbízható, vagy a formailag szinte mainak ható 2006-os Mazda6 nem ment át a műszakin mert szétette a rozsda.
Aztán van egy pár autó, amelyik oldtimer lesz. Nem azért mert megbízható, hanem mert a gyűjtőknek annyi vonzódása van hozzájuk, hogy vesződnek a fenntartással, pótlólagos alvázkezezeléssel bontókba járással és cserébe minden hatodik vasárnap mehetnek egy jó kört az aktuális oldtimer/márka rendezványen.
Ezeknek semmi közük a megbízhatósághoz (persze egy elxett konstrukció rendet vág a készletben, mint pl a 997-es hűtője), de sokkal inkább fontos a nagy múlt és preszizs. A 190-es merci pl arányán felül szerepel a rendezévnyeken, mert a gyűjtők már bírnak egy két korábbi Mercedessel (amelyek nem ilyen póriasak, mindjuk pagoda vagy sirályszárnyú SL).
A Mercedesek, Jaguarok és Proschék jellemzője, hogy a Márka fokozottan odafigyel az oldtimertulajokra, gyári utángyártott alkatrészekkel és rendezvényekkel (meg gyári kiálllításokkal a retromobile-on ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/02/22/retromobile_2016_2_resz[/url]), ésa Techno classicán ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/04/14/a_techno_classica_2017_nagyagyui[/url])).
Aminek az ára emelkedik a tortaszeletlámpás Jaguar XJS vagy a Porsche 928, nem a Corolla…
Figyelj Gábor, többé-kevésbé egy oldalon állunk, mert én sem vagyok öltönyös, bár lényegesen többet tanultam, mint egy 2 éves OKJ-s autószerelő (ettől függetlenül 100%, hogy rosszabbul keresek, mint egy átlagos sufniműhelyes)
Röhögni fogsz, de járólapot lerakni jobban tudok, mint egy átlag mesternek mondott valaki (főleg akikkel találkoztam az elmúlt években, szerencsére csak ismerősöknél csináltak bajt), valószínűleg azért, mert a munkám megköveteli a 100% odafigyelést, ezért tényleg odafigyelek arra amit csinálok, mert magamnak csinálom. Kismillió horror storyt lehetne találni beleszaros hozzáállás miatt látott dolgokról akár autószerelőknél, akár burkolóknál, lassan nem találni normális, becsületes szakembert, de a pénzt van képetek elkérni a szar munkaért is. Vakolni még nem próbáltam, de youtube nélkül is meg lehet tanulni ha az ember nagyon akarja képezni magát, kézügyesség és hozzáállás kérdése, rengeteg tanfolyam is indul.
Én nem misztifikálom túl a szakmám (vegyész vagyok lassan 15éve), de hidd el nekem, ezt tényleg nem fogod tudni otthon megtanulni youtube-t nézve 😉
Egy tanácsot fogadj meg ismeretlenül a végére: ha már azokból a hülyékből élsz, akik talicskaszám hordják hozzátok, “mesterekhez” a megtakarított pénzüket, legalább ne nyilvánosan ekézd őket, mert hátha éppen egy olyan hülye olvassa, akinek a szemébe meg mosolyogsz a munkáért/zsetonért.
Nyugodtan költhetsz pénzt de nem mindegy hogy mit veszel. Szerinted van olyan autó ami nem túl drága, nem kell milliókat rákölteni és az eltelt idővel de egyre többet ér? Segítek VAN! De az rohadtul nem az! Kicsit elkanyarodtunk személyes vagdalkozásba. Pár évet tölts el a szakmában azt javaslom. Öltönyösökkel nem kezdek vitatkozni akik lenézik a szakembereket (gondolom vakolni és járólapozni is jobban tudsz mint egy kőműves szaki mert hamar meg lehet tanulni azt is a youtube-ról) Mi csak azt mondjuk szerelők ,hogy milliókat keresünk azért mert ilyen szar kocsikat adnak el nektek.(és nem tudsz megcsinálni otthon a sufnidban autodidakta módon egy olajcserét és fékcserét sem már egy új kocsin, de erről nem fogok előadást tartani most) És ez jó tanács volt és tapasztalat megosztás amit maximum meg kéne köszönni. És sajnálom de a jó szerelőkre irigyek az emberek. DE MONDOM, HA TETSZIK VEGYÉTEK 🙂 Témát lezártnak tekintem, mindenkinek további szép napot! Mennem kell, várnak a széthullott tsi-k.
A gondolatmenetedet folytatva nagyjából semmire sem szabadna pénzt költeni, mert azzal valakit gazdagítasz, ha még ÁFÁ-t is fizetsz, akkor az államot mindenképpen. Bár ez az autószerelőknél, bocs, mestereknél (ezen röhögök tegnap óta, szegény diplomások, ezek után annyit ér az a +2év MSC, mintha autószerelők lennének szakmunkással) annyira nem jellemző tulajdonság 😉
A zárómondatodra is van már megoldás régóta, amióta autodidakta módon meg lehet tanulni autót szerelni (nem kell hozzá gépészmérnöki diploma egy olajcseréhez, ezt azért remélem te is aláírod), minimális segítséget kérve ott van a szereldmagadponthu.
Ha meg eljön az elektromos autók kora, normális képzettség nélkül sajnos mehettek mind utcát seperni, mert a sufniban nehezen fogtok tudni bármihez is nyúlni.
” mert családos ember vagyok és hát 4 emberre ha le osztod a “kötelező” költségeket megértenéd, hogy miért nem járok taxival.” Tényleg úgy veszel kocsit, hogy a bukódíjat elosztod a család többi tagjával? A családi kirándulásokra azért elkéred a benzinpénzt az asszonytól.. Segítek, akkor a taxi költséget is oszd el 4 felé… Egyébként meg akinek tetszik ez a kocsi az vegye meg bátran. ÁMEN
Tévedsz, nem bérelt fel senki, saját tapasztalatból írtam le hazugság nélkül a lentieket. A (nagyobb) autó azért kell, mert családos ember vagyok és hát 4 emberre ha le osztod a “kötelező” költségeket megértenéd, hogy miért nem járok taxival.
+ évente a 2-3 tervezett kiránduláshoz is kényelmesebb megoldás egy nagyobb autó, mint egy taxijárat… …szerintem.
Látszik hogy a cikkíró bérelte fel a testedet! Ja ,ha ennyit mész akkor minek neked kocsi egyáltalán? Számold össze a fogyasztást biztositást súlyadót és az új autó ÁRZUHANÁSÁT! kötelező szervizt, műszakivizsgáztatást gumik fékek egyebek és mondhatom olcsóbb lenne ha taxiznál…. Ha csak kötelező szervizre viszed az új kocsidat, akkor is minket szerelőket gazdagítasz, köszönjük. Az ilyen nagyokosokat megismerjük mert úgy jönnek be a szervizbe, hogy minden szerelő hülye és ő meg csinálná a kocsit csak nincs szerszáma.
Hát igen az ritka csoda a 463ezer de át kellett volna nézni rendesen, de onnan még messze az 1millió….Menj el akármelyik gépműhelybe és meglátod milyen konstrukcióból van a legtöbb a polcon… Válaszolva a laikusoknak inkább vennék egy 10éves hibrid prius-t vagy egy bármilyen (öregebbet is) honda benzinest de akár dízelt is, mint egy fos tsi-t. De trágyalevet szivattyúzni vagy fűnyíróba jó lehet 1-2évig.
Kedves Troll “Mester”!
Kb. 5 év és ~50.000 km után 1.2 TSI “mazsola” tulajként rendszeres alap szervizelés/karbantartás mellett eddig mondhatom, hogy az autónak semmi, de tényleg semmi baja sincs. De ha kicsit matekozunk és azt vesszük alapul, hogy az autó átlagos vezetési stílusban majd szét fog esni 150.000 km után, akkor is boldog tulajként mondhatom majd el, hogy 15 évig komoly hiba nélkül használhattam az autót. Szerintem ez az alternatíva bőven megfelelő azoknak az ésszerű leendő vásárlóknak, akik évi ~10.000-ret tesznek bele egy autóba és az esetek 98%-ban városban használják azt.
A fogyasztása nálam 5,9/100 Km a vásárlás óta, ami több, mint csábító ilyen üzemanyag árak mellett.
Szóval no para, 15-20 év múlva legfeljebb ha “szétesik”, nem fogom az ilyen mesterekhez vinni “összerakni” drága pénzért azt, hanem ismét veszek egy újat, és azt is járathatom újabb 15-20 évig.
Szeretném elmondani, hogy a 463.000 km alatt semmi gond nem volt, minden eredeti,akkor most mis történt ? csoda volt ?
Ki hibázott ?
Autópályára jobb a dízel, ez természetes. Általános használatra véleményem szerint a legjobb még mindig a legegyszerűbb szívó benzines. Anyukajáratra, városba meg nem is szabad mást. Abban meg csak reménykedni tudok, hogy a VW végre összekapta magát, és ez a kis háromhengeres mentes az eddigi tsi nyűgöktől.
Természetesen ahogy előtte írtam, úgy értendő hogy tartósabb, ha egyformán használják. Hülyeség ellen nincs orvosság, minden motort ki lehet nyírni akár pár ezer km alatt is.
Pernye és gabair kommentjéből az jön le hogy fogalmuk sincs hogyan működik egy ilyen motor (ill hogy mire jó a nyomaték, és miből lesz a lóerő…)
Autószerelő, persze…
Értem én hogy a világ legjobb autója a zöldséges merci, de azért azt áruld már el nekem, hogy mivel fogsz járni 10 év múlva, amikorra az adagolós diesel OT-rendszám nélkül nem mehet ki az utcára? Tényleg érdekel.
Nekem nem célom az, hogy saját pénzemen szar konstrukciójú autókat vegyek, majd “mestereket” gazdagítsak, de sokan vannak, akiknek szerintem egy ilyen fisfos is jó választás lehet. Megveszi, 12 évig használja majd kidobja. Ha szerencséje van, 12 év után esik szét a technika és nem előtte.
Mint autószerelő mester nyugodtan elmondhatom, hogy ez a típus a lúzer-mazsola tulajokat keresi….. Városi ide-odára max 150ezer km és javítani kell a kv-darálót. Már az 1.2es is nevetséges és legendásan szar, most megetetik az agyatlanokkal az ezrest, aztán majd lesz 600as is, és végül majd jön a turbós riga motor… 🙂 A gyengébbek kedvéért hiába van papíron lóerő és nyomaték ha szét kell érte pörgetni, és egyenlőtlenül jár mint egy ütemhiányos köszörű. Maradok egyszerű adagolós MERCI dizeleknek híve, ami legendásan fut 1millió km felett most is . De vegyétek a tsi-ket mert így legalább mi szerelők tele vagyunk munkával, és pénzzel. G.
A belső égésű motor – mondjon bárki bármit – NÉGY hengernél kezdődik. Ja, és BENZIN hajtja.
Negyedik Skodámat, és a második Octaviámat használom. A következő is valószínűleg Octavia lesz, de hogy nem ilyen “Wartburg-motorral” az biztos, és persze nem is dízellel. Az 1.0 TSI-vel főleg az a gond, hogy valódi alternatívája nincs, csak az 1.4 (ill. hamarosan 1.5) TSI, ami viszont szerintem feleslegesen tud 150LE-t. Kár, hogy nem az 1.2 TSI-t fejlesztették tovább, hanem inkább kinyírták. (A meghagyott 86 lovas 1.2 TSI kizárólag az alapverzióhoz rendelhető, nyílvány kizárólag marketing okokból, hogy el lehessen mondani, hogy már X.Y milliótól indul az Octavia ára)
Azért ennél több az eltérés 😉
Ha valaki vigyázz a sajátjára, simán el tudom képzelni, hogy ezzel a kis motorkával is el lehet gurulni legalább 400e km-t, de nem tartóm valószínűleg. Ahogy azt is el tudom képzelni, hogy gondatlan gazda alatt a Toyota “örökélet” szívója is beadhatja a kulcsot 100e alatt.
Én nem azt írtam, hogy 250e a hibahatár, hanem hogy ennyit biztos hogy le fog futni nagyobb hiba nélkül. Ez meg nagyjából az az távolság, amíg valószínűleg az autó még valamilyen garanciával rendelkezik.
Ha a magyar átlag felhasználást vesszük alapul, ez több mint 15 év, németet nem, mert ott nem fognak ilyen motorral felszereltet venni, de ha vennének, akkor is 6 évesen legkésőbb lecserélné.
A Variant tesztnél is voltak szerintem tévedések katalógusadatban: ha nem tévedek a Golf Variant csomagtere 605 liter, ez mintha több lenne, mint az Octavia 590-e.
Hát az eszed nem nőtt ki.
Nem tudom, én eléggé ridegtartában használom a kocsikat, azon túl hogy előírt márkaszervízes látogatásaokat letudom.
A V70 a PSA dízellel 6 év alatt elment 180.000km-t anélkül, hogy a motorhoz kellett volna nyúlni (előírt r.szűrő tisztítás 60.000kmenként, ami kb 100-150EUR extraköltség, de tervezett).
És azért úgy használtam, hogy azt benzinessel nehéz lett volna. Fullra pakolva autobahn átkelések bőven 160feletti tempókkal, amit egy nyomatékszegény 2.0 benya csak szétpörgetve bírt volna vinni.
Minden motort máshogy használnak, egyéniek a körülmények, és a gondozás is, egyformán használva akkor is ez a tartósabb :p
Hát ja, csak a motorblokkot kell néha kicserélni 🙂
[url]http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=335906[/url]
A Toyota sima 1.6 benzinese meg ésszel használva lefut 4-500 ekm hibamentesen. Még a turbó sem fog behalni, mert nincs rajta. Kokszosodni sem fog, mert nem közvetlen befecskendezéses. Ennyi a különbség.
Szerintem ez marhaság. Sokan tesznek bele többet mint a minimum, ráadáasul a gyár is belefuthat egy saját hosszított garis akcióba, akkor saját magát szívatja meg. Alapból amit bukhat az a vevőelégedettség, és azért egy VW vagy BMW szintű márka ilyet nem engedhet meg.
A 250e km-es szinte 100%-os hibátlan menet egyrészt egy mítosz, más márkáknál és szívómotoroknál is. Ha egy motor rendes onstrukcióval bír, akkor nagy hiba nem lesz 250e km-ig, ahogy a turbódízelek is tudják ezt (nyilván a szervízprogram szerinti cserés elemek nem tartoznak ide, de a szívómotoroknál is szükséges vízpumpa, gyertyák vagy vezszíjcsere)
Garanciaidő alatt 99,9%, hogy nem fog meghibásodni. Utána már a gyártót sem érdekli, mi lesz az autóval.
Ésszel használva sokat kibírnak, 250ekm hibamentesen lefutható rendszeres karbantartással, sűrűbb olajcserékkel, etcetc.
Aki önszántából ilyen autót vesz, azt hívom én mazsolának. 🙂
Nem a nyomatékkal, vagy a viselkedési kultúrával van itt gond, hanem a tartóssággal. Ez mondjuk a második-sokadik tulaj gondja.
200 nm-es nyomatéknak bármelyik 1.8 szívómotort gyártó cég megörülne ez inkább egy 2.0 literes motor nyomatéka azokból is a combosabb fajtából …
Ez a motor tudásban kb egy 1.6.os (sőt alacsony fordulaton egy 1.8-as) motoré. Ilyet nagyobb autókba is simán betesznek.
Ezt nem úgy kell nézni, hogy van az 1.2-es ez meg picit vékonykább csak jobban kihúzható (japán módra), hanem ez egy egy 1.8-as motorhoz méltó nyomatékú motor, (ha a turbó beindul), és pont nem kell bőgetni ahhoz, hogy húzóereje legyen. A tartóssághoz így beletartozik, hogy nem kell széthajtani, mint egy picit nagyobb szívóbenyát.
[i]“A friss arc nem lett se szebb, se csúnyább az elődnél, csak karakteresebb. “[/i] Na jó, legalább egy pici realitásérzéket vigyünk be a tesztbe jó? 🙂
Ennél nehezebb Mondeo-ba is raktak literes ecoboost motorkát, minden újságíró oda-vissza volt tőle tesztek alapján (gondolom finom volt a sajt-tál)