Ne viccelj vele! Skoda Karoq teszt
Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG ACT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a Skoda alighanem tudományosan határozta meg, hogy miként szülessen SUV-jainak neve, a Karoq nálunk viccelődésre adhat okot. Pedig van olyan jó autó, hogy nem érdemes vele tréfálkozni.
A Kodiaq esetében nagyon bejött a K-val kezdődő és Q-ra végződő modellnév, pláne úgy, hogy az egyben egy medvefajra utal. Ám ahogyan azt a valóban egész ifjú Hamvas kolléga az azonos elv szerint felépített modellnevű Karoq bemutatójánál már leírta, itt az elnevezés nem bír önálló eredeti jelentéssel (csak ha alaposan belemagyarázzuk), ellenben az előbbihez hasonló borzalmas szóviccekre ad lehetőséget. Viszont vonatkoztassunk el azoktól, mert a Karoq, amit talán sokat fognak önkéntelenül is a Kodiaq-kal keverni, sokkalta több a viccelődésnél. Mondhatni, hogy nem viccel vele a Skoda, de pont ezeket a fájó közhelyeket szeretném kerülni.
Az első benyomás, hogy mennyire ügyes kis autó, mert valóban egészen kompakt, nem egész 4,4 méter hosszú, de trükkösen nagy, 2,64 méteres tengelytávot adó, szélessége pedig egészen döbbenetes 1,84 méter, amivel ügyesen át is veri a benne ülőket, de az autót kívülről szemlélőket is. Mert arcra hegyomlásnak tűnik, elég jól el is lehet benne férni, de parkolóhely-igénye (legalábbis hosszban) átlag alatti. Valójában nem egy kicsinyített, hanem inkább csak egy rövidített Kodiaq. Utastere, legalábbis a gazdagabb Style felszereltséggel eléggé minőségi. Az első ülések nem túlmisztifikáltak, még csak állítható laphosszúságot sem adók, de iszonyatosan jó tartásúak, kényelmesek. A műszerfal vonalai a mai Skodáktól megszokottak, leginkább a Kodiaqból ismerősek. Fedélzeti számítógépet alapáron kapunk, de a 8 colos központi érintőképernyő természetesen extra, akár saját navigációval, ami tökéletesen teszi a dolgát, de értelme megkérdőjelezhető, amikor telefonunk kijelzőjét is simán oda tükrözhetjük.
Nem csak az utastér az autó egésze meglehetősen kifinomult, átgondolt és jól kidolgozott, de azt azért fontos tudni, hogy nem alapáron ilyen. A szövetüléses tesztautó ugyanis 2,3 millió forintnyi extrát tartalmazott. Ráadásul úgy, hogy például a Skoda kínálatában először itt elérhető digitális műszerblokkot, vagy a LED fényszórót, illetve az amúgy nyitható panorámatetőt sem kapta meg. Volt viszont hozzá kulcs nélküli nyitás-indítás, holttérfigyelő, araszolófunkciós távolságtartós tempomat, ami nagyon jól dolgozott a hétfokozatú DSG-váltóval.
A Karoq futása, rugózása, stabilitása, illetve az alapesetben kissé könnyű, de választható menetmódokkal (akár egyedi összeállítással) keményíthető kormányzása mind-mind patent, a tavaly debütált 1,5 literes, részterheléskor hengerlekapcsolásra is képes, 150 lóerős, 250 Nm nyomatékú turbómotor csendességével és erejével lenyűgöző, azzal azonban engem nem győzött meg, hogy elég ritkán megy kéthengeresként. Jóval kevesebbszer, mint mondjuk 13 éves hibridem csupán villanymotorral. És ez bizony a fogyasztáson is meglátszik. Városban lehetetlen 8 liter alá vinni az étvágyát, de a bő 500 kilométeres teszt átlagát is csak úgy sikerült 7,5 literre szorítanom, hogy autópályán inkább mentem 120-szal, mint 130-cal, úgy ugyanis nemhogy 8, inkább 9 literes étvágy adódott volna. Tudom, ez egy jelentősebb homlokfelületű SUV, ugyanakkor a hajtás itt csak az első kerekeké (összkerék csak a csúcsdízelhez jár), illetve a gyári vegyes fogyasztási érték 5,4 liter, aminek csaknem a másfélszerese adódott.
Oké, menetdinamikát is kapunk bőven, tehát fogyasztás kapcsán elkönyvelhető, hogy "sokat sokért", és tulajdonképp ugyanez mondható el a vételárra, hiszen az akciósan is 6,1 millió forintról startoló Karoq valójában elég rendben lévő autó, s a 150 lóerős, gyorsan és finoman kapcsoló 7 fokozatú DSG-s verzió 7,5 milliós ára is rendben van, meg aztán a tesztautó kapcsán is meg kell jegyezni, hogy a 9,8 millió forintos (400 ezer forinttal már eleve apasztott) ára a nem egész 5000 kilométert futott tesztautónál már rögtön csak 8,5 millió. Meg aztán a flottakedvezmény is erősen ismert fogalom a márkánál, márpedig ebben az osztályban zömében flottások vesznek Skodákat, igaz zömében még ma is dízel motorral, ezért eláruljuk: természetesen már a dízel Karoq is szerepel naptárunkban, ám annak tesztjére még egy kicsit várnunk kell.
Árak
Tesztmodell alapára
7 506 931 Ft (2018.04.12.)
Tesztautó ára
9 830 591 Ft (2018.04.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.60 s
Végsebesség:
203 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4382 mm
Szélesség:
1841 mm
Magasság:
1603 mm
Saját tömeg:
1318 kg
Össztömeg:
1929 kg
Tengelytáv:
2638 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
521 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
590-890 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370-1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.60 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
En nem csodalkozom ekkora autonal , hogy 9 litert fogyaszt a varosban. Ez fiat uno !
Azon én sem, de ha a gyár 5,4-et ígér, akkor a 8 liter feletti vegyes nem olyan nagyon jó.
Volt szerencsém ehhez az autóhoz igaz az egy 2.0 Tdi Dsg full nagy navis ,bőrös darab volt . Viszont amit észrevettem hogy a 1X milliós autóba műanyag az ajtó” kárpit” ergo egy szövetdarab nem jutott oda ennyi pénzért . A hátsó ülésen ” azt is kipróbáltam ” már 100 km/h nál is zavaró turbulencia zaj jön a C oszlop felől . Hosszabb távon nem csak idegesítő de tényleg zavaró dolog és akkor még nem beszéltünk a pályás szélzajokról 😀 . Szerintem full puritán autó iszonyat drágára árazva… akkor már inkább egy kicsivel kisebb vele rokon Vw T-Rock ott legalább van ajtókárpit és ugyanannyiért megkapod ” ne az alapárat nézd hanem azt a felszerelést ami számodra megfelelő ” .
Hatulrol es feloldalasan hatulrol rettentoen ronda. Sokaig nem szabad nezni, mert eszreveszi az ember az aranytalansagat, hiaba probaltak fekete betetekkel nyulankabba tenni. A Kodiaq kifejezetten jol nez ki, ezen pedig meg tulorazhattak volna, a kemeny belteri anyagok pedig messze vannak a minosegitol. 🙂