Drága jegy a vidámparkba – Renault Twingo teszt
Renault Twingo 1.2 Dynamique teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megújult a Twingo, kicsit tán többnek is akar látszani annál, mint ami: egyszerű, remek, főleg városi használatra ideális kisautó. Kár, hogy gazdagon extrázva már igen drága.
Mindazonáltal nem árt tudni, hogy az alufelnit, a hátsó szárnyacskát és az ablaksötétítést tartalmazó Pack Look csomagért 190 ezret, hogy CD-t is nyeljen a hifi, s hogy automata legyen a légkondi, 90 ezret, a panorámatetőért 225 ezret, a csini metálfényért 100 ezret, az oldalsó díszcsíkért 20 ezer forintot kér a Renault, továbbá az ESP-ért még 110 ezret kéne leszurkolni, a volán csak tengelyirányban állítható, a két első elektromos ablakemelő pedig nem automata. Amennyiben a tisztelt vevő alapfelszereltségű Twingóra szavazna, olyasmikről például bizonyost lemondhat, mint oldallégzsák, állítható magasságú szervokormány, fordulatszámmérő, légkondi, a vezetőülés magasságban állíthatósága, vagy a két, különálló, dönthető, sínen csúsztatható hátsó ülés.
Pedig a sínen csúsztatható hátsó sor jó dolog. Ha (ugye legfeljebb) négy felnőtt utazik az autóban, s kell a lábtér, megoldható. Ilyenkor 165 literes a csomagtartó. Amennyiben a poggyászoké a főszerep, 230 literesre alakítható, ülésdöntéssel meg közel egyköbméteresre. Ötletes, hogy a kalaptartó zsinór nélkül is felemelkedik a harmadik ajtó felnyitásával, nem úgy, mint a Swift vagy - szégyenszemre - az up! esetében is.
Az általános helykínálat a kis méretek ellenére is megfelelő, az ülések formázottságára, tartására sem lehet panasz. Viszont lapjuk rövid, a sofőr meg magasan trónol, s így holmi gibbonpózban muszáj vezetnie, ha valamiért a kormányt és a pedálokat is biztonsággal el kívánja érni. Miután csak elhelyezkedett, legott vigyorgásba kezd, hiába termel mindössze 75 lóerőt és 107 Nm nyomatékot az 1,2 literes, 16 szelepes kis benzinmotor. Nem a 12,3 másodperces 100-as sprintidő, nem is a parádés rugalmasság, hanem az élénk gázreakció, az őszinte, manapság ritka spontaneitás az, ami szerethetővé teszi a Twingót - kell a fenének egy korszerűbb technika turbóval, stop-starttal, váltási segédlettel, fékenergia-visszanyeréssel meg - papíron - túlmotorizáltsággal...
Hogy hátul csak dobfékes? Hogy csak négyszemélyes? Hogy nem 6 fokozatú a váltója? Hogy kicsit újan is zörög? Hogy a védjegyesnél praktikusabb lenne egy klasszik kilincs? Fontosabb, hogy a hátulról/hátra ki/beszállás az átlagosnál könnyebb, s az első székek visszatalálnak az eredeti állásukba. Fontosabb, hogy egész jól kilátni minden irányba, s még egyszer: a bénácska üléspozíció ellenére üdítő a Twingo vezetése. Azé, a paprikás RS változatával csak később jelentkező faceliftes Twingóé, amely végül az árával sajnos veri a lécet, hiszen a 2,3 milliós alap szódával még elmegy, ám Dynamique szinten már 2,74 millióba fáj, tesztautónk pedig sokkal több mint 3 milliós volt. Ennyi pénzért nagyobb autókat is kapni, akár házon belül egy Cliót, vagy szedánbarátoknak egy Thaliát. Ők persze soha nem fognak így vidámkodni - a bulit a Twingo csinálja.
Árak
Tesztmodell alapára
2 740 000 Ft (2012.04.25.)
Tesztautó ára
3 365 000 Ft (2012.04.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1149 cm3
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
107 Nm 4250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3687 mm
Szélesség:
1654 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
920 kg
Össztömeg:
1365 kg
Tengelytáv:
2367 mm
Karosszéria-kivitel:
3 ajtós
Csomagtér:
165-959 l
Belső szélesség elöl:
1390 mm
Belső szélesség hátul:
1330 mm
Belmagasság elöl:
870-920 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
120-210 mm
Ülőlap hossza elöl:
460 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
550 mm
Csomagtér hossza:
420 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1150 mm
Raktérnyílás szélessége:
990 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1149 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
107 Nm 4250 1/min-nél
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
73 dB(A)
Stimmel, de az Alto sokkal kisebb belülről.
A színhez hozzászólva nekem kimondottan tetszik,egy kisautónak nem áll jól a sötét elegáns szín! Régebben a kocsiknak volt szine,mára ez az ujjabb gépeknél szürkére a sötét metálzöldre,metálkékre-bordóra és fehérre korlátozódott!Elvétve van uj autóban fekete is,de azt inkább már Németből hozták!Ami ezen felül van más szin az az autók kb 15-20%-a.Ahogy egyik ismerősöm magyarázta a sötétkék Twingó vásárlása után ,ebben a színben már majdnem Clio!Aha,mondanánk ha a Clio S-merci kategóriás lenne,a Twingó meg E-merci.Az biztos ,hogy idehaza nem mernek élénkebb színű autókat vállalni.Nem is érdemes,hiszen egyik ügyfél fél éven túl árult nyomott áron egy kifogástalan de natur krém szinű Honda Jazz-t,vagy a másik egy élénk sárga Skodát csak a szinük miatt!Amúgy a cikkben szereplő Twingón nem tetszik,hogy a díszléc második fele mattfekete,de ez ízlés dolga.
Inkább Spasch, mint Altó, az a kategória társa, és még sok mindenben jobb is a Tvingónál.
Nekem ez bejön, sőt még jobban is tetszik mint az ős, vhogy ez így a 21. századi twingo.
Azon meg felesleges vitázni, hogy mi szar és mi nem én már úgy vagyok vele, hogy mindegy. Olasz francia német japán, tökmindegy, mindegyiknek megvan a kehe. Ha van lové megvenni, szervízelni, TANKOLNI, akkor mindegy.
Nem mondtam, hogy tönkremegy, de az Alto többet kibír!
Inkább Suzuki Alto. Az olcsóbb és megbízhatóbb. Olcsóbb a fenntartása.