Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt
Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.
Előnyös. Abban a szerencsés helyzetben van a Talisman Grandtour, hogy az általános rendszerrel szemben - miszerint először a rövidhátú, vagy szedán karosszériát tervezik meg, csak aztán a kombit – a szedánnal együtt készült és együtt is mutatkozott be. Nem utólagosan toldották rá a puttonyát, már ilyennek tervezték, és ez nagyon jó összhangot kölcsönöz a formatervnek. Szerintem sokkal szebb is a szedánnál, de ez csak ízlés kérdése. Még csak nem is hosszabb nála, ráadásul a csomagtartója is kisebb, persze csak kalaptartóig mérve, azért a Grandtourban még fölfelé is jócskán pakolhatunk.
Elegáns és látványos. Megosztó a formaterve, én azok közé tartozom, akikben megmozgatott valamit. Van benne némi bujaság, egy kis zűrzavar, mégis annyira jók az arányai, hogy könnyen bele lehet zúgni. Igazi nagy tepsi kombi, mindenhonnan hatalmas. Az elöl és hátul is keskenyre húzott lámpák optikailag még jobban kiszélesítik, mint amekkora valójában. Domborodik mindenfelé, de nem érzek túlzást rajta, az se baj, hogy csak 17 colos felnik vannak alatta. Persze jót tesz a kinézetnek a nagyobb, az utazási komfortnak viszont nem, így jó választás hozzá a kisebb, ballonos gumikkal. (És még milyen jó az alapverzió a 16 colossal - a szerk.)
A komfortos beltér kárpótol a hibákért. A futóműnek amúgy is vannak kényes pontjai, elég rendesen érződik, hogy a Megane-nal közös padlólemezre egy kicsit nagy lett a Talisman öltönye, így az úthibákkal nem igazán tud mit kezdeni. Határozott csattanásokkal jelzi, hogy átmentünk egy kátyún. Ugyanakkor autópályán ringatóan kényelmes, de a hátulja a kelleténél többet ringatózik, szerencsére ez csak ritkán hozható elő belőle. Az ülések franciásan kényelmes fotelek. Nagyok, szélesek, talán az átlagosnál nagyobb termetűek fogják tudni igazán értékelni. Hely van bőven, világosabb kárpittal még jobb hangulatú is lehet, így elég komor, de a gyári parfüm mindig gondoskodott róla, hogy jól érezzem magam. Vagy csak arról, hogy elnyomja az olcsó műanyag szagát? Talán, mert van belőle több helyen is, ahol nagyon nem kéne.
Minőségből ötös. Jellemzően azért kellemes tapintású mindenfelé, és még a műszerfal varrása is igazi cérna - annak ellenére, hogy műanyag burkolatot férceltek össze. Még a hangulatvilágítás is jókedvre ösztönöz, de csak miután megtaláltuk, hol kell lekapcsolni a tetőn középen, pont a sofőr szemét tökéletesen kivilágító LED-et. Elárulom: 5 kattintás a menüben, de ezt minden üzemmódváltás után le kell zongorázni. Van sok pakolórekesz, még a váltókar körüli doboz alatt is egy rejtett palacktároló, ami hűtött. Hátul is kényelmes, a lábteret bőven mérték, panasz nem fog jönni sehonnan. A nagy navigációs fejegység helyett itt csak egy kisebb, 7 colos kijelző fekszik a műszerfal közepén, és végre egy autó, amiben teljesen síkban a kerettel! Ennél nagyobb szerintem szükségtelen, a klíma panelje teljesen jó, ahogy fizikai gombokkal megmaradt.
A kék a leglátványosabb és a legerősebb is, a középső fönti LED-et viszont ki kell kapcsolni, mert különben elvakítja a sofőrt. Szerencsére megjegyzi, amíg nem váltunk vezetési módot
Tartogat meglepetéseket. Kicsit bonyolult maga a rendszer, tanulás kérdése a használata, persze nem a világ vége. Az már kicsit jobban fájt, hogy a stop-start rendszer többször nem volt hajlandó újraindítani a motort, így megesett, hogy a háromsávos 11-es út kellős közepén állva maradtam miatta. Mert csak az után engedte beindítani, hogy P-be toltam a váltót. Remélem ez csak ebben az autóban volt problémás, az is lehet, hogy csak nálam zavarodott össze a rendszer, mert különben nagyon jól összeválogatott tesztautót kaptunk. Nem túl sok, nem túl kevés, a Talisman-kínálat közepéről az extrák jó része benne volt, nagyképernyős középkonzolon és R-Link 2 rendszeren, valamint adaptív tempomaton kívül.
Ennyi kell és nem több. Az 1.6-os dízel 130 lóerős változatával és duplakuplungos EDC automatával nem látom, hogy mire nem lenne elég. Hiába van Sport mód, arra határozottan nem jó, amúgy is csak a fordulatszámot tartja magasabban, illetve a váltót egy fokozattal alacsonyabban, valamint keményíti a kormányzást. A futómű ugyanolyan hajós marad, és hiába pörög a motor, csak a hangja rosszabb, meg amúgy sem áll jól neki a sietés. Vonulni szeret, ráadásul így nálam 6,3 literre jött ki a fogyasztás, szerinte. Tankolás szerint pedig csak fél literrel többre, és ez a különbség több tankolás után is maradt. Igaz, a kollégák a kijelzett és a tankolás szerinti értéket is 0,5-0,5 literrel lejjebb tudták vinni - vegyes használatban is. Még a 6,8 is teljesen elfogadható tőle úgy, hogy szépen megindul, ha kell, finoman és gyorsan vált, és belefér az egész ház.
Árak
Tesztmodell alapára
9 200 000 Ft (2016.11.21.)
Tesztautó ára
10 115 000 Ft (2016.11.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4865 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1490 kg
Össztömeg:
2140 kg
Terhelhetőség:
650 kg
Tengelytáv:
2809 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
572-1681 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
940-1010 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1100 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
500-790 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
730 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú automata
Nyomaték:
320 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Érdekes a cikkírójának minden mondatában van egy lehúzó mondatrész…biztos mert renault…
Start-stop… ez lenne az első amit kiszedetnék belőle!
1,6 dci ehhez a dobozhoz?? ugyan olyan halovány mint az espace-hez… minimum 2.0 de inkább nagyobb kellene és akkor még el is hinném, hogy megy.
A downsizing-nak vége, várjuk a használható autókat!
Szép gép kívül/belül, a motorja is megbízható gondolom.Az a multi médiás megjegyzés az olyan franciás logikán alapszik, ami mint tudjuk nem hasonlít semmi másra.Egyszer találkoztam két franciával egy házban és mikor bementem az egyik után a wc-re ott volt az anakonda kinyúlva a csészében, biztos azt hitte az magától kúszik le a lefolyón, ilyen a francia logika :-)))