Fluence után áldás? Renault Mégane GrandCoupé teszt

Renault Mégane GrandCoupé Intens dCi 130

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gyönyörű formákkal, finom anyagokkal és hangulatos belsővel vakított, kulturált, erős dízellel kényeztetett az új Renault Mégane GrandCoupé.


Micsoda forma. Életem első nemzetközi menetpróbája köthető a Mégane negyedik generációjához. Akkor csupán a ferdehátú változattal ismerkedhettünk, azóta szépen bővült a Renault alsó-középkategóriás palettája, köztük a négyajtós GrandCoupéval is. A Fluence kifutott, helyét a Mégane szedánja, vagyis kupéja veszi át. És jól sikerült. De még milyen jól. Jó ránézni ezekre a finoman elnyúló vonalakra. A franciák továbbra is értenek a formákhoz, az egyen-Mégane fényszórók opcióként LED-esek, a nappali menetfények elöl-hátsó diódásak, gyönyörűen rajzoltak. Hátul króm kipufogóvég kandikál, a lökhárítókat elöl-hátul apró légbeömlők sportosítják. Az is imádni való, ahogy a csomagtartó egy apró szárnyban végződik. Az övvonal felfelé húzódik, az ablakok lágy vonalban folytatódnak, ami furcsa hatást ad, és talán kissé levesz a kupé alakból, és még inkább szedánná, a kategória gúnynevéhez hűen török szedánná teszi. Ugyanis a GrandCoupé a bursai gyártósoron készül, Törökországban. De van olyan jó, mint ahogy kinéz? Csúcsdízelével, mindenképp.
Micsoda motor. Hibátlanul vitte a kínálat legjobb gyorsulást adó 1,6 literes, 130 lóerős turbódízel az 1,4 tonnás kasztnit. Mindamellett, hogy rendkívül kulturált, ereje több mint elég a GrandCoupéhoz. Már 1250 fordulat/percnél építkezik a turbónyomás, érzésre 1500-as fordulatnál nyom az ülésbe, 320 Nm nyomatékát gyári adat szerint 1750-nél adja le. Innen nagyon könnyed, ezzel a motorral egyértelműen tökéletes flottaautó lehet azoknak, akik hosszú távokon ingáznak. Igazi játszótere az autópálya, ahol 130 km/órával is 2500 fordulat/percen pörög, mindenféle erőlködés nélkül. Ez persze a 6 sebességes kézi váltónak is köszönhető, ami tökéletes magabiztossággal veszi be a gangokat, jó érzés kapcsolgatni vele. A Mégane váltója egyébként a Renault-k között is az egyik legjobb szerintem. Nyomatékossága mellett takarékos tudott maradni az 1.6 dCi, városban 6,2 liter/100 km volt a jellemző, a nagy tesztátlag 5,2 liter lett, de ebben nem kevés autópálya és dugóban állás is van. Mindenféle megerőltetés nélkül hozta ezt az adatot, sőt a módválasztó Sport fokozatában sem ment felfelé a fogyasztás. Valószínű ennek a motornak kell a kiteljesedés lehetősége. Kapott stop-startot is, de 3-4 Celsius fok alatt nem állítja le a motort.
Micsoda belső! Az utastér hozza az alsó-középkategóriában elvárható minőséget, sőt igényes dizájnnal is megfűszerezték a franciák. A legtöbb helyen puha műanyag vagy puha bőrborítás fogad, a Corolla minőségével simán vetekszik a Mégane szedánja. A középkonzolt matt műanyag borítja, és egyáltalán nem igénytelen króm szegélyezi. Itt és az ajtókon is visszaköszön az általunk beállított, a központi 8,7 colos tableten választható hangulatvilágítás-szín. Továbbra is nagyszerűnek tartom a Renault R-Link 2 rendszer kezelését, bár a méretes érintőképernyős tablet 280 000 forint felár még az Intens csúcsfelszereltséghez is. Kezelése nem meglepően az okostelefonok világát hozza, hiszen Android alapú. A végtelen variálhatóság, a sokrétű menürendszer, a widgetek mind megvettek, ráadásul minden vezetés közben is fontos funkció gombnyomásra elérhető. A hagyományos műszerblokk egy részét képernyő váltja, rajzolata változtatható, nem csak a színe, de ha akarjuk fordulatszámmérő, sebességmérő, vagy Eco-mutató jeleníthető meg. Az Eco-mód egyébként különálló gombot is kapott a tablet-kijelző alatt, közvetlen a volánpörgetős parkolássegéd mellett, ami nem csak párhuzamosan, de merőlegesen és halszálkás parkolóba is képes parkolni.
Micsoda kialakítás! 350 000 forintért fekete bőr-alcantara borítású ülések fogadnak. A sofőrülés oldalán is aktiválható a masszírozó funkció, mert a Mégane-ban is ilyen van. Lazító, frissítő és gerinc módokkal. Nem mondhatjuk, hogy nem kényeztet el minket. Minden ablaka automata, a légkondit hátra is elvezették, ráadásul bőségesen elfértem magam mögött, kb. 5 cm maradt a térdem és az ülés között. A fejtér már nem ilyen komfortos, a hátsó helyekre való beszálláskor sokan verték be a fejüket a kupés ajtóvonalba, bent pedig a plafont érte a hajam. A térérzet kisebb, mint a konkurensekben, pedig a 2711 mm-es tengelytáv kategóriaelső. A hátsó sor két szélső helye isofixes, a középső helyből pohártartós könyöklő hajtható ki. A hangzás nem csak elöl, hátul is szuper, a mélyhangot szépen kihozza mindenféle recsegés nélkül a hangrendszer. A csomagtér a kategória egyik, ha nem a legnagyobbja. Alapból is 550 literes, amibe a csomagtérajtó belenyíló zsanérjain zavarnak csak bele. Támladöntéssel 987 literes bővíthető.
Hirdetés

Apró bosszúságok. Az első térérzetet enyhén tompítja, hogy laposan kúszik a szélvédő és az A-oszlopok is vastagok. A feláras ülések mindenhol kényelmesnek bizonyultak, kivéve a sofőrülést, aminek kemény borítása többeket is nyomott, köztük engem is. Minden nadrágvarrást megérzünk rajta, főleg 100 km után tud fájni. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden ülés ilyen lesz, de mi ennél a konkrét modellnél ezt tapasztaltuk. Az R-Link kihangosítója sajnos még mindig gyenge, későn kapcsolja a másik felet és gyakorta képes szétkapcsolni is. Furcsa még, hogy mikor a stop-start újraindítja a motort, egy pillanatra irgalmatlanul felhangosodik a zene. Csak megszokás kérdése, de én hiányoltam a csomagtérajtóról egy valódi nyitógombot. Azonban a beltérből vagy a távirányítóról is nyitható. Úgy gondolom, ezek mind apróságok, persze meg kell említeni, de ha megszokjuk őket, még mindig egy szuper autóban ülünk.
Micsoda ár. Az Intens felszereltségben alapként kapjuk a sávelhagyásra figyelmeztetőt, ami rázókőre hasonlító hanggal jelez. Feláras a finoman fékező adaptív tempomat, ami a követési távolságra is figyelmeztet, fékutat számol. Az Easy Parking csomaggal egyben rendelhetünk tolatókamerát, holttér-figyelőt és parkolóradart. A Komfort csomagban fűthető első üléseket és kormányt kapunk. Tesztautónk ára szinte minden rendelhető extrával, ám napfénytető nélkül 8,6 millió forint. Alapáron 6 699 000 Ft az Intens felszereltségű, 130 lovas dízellel felszerelt GrandCoupé. Ugyanennyiért kínálják egyébként az 1,5 literes, 110 lóerős dízel duplakuplungos automatával felszerelt változatát is, míg a kézi váltós félmillióval olcsóbb. Már a nemzetközi bemutatón is bebizonyosodott, hogy az 1.5 dCi is elég hozzá. Mindenképp összeszedett, érett autó az új Mégane GrandCoupé, ami tökéletesen hozza a szegmensben ma elvárható szintet - 5 év/100 000, szerény pénzért 150-200 ezer kilométerig élő garanciával.
Értékelés
Pozitív
Nyomatékos, takarékos, kulturált dízel, jól kapcsolható váltó, személyre szabhatóság, hangulatos beltér, okos középkonzoli tablet, kategóriaverő csomagtérméret
Negatív
Apróbb bosszantó részletek, hátul lecsapott fejtér, kényelmetlenül varrott opciós sofőrülés, túl lapos szélvédő, korlátozott kilátás
Árak
Tesztmodell alapára
6 699 000 Ft (2017.02.25.)
Tesztautó ára
8 654 000 Ft (2017.02.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
Végsebesség:
201 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4632 mm
Szélesség:
1814 mm
Magasság:
1443 mm
Saját tömeg:
1401 kg
Össztömeg:
1927 kg
Terhelhetőség:
526 kg
Tengelytáv:
2711 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
550 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1080 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
1010 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1810 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
430 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 sebességes kézi
Nyomaték:
320 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
201 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,5 s
CO2-kibocsátás:
103-105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 21:57
    Permalink

    Az ember az életben találkozni egy csomó pitiáner figyelmeztetéssel, pl. a cigis dobozon, hogy meghalsz, tüdőrákot kapsz, stb. igényes esetben azt csak a tulajdonosa szenvedi el.

    Míg egy 5-10 millió forintos “terméken” semmi, azaz semmi figyelmeztetés nincs ugyanakkor ezzel a környezetének okoz kárt. Úgy hiteles, ha az ember tudja, hogy ha ezzel a motorral veszi, akkor az egyik legszennyezőbb motorút választja.

    Egy teszt segít a vásárlásban, sokan ez alapján is választanak autót. Ezért a cikk utáni tényközlés. (biztos vagyok benne, hogy neked is dízeled van ezért zavar ennyire)

  • 2017.10.27. at 21:57
    Permalink

    De ezt most miért a cikkírónak címezted? Írjál a környezetvédelmi hatóságoknak vagy bárki másnak, de a fórumot minek teleszemetelni ilyen össze-vissza linkelgetéssel? Meg itt hiába hőbörögsz vastag kiemelésekkel, nem érsz el vele semmit. Komolyan nem értem…

  • 2017.10.27. at 21:57
    Permalink

    Kedves Márk!
    Én sem értek egy dolgot. Véletlenül a tesztben szereplő autóban nem ez az EURO6-os motor van?
    [url]https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/detail.aspx?IDMess=3901&info=Renault+M%C3%A9gane+ENERGY+dCi+130+GT+Line[/url]
    vagy:
    [url]http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/09/ADAC-EcoTest-Diesel-Emissionen-02.jpg[/url]

    mert akkor kimaradt pár jellemző a tesztben leírt “Csúcsdízelével” „Micsoda motor.”,” kulturált dízel” mellé, vagy inkább helyett!

    A német ECO teszt szerint is az egyik [b]legszennyezőbb motorú EURO6-os személyautó[/b], ami 100 pontból ~33 pontot szerzett.

    Vagy nézhetjük a EQUA Air Quality Index-et is:
    [url]http://equaindex.com/equa-air-quality-index/[/url]
    Ahol a kiosztható legrosszabb H besorolást kapta!
    [url]http://equaindex.com/download/6980/[/url]

    Kedves Márk!
    Ez az agyonmagasztalt motor a jelenlegi eu-s előírások szerint [b]FORGALOMBA SEM KERÜLHETNE[/b] olyan környezetszennyező a valóságban.

  • 2017.10.27. at 21:57
    Permalink

    Tisztelt Tolnai Márk, friss és fiatal újságíró emberke!
    A cikkéből kiollózott anyag: A megfelelő üléspozíciót nekem valamiért nem sikerült megtalálni, pedig a kormányt mappabőr fedi, akár fűthető is,
    Nem értem, mi köze van a megfelelő üléspozíció megtalálásához – a mappabőr fűthető kormányhoz?
    Ugye, ezt ön sem gondolja komolyan? Javaslom, javítson a cikkén!

Vélemény, hozzászólás?