Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?
Menő. Szinte borítékolható volt, hogy SUV nyeri az idei Év Autója címet, igaz a Giulia megszorongatta az autóbolond zsűritagok szívét, a menő most mégis a szabadidő-autó fazon, a Stelvio meg akkor még nem pályázhatott, ugye. Az utolsó hetesből nekem már gyanús volt, hogy a Toyota C-HR és a Peugeot 3008 közül kerül majd ki a győztes, a japán mégis eléggé a rangsor alján végzett. Nem is ez a lényeg, a franciák már az első, persze csúcs felszereltségű GT tesztautóval képesek voltak kenyérre kenni. Magaménak éreztem, földinek, elérhetőnek, mégis űrtechnikának tűnt kívülről, közben meg évekkel ezelőtti, igaz már Év Autója technika lapul alatta, bizony, a 308-asé. Szóval mondhatjuk, hogy a franciák kétszer ugyanazzal az autóval arattak sikert, egy év kihagyással.
Újracsomagolva. Persze, a 308 elég meggyőző is volt, és látszólag a technika is bejött a franciáknak, padlólemezük megegyezik, ahogy motorkínálatuk is, közben meg egy sokkal nagyobb autót kapunk, őrült kinézettel. Legalábbis nagyobbnak tűnik messziről és közelről is, jó, azért hosszban és magasságban is rálicitál egy arasszal, méretei viszont bent a megdöbbentőek. De még maradjuk egy kicsit kint, hiszen annyira jól mutat ez az egész, amit összehoztak. Itt most nincs kéttónusú fényezés, cserébe van a dobostorta tetejére hajazó metál réz árnyalat. A fekete kiegészítők, kerékívek és küszöbök nélkül lenne annyira buta a kinézete, mint az elődé, de nagyon jól használták ki a ma divatos részleteket. Nem lehetne SUV markáns front nélkül, ha ez nem az, akkor nem tudom, mi lehetne az, egyszerre szigorú és izgalmas, ahogy a rács szinte függőleges, a lámpák meg már döntöttek. Ötletes, az fix, annak meg külön lehet örülni, hogy a sok króm csak a GT-hez pattan fel rá, Allure felszereltségen jóval kevesebbet kapunk, de azért a kamu kipufogóformák itt is megvannak a lökhárítóban.
Színház ez. A franciák tudják, hogy kell úgy előadni valamit, hogy nagyon újnak, meghökkentőnek tűnjön és mindenképp másnak, mint a szegmens többi szereplője. Ott az SEAT Ateca, vagy a Nissan Qashqai, csábítónak egyiket sem mondanám, míg a 3008 egyből meg tud fogni valamivel. És az nem a technikai tartalom lesz, ugyanis ha csak a spanyol ellenfelet nézzük, erősen elmarad tőle. A 3008-hoz ugyanis nincs egyrészt négyhengeres benzinmotor, másrészt összkerékhajtás, így a terepjárós kinézet valóban csak az marad, semmi több. Erre a Peugeot azt mondja, hogy a potenciális vásárlók jelentős része sosem keveredik olyan helyre, ahonnan mezei elsőkerékhajtással ne tudna szabadulni, vagy ha mégis, a kipörgésgátlóval játszó elektronikával már meg fogja tudni oldani. Éppen ezért nem is lesz belőle összkerekes – talán majd egyszer hibridként – de még az új Opel Grandland X-ből sem, ami ugye egy 3008, német egyenruhában.
Dízelnek elég jó. Tetszett a kétliteres dízel a GT-ben, bivalyerős volt, nem csak alul, felül is jól húzott, közben meg hangja szinte semmi. Fogyasztása sem volt vészes, annak ellenére, hogy automata váltóval párosították. Az 1,6-os BlueHDi-re szinte ugyanezek igazak, nem zavaró a hangja, még kevesebbet eszik, 5,6 liter lett a vegyes értéke, ami igencsak vállalható, és általában nem tartottam föl vele senkit. Alul szépen húz, bár a turbólyuk megszokottan óriási, sokat kell várni, mire megjön a nyomaték, de erre már lehet készülni, így csak stílus kérdése, hogy tudunk-e lendületesen közlekedni vele, vállalható. Fent már elég kevés, a 3008-ban még a 100-as sprintre is több mint 11 másodperc kell neki, cserébe viszont a hatfokozatú kézi váltóval hozható a már említett fogyasztásnál is jobb érték.
Az érzékek mestere. Ha valaki nem a németes precizitást, kimértséget, hidegséget keresi, akkor azt várja az autójától, hogy az hasson rá. Pont ez az, amit a 3008, de egyébként a Peugeot-ok nagyon jól tudnak. Ott a rengeteg forma az utastérben, a pult előttünk, két hatalmas kijelzővel, ahol a műszeregység kijelzőjét váltogathatjuk és mindenféle animációt játszik le. A szövetbetétek az ajtón és előttünk, a billentyűk a középkonzolon, azok az ülések, itt szintén szürke szövetbe és bőrbe borítva, nagyon jók az anyagok. Az ergonómia szintén elég jó, bár sokszor zavart, hogy szinte az összes funkciót csak a monitorról érhetjük el, így tolatás közben nem kapcsolhatjuk ki a légkondit, mert az orr és a hátsó kamerából összelegózott 360 fokos képet kell néznünk. Mindegy, nem is ez a lényeg, szokható, ahogy az ízlésre igazítható parfüm is, amivel abszolút jó hangulatot teremt odabent. Nem a legjobb technika, de messze a legjobb tálalás. Egy egyszerű autó, korrekt helykínálattal oltári jó megjelenéssel. Ez mindenképp díjat érdemel.
Árak
Tesztmodell alapára
8 109 000 Ft (2017.06.17.)
Tesztautó ára
10 504 000 Ft (2017.06.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
189 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4447 mm
Szélesség:
1841 mm
Magasság:
1615 mm
Saját tömeg:
1300 kg
Össztömeg:
1970 kg
Terhelhetőség:
670 kg
Tengelytáv:
2675 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő-autó
Csomagtér:
591 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-600 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
580-820 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1670 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú kézi
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
189 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
111 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Szerintem is túl drága, de ha valakinek nagyon megtetszik, akkor aztán papolhatsz neki, úgyis megveszi.Aki meg nincs belebuzulva, az úgyis kipróbál más tipusokat is és esetleg rájön, hogy a másik autónak jobb a futóműve, vagy a váltója stb. kinek mi számít…
De az francia parfüm, nem holmi japán cseresznyevirág deo…
Szép ótó tibiii!
Külsőleg,viszont tip-top.Sportos, modern és elegáns egyben, ahogy egy franciától elvárható:-)
Izlések és pofonok.Azért én nem nevezném annyira fantáziadúsnak ezt a műszerfalat, a váltó feletti 1980-as éveket idéző írógép billentyűzetével együtt sem.Lehet, ha beleülnék megváltozna a véleményem, de ha félreteszem a franciát soha nézetemet, akkor sem kápráztat el, sőt kicsit még giccsesnek is érzem…persze ez csak az én véleményem.
Tisztelt Hamvas Tamás!
Kérem nevezzen meg olyan autót ebből a kategóriából, amelyik ilyen kultúrált dízellel, ilyen minőségű utastérrel olcsóbb. Előre is köszönöm!
Zoltán
10 milliót kiadni ezért a kocsiért 😀 nem semmi.
Ezért az árért már autót lehet kapni, ami nem dízel
Meg kell hagyni, külsőleg nagyon szép autó,az biztos.De ennyi …
Szép de az árát nen éri meg.
Kiemelkedő autóért (év autója) kiemelkedő ár! És ez az M6-os még mindig csak töredéke egy BMW M6-nak 🙂
10 misi meg kamukipufogó, és ezen közösködik ezután az Opel, pffff……