Mit tud az új Dacia Duster a Suzuki Vitara mellett?
Összevetés: Dacia Duster vs. Suzuki Vitara
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Oké, hogy jó az új Dacia Duster, de vajon mit mutat, ha a Suzuki Vitarával vetjük össze? Megnéztük!
Az év egyik legkeményebb meccse következik. Stabilan a vevők kedvence a Suzuki Vitara, most viszont megérkezett az elődjénél kétség kívül sokkalta jobb, ám továbbra is bajnok áron adott új Dacia Duster. Vajon kell reszketnie az esztergomi modellnek? Erre ugyanúgy kíváncsiak voltunk, ahogyan a vevők, ahogyan olvasóink is. Így aztán az először nálunk járt tesztautó mellé rögtön szereztünk egy Vitarát is, hogy elvigyük a két szabadidő-autót egy közös körre is.
A mostani generációjával már Esztergomban is gyártott aktuális Vitara közel három éve, 2015 tavasza óta van velünk, de formája még nem elavult. Sokkolóan új hatást az elődjére ütő, de teljesen új Duster sem ad. Ami viszont lényeges, a Dacia minden dimenzióban nagyobb, legalábbis kívülről. Hosszban 16,6 centivel, tengelytávja még jelentősebben, 17,6 centivel hosszabb, s a Duster 3,9 centivel szélesebb, 7,2 centivel magasabb is, csomagtere alap és bővített méretével is jelentősen nagyobb a Vitaráénál.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Dacia Duster | 4341 | 1804 | 1682 | 2676 | 467-1714 |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-1120 |
Utasterével ugyanakkor - meglepő módon - a Vitara a tágasabb, elöl-hátul jelentősebb belső szélességet, nagyobb belmagasságot ad. Ülései logikus módon kevésbé magasra szereltek, azaz beszállási kényelemben és terepjárós jelleg tekintetében a Duster ad többet. Maguk az ülések azonban hiába rövidebb ülőlapúak (elöl) a Vitarában, összességében azok a kényelmesebbek, igaz, a Duster üléseivel sincs probléma. Ha az extrákat nézzük, a Vitara kétállású ülésfűtést ad (már a GL+, azaz a dízelnél alapnak számító második felszereltségtől), míg a Dusteré csak egy fokozatú és még a csúcsfelszereltségnél is extra. Nem csak az utastér helykínálata, berendezése, kárpitjainak minősége kapcsán is jobb a Vitara a Dusternél. Na persze nem nagyon kell temetni a Dustert sem. Legalábbis akkor semmiképpen nem, ha a nálunk járt dízel és összkerékhajtású verzióhoz mérhető Vitarát nézünk. Ahogyan azt hétfői cikkünkben is írtam, a Duster tesztautó minden extrájával 5,6 millió forint volt, míg a legolcsóbb összkerekes és öngyújtós Vitara listaáron 7,1, akciósan 6,4 millió forint. Oké, az már GL+ szintű, tehát sok más mellett alapból 17 colos felnis, fűthető külső tükrös, automata légkondicionálós.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - belső méretek
Dacia Duster | Suzuki Vitara | |
Belső szélesség elöl [mm] | 1400 | 1470 |
Belső szélesség hátul [mm] | 1400 | 1420 |
Belmagasság elöl [mm] | 925-980 | 940-1010 |
Belmagasság hátul [mm] | 940 | 960 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] | 230 | 260 |
Ülőlap hossza elöl [mm] | 510 | 495 |
Ülőlap hossza hátul [mm] | 440-490 | 515 |
Csomagtér maximális szélessége [mm] | 1160 | 1340 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 990 | 1020 |
Csomagtér magassága [mm] | 450-800 | 440-720 |
Csomagtér hossza [mm] | 930 | 760 |
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] | 1700 | 1560 |
Raktérnyílás szélessége [mm] | 940 | 1100 |
Raktérnyílás magassága [mm] | 780 | 800 |
Csomagtérküszöb magassága [mm] | 800 | 740 |
A dízelek közötti árkülönbség van olyan jelentős, hogy azt nehezen fogja tudni felejtetni a Vitara éppen csak annyival feszesebb futóműve, hogy az még nem bántó, ellenben sokkal inkább autószerű vezetési élményt, korrektebb útfogást adó. Apropó futómű: míg a Duster esetén az összkerékhajtású verziók hátul független lengőkarosak, a Vitara mindenképp csatolt lengőkaros, ezért terepen annak köszönhetően, meg persze 2,5 centivel szerényebb hasmagassága és kevésbé rövid egyes fokozata miatt is alul marad. Még összességében is, pedig motorja valamivel nagyobb, nyomatékosabb és erősebb, s a Vitara szerényebb tömege miatt - katalógusérték szerint - még takarékosabb is.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - összkerékhajtású dízelek
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 | Suzuki Vitara 1.6 DDiS AllGrip | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Üzemanyag | Gázolaj | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1461 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 109 (4000) | 120 (3750) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 260 (1750) | 320 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,4 | 12,4 |
Végsebesség [km/h] | 169 | 180 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,7 | 4,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 123 | 111 |
Saját tömeg [kg] | 1320 | 1295 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1899 | 1870 |
Hasmagasság [mm] | 210 | 185 |
Abroncsméret | 215/65 R16 | 215/60 R16 |
Akciós alapár [Ft] | 4 549 000 (Essential) | 6 414 525 (GL+) |
A vevők zöme ugyanakkor nem dízel és összkerékhajtású verziót fog vásárolni, hanem benzinest és fronthajtásút, itt pedig már megint más a matek, de a Duster árelőnye továbbra is vitathatatlan. Főként listaáron, hiszen míg a Duster 2,99, a Vitara 4,59 millió forintról startol, ám utóbbira van 700 ezer forint "ártámogatás", így végül csak 3,89 millió forint fizetendő az esztergomi alap SUV-ért. Motorját tekintve ismét a Vitara van előnyben, meg persze ellátmánya kapcsán is. A Vitara csípőből légkondicionálós, kihangosítós, magasságban állítható első üléses, 4 hangszórós, CD- és MP3-olvasós, hifis, elektromos első ablakos és központi záras, meg persze 7 légzsákos és ESP-s. Az utóbbi biztonsági extrákat a Vitara által adott vezetői térdlégzsák kivételével ma már a Duster is alapból adja, de ha a Vitarához hasonló ellátmányt szeretnénk hozzá, akkor legalább a 3,299 milliós Essential felszereltség és hozzá még a 100 ezer forintos légkondicionáló választandó. Utóbbi már megkapja a Blueooth kihangosítós, de még nem nagy képernyős hifit, a szintszabályzós sofőrülést és a 150 ezer forintos Kényelem csomaggal a tempomatot, valamint a DAB tuneres teljes Európa térképes navigációt is. CD-t mondjuk így sem ad a Duster, de a Vitaránál 341 ezer forinttal olcsóbban van már benne tempomat is. Itt bizony már elgondolkodtató, hogy megéri-e ezt a felárat a kényelmesebb ülés és a még autószerűbb futás.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - benzines alapváltozatok
Dacia Duster 1.6 Sce | Suzuki Vitara 1.6 | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Üzemanyag | Benzin | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1586 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 114 (5500) | 120 (6000) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 156 (4000) | 156 (4400) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,9 | 11,5 |
Végsebesség [km/h] | 172 | 180 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,6 | 5,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 149 | 123 |
Saját tömeg [kg] | 1179 | 1075 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1712 | 1730 |
Hasmagasság [mm] | 210 | 185 |
Abroncsméret | 215/65 R16 | 215/60 R16 |
Klímás alapár (akciósan) [Ft] | 3 399 000 | 3 890 000 |
Ugyanakkor simán lehet, hogy valakinek többet ér a Duster által adott nagyobb csomagtér, s a futómű kapcsán is többre értékeli a Duster jobb úthiba-elnyelését, mint a Vitara szerényebb kanyarodási oldaldőlését. Amint nőnek az elvárások, fokozódik a Duster előnye. A Dacia a csúcs alatti felszereltséggel 4,199 millió forinttól ad összkerekes verziót (az összkerékhajtás felára 550 ezer Ft), míg a legolcsóbb összkerekes Vitara akciósan is 4,49 millióba kerül, ráadásul alapfelszereltséggel. Az árazások amúgy érthetőek, s nyilván a márkák is elvégezték a kalkulációkat, a konkurenciafigyelést. A Vitara még mindig autószerűbb, mint a Duster, de ennek meg is kérik a felárát. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy neki megéri-e. Ha kell a dízelmotor, ha kell az összkerékhajtás (melyek közül mindkettőnek szerényebb a felára a Daciánál), akkor már-már egyértelmű, hogy a hazai helyett érdemes megbarátkozni a román gyártással. A garancia mindkét márkánál 3 évre/100 ezer kilométerre szól, a tapasztalatok szerint viszont egyik márkánál sem jellemző, hogy igénybe kellene venni.
A GL+ Vitarában egyzónás autómata klíma van. 🙂
A http://vitara.hu/pdf/brossura.pdf manuális a GL+ légkondija.
A GL+ egyzónás automata klímás. Ott van benne az általad linkelt brossúrában 🙂 Rosszul nézted meg, vagy rosszul láttad.
Sorry, valóban, javítom!
Elég kicsi és rosszul is látható a PDF brossúra, ráadásul a legutolsó kis kocka a dízel 6MT Allgrip, de autómata a klímája :-). Nekünk benzines GL+ van, és abban autómata a klíma, benne van a tolatókamera, 7 coll képernyő, mostmár működő telefontükrözéssel, 4 elektromos ablak, hegymenet elindulássegítő, az allgripben lejtmenetvezérlő is, sok hasznos és jó dolog egész jó áron. Viszont egy 4,5 M autó nem töröl automatikusan hátul is ablakot, ha megy az első és rückwertsbe rakom, szélvédő spriccelés után töröl kettőt és utána nem töröl késleltetve mégegyet… Az ablakemelőnél lezárható a többi ablak mozgatása, de ha lezárom én se tudom használni, csak az enyémet, nemcsak a gyerekeknek zár le hátul… Ezeket a szinte alap Renault Capturünk simán tudja, vagyis jobban csinálja, ha az új Dacia megkapja ezeket az alap dolgokat a Renaulttól, jobban élhető lesz a Vitaránál. A Vitarát és Capturt felváltva használom, a Vitara sokkal-sokkal autóbb, de némely apró dologban nagyon béna maradt.
Majd nézd meg 15 év múlva melyik működik jobban ha meglesz még mind a kettő. Gyanítom a Suzuki még akkor is jól működik majd 🙂
A GL+ Vitarában egyzónás autómata klíma van. 🙂
Mátyás! Nem kötözködök a klímával, inkább kérdezek:
Kifejezetten terepjárásra, kirándulásra melyik a jobb? Valahogy a Dusterről jobban elhiszem, hogy ügyesen megy a mély sárban, vagy megy fel a vízmosáson. Nivát a régi Duster sok helyzetben elverte, főleg az elektronika miatt. (keveset terepjártunk csapatban Nivával, Uazzal, gondolkodok a régi Niva utódlásán)
Köszönöm!
Igen, sorry, automata a GL+ klímája. Terepjárásra egyértelműen jobb a Duster!
Hát nem tudom, nekem érzésre a Duster hátsó lábtere többnek tűnt, ez 197 centivel elég jól lejön magam mögé ülve. A Prestige kivitel gerinctámasza miatt még kényelmesebbnek is hatott mint a Vitara ülése .
A Vitarában és (ahogy néztem és kipróbáltam) az új Swiftben, Ignisben az a jó az ülésben, hogy jól támasztja a combot, jó szögben van az ülőlap és akkor elsőre 20 percig elég kényelmes. Aztán később hiányzik a hát mögűl egy kis formázás, és jön a fészkelődés.
Ez a Duster bazi nagy kisautó marad továbbra is, hiába kompaktokat idéző a tengelytávja, az még mindig a Renault/Nissan kisautó platform felügyesítve. Gondolom emiatt nem elég széles hátul a hely benne. Nekem a régiben ez nem tűnt fel a szalonban ülőpróbán.
A Vitarában akkor van nagyobb termetűeknek lábhely hátul, ha az első ülések jól fel vannak emelve 🙂 De legalább mindkét szék magassága állítható.
Mondjuk közel 2,70-es tengelytávval a Dasterben még jó hogy sok lábhely lesz hátul.
miért nem vártátok meg a vitara facelift-jét ez év nyarán jön
meg a másik nem biztos hogy szívó a vitara hűtőrácsról meg mondom hogy nem az
tuti hogy turbos
Már bocs de ez nem a túrbós vitara, ez a Limited felszereltség, amely megkapta a S hűtőrácsát
Céges autónak, 5 éves amortizációval, ütni-vágni valószínűleg jó a Duster. Ha viszont valaki magánemberként akar hosszú távra megbízható autót, akkor jobban jár a Suzukival. Más kérdés, hogy a Vitara egy kifejezetten divatautó kategória Magyarországon, míg a Dustert leginkább az alapfelszereltséggel veszik lestrapálni, sarat dagasztani. Szóval eddig a Duster inkább volt UAZ és Niva-pótlék, mint trendi SUV. Ebből azt akarom kihozni, hogy aki kinézte magának a Vitarát, az bizonyára nem venné meg a Dustert, hiába olcsóbb.
Majd hasonlítsátok össze úgy 10 év múlva! Egy ismerősömnek van Vitarája már kilencvenezret ment a 2 éves autóval és még olyan mintha új lenne . Tartós kis autók ezek mint minden Suzuki 🙂 De azért jó lehet a Duster is , nem néz ki rosszul. 🙂
A sztereotípiáidat lövöldözöd itt úgy hogy fingod sincs a francia kocsikhoz. Én láttam már és szereltem pár szar SX4-et, elektronikai zűrzavarral és elektromos szervó problémával, mert a marha japánnak annyi esze van, hogy az elektronikát a bódén kívül rakja a sárba és láss csodát megbolondul egy idő után.
Beszélgessünk úgy általában a Suzuki ABS kockákról? Úgy általában a Suzukik váltójáról?
Igen majd meglátjuk 10 év múlva, hogy mennyire istenítitek befogott szemmel és befogott füllel ezt az ál-japán technikát, függetlenül attól, hogy valójában milyen lesz. Nem mondom, hogy jobb a Duster de egyértelmű idiotizmus azonnal lehúzni a klotyón azért mert a franciákhoz tartozik.
Bocsánat, de szerintem nem lehet érdemben összehasonlítani a két kocsit.
– a Suzuki alapfelszereltséggel is sokkal komfortosabb érzetet ad mint a Dacia
– az extrákat, az összeszerelést és az anyaghasználatot ismét nem lehet hasonlítani
– talán csak az 1.6 benzin motort, s annak a teljesítményét
– Elismerem, olcsó autónak jó a Dacia, hiszen ez volt a Franciák és a Románok terve, hogy így betörjenek a SUV piacra
Ez az Én véleményem… Bocs, ha zavar valakit.
Mint Duster tulaj, teljesen igazat adok neked. A dacia egy ár-érték arányú autó, nem lehet érdemben összehasonlítani mással, bár az új – még nem próbáltam – már jónak tűnik, talán kompromisszummentes is, így már lehet hasonlítani a kettőt, de erről érdemileg nem tudnék nyilatkozni 🙂
Nem a Dacia-t lehúzva, mert kimondottan szimpatizálok a márkával, de amit az új Duster egyedülálló ár/érték arányáról olvasok több helyen egyáltalán nem osztok. A Dacia szalonokban mosolyognak ha alkudozni próbálunk, miközben máshol milliós nagyságrendekkel fizetünk a listaár alatt a kasszánál. Ráadásul jelen tesztben sikerült a Vitara GLX 1,6 4WD listaárával összevetni. Aki ismeri a Suzuki eladásait tudja, hogy 10 vevőből, 10 veszi a GL+ változatokat jó felszereltségük és árazásuk miatt. Egy 120 lovas 1,6 4wd Vitarát kb. 4,6-ért lehet elhozni, ami közel 1 millióval olcsóbb a tesztben szereplő Dusternél (5 csillagos törésteszttel) lényegében hasonló felszereltséggel. Bizonyos körülmények között még akár kevesebbet is eszik. De ha a Cross-t nézzük még nagyobb a baj a Dacia szemszögéből.. Magam ősszel 5,5-es ajánlatot kaptam egy 1,4 Turbo 140 Le, 4×4, AUTOMATA (kézi váltóval -400,000) Gl+ Cross-ra.. Ez ugye nagyjából ott van, mint a tesztben szereplő Duster. Viszont a Dacianak 4×4, automata változata nem is létezik, az 1,4 turbóhoz hasonló tudású motorja szintén nincs, a töréstesztje 3 csillagos.
Vagyis messze nem egyedülálló kínálat a 4×4 kis SUV piacon, sőt jobban utána nézve azonos árban lehet kapni akár többek számára nagyobb tudású autót is, jobb motorral, Led fényszóróval stb.
Kedves utolsó hozzászóló!
Eljössz alkudozni velem, amikor Vitarát akarok venni? 🙂