Újra lehetsz opelos! – Opel Astra teszt

Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec Start/Stop (150 LE) Dynamic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezt a tesztet majdnem megírtam öt éve ez előző Astráról, és milyen jó, hogy nem tettem. Az Astra most olyan, mint kellett volna lennie.


Szerintem az Opel Astra győzni fog. Nemcsak a 2016-os Év Autója címért folyó küzdelemben, hanem annál komolyabb megmérettetésekben is. A rüsselsheimi székhelyű német gyár annyi mindenen van már túl. 1862-ben alapították, 1929 óta az amerikai General Motors része, 1990 óta meg a hazai gyárával nemzeti ügyünk. Szeretjük az Opelt, hiszen mindig is szerettük. Most viszont valami olyan történt, amiről a legnagyobb márkarajongók csak nedves álmaikban fantáziáltak. Az új Astrával végre olyan autót hoztak ki, ami a kategória élvonalában van, azaz joggal lehet rá büszkének lenni. Nincs hibátlan autó, de az Astra K szériája sokkal közelebb van annak eszményéhez, mint elődje. A korábbi kompakt Opel legkomolyabb hibáit elegánsan kijavították, ezzel a cég következő öt évére - ha engem kérdeznek - csak jót várhatunk.
Hirdetés


Egyrészt nagyon jól néz ki, a formája is dögös. Talán nem üt akkorát, mint a korábbi J széria 2009-ben, mert azóta a versenytársak is szebbek lettek, de azért az új Astra ma feltűnő jelenség. Főleg így pirosban. Mégis jobban örülhetünk annak, hogy érzetre és a számok tükrében is klasszisokkal jobb lett az elődjénél, ami valljuk be, messze volt a hibátlantól. Szűk volt hátul, nagyon nehéz volt, és emiatt még a legerősebb motorjaival sem volt elég fürge, ellenben (azzal) jó sokat fogyasztott. Mindez persze a hasonló árú, így összességében jobb konkurensek miatt volt gond. Bezzeg az új. A mozgása és a menetteljesítményei is nagy előrelépést mutatnak. A picit kisebb, de a több nagy és ultra nagy szilárdságú acélból felépített, emiatt sokkal könnyebb kasztniban végre élhetnek az amúgy jó Opel motorok.

Az egyliterest ismertük a Corsából, a dízelt már az előző Astrából, a majdani eladásoknak várhatóan a zömét kitevő turbós 1.4-esek viszont teljesen újak. Van 125 lóerős is, az is jó, ez a 150 lóerős meg érzésre megy úgy, mint a korábbi nehéz bódéban a 2,0 literes 200 lóerős. Azért ez tényleg nagyon durva, hiszen az Astra ma sem súlyrekorder, nagyjából hozza a jobb konkurensek súlyátlagát. Virgonc a mozgása, hála a közvetlenre áttételezett kormánynak van olyan jó, mint a Peugeot 308 vagy a Ford Focus. A kuplung kellően puha, a váltó nem jár rövid úton, de ez egyáltalán nem baj, hiszen ez úgymond csak egy kompakt, nem sportkocsi. Mégis fontos részlet, mert az elmúlt két évtizedből egészen biztosan ez a legjobb Opel váltó.


A kapcsolási érzet rendben van; könnyen jár, mégis határozott megvezetésű a kar. A béna váltó, mint igazi Opel betegség végre gyógyult. A kiosztás is jó, autópályás 130-nál hatodikban kereken 2500-as percenkénti fordulaton dolgozik a motor. Az Astra kasztnija jól átlátható, pedig nagyon íves az A-oszlop és eléggé a fejünkön van a tető is, de az első ajtó tövében a kis ablakok jót tesznek a kilátásnak, a formás tükör sem takar túl sokat. Egyetlen egy gond van, hogy a pillangó ablaktörlők nem tudnak akkorát kaszálni, hogy egy jó tíz centis koszsáv ne maradjon a szélvédő két szélén.

Nagyon jól megy a 150 lovas 1.4-es és a sport program végre nem a műszervilágítás bepirosításával kábít, hanem ténylegesen, érezhetően érzékenyebbé teszi a gázreakciót, hogy még jobban harapjon. A 125 lóerős változat is elég erős, ez az erősebb meg ilyen meggyőző előadásmóddal hunyorítva szinte hot hatch. Nevezhetnénk langyos ferdehátúnak, de ez a jelző nem fejezi ki, hogy az Astra ma az egyik legélvezetesebben vezethető kompakt tömegmodell. A vezetőnek készült, jó benne ülni, eleve jól elférni. Az automata LED-es lámpa és a masszázsülés is ügyesek, nemcsak úgy vannak, hanem tényleg működnek. A feláras AGR tanúsítványos, 16 irányba állítható komfortülés meg csúcs, bármelyik prémium konkurensnek is előnyére lenne egy ilyen. Nemcsak a combtámasz és gerinctámasz, de még az ülőlap szöge is villanyosan személyre szabható, a vezetőoldalon két memóriahelyben menthető.

Remek provokálni az Astrát. Nyálkás, télies időben simán kiteszi a fenekét a kanyarból, de bekapcsolt ESP-vel meg is fogja bőven biztonságosan. Az egész így már-már BMW-sen élvezetes és bolondbiztos, ami egy elsőkerekes tucat autótól több annál, ami elvárható, meglepően jó. A napi rutinban fontosabb esőérzékelő viszont nem túl acélos. Hiába tesszük fel az intenzitást a maximumra, pöttyöző esőnél jobban járunk, ha magunk törlünk. A legtöbb más autóval ellentétben az Astra start-stop rendszere nem a kuplung kinyomására indítja újra a motort, legalábbis, ha a lábunk a féken. Az ember kikuplungol, szúr egy egyest, elengedi a féket és csak akkor, de épp időben indul újra a motor, így még egy picit tud spórolni.

Nem olyan ügyes a sávtartó asszisztens, mint egy Mercedesben vagy egy Passatban. Íven nem tartja magát, de gyakorlatilag nulla kézzel kilométereket tehetünk meg az Astrával. Hosszú perceken át sem kéri az emberi belenyúlást, maga tereli vonaltól vonalig, minduntalan kacsázva. Egy távolságtartós tempomattal ez már önvezetés lenne, még ha suta is. Az Astra összességében egy szerethető karakter, és minden esélye megvan az Év Autója címre, hiszen a zsűri a nagy szépítéseket is díjazza, ez a kocsi pedig éppen ilyen. Önmagában is komoly autó, főleg az elődjéhez viszonyítva, de ennyire gazdag felszereléssel már nem olcsó. Az elektromosan, 16 irányban állítható AGR vezetőülés komoly tétel; felára félmillió forint. Az innováció csomag a Navi 900 navigációval és az IntelliLink rendszerrel, LED fényszórókkal még 540 ezer. Még pár apróság és 6,3 helyett máris 8,7 milliónál járunk, de a konkurensekhez és a konkrét autó tudásához képest ez egy barátságos szám. De van Astra már 5 millió alatt is, az állandó többszázezres kedvezménnyel és az egyedi ajánlatokkal meg tovább jóárasítható.
Értékelés
Pozitív
Jó vezethetőség, kellemes futómű, erős motor, kényelmes ülések, gazdag felszereltség
Negatív
Pótkerékkel kis csomagtartó, nincs hátsó légbeömlő, kicsit buta fedélzeti elektronika
Árak
Tesztmodell alapára
6 330 000 Ft (2016.01.25.)
Tesztautó ára
8 709 000 Ft (2016.01.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1399 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
245 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
Végsebesség:
215 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4370 mm
Szélesség:
1809 mm
Magasság:
1485 mm
Saját tömeg:
1278 kg
Össztömeg:
1900 kg
Terhelhetőség:
622 kg
Tengelytáv:
2662 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
310 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
490-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér magassága:
420 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
610 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1399 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
245 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
215 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
CO2-kibocsátás:
117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    “Nekem ez a márka a VW-nél valamivel érdekesebb, de egy rendkívül jellegtelen, a figyelmet magára semmivel fel nem hívó autó marad.”
    Bezzeg egy KIA, az egy gigaorgazmus 😉

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    Szerintem ülj be egy K Astrába és esetleg menj vele egy kört is, aztán meglátod miért van ez ott a döntőben az év autója választáson. Képeken nem adja át, de élőben valóban nagyon meggyőző az egész autó. Számomra is csak egy gyenge ráncfelvarrásnak tűnt, de kipróbálva ez bizony most orrhosszal vezet a konkurencia előtt.

    Egyébként nagyon nagyon egyben van, rengeteg kis apró részlettel, jó a beltér minősége, kellemes ránézni is. Beleülve egyértelműen látszik, hogy most ő a legfrissebb a kategóriában. Olyan ez most, mint a 308 volt az év autója díj megnyerésénél. Egyszerűen egységes az egész autó, nem olyan mint a korábbi volt, aminél a design mindent vitt, csak éppen a beltér és a gépészet minősége olyan volt, amilyen.

    Egy alkatrész hibájából meg kár kiindulni. (De ha már hiba, akkor a 12xep-k vízpumpájának műanyag csövének eltörése sokkal nagyobb gond, mert besülhet a motor.) Az általad igen kedvelt koreai típusoknál is teli van a padlás tsb-kkel. Pl. a 200eft-ért szériában cserélgetett, egyébként filléres tolatókamerák…

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    Az az igazság, hogy nagyon sok átlag autót a sok elvont extrával az abnormális ár kategóriájába fel lehet húzni.
    Én is csak röhögök magamban ezeken az árakon.
    A próba kedvéért konfiguráltam magamnak egy számomra esetleg szóba jöhető Opelt.
    Metál fekete, sötétített üveg, szép felni, elég jó felszereltség és a lényeg a motor: 200 lovas 1,6 turbo.
    Kijött kedvezmény nélkül 7.100.000Ft-ra, ami teljesen jó, főleg, hogy ebből azonnal le kell vonni 500.000Ft-ot.
    Tehát nem olyan elszállt az ár.
    A Kia GT 1,6 turbo is kijön 7 millió alatt.

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    ..ezt mintha mar emlitetted volna… 🙂
    Nem rossz szerintem sem, de vilagmegvaltast en sem emlegetnek, felzarkozott, igaz nagyon jol, de semmi több. Ezert is nem nyerhetne nalam Ev autoja cimet, de ezt nem isen döntöm el, szerencsere…
    Nekem mondjuk kifejezetten bejön az uj “C” oszlop, es a belter is jol sikerült.
    Oldalrol, hatulrol nagyon jol fest, picit az elejet meg szoknom kell, de nem rossz.
    A G astra nem volt rossz, legalabbis a 3 es 5 ajtos valtozatok, akkoriban nem neztek ki borzalmasan. Jo kis igaslovak voltak azok. Ha karban voltak tartva rendesen, elmentek több szazezer kilometert is nagyobb javitas nelkül.

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    Ez így van, különösen a G-hez képest:) De megmaradt azon a vonalon, hogy egyszerűen nem vonzza a szemet – a Civic, az Auris, a Cee’d, a 308-as, a Mazda 3-as után meg-megfordulok, ebben a K-ban viszont semmi különös nincs. De 100x inkább ez, mint a Golf, ami nálam a kompaktok mélypontja, egyszerűen taszít.

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    Én is inkább a konkurenciához való felzárkózást látom, nem pedig a forradalmi újítások sorát. Az Astra végre elérte a kor színvonalát, az a baj hogy közben a többiek sem tétlenkednek, nem tudom mire lesz elég ez a kocsi 3-4 év múlva, amikor kijön a kompaktok új(abb) generációja.

    Az Astrát sohasem azért vették mert annyira “jó autó” hanem mert jó ár-érték arányt képviselt, az Opel nagyon jó árat tudott adni a céges vásárlóknak és mindig életben tartották az előző generációt (Astra Classic) a kispénzű, konzervatív vásárlóknak.

    Örömteli a fejlődés, de azért jó lenne megnézni egy kevésbé fényűző felszereltségű alap dízel vagy benzinmotorral szerelt kocsit, amit a pórnép vásárolni fog.

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    A cím (“Újra lehetsz Opelos!”) nekem azt sugallja, hogy végre újra lehet az Opelekért rajongani. Én ezt inkább meghagyom másoknak:)

    Kicsit túl van dimenzionálva ez a K Astra-őrület: egy alapos Update-diétán vett részt, és ezzel hirtelen az élmezőnybe verekedte magát…Kíváncsi lennék egy összehasonlító tesztre, ahol 5-6 ellenféllel méreti meg magát. Ott jönne ki igazán, mit is tud.

    A minőséggel viszont nincs minden rendben, főleg az Insignia háza táján. Azt is érdemes lenne “élvonalbeli” szintre hozni:

    [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/22/reped_az_opel_turbocsove/[/url]

    Nekem ez a márka a VW-nél valamivel érdekesebb, de egy rendkívül jellegtelen, a figyelmet magára semmivel fel nem hívó autó marad. De az itthoni népszerűség minden bizonnyal meg fog maradni a jövőben is.

  • 2017.10.28. at 08:58
    Permalink

    Jol nez ki bar a hutomaszkja korul tul sok a reszlet, emiatt kicsit furcsan nez ki elelrol, lehetne egy picit letisztultabb az orra. KB ennyibe tudok belekotni. Telleg nagyot lepett ezzel az Opel az elodokhoz kepest, ezzel a vezethetoseggel mar az Astra a kivanatos autok koze kerult nalam ami eddig nem volt elmondhato. Az elektromos ules nem sok egy kicsit? Ez csak egy ferdehatu, lehetett volna tekeros is es meg konyebb lett vonla az auto. Egy probat mindenkeppen meger!

Vélemény, hozzászólás?